Nikass schreef:Danique_G schreef:Op zich vind ik het terecht dat een stagiair niet volledig betaalt krijgt. Met meer salaris komt meer verantwoordelijk. Wel vind het gierig hoe sommige organisaties bijna draaiende blijven door een groot aantal stagiaires te hebben.. Pure uitbuiting. studeren is al duur genoeg en studenten hebben ook gewoon vaste lasten. Een salaris van een paar honderd euro minimaal zou standaard moeten zijn. Hierdoor maak je de stageplaatsen ook competitiever waardoor je (theoretisch gezien) betere stagiaires zou krijgen.
Nou vind ik het dus best wel raar dat je moet solliciteren voor een stage.
In mijn eerste opleiding was dat niet zo, daar had de school een aantal vaste stage adressen en kon je daar uit kiezen.
Als ik nu op mijn werk zie hoe zwaar de sollicitatie voor een stagiair is vind ik dat best![]()
Los van je motivatie en inzet hebben ze het liefst dat je alles al kan![]()
Voor mijn vervolgopleiding moest ik wel solliciteren voor mijn stage. Ik werd dan vrolijk afgewezen op bijvoorbeeld mijn leeftijd...
Nu zie ik ook dat veel jongens op het vmbo/mbo met school stoppen omdat ze geen stageadres kunnen vinden. Ik vind het een heel apart fenomeen.
Ik vind dat niet raar als je ziet wat wij soms voor stagiaires krijgen

Soms druipt in het eerste gesprek de ongemotiveerdheid er al af en dan moet je nog aan de stage beginnen.