Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:58

Cilianne schreef:
Hier zijn enkel kinders omdat mijn echtgenoot een grote kinderwens had, niet ik. Het was dus voor mij geen egoïstische keuze, mag ik dan toch vliegen? :D

Dat vind ik nogal heftig eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:36

Paardenfan25 schreef:
Cilianne schreef:
Hier zijn enkel kinders omdat mijn echtgenoot een grote kinderwens had, niet ik. Het was dus voor mij geen egoïstische keuze, mag ik dan toch vliegen? :D

Zeker, jij wel, maar je echtgenoot niet :)

Hebben we trouwens alle discussie topics al gehad intussen?

Wel of geen kinderen
Vaccinatie
24/7 buiten (of niet)
Bitloos / boomloos (of niet)
Paardenfluisteren
Boktleden zijn medici, dus leg je medische vraag gerust voor wachtend op een etiket (idem voor je paard)
Kat wel of niet buiten
Hond wel of niet alleen thuis?

:=

we hebben wel of niet het 148e topic openen over dezelfde knol met dezelfde foto's nog niet gehad. :x O:)

Paardenfan25

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:39

Je bedoelt van die advertentie?

Die is nog niet voorbij gekomen nee

En wat ook niet populair is; paarden dien je geen groentesoep te voeren

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:50

Anoniem schreef:
Paardenfan25 schreef:

Zeker, jij wel, maar je echtgenoot niet :)

Hebben we trouwens alle discussie topics al gehad intussen?

Wel of geen kinderen
Vaccinatie
24/7 buiten (of niet)
Bitloos / boomloos (of niet)
Paardenfluisteren
Boktleden zijn medici, dus leg je medische vraag gerust voor wachtend op een etiket (idem voor je paard)
Kat wel of niet buiten
Hond wel of niet alleen thuis?

:=

we hebben wel of niet het 148e topic openen over dezelfde knol met dezelfde foto's nog niet gehad. :x O:)

En kinderen? <:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:54

Je snapt mij. <3

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:24

Sheran schreef:
Ik gooi er maar even een andere impopulaire in.

Ik vind het irritant als niet-WO-ers zeggen dat ze gestudeerd hebben/studeren. Zorgt voor veel verwarring. Niet dat het minder is dan WO, maar WO rechten en HBO rechten is gewoon een andere opleiding en als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' wil ik gewoon weten wat ik aan je heb :P

Zo ken ik iemand die het had over mensen die waren 'afgescholierd' als ze een HBO-diploma gehaald hadden.

Maar goed, tegenwoordig studeer je zelfs op het MBO.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:25

Niobe schreef:
Cilianne schreef:

Het is nochtans waar, ik had geen kinderwens, zelfs nooit voor mezelf de vraag gesteld. Maar echtgenoot na 10 jaar samen toch wel en aangezien ik wel graag kinderen zie (Ja dat kan zonder kinderwens, niet alles is zwart-wit), heb ik voor hem ja gezegd. Mocht ik iemand hebben gehad zonder of met een minder grote kinderwens, had ik geen kinderen gehad.

Dus mogelijk niet onpopulair maar wel in de minderheid, er bestaan vrouwen die voor hun echtgenoot voor kinders kiezen en neen het zijn niet altijd de vrouwen met rammelende eierstokken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:31

germie schreef:
En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.

Maar is mbo, hbo en wo niet gewoon genoeg? Wo rechten of hbo rechten, dan is het duidelijk.

Ik heb wo polymeerchemie gestudeerd, ben dus drs, maar mag ook master of science als titel gebruiken ( drs is de oude benaming voor wo afgestudeerd zeg maar). En ik werk in de ict op hbo+niveau. Heb dus inderdaad collega's met een hio opleiding. Alles nu duidelijk? :)
Hbo+ is dus iets tussen hbo en wo in.

En mijn telefoon weigert even hoofdletters midden in een zin.

Wanneer ben je afgestudeerd?

Wants als MSc of LLM mag je je inderdaad drs of mr noemen volgens de Wet op het hoger onderwijs, maar andersom geldt dat zeker niet.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:46

Cilianne schreef:
Niobe schreef:

Het is nochtans waar, ik had geen kinderwens, zelfs nooit voor mezelf de vraag gesteld. Maar echtgenoot na 10 jaar samen toch wel en aangezien ik wel graag kinderen zie (Ja dat kan zonder kinderwens, niet alles is zwart-wit), heb ik voor hem ja gezegd. Mocht ik iemand hebben gehad zonder of met een minder grote kinderwens, had ik geen kinderen gehad.

Dus mogelijk niet onpopulair maar wel in de minderheid, er bestaan vrouwen die voor hun echtgenoot voor kinders kiezen en neen het zijn niet altijd de vrouwen met rammelende eierstokken.

En hoe gaat dat nu? Hij is gestopt met, of (veel) minder gaan werken om op de kinderen te passen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:55

Schemerdier schreef:
Klopt, rechtenstudenten worden opgeleid om op de meest onwetenschappelijke manier de materie proberen te verklaren, zodat het zo ingewikkkeld is dat juristen/advocaten nodig en relevant blijven :')

En (dier)geneeskunde en tandheelkunde zijn veredelde hbo-opleidingen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:03

Cilianne schreef:
Niobe schreef:

Poe en ik had al moeite met instemmen met de kerstboomwens van mijn vriend na zo’n 6 jaar.
Maar die gooien we na 1 januari weer weg natuurlijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:06

Avalanche81 schreef:
Niobe schreef:
Zijn treinen schoner? Al is dat een beetje een egoïstische vraag, want ik heb vliegangst

Yep. In Nederland zelfs 100% emissieloos, rijden op windenergie.

Niet volgens onze minpres :')

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:29

Asciugamano schreef:
Cilianne schreef:

En hoe gaat dat nu? Hij is gestopt met, of (veel) minder gaan werken om op de kinderen te passen?

Ja, echtgenoot werkt 4/5 e en heeft promotie afgezegd owv dochters, hij wil tijd doorbrengen met zijn kinderen. Als ik daar niet zeker was van geweest, had ik mij laten steriliseren, nu heeft hij na de derde er een knoop in laten leggen.
Ik werk 3/5e, wij kiezen voor tijd met de mensen die voor ons belangrijk zijn, niet voor materiële voordelen.

Nog een in mijn omgeving onpopulaire mening, ook met drie Masters (ik dus) kan je owv kinders minder werken en kiezen voor tijd ipv geld/carrière (de tweede komt nog wel aangezien we tot 70 gaan moeten werken).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:34

Ik denk dat mijn meest extreme unpopular opinion is dat ik denk dat de mens een parasiet is op deze aarde en dat een mass extinction event helemaal niet verkeerd zou zijn.

Heb dan trouwens zelf geen behoefte dat te overleven :+

Ben er eigenlijk ook wel van overtuigd dat we vroeg of laat een Spaanse griep 2.0 krijgen die nog veel extremer gaat zijn

Oh well... Merry Christmas :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:37

Tiggs schreef:
Schemerdier schreef:
Klopt, rechtenstudenten worden opgeleid om op de meest onwetenschappelijke manier de materie proberen te verklaren, zodat het zo ingewikkkeld is dat juristen/advocaten nodig en relevant blijven :')

En (dier)geneeskunde en tandheelkunde zijn veredelde hbo-opleidingen.

Waar is dat op gebaseerd?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:31

Cilianne schreef:
Ja, echtgenoot werkt 4/5 e en heeft promotie afgezegd owv dochters, hij wil tijd doorbrengen met zijn kinderen. Als ik daar niet zeker was van geweest, had ik mij laten steriliseren, nu heeft hij na de derde er een knoop in laten leggen.
Ik werk 3/5e, wij kiezen voor tijd met de mensen die voor ons belangrijk zijn, niet voor materiële voordelen.

Nog een in mijn omgeving onpopulaire mening, ook met drie Masters (ik dus) kan je owv kinders minder werken en kiezen voor tijd ipv geld/carrière (de tweede komt nog wel aangezien we tot 70 gaan moeten werken).

Typisch; hij wilde kinderen, jij niet persé maar toch werkt hij meer buiten de deur dan jij? ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:38

Tiggs schreef:
Avalanche81 schreef:

Yep. In Nederland zelfs 100% emissieloos, rijden op windenergie.

Niet volgens onze minpres :')

De Arriva-trein waar ik dagelijks in zit rijdt netjes op schone diesel.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:41

Asciugamano schreef:
Cilianne schreef:

Typisch; hij wilde kinderen, jij niet persé maar toch werkt hij meer buiten de deur dan jij? ;)

Dat bepalen ze toch zelf hoe ze het verdelen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:00

Asciugamano schreef:
Cilianne schreef:

Wat maakt dat nou uit? Iedereen bepaalt toch zelf hoe ze het verdelen?
Je hoeft toch niet per se fulltime te werken als je geen kinderen wil?
Ze geeft toch zelf aan dat ze heeft gekozen voor tijd ipv geld/carrière?

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:01

Asciugamano schreef:
Cilianne schreef:

Oorspronkelijk was het idd de bedoeling dat hij halftijds en ik voltijds zou werken.

De oudste dochter heeft daar als huilbaby anders over beslist. Ik koos voor borstvoeding en dat is nu net wat mannen niet kunnen. En ja ik heb uit eigen beweging lang borstvoeding gegeven (omdat dit het enige was wat dochter verdroeg) en dit was moeilijk combineerbaar met voltijds werken, daarna had ik zelf niet meer de ambitie.

En eerlijk, manlief doet meer in huishouden dan ik, ik denk dat aan onze verdeling heel wat koppels een puntje kunnen zuigen.

En nu terug on topic: Nog een onpopulaire mening die hier nog niet is gepasseerd en supergevoelig ligt: koeiemelk is voor kalveren, mensenmelk voor mensenkinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:28

Ik wil kaas kopen. IK BEN OOK EEN KLANT.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:33

Kan je geen kaas maken van je eigen melk?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:42

Je mag me veel afnemen en ik eet gerust geen vlees meer. MAAR NEEM ME MIJN KAAS, MELK, JOGHURT EN EIEREN NIET WEG! >;)

Neenee, mensenmelk is voor kindjes, koeienmelk voor volwassen mensen. (Of geit, mag ook, als het dan echt moet).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:16

Mensenkinderen horen poeder met warm water te drinken.

Kaas is voor mij maar alleen oude :9 jonge kaas is voor kalfjes

Mensen die zichzelf omschrijven als ‘spontaan’ vind ik stom.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:36

Cilianne schreef:

Drie????? 8)7

Hoe kom je als iemand zonder kinderwens met eentje mét tot een compromis van DRIE kinderen?