Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:49

DoretteK schreef:
Hier twee items verkocht voor mijn vraagprijs (een studieboek en grafische rekenmachine). Het is wel duidelijk dat het schooljaar is begonnen :)

Ook een reactie op iets anders van iemand met de vraag of ik het kon opsturen, en zo ja, of ik haar een berichtje via Whatsapp kon sturen. Daaaaag. Een paar uur later: bericht van MP; vermoeden frauduleuze bieder :evaw:

Als iemand gelijk akkoord gaat met je vraagprijs en alles goed vindt en dan ook je nummer wilt hebben dan moet je idd alert blijven.

Het kan, maar meestal is het verdacht.

DoretteK

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:25

Ik kreeg gisterenavond een verontschuldigend bericht van de eigenaar van het account dat ze gehackt was geweest en geen interesse had in mijn item. Dus vermoeden klopte inderdaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:39

DoretteK schreef:
Hier twee items verkocht voor mijn vraagprijs (een studieboek en grafische rekenmachine). Het is wel duidelijk dat het schooljaar is begonnen :)

Ja heerlijk, mijn boeken via bol.com lopen ineens ook super goed :j

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:08

Ik had gepost over de laptop waarvan het geluid het niet deed na een Windows update. De koper heeft het thuis geprobeerd, maar het lukte hem helaas niet. Gisteravond stond hij (zoals afgesproken) weer voor de deur met laptop (op zijn racefiets en zwetend, haha). Hij wilde het geld nog niet terug en we hadden afgesproken dat ik het nog zou proberen. Als het mij lukte, kwam hij hem graag weer halen.

Dus ik ben die avond aan googelen geweest (het was een bekend probleem bij een Asus laptop na een bepaalde update van Windows 10), vond ik de juiste driver en deed het geluid het weer. Ik blij, koper blij. En hij komt hem vrijdag weer ophalen :-)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:22

Wat fijn beert!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:27

Mooie deal beert, zo is iedereen tevreden!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:24

Ik heb een bod gedaan op iets en krijg als reactie "helaas". En dan denk ik wat nou helaas? Is mijn bod te laag, is het artikel al verkocht? Wees gewoon duidelijk.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:32

Anoeska27 schreef:
Ik heb een bod gedaan op iets en krijg als reactie "helaas". En dan denk ik wat nou helaas? Is mijn bod te laag, is het artikel al verkocht? Wees gewoon duidelijk.

Dat is idd echt niet duidelijk.
Blijkbaar verwachten ze dan ook geen hoger bod van jou.
Stond er een vraagprijs of indicatie bij?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:24

Ik heb van de week een aantal keer een bod gedaan. Krijg enkel terug dat het voor die prijs niet weg doen. Maar gevraagd om een tegenbod maar dat komt dus niet uit de verkoper zelf. Vraag me dan echt af hoe ze hun product willen verkopen.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:31

belle_boef schreef:
Ik heb van de week een aantal keer een bod gedaan. Krijg enkel terug dat het voor die prijs niet weg doen. Maar gevraagd om een tegenbod maar dat komt dus niet uit de verkoper zelf. Vraag me dan echt af hoe ze hun product willen verkopen.

Haha ja _-:(

Ik heb iets op marktplaats staan, heb ik een week geleden gevraagd aan degene die het wou hebben (we waren daarvoor op vakantie, geen probleem volgens haar) of ze het verstuurd wil hebben of dat ze het opkomt halen... Geen reactie... Gevraagd of ze nog interesse had (volgensmij donderdag)... Geen reactie... Het staat op gereserveerd, maar voor hoelang nog weet ik niet. Ik ben er wel klaar mee ;(

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:38

belle_boef schreef:

oh wat vervelend, als ik een bod te laag vind vermeld ik altijd ik wil wel zakken tot .. prijs of dat het een vaste prijs is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:42

Zo mijn pakket is ontvangen door koper.
Wat een trage communicatie hebben sommige mensen.

Er vraagt iemand naar een prijs van enkele artikelen samen.
Geef ik dat aan wat ik daarvoor wil hebben, gelezen, maar stil.
Dus maar gevraagd, heb je nog interesse? Antwoord: ja.

Oke, wil ze dan ophalen, verzenden, adres? Iets meer dan ja?
En dan overal een dag tussen.
Maar het is weg en ontvangen. Dus uiteindelijk prima. :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:42

Baileysdream schreef:
belle_boef schreef:

oh wat vervelend, als ik een bod te laag vind vermeld ik altijd ik wil wel zakken tot .. prijs of dat het een vaste prijs is.

Ja dat is wat ik zelf ook doe. Ik houd wel van handjeklap maar merk dat heel veel mensen wel bieden aanklikken maar eigenlijk alleen maar de vraagprijs willen

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:47

beert schreef:
Ik had gepost over de laptop waarvan het geluid het niet deed na een Windows update. De koper heeft het thuis geprobeerd, maar het lukte hem helaas niet. Gisteravond stond hij (zoals afgesproken) weer voor de deur met laptop (op zijn racefiets en zwetend, haha). Hij wilde het geld nog niet terug en we hadden afgesproken dat ik het nog zou proberen. Als het mij lukte, kwam hij hem graag weer halen.

Dus ik ben die avond aan googelen geweest (het was een bekend probleem bij een Asus laptop na een bepaalde update van Windows 10), vond ik de juiste driver en deed het geluid het weer. Ik blij, koper blij. En hij komt hem vrijdag weer ophalen :-)

Oh super netjes toch van jou!
Fijn dat het gelukt is.

Kreeg net een bod op een deken, dus ik tegen bod gedaan. Wil altijd wel in het midden gaan zitten want zelf zou ik ook altijd voor minder proberen. Maar meestal als mensen dan zeggen "denk er even overna" is dat toch een "Nee". Haha

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:07

_Mir schreef:
beert schreef:

Oh super netjes toch van jou!
Fijn dat het gelukt is.

Kreeg net een bod op een deken, dus ik tegen bod gedaan. Wil altijd wel in het midden gaan zitten want zelf zou ik ook altijd voor minder proberen. Maar meestal als mensen dan zeggen "denk er even overna" is dat toch een "Nee". Haha

Laptop is inmiddels opgehaald, dus iedereen blij :-)

Haha ja dat laatste herken ik. Had ook vragen over een blender en laatste was "ik ga het overleggen met mijn man" dus dat is ook een beleefde "nee" :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:44

Nou, wij zijn al even op zoek naar een transpallet. Gisteren 1 te koop zien staan, direct gereageerd. Wij mochten er deze namiddag achter gaan en hij was gereserveerd voor ons. Kreeg ik net bericht dat hij is verkocht. Ik heb terug gestuurd dat wij een afspraak hadden. Krijg ik als antwoord dat hij niet meer kon wachten. Heb geantwoord dat hij dat dan moet laten weten en dan hadden wij vroeger tijd vrijgemaakt. Bah, kan daar zo slecht tegen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:59

Die meneer weet niet wat reserveren betekent..? Vervelend zeg, DeMolenhoek! Hopelijk vinden jullie er snel nog een, bij een verkoper waar je wel een afspraak mee kunt maken :roll:

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:08

Nou.. ik mag weer niet te hard roepen. Deken is uiteindelijk toch wel verkocht. :)
Was wel verrast.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:52

Maandenlang geen interesse in mijn wetsuit met harnas.
En ineens drie achter elkaar.

Één sprong er wel uit.

"Verkoopt u het surfpak ook los?"

Ja dat kan wel, maar wel met een passend bod.

"Okey, 25 euro!"

Nee, het spijt me, voor die prijs laat ik hem in de kast hangen. Vriendelijke groet.

Maar dinsdag komt er een geïnteresseerde.

Nieuw pak en nieuw harnas.
Twee x gedragen, maar watersport is m'n ding niet zo.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:30

Grrr, afgelopen zaterdag zou er een klein pakketje komen met DHL.
We waren niet thuis, maar volgens site zou het door brievenbus passen.
Er staat nu dat het rond half vier is bezorgd, maar we komen thuis, geen pakketje. Niet bij de buren, niet op de deurmat, niet op de straten naast ons met zelfde nummer, niet ik de klikoos.
De mp verkoper gaat gelukkig morgen contact op nemen met DHL, maar ik denk echt aan het kortste eind te trekken. Ik heb geen poot om op te staan, er staat geleverd en ik heb het niet.
Ik ga morgen als een hyena de dhl in de gaten houden als hij onze straat in rijd.
Het was geen mega bedrag, maar vind het niet leuk en voel me beetje bestolen. Ik kan het niet aardiger zeggen. Vind echt raar dit.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:20

bridgetF schreef:
Grrr, afgelopen zaterdag zou er een klein pakketje komen met DHL.
We waren niet thuis, maar volgens site zou het door brievenbus passen.
Er staat nu dat het rond half vier is bezorgd, maar we komen thuis, geen pakketje. Niet bij de buren, niet op de deurmat, niet op de straten naast ons met zelfde nummer, niet ik de klikoos.
De mp verkoper gaat gelukkig morgen contact op nemen met DHL, maar ik denk echt aan het kortste eind te trekken. Ik heb geen poot om op te staan, er staat geleverd en ik heb het niet.
Ik ga morgen als een hyena de dhl in de gaten houden als hij onze straat in rijd.
Het was geen mega bedrag, maar vind het niet leuk en voel me beetje bestolen. Ik kan het niet aardiger zeggen. Vind echt raar dit.

Hm.. waar ik aan dacht. Zou de DHL medewerker het misschien niet goed door geduwd hebben ?

Al lijkt het mij uitzonderlijk vreemd dat iemand iets uit de brievenbus gaat stelen.

Hopelijk wordt het snel opgelost.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:44

Misschien ergens "verstopt"?

Daar zijn ze ook erg goed in....

Ligt het in de kliko ofzo :roll:

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:32

Daan13 schreef:

Nee. Ik heb daar al gekeken.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:50

bridgetF schreef:
Daan13 schreef:

Nee. Ik heb daar al gekeken.

Heb je geen camera bij de voordeur toevallig?
Dan kun je het terug kijken?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:13

Nee. Ik heb geen camera.