Fokonzuiver koekoek een koekoek vader en een vuilwitte moeder (dragen dus beiden blauw als basiskleur).
Ik doelde op de eikleur Mooie kippen
HopeMyDay
Geplaatst: 18-07-20 20:49
Oeps ze leggen groene eieren (net als alle andere schijndelaars). We hebben ze eerder ook wel gehad maar toen ik het kippenhok ging "runnen" kwamen er meer grote rassen en verdwenen de schijndelaars. Nu ik uitgezocht heb welke rassen handig zijn voor onze manier van houden (buiten, je red jezelf maar en we komen 3x daags een keer kijken, voeren en afstallen) mochten ze weer terug komen
Century: Advocaat staat ook nog op de planning voor binnen enkele weken. Wacht nog op iemand die een fles alcohol voor mij gaat meenemen uit Luxemburg. Hier betaal je namelijk €45 voor een liter
Die was ik gisteren helemaal vergeten te maken. Ze zitten in een tijdelijke ren (en hok), want de bedoeling was pas over een paar weken. Maar zo hebben ze in ieder geval bewegingsvrijheid.
Volgens mij is de mayonaise niet zo lang houdbaar helaas. Heb ook maar een klein beetje gemaakt als experiment. Gisteren gelijk gebruikt bij de frietjes en rest gaat in de eiersalade. Advocaat heb ik inderdaad met wodka gemaakt! Dat smaakt prima.
lizy29
Nog nooit geprobeerd zo maar wellicht eens leuk om te doen.
Anoniem
Geplaatst: 19-07-20 12:17
Prairy schreef:
wodka is in nl minder als 20 euro, is dat niks?
Heb je dan geen tokkelroom ipv advocaat?
Mizora: Als het maar werkt
Century
Geplaatst: 19-07-20 12:24
Advocaat is vanaf 14% alcohol toch? Ik had 200ml wodka met 37.5% alcohol, dus dat is 75ml alcohol. Ik heb 275ml advocaat er mee gemaakt, dus het alcoholpercentage is dan 27%. Dus dan mag het advocaat heten volgens mij
Mijn eierdooiers waren wat kleiner dan ik had ingeschat, dus mijn verhouding was net wat scheef en daarom kwam ik wat hoog uit.
Wij hebben net hun vuilzakken terug gevonden. Vol met speelgoed en duur bamboe servies van ons in stukken van een Daar zochten wij gisteren al de hele dag naar. Wij denken meer en meer dat ze het gewoon expres hebben gedaan.
julius_juut
Geplaatst: 19-07-20 14:31
Sjemig, wat een misselijk volk zeg. Ik zou zwaar de neiging krijgen voor een beetje 'naming and shaming' op facebook, hoe onverstandig ook. Wat zullen jullie je poedersuiker voelen, lekker even weg en dan dit terwijl je dacht dat je het goed geregeld had.
Hier voor het eerst een parelhoen kuiken gespalkt. Op een of andere magische wijze is de broedmachine aan het schommelen gegaan in temperatuur tijdens het uitkomen (gok dat er iemand aan het knopje heeft gezeten met het uittrekken van stekkers die er naast liggen) waardoor hij niet uit het ei kwam. Daardoor de teentjes in de kramp. Bij kalkoen- en kippenkuikens al wel eerder gedaan, maar dit was wel heel priegeltje klein. Hoop dat het afdoende is, hij doet enorm zijn best om te leven maar is wel een achterblijvertje...