Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:05

Tenzij ze net in Den Bosch er een stukje trein aangehangen hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:41

Warboel schreef:
[ [url=m/AAl3jE.png]Afbeelding[/url] ]

4 delen waar er normaal 10 voor komen rijden.
Dat wordt proppen :=

Dat was gister ook al... was erg gezellig. Ik moet erin op Bijlmer en eruit in Utrecht dus is gelukkig maar een klein stukje.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:45

Het viel wel mee! Was best rustig. Maar, op Utrecht kwam er een bak mensen uit := Dus was denk ik wel heel druk!
Uiteindelijk stond het -normaal- voorste deel naar Venlo op Eindhoven dus werd 'ie toch "gesplitst" :))
En nog even naar Animal gezwaaid :wave: :wave:

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:12

Op dit moment het busmuseum van syntus. Waar je met ouwe boten mag rijden en halverwege mee moet peddelen om ook maar ergens te komen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:25

Ineens merken dat de NS je reispas heeft geblokkeerd pal dat je naar je werk gaat, en dat op je verjaardag......

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:27

Warboel schreef:
Het viel wel mee! Was best rustig. Maar, op Utrecht kwam er een bak mensen uit := Dus was denk ik wel heel druk!
Uiteindelijk stond het -normaal- voorste deel naar Venlo op Eindhoven dus werd 'ie toch "gesplitst" :))
En nog even naar Animal gezwaaid :wave: :wave:

boktmodmeet??

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:28

Zeker <<)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:21

We spelen al jaren het spelletje 'Spot de mod', maar er wordt niet zo heel actief deelgenomen.
Ik trek wekelijks wel een keer mijn vest met Boktlogo aan wanneer ik met het OV ga, maar er is slechts 1 bokker geweest die het opgevallen is :') Zelfs Warboel moest ik er nog op attent maken dat ik in de buurt was én naar haar raampje lopen :+

[LZP] Welke bokker? Vandaag (25-09), 12.20 op spoor 11b (Utrecht)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:22

Ik heb 1 woord voor mijn ergernis: Smullