Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:35

Bij mijn vader is al 2 dagen een pakketje bezorgd maar hij heeft niets gekregen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:59

Nou, we gaan het meemaken vandaag. Staan 3 belangrijke enveloppen in mijn postl, die vandaag zouden worden bezorgd. Hopelijk komen zo dan ook vandaag...

Heb ze heel hard nodig (nou ja, de inhoud ervan).

Heb er weinig vertrouwen in, aangezien er in mijn wijk gewoon geen 5 dagen bezorgd wordt, maar hoogstens 1 of 2x per week.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:13

Ik geloof ook niks meer van die brieven in de app.

Heb er een aantal die al een aantal keer er in stonden, vervolgens verdwenen. Dag later weer erin. Maar nooit ontvangen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:26

Ik had donderdag een belangrijke brief in de app staan, deze lag gisteren in de brievenbus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:03

Afgelopen twee weken ging het zowaar redelijk oké. Alleen bij een pakket waren we gelukkig thuis. Ik wist niet eens dat het verstuurd was. Anders was er geen briefje in de bus geweest en wist ik ook niet dat het verstuurd was en dus ook nog naar een postpunt was gebracht waar het vervolgens daarna weer teruggestuurd zou zijn naar de afzender die het als een soort troost pakket had opgestuurd <3 .. dat zou wel knap sneu zijn geweest.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:30

De 3 enveloppen zijn binnen! Helaas zit het allerbelangrijkste er niet tussen. Has nl 4 brieven moeten krijgen. Dan maar ff wachten tot dinsdag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:10

Ook zo mooi.... Nieuwe bankpas en pincode. De bank stuurt die paar dagen na elkaar op voor de veiligheid. Maar ja, met postnl werkt dat dus niet meer. Beide enveloppen hingen op elkaar uit de brievenbus aan de weg :n

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:42

Bij mij zat geen briefje in de bus, maar online zie ik dat gister wegens niemand thuis het pakket op postnl punt is beland.
Moet ik het daar ophalen? Maar hoe weet ik dan welke?
Deze info zie ik in de mail via de verzender, de pagina van volg pakketje van PostNl zelf werkt niet mee, geeft alleen een witte pagina. Wat vaag allemaal, nou moet ik dus morgen een speurtocht langs pakketpunten gaan houden om het te vinden.

Ondertussen staat er in de mail link nog wel dat het vandaag tussen 15 en 23:59 wordt bezorgd, (het is nu 18:40u) maar ik geloof niet dat dat klopt. Want gister had ik het tussen 15 en 17:30 gemist, waardoor ik verwacht dat ik het eventueel vandaag weer gemist heb, ik had een afspraak en ik dacht bij het bestellen dat het brievenbuspost was.
Ik bestel zelden iets.. maar volgende keer doe ik het wel gelijk naar een zelfgekozen pakketpunt, wat een gedoe zeg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:50

Briefjes in de bus zijn al een hele tijd afgeschaft toch?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:53

manzano schreef:
Briefjes in de bus zijn al een hele tijd afgeschaft toch?

Oh! Kan je nagaan hoe lang ik niks besteld had _/-\o_ _/-\o_

Edit: ik ben er inmiddels achter welk pakketpunt, door op de pc de postnl site te bezoeken, daar werkte die wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:49

Ja al sinds 1 juli 2022 :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:12

manzano schreef:
Ook zo mooi.... Nieuwe bankpas en pincode. De bank stuurt die paar dagen na elkaar op voor de veiligheid. Maar ja, met postnl werkt dat dus niet meer. Beide enveloppen hingen op elkaar uit de brievenbus aan de weg :n

Ja, dat had ik van de week ook... maar dat was wel duidelijk ING z'n fout, want stond alle 3 de brieven tegelijk in de app. Uiteindelijk zijn alleen de creditcard en z'n pincode apart bezorgd, de pinpas en pincode (en de pincode creditcard) hingen op half zeven in de brievenbus....bovenop elkaar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:18

