Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:54

Je zou ook dit jaar kerst en oud en nieuw samen met je gezin kunnen vieren.Zeg maar gewoon dat de drukte voor je dochter te veel is.Zie volgend jaar dan maar verder.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 16-11-18 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:55

Als hun niet komen zien ze mij ook niet meer. Simpel. Ik vind het zo kinderachtig.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 20:01

DeMolenhoek schreef:
De schoonfamilie viert elk jaar samen oud en nieuw. Al jaren gaan wij naar
West Vlaanderen, 200 kilometer enkel. Dit jaar is het bij ons en moeten hun de 200 kilometer doen. Hebben ze naar de schoonmoeder gebeld dat ze het niet zien zitten om te komen en het dit jaar willen overslaan. Ik heb gezegd dat ze mij dan ook niet meer zien met oud en nieuw als ze zelf te mottig zijn om de afstand te doen.

Ik erger mij dus ook omdat ik uitgerekend gisteren het vlees ben gaan halen.

Ik voel echt met jou mee. :n

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:01

Morganlefay schreef:
Rebecca schreef:
De cv en zijn pokkeherrie

Bijvullen wil wel eens helpen :+

En ontluchten dan ook

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:02

Dat ik al drie dagen ziek in bed lig. Ik kan geen Netflix meer zien en heb al veel te veel films gekeken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:12

Dat de woning die ik mocht bezichtigen uit de verhuur gehaald is. -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:57

@DeMolenhoek: je leven wordt steeds leuker en overzichtelijker. Heerlijk met je nieuwe gezinnetje kerst vieren. Wat een fijn vooruitzicht en met een goed gevulde vriezer hoef je je ook geen zorgen te maken over boodschappen doen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:03

De kwaliteit van geschreven Nederlands van mijn mede-(HBO!)studenten... |(

Citaat:
Op 20 December 2005 was de 14 jarige Jessica Salyer thuis dood gevonden. Jessica leed van een hart defect en een beroerte aandoening, hiervoor nam zij de medicijnen Coumadin (Warfarine), Digoxine
en Dilantin. Jessica werd tijdens dit moment onderzocht voor misbruik en medische verwaarlozing,
dit gebeurde door een situatie met school, Jessica’s moeder leverde formulieren over haar conditie
in bij de schoolzuster. Deze formulieren waren ondertekend door de familie dokter, maar de school
wou de formulieren hebben die ondertekend waren door Jessica’s cardioloog.

Even een klein stukje uit de inleiding van ons projectplan gevist... |(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:06

Steeph schreef:

Citaat:
Op 20 December 2005 was de 14 jarige Jessica Salyer thuis dood gevonden. Jessica leed van een hart defect en een beroerte aandoening, hiervoor nam zij de medicijnen Coumadin (Warfarine), Digoxine
en Dilantin. Jessica werd tijdens dit moment onderzocht voor misbruik en medische verwaarlozing,
dit gebeurde door een situatie met school, Jessica’s moeder leverde formulieren over haar conditie
in bij de schoolzuster. Deze formulieren waren ondertekend door de familie dokter, maar de school

Jeetje zelfs ik spot de fouten :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:10

Geef alsjeblieft de Nederlands toets weer terug :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:11

Vraagje: is die student toevallig meer thuis in het Engels? Ik spot nl een paar typisch Engelse constructies/woorden die in het NL inderdaad nergens naar klinken :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:14

Steeph schreef:

Citaat:

Schoolzuster en familiedokter klinken idd een beetje alsof ze vertaald zijn door google translate. Geen probleem als je moeite hebt maar vraag dan ook even..

Ik heb wel eens gehad, 1e jaar dat ik iets in verhaalvorm had gezet. Moest blijkbaar gewoon als antwoord op de vragen, groepsgenoot had hele stukje in stukjes geknipt en onder de vragen geplakt. Maar nooit iets aangepast dus het leek écht nergens naar. En dan niks zeggen he, van goh het moest anders of goh ik heb het aangepast. En die had al 3 jaar hbo gedaan dat ik echt dacht hoe kan je zo stom zijn

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:19

Foaly schreef:
Vraagje: is die student toevallig meer thuis in het Engels? Ik spot nl een paar typisch Engelse constructies/woorden die in het NL inderdaad nergens naar klinken :+

Dat zou prima kunnen. Maar dan zou deze HBO student, die op een Nederlandse opleiding zit, in Nederlands woont, toch ten minste een ietsie pietsie beter Nederlands moeten kunnen?

laraxXxemma schreef:
Schoolzuster en familiedokter klinken idd een beetje alsof ze vertaald zijn door google translate. Geen probleem als je moeite hebt maar vraag dan ook even..

Ik heb wel eens gehad, 1e jaar dat ik iets in verhaalvorm had gezet. Moest blijkbaar gewoon als antwoord op de vragen, groepsgenoot had hele stukje in stukjes geknipt en onder de vragen geplakt. Maar nooit iets aangepast dus het leek écht nergens naar. En dan niks zeggen he, van goh het moest anders of goh ik heb het aangepast. En die had al 3 jaar hbo gedaan dat ik echt dacht hoe kan je zo stom zijn

Inderdaad even noodvergadering met de groep ingepland maandag om dit aan te kaarten (en sowieso nog even de laatste fouten er uit te halen)...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:52

mensen dir zwarte piet racisme vinden. :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){ :){

kijk je mag t bedt vinden, maar k erger me aan due puber jongens die t op zon manier formuleren dat t niet eens meer relevant is etc

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:54

Ik lijk een allergische reactie te hebben in mijn gezicht die langzaam is komen opzetten, maar mijn hypochondrie maakt het onmogelijk om rustig te blijven.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:24

Steeph schreef:
Foaly schreef:

Dat zou prima kunnen. Maar dan zou deze HBO student, die op een Nederlandse opleiding zit, in Nederlands woont, toch ten minste een ietsie pietsie beter Nederlands moeten kunnen?

laraxXxemma schreef:

Inderdaad even noodvergadering met de groep ingepland maandag om dit aan te kaarten (en sowieso nog even de laatste fouten er uit te halen)...

https://www.reddit.com/r/UnresolvedMyst ... ca_salyer/
:x

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:28

Trui schreef:

kijk je mag t bedt vinden, maar k erger me aan due puber jongens die t op zon manier formuleren dat t niet eens meer relevant is etc

Ik erger me met name dat ze dan onder die intocht op die locatie ook, die VOOR KINDEREN BEDOELD IS willen gaan demonstreren. Doe dat dan lekker ergens anders in den haag ofzo.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:30

laraxXxemma schreef:
Trui schreef:

Ik erger me met name dat ze dan onder die intocht op die locatie ook, die VOOR KINDEREN BEDOELD IS willen gaan demonstreren. Doe dat dan lekker ergens anders in den haag ofzo.

:j _/-\o_

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:31

nou ik ben gewoon van mening. dat t niet racistisch is en daf stel er komen nu alleen blanke pieten, men in 2040 wel weer gaat zeiken om t feit dat alle nederlandse kinderheldrn blank zijn en dat er geen zwarte pieten zijn en ze zich minderwaardig voelen omdat ze blijkbaar niet aardig genoeg zijn om piet te zijn

als je me snapt

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:35

Ik erger mij aan het bericht hierboven. Niet eens de inhoud, maar wel dat er geen enkele interpunctie is gebruikt. Er zitten punten en komma's op het toetsenbord van je telefoon hoor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:38

De me ipv mij :+ , verloedering van onze taal .

Ben er verder ook schuldig aan , punten en comma's ik kan er niks mee en zet ze random neer zodat het nog ergens op lijkt :+

Ik erger mij aan het vuurwerk buiten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:39

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:41

ja nouja gewoon geen zin in gehad :’) typte t een beetje uit erkende aangezien k erover middenin een enorme discussie zit met 39488392 mensen. ja en die me is ook gewoon iets van mij.

ik weet hartstikke goed hoe t wel moet maar is t zelfde als accenten. k kan prima abn maar als k gewoon lekker praat praat ik met rotterdams of fries accent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:55

Moest m even zoeken in mijn foto bestanden }>
Afbeelding

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:09

Trui schreef:
nou ik ben gewoon van mening. dat t niet racistisch is en daf stel er komen nu alleen blanke pieten, men in 2040 wel weer gaat zeiken om t feit dat alle nederlandse kinderheldrn blank zijn en dat er geen zwarte pieten zijn en ze zich minderwaardig voelen omdat ze blijkbaar niet aardig genoeg zijn om piet te zijn

als je me snapt

:j

Ik vind het ook niet racistisch, maar ik kan er wel inkomen waarom anderen het racistisch vinden. En ik vind de roetveegpieten niet eens zo erg, witte of regenboog vind ik wel stom.
Ik vind het ook wel goed dat erover gesproken wordt, maar dat kan prima op een andere plaats op een ander moment.