[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:20

Dat zeg ik toch ook niet :o?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:23

Magrathea schreef:

Haha, ik interpreteerde het zo dat jij iemand kent die jou elke maand belt dat ze wéér zwanger is (en jij dus datzelfde niet doet).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:49

Sizzle schreef:
Magrathea schreef:

Haha, ik interpreteerde het zo dat jij iemand kent die jou elke maand belt dat ze wéér zwanger is (en jij dus datzelfde niet doet).

O zo hahaha, nee meer dat je ongesteld wordt en dus erachter komt dat je NIET zwanger bent

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:01

Hilli schreef:
Oh daarom neemt niemand meer op als ik bel! :')

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:47

Als iemand zwanger is reageer ik meestal met 'leuk voor je' of iets in die richting (aangezien ze dat zelf vaak vinden) ipv 'oh wat leuk/enig zeg' (wat ik niet zou vinden). Net zag ik trouwens zo'n advertentie op fb voorbij komen voor newborn photoshoots, inclusief voorbeeld foto's erbij uiteraard, en er zaten me er gedrochten bij jeetje zeg :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:12

Hilli schreef:

_O- gewoon een app sturen, rate my period.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:48

MarcoBorsato schreef:
Hilli schreef:

_O- gewoon een app sturen, rate my period.

:') :') :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:01

[***] schreef:
Als iemand zwanger is reageer ik meestal met 'leuk voor je' of iets in die richting (aangezien ze dat zelf vaak vinden) ipv 'oh wat leuk/enig zeg' (wat ik niet zou vinden). Net zag ik trouwens zo'n advertentie op fb voorbij komen voor newborn photoshoots, inclusief voorbeeld foto's erbij uiteraard, en er zaten me er gedrochten bij jeetje zeg :=

Of zo’n betegelde vinvis aan de muur, ook zo charmant... Pens in het gips en dan mozaïek erop, ik snap werkelijk niet wie dat soort fratsen ooit verzonnen heeft :=

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:25

Ach wat, ik ben ook blij voor iemands nieuwe auto, terwijl ik niets met auto's heb. Bewonder semi-oprecht nieuwe huizen in buurten waar ik zelf zou sterven van verveling, dus iemands baby bewonderen kan er ook wel bij.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:29

Dammie schreef:
Ach wat, ik ben ook blij voor iemands nieuwe auto, terwijl ik niets met auto's heb. Bewonder semi-oprecht nieuwe huizen in buurten waar ik zelf zou sterven van verveling, dus iemands baby bewonderen kan er ook wel bij.

Dat vind ik ook. Ondanks dat je er zelf doodongelukkig van zou worden kun je wel blij zijn voor een ander. Als ik hoor dat iemand in verwachting is die heel graag een kind wil dan kan ik wel blij zijn voor diegene. En blij zijn dat jij het niet bent. :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:14

Ik feliciteer netjes en zeg dat ik het leuk vind voor ze. Zij zijn immers (hoop je dan) wel blij met de gezinsuitbreiding.

Bij het ophangen van de telefoon met mijn broertje heb ik mij wel naar vriendlief omgedraaid en de woorden ‘God bewaar me’ uitgesproken. Broertje hoopt nog altijd dat ik zijn kinderen wel leuk ga vinden omdat ze familie zijn. Ik hoop nog altijd dat we terug kunnen naar de tijd van leuke dingen doen en goede gesprekken voeren. Vooralsnog draait het er op uit dat het awkward wordt.

‘Ga maar naar tante Maaike’ waarop kind in kwestie de verstandigste blijkt te zijn en naar oma toe loopt :') .
‘Wanneer wil jij een dagje oppassen?’ Als hij zindelijk is, volzinnen kan spreken, niet meer met eten knoeit, niet meer overal aan zit en gewoon netjes op de bank kan zitten. Ik denk op een leeftijd van 16 }:) .
‘Achterin jullie auto is wel heel weinig ruimte, zo niet handig en comfortabel’. Nee, die auto hebben we gekocht omdat hij mooi is, snel is en we er comfortabel lange afstanden mee kunnen rijden. De achterbank is puur om er touwen en tassen neer te leggen. Niet om twee meter lange kerels en babystoeltjes in te vervoeren.

Mijn moeder is denk ik de enige die het snapt. Die boodt laatst aan om op kind te passen zodat ik met broer eens iets kan doen zonder dat het om kinderen draait. Bless her! <3

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:33

Ik heb er niet zoveel moeite mee om mensen te feliciteren wanneer ze vertellen in verwachting te zijn, zeker als het om mensen gaat waar van ik weet dat ze een kinderwens hebben.
Soms heb ik wel een dubbel gevoel, als ik bijvoorbeeld weet dat de ouders niet zo veel geld hebben, aan de drugs zijn of lichamelijke of psychische problemen hebben die van invloed zouden kunnen zijn op het kind. Ook denk ik wel eens "pfff nog één? Alsof er nog niet genoeg mensen zijn" maar ik realiseer me dat het niet mijn plaats of taak is om mensen daar op aan te spreken of er überhaupt wat van te vinden, dus dan vertaal ik het door naar een huisdier kopen en dan begrijp ik waarom mensen blij zijn, en dan kan ik ook oprecht blij zijn voor hen :)

Wel had ik laatst iets waar ik me echt ernstig zorgen om maakte.
Dude die ik ken is narcistisch, op het bizarre af. Komt in het begin super charismatisch en verschrikkelijk meegaand, lief en leuk over. Maar vind zichzelf de beste van de wereld en doet niks anders dan liegen, bedriegen en andere mensen de grond in te stampen om zichzelf beter te voelen. Snapt niet wat "nee" betekent, of je nou geen zin hebt om af te spreken, geen tweede biertje wil, of het op sexueel vlak is, nee bestaat niet voor hem.
Nou had ie een meisje zwanger gemaakt, ze waren net twee week samen, en ze zouden het houden.
Ik maakte me echt serieuze zorgen om dat meisje (wat zeg ik, gewoon een volwassen vrouw) en hun eventuele kind.
Maar gister hoorde ik dat ze er (godzijdank) heel snel achter is gekomen hoe meneer echt in elkaar zit, heeft hem gedumpt en laat het kind weghalen.
Ondanks dat ik er naar uitkeek dat hij uit ons dorp zou vertrekken en ik hem (hopelijk) nooit meer zou zien, voelt dit toch beter voor iedereen.
Ik wil echt niet zeggen dat je geen kind moet hebben als je narcistisch bent, sommige mensen kunnen namelijk wél hun oliebol opzij zetten en goed zijn voor hun kind, maar zoals deze vent zich gedraagd, dat kind had simpelweg geen tof leven gehad.
Crisis afgewend :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:56

Ik zou op zich wel voorzichtig willen zijn met uitgebreide felicitaties gewoon omdat ik niet de indruk wil wekken dat ik het kind zelf leuk ga vinden de komende 6-7-8 jaar :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:00

Ik feliciteer iemand gewoon, dat ik zelf geen kind wil zegt niet dat ik t niet leuk kan vinden voor een ander. En mensen die me kennen weten al lang en breed dat ik het niet vast hou, ik niet oppas en ook niet koetsjieekoetsjiiee boven een wieg ga hangen. :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:18

Haha, inderdaad idem dito. Vanaf een jaar of 15 vind ik ze trouwens hartstikke leuk. En ben ik ook al bij een aantal vanaf die leeftijd al menigmaal lievelingstante. Ga er mee paardrijden en naar concerten en festivals. Ook al besteedde ik er vroeger geen aandacht aan. Misschien vinden ze dat juist wel fijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:42

Bij mensen die ik goed ken, en die mij ook kennen is mijn reactie meestal: jij liever dan ik :+

En verder roep ik gewoon braaf gefeliciteerd en kan ik ook best braaf oeh en ah roepen bij foto's indien gewenst of verwacht. Degenen die mij echt kennen weten toch wel dat ik geen oppasmateriaal ben, en mensen die mij niet (goed) kennen verwachten ook geen felicitaties en oehs en aahs van een relatieve vreemde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:47

Ik zag gisteren op FB eentje voorbijkomen die ik wel goed vond.

"Make love, not war. Alhoewel... make love leidt tot kinderen. Die krijsen, jengelen, kosten handen vol geld en zijn vervelend.
Make pancakes. Pancakes are good!"

:')

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:41

Nice, ik meld mij hier ook!

Ben kindervrij, want kinderloos impliceert naar het schijnt dat het niet gelukt is... moehaha. Ben nu 34 en eindelijk is t gezeur of er kids komen gestopt. Denk dat mensen nu te bang zijn voor een drama verhaal v iemand die al jaren probeert zonder succes. Dikke prima, laat mij maar gewoon.
Ben wel tante van 2 kids, maar ook niet van harte ofzo. Mijn man is wel helemaal into die kids v zn broer, maar voor mij zijn en blijven t gewoon kids en die vind ik van niemand echt leuk .

Maar hulde, eindelijk eens gelijkgestemden gevonden.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:14

Hooi lima84 wat leuk dat je mee komt kletsen :wave:

Vandaag ook weer 2 kinderen op stal aan het 'helpen' hooi geven.
Ze zijn niet super vervelend maar vind dat kinderen altijd van die domme opmerkingen en verhalen hebben.

Op dat hij bijna mijn paard voor zijn hoofd sloeg met een bezem na (hij liep met de bezem over zijn schouder met de borstelkant boven en besefte volgens mij niet zo goed dat dat hoog boven hem uitsteekt als ie ermee loopt.)hebben ze me niet erg in de weggelopen.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:24

Herkenbaar brainfail! Leuk omschreven ook met die bezem, ik ziet zo voor me :D

Ik ben zelfs vd vorig stal weg gegaan omdat daar manegelessen werden gestart en de kids vd eigenaresse de boel terroriseerde. Was er zo klaar mee. Heb ze niet voor niets zelf niet... kom bij mn paard voor ontspanning en niet voor ergernis. Waren nog wel meer dingetjes, maar die kids, pffff.

Was een tijdje terug nog langs gegaan bij iemand die er nog wel staat en het kriejoelde gewoon van de kinders, gillen, rennen, voetballen... leek wel een speeltuin. Ik was direct weer super gelukkig dat ik nu elders sta _/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:14

Kinderen van pensionklanten vind ik vaak geen probleem, die snappen het wel maar vriendjes/ vriendinnetjes/ lesklantjes zijn vaak ronduit poedersuiker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:33

Grote voordeel van zo'n stal is wel dat je paard niet met de staart tussen de billen staat als-ie onderweg gillende kinderen, een voetbal tussen de benen of een op drift geraakt kinderfietsje tegen komt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:01

De mijne gaat met plezier achter de voetbal aan :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:10

Wij hadden een paard op stal die nog weleens wilde uithalen als hij ergens van schrok. Zo heeft hij eens een jonge hond een gebroken rug getrapt omdat die achter hem stond.
Een kind had hij ook zonder pardon geraakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:25

Cayenne schreef:
Wij hadden een paard op stal die nog weleens wilde uithalen als hij ergens van schrok. Zo heeft hij eens een jonge hond een gebroken rug getrapt omdat die achter hem stond.
Een kind had hij ook zonder pardon geraakt.

Achos...

Maar als je kinderen zou hebben is dat toch 1 van de 1e dingen die je ze zou leren... Niet gillen en niet achter een paard lopen.

Ik weet dat mijn kind het begrip van een pinda heeft maar het is nu gewoon streng zijn en conditioneren als we op stal zijn.

Maar lesklantjes vind ik dus wel echt poedersuiker, ik stond niet op een manege ofzo. Plus dat de ouders vaak niet in beeld zijn, gewoon je welpen dumpen en gaan. Whyyyyy.