Hier had de buurvrouw een week of 2 geleden een melding dat haar pakketje bij de buren bezorgd was.
Geen huisnummer of wat dan ook erbij.
Zij de halve straat door, overal aanbellen om te vragen of haar pakketje daar lag.
Intussen had ik het betreffende pakketje gevonden, in de brandgang. :+
En geen idee hoe maar het leek daar keurig neergelegd te zijn op ±2,5-3m vd deur terwijl die standaard op slot zit.
Ik had het gelijk weer terug gelegd na het adres te checken en heb dat ook meteen aangegeven toen ik de buurvrouw trof, zij blij natuurlijk.
Maar echt, aangeven dat het bij de buren bezorgd is terwijl het daar niet ligt? :o?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:22

mvdende schreef:
manzano schreef:

Ja, dat had ik van de week ook... maar dat was wel duidelijk ING z'n fout, want stond alle 3 de brieven tegelijk in de app. Uiteindelijk zijn alleen de creditcard en z'n pincode apart bezorgd, de pinpas en pincode (en de pincode creditcard) hingen op half zeven in de brievenbus....bovenop elkaar.

In de PostNL app? Hier worden brieven over het algemeen pas zichtbaar in de app op de dag dat ze bezorgd worden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:27

lor1_1984 schreef:
Hier had de buurvrouw een week of 2 geleden een melding dat haar pakketje bij de buren bezorgd was.
Zij de halve straat door, overal aanbellen om te vragen of haar pakketje daar lag.
En geen idee hoe maar het leek daar keurig neergelegd te zijn op ±2,5-3m vd deur terwijl die standaard op slot zit.
Ik had het gelijk weer terug gelegd na het adres te checken en heb dat ook meteen aangegeven toen ik de buurvrouw trof, zij blij natuurlijk.
Maar echt, aangeven dat het bij de buren bezorgd is terwijl het daar niet ligt? :o?

Dan denk ik eerder dat de buren het pakket hebben aangenomen en daar neer gelegd hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:26

mvdende schreef:
manzano schreef:

Meeste kans toch echt PostNL fout, die brieven komen pas in de app wanneer ze bezorgd gaan worden, niet wanneer ING ze verstuurd.

Post van hetzelfde bedrijf die zowel naar mijn man als naar mij gestuurd wordt (dus 2 brieven) met dezelfde datum komen hier vaak op verschillende dagen in de app te staan, soms zit er een week tussen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:13

Froukje schreef:
lor1_1984 schreef:

Dan denk ik eerder dat de buren het pakket hebben aangenomen en daar neer gelegd hebben.

Nope, geen vd buren die een sleutel hebben vd brandgang had dat pakketje aangenomen.
Sterker nog, die waren/zijn überhaupt niet thuis overdag. :)

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:26

Ik mocht deze week als bezorger ook weer wat oplossen...
Collega pakje geleverd in een foute straat in de brievenbus gestopt in een leegstaand huis....
Gelukkig kon de brievenbus Langs achter open gedaan worden en heb ik het pakje er uit gehaald en bij de juiste persoon gaan leveren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:31

Jemig dan ziet iemand toch. Gelukkig opgelost

Ik hoop dat dit een 1 aprilgrap is. Het zou wat zijn. Bezorgers maken er een zootje van en je mag als ontvanger daar dan extra voor betalen in de vorm van een boete als je " niet thuis" zou zijn

https://www.rtl.nl/nieuws/editienl/vide ... nt-tijdens

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:58

karuna schreef:
Jemig dan ziet iemand toch. Gelukkig opgelost

Ik hoop dat dit een 1 aprilgrap is. Het zou wat zijn. Bezorgers maken er een zootje van en je mag als ontvanger daar dan extra voor betalen in de vorm van een boete als je " niet thuis" zou zijn

https://www.rtl.nl/nieuws/editienl/vide ... nt-tijdens

Nou, inderdaad...

Je betaald je al scheel aan verzendkosten, dan is het echt absurd als je daar nog een "niet thuis" boete bovenop krijgt.

Als het zo zou zijn dat je zelf een gewenste dag en uur in zou kunnen vullen én de bezorging zou altijd stipt binnen dat uur zijn, ja, dan zou ik het enigzins accepteren dat er dan een boete zou komen op het niet thuis zijn dat ene afgesproken uurtje. Maar hoe het nu gaat, zou je de hele dag voor de voordeur moeten liggen...dank je de koekoek...Ben ik onverhoopt toch niet thuis, haal ik het wel bij een postpunt op.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:06

1 april staat redelijk om de hoek, zou best een grap kunnen zijn...
Veel mensen werken 40 uur per week en zijn dus vaak niet thuis. Ik geloof er niets van.
Daar komt bij dat het in mijn geval gewoon in de schuur gezet kan worden. Daar hoef ik niet thuis voor te zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:07

Ik heb juist vaak dat ik "niet thuis" zou zijn terwijl ik dat wel ben. En verdwijnt het richting pakketpunt. Ik bestel zelden iets dat bezorgd moet worden. En pas was er een pakje waarvan ik wist dat het een keer zou komen, maar verwachtte het pas na 1 maart als de winkel weer zou opengaan. Ik was gelukkig thuis op dat moment.

Ik mag ook hopen op een 1 april grap anders mag de boete ook anderom zijn, iedere keer als een bezorgdienst faalt een boete van minstens de bezorgkosten per keer }> dan was ik al best rijk geweest over de jaren heen :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:14

Dat dus.
Je krijgt nu een dag met een tijdvak.
Met een beetje mazzel is dat een blok van 2 à 3 uur waarin je je pakketje normaal ontvangt, maar de tracking kan ook doodleuk zeggen 8u-22u.
Dan zou je dus de hele dag de deur niet uit kunnen met wat pech.
Hoe moet je je honden uitlaten, boodschappen doen, naar je afspraken oid als je niet kunt inplannen of rekening houden met wanneer ze ongeveer komen?
Oh en nog leuker:
Je krijgt een dag en mogelijk tijdblok, vervolgens de ochtend van die dag een melding 'sorry, we gaan het vandaag niet redden'.
Je plant dan wat in want je verwacht je pakketje pas een dag (of 2, 3...) later en krijgt terwijl je weg bent ineens de melding 'we hebben u gemist, uw pakketje is afgeleverd bij *locatie*'.

Overigens laat ik alles naar afleverpunten sturen als dat ook maar ff kan.
Dan kan ik mijn honden gewoon uitlaten of naar al ingeplande afspraken etc zonder te hoeven stressen of ik de bezorger niet misloop.
En wanneer het pakket daar is op een voor mij geschikt tijdstip erheen om het op te halen, bijvoorbeeld wanneer ik boodschappen ga doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:24

Lijkt me ook niet haalbaar om de redenen die jullie ook al noemen. En je kunt niet de hele dag thuis blijven. Dat is alleen haalbaar als je zelf tijd en datum kunt kiezen.

De andere kant is wel dat veel mensen dingen bestellen die echt nooit thuis zijn. En die dan ook geen alternatieve locatie om het neer te leggen aanbieden. Dan vraag ik me wel af waarom ze het niet naar het pakketpunt laten sturen. Ik heb een aantal mensen in m'n postwijk wonen die echt nooit open doen en dan hebben ze ook net een brievenbus waar niks in past.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:01

Ik laat dus niks naar een pakketpunt sturen, die liggen allemaal 8 km verderop. Maar heb daarom wel een pakketbus aan de deur en een goede neerzetlocatie mocht het pakket te groot zijn of er al iets in de pakketbus zitten waardoor het er niet meer bij past.
Maar denk dat 70% van de pakketten niet op de dag aankomen waarop beloofd is. Nu ook een bestelling, is wel bij PostNL sinds gisteren, zou vandaag dus bezorgd moeten worden maar pakket is nog niet verwerkt. Daar valt dan ook niet op te plannen.