Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:De schoonfamilie viert elk jaar samen oud en nieuw. Al jaren gaan wij naar
West Vlaanderen, 200 kilometer enkel. Dit jaar is het bij ons en moeten hun de 200 kilometer doen. Hebben ze naar de schoonmoeder gebeld dat ze het niet zien zitten om te komen en het dit jaar willen overslaan. Ik heb gezegd dat ze mij dan ook niet meer zien met oud en nieuw als ze zelf te mottig zijn om de afstand te doen.
Ik erger mij dus ook omdat ik uitgerekend gisteren het vlees ben gaan halen.
Citaat:Op 20 December 2005 was de 14 jarige Jessica Salyer thuis dood gevonden. Jessica leed van een hart defect en een beroerte aandoening, hiervoor nam zij de medicijnen Coumadin (Warfarine), Digoxine
en Dilantin. Jessica werd tijdens dit moment onderzocht voor misbruik en medische verwaarlozing,
dit gebeurde door een situatie met school, Jessica’s moeder leverde formulieren over haar conditie
in bij de schoolzuster. Deze formulieren waren ondertekend door de familie dokter, maar de school
wou de formulieren hebben die ondertekend waren door Jessica’s cardioloog.
Steeph schreef:De kwaliteit van geschreven Nederlands van mijn mede-(HBO!)studenten...
Citaat:Op 20 December 2005 was de 14 jarige Jessica Salyer thuis dood gevonden. Jessica leed van een hart defect en een beroerte aandoening, hiervoor nam zij de medicijnen Coumadin (Warfarine), Digoxine
en Dilantin. Jessica werd tijdens dit moment onderzocht voor misbruik en medische verwaarlozing,
dit gebeurde door een situatie met school, Jessica’s moeder leverde formulieren over haar conditie
in bij de schoolzuster. Deze formulieren waren ondertekend door de familie dokter, maar de school
Even een klein stukje uit de inleiding van ons projectplan gevist...
Steeph schreef:De kwaliteit van geschreven Nederlands van mijn mede-(HBO!)studenten...
Even een klein stukje uit de inleiding van ons projectplan gevist...
Foaly schreef:Vraagje: is die student toevallig meer thuis in het Engels? Ik spot nl een paar typisch Engelse constructies/woorden die in het NL inderdaad nergens naar klinken
laraxXxemma schreef:Schoolzuster en familiedokter klinken idd een beetje alsof ze vertaald zijn door google translate. Geen probleem als je moeite hebt maar vraag dan ook even..
Ik heb wel eens gehad, 1e jaar dat ik iets in verhaalvorm had gezet. Moest blijkbaar gewoon als antwoord op de vragen, groepsgenoot had hele stukje in stukjes geknipt en onder de vragen geplakt. Maar nooit iets aangepast dus het leek écht nergens naar. En dan niks zeggen he, van goh het moest anders of goh ik heb het aangepast. En die had al 3 jaar hbo gedaan dat ik echt dacht hoe kan je zo stom zijn
Steeph schreef:Foaly schreef:Vraagje: is die student toevallig meer thuis in het Engels? Ik spot nl een paar typisch Engelse constructies/woorden die in het NL inderdaad nergens naar klinken
Dat zou prima kunnen. Maar dan zou deze HBO student, die op een Nederlandse opleiding zit, in Nederlands woont, toch ten minste een ietsie pietsie beter Nederlands moeten kunnen?laraxXxemma schreef:Schoolzuster en familiedokter klinken idd een beetje alsof ze vertaald zijn door google translate. Geen probleem als je moeite hebt maar vraag dan ook even..
Ik heb wel eens gehad, 1e jaar dat ik iets in verhaalvorm had gezet. Moest blijkbaar gewoon als antwoord op de vragen, groepsgenoot had hele stukje in stukjes geknipt en onder de vragen geplakt. Maar nooit iets aangepast dus het leek écht nergens naar. En dan niks zeggen he, van goh het moest anders of goh ik heb het aangepast. En die had al 3 jaar hbo gedaan dat ik echt dacht hoe kan je zo stom zijn
Inderdaad even noodvergadering met de groep ingepland maandag om dit aan te kaarten (en sowieso nog even de laatste fouten er uit te halen)...
Trui schreef:mensen dir zwarte piet racisme vinden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
kijk je mag t bedt vinden, maar k erger me aan due puber jongens die t op zon manier formuleren dat t niet eens meer relevant is etc
laraxXxemma schreef:Trui schreef:mensen dir zwarte piet racisme vinden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
kijk je mag t bedt vinden, maar k erger me aan due puber jongens die t op zon manier formuleren dat t niet eens meer relevant is etc
Ik erger me met name dat ze dan onder die intocht op die locatie ook, die VOOR KINDEREN BEDOELD IS willen gaan demonstreren. Doe dat dan lekker ergens anders in den haag ofzo.
Trui schreef:nou ik ben gewoon van mening. dat t niet racistisch is en daf stel er komen nu alleen blanke pieten, men in 2040 wel weer gaat zeiken om t feit dat alle nederlandse kinderheldrn blank zijn en dat er geen zwarte pieten zijn en ze zich minderwaardig voelen omdat ze blijkbaar niet aardig genoeg zijn om piet te zijn
als je me snapt