Vanmorgen hier zeker 5 cm (veluwezoom iets noordelijker langs de ijssel,geen idee hoe het in woonplaats is nu) dooit wel weg langzaam. Dreigend grijs. Voorspellingen voor hier morgen heel veel sneeuw. Zo maar boodschappen gaan doen zodat er hier voldoende voedsel in huis is.
Die autos niet zo snugger, les een van langs rivier wonen zet nooit je auto laag neer als er veel neerslag is gevallen. Ijssel staat ook best hoog
Mn vriend gaat vanmiddag mey zn werk op pad met de bus naar Brabant. Ik vind t helemaal niks gezien het vanavond weer slecht wordt en zeker nadat ik t ongeluk heb gehad ben ik huiverig voor t verkeer.
Begrijpelijk joolien. Is ook een eind rijden ook. Maar ellende is je kunt hem niet gaan tegenhouden. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb nu ruim 25 jaar nadat we bijna frontaal zijn aangereden en goddank alleen ene verkeersbord tegen de auto hebben gehad omdat de jongen vlak voor ons het talud afschoot nog steeds wat schrik met heftige regenval. Zie de auto nog op me afkomen met een rotvaart. Enige dat we konden denken was ok dit was het dan leven is over.
Enige wat je kan doen is zelf nu gaan rijden zo veel mogelijk om vertrouwen terug te krijgen. En hopen dan anderen opletten ook.
Ik vind sneeuwrijden echt leuk. Dankzij mijn rijinstructeur destijds, veel sneeuwrijden gedaan op geprepareerde bana van defensie waar hij ook rijles gaf. Zoveel van geleerd. Maar ja anderen rijden als een zwabber soms.
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-12-17 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt
miccamaaike
Geplaatst: 09-12-17 12:21
Wat een verschillen.
Gisteravond in Groningen niks, maar toen ik terug naar huis reed (vlakbij Hoogeveen) kwam er vanaf Spier toch steeds meer sneeuw. Eenmaal thuis was het toch wel wit te noemen. Ben benieuwd wat er morgen nog bij komt.
Hier in Newcastle geen sneeuw, wel een gele waarschuwing voor morgen, en oranje voor andere delen van het land.
Ik liep gisteren in Edinburgh waar de gevoelstemperatuur -7 was, terwijl ik de avond ervoor terug was gekomen van Lanzarote met 20 graden. Tju. Was een slim idee om omhoog te klimmen naar het kasteel, waar de wind nog harder waaide.
De huidige situatie in Den Haag. Fingers crossed voor ook een laagje sneeuw hier. Tot nu toe alleen flinke regen. Woon in het verkeerde deel van het land als je van "extreem" weer houdt.
Je voelde de temperatuur inderdaad zakken vandaag. Hopelijk komt er niet al teveel regen bij. Alles is al zo nat, en dan ook nog eens met deze kou... arme paardjes.