Cilianne schreef:Hier zijn enkel kinders omdat mijn echtgenoot een grote kinderwens had, niet ik. Het was dus voor mij geen egoïstische keuze, mag ik dan toch vliegen?
Dat vind ik nogal heftig eigenlijk.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paardenfan25 schreef:Cilianne schreef:Hier zijn enkel kinders omdat mijn echtgenoot een grote kinderwens had, niet ik. Het was dus voor mij geen egoïstische keuze, mag ik dan toch vliegen?
Zeker, jij wel, maar je echtgenoot niet
Hebben we trouwens alle discussie topics al gehad intussen?
Wel of geen kinderen
Vaccinatie
24/7 buiten (of niet)
Bitloos / boomloos (of niet)
Paardenfluisteren
Boktleden zijn medici, dus leg je medische vraag gerust voor wachtend op een etiket (idem voor je paard)
Kat wel of niet buiten
Hond wel of niet alleen thuis?
Anoniem schreef:Paardenfan25 schreef:
Zeker, jij wel, maar je echtgenoot niet
Hebben we trouwens alle discussie topics al gehad intussen?
Wel of geen kinderen
Vaccinatie
24/7 buiten (of niet)
Bitloos / boomloos (of niet)
Paardenfluisteren
Boktleden zijn medici, dus leg je medische vraag gerust voor wachtend op een etiket (idem voor je paard)
Kat wel of niet buiten
Hond wel of niet alleen thuis?
we hebben wel of niet het 148e topic openen over dezelfde knol met dezelfde foto's nog niet gehad.![]()
Sheran schreef:Ik gooi er maar even een andere impopulaire in.
Ik vind het irritant als niet-WO-ers zeggen dat ze gestudeerd hebben/studeren. Zorgt voor veel verwarring. Niet dat het minder is dan WO, maar WO rechten en HBO rechten is gewoon een andere opleiding en als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' wil ik gewoon weten wat ik aan je heb
Niobe schreef:Cilianne schreef:Hier zijn enkel kinders omdat mijn echtgenoot een grote kinderwens had, niet ik. Het was dus voor mij geen egoïstische keuze, mag ik dan toch vliegen?
germie schreef:En een talenstudie op wo niveau is echt lager dan een betavak op wo niveau.
Als we dan toch bezig zijn.
Maar is mbo, hbo en wo niet gewoon genoeg? Wo rechten of hbo rechten, dan is het duidelijk.
Ik heb wo polymeerchemie gestudeerd, ben dus drs, maar mag ook master of science als titel gebruiken ( drs is de oude benaming voor wo afgestudeerd zeg maar). En ik werk in de ict op hbo+niveau. Heb dus inderdaad collega's met een hio opleiding. Alles nu duidelijk?
Hbo+ is dus iets tussen hbo en wo in.
En mijn telefoon weigert even hoofdletters midden in een zin.
Cilianne schreef:Niobe schreef:
Het is nochtans waar, ik had geen kinderwens, zelfs nooit voor mezelf de vraag gesteld. Maar echtgenoot na 10 jaar samen toch wel en aangezien ik wel graag kinderen zie (Ja dat kan zonder kinderwens, niet alles is zwart-wit), heb ik voor hem ja gezegd. Mocht ik iemand hebben gehad zonder of met een minder grote kinderwens, had ik geen kinderen gehad.
Dus mogelijk niet onpopulair maar wel in de minderheid, er bestaan vrouwen die voor hun echtgenoot voor kinders kiezen en neen het zijn niet altijd de vrouwen met rammelende eierstokken.
Cilianne schreef:Niobe schreef:
Het is nochtans waar, ik had geen kinderwens, zelfs nooit voor mezelf de vraag gesteld. Maar echtgenoot na 10 jaar samen toch wel en aangezien ik wel graag kinderen zie (Ja dat kan zonder kinderwens, niet alles is zwart-wit), heb ik voor hem ja gezegd. Mocht ik iemand hebben gehad zonder of met een minder grote kinderwens, had ik geen kinderen gehad.
Dus mogelijk niet onpopulair maar wel in de minderheid, er bestaan vrouwen die voor hun echtgenoot voor kinders kiezen en neen het zijn niet altijd de vrouwen met rammelende eierstokken.
Asciugamano schreef:Cilianne schreef:
En hoe gaat dat nu? Hij is gestopt met, of (veel) minder gaan werken om op de kinderen te passen?
Tiggs schreef:Schemerdier schreef:Klopt, rechtenstudenten worden opgeleid om op de meest onwetenschappelijke manier de materie proberen te verklaren, zodat het zo ingewikkkeld is dat juristen/advocaten nodig en relevant blijven
En (dier)geneeskunde en tandheelkunde zijn veredelde hbo-opleidingen.
Cilianne schreef:Ja, echtgenoot werkt 4/5 e en heeft promotie afgezegd owv dochters, hij wil tijd doorbrengen met zijn kinderen. Als ik daar niet zeker was van geweest, had ik mij laten steriliseren, nu heeft hij na de derde er een knoop in laten leggen.
Ik werk 3/5e, wij kiezen voor tijd met de mensen die voor ons belangrijk zijn, niet voor materiële voordelen.
Nog een in mijn omgeving onpopulaire mening, ook met drie Masters (ik dus) kan je owv kinders minder werken en kiezen voor tijd ipv geld/carrière (de tweede komt nog wel aangezien we tot 70 gaan moeten werken).
Asciugamano schreef:Cilianne schreef:Ja, echtgenoot werkt 4/5 e en heeft promotie afgezegd owv dochters, hij wil tijd doorbrengen met zijn kinderen. Als ik daar niet zeker was van geweest, had ik mij laten steriliseren, nu heeft hij na de derde er een knoop in laten leggen.
Ik werk 3/5e, wij kiezen voor tijd met de mensen die voor ons belangrijk zijn, niet voor materiële voordelen.
Nog een in mijn omgeving onpopulaire mening, ook met drie Masters (ik dus) kan je owv kinders minder werken en kiezen voor tijd ipv geld/carrière (de tweede komt nog wel aangezien we tot 70 gaan moeten werken).
Typisch; hij wilde kinderen, jij niet persé maar toch werkt hij meer buiten de deur dan jij?
Asciugamano schreef:Cilianne schreef:Ja, echtgenoot werkt 4/5 e en heeft promotie afgezegd owv dochters, hij wil tijd doorbrengen met zijn kinderen. Als ik daar niet zeker was van geweest, had ik mij laten steriliseren, nu heeft hij na de derde er een knoop in laten leggen.
Typisch; hij wilde kinderen, jij niet persé maar toch werkt hij meer buiten de deur dan jij?
Cilianne schreef:Ja, echtgenoot werkt 4/5 e en heeft promotie afgezegd owv dochters, hij wil tijd doorbrengen met zijn kinderen. Als ik daar niet zeker was van geweest, had ik mij laten steriliseren, nu heeft hij na de derde er een knoop in laten leggen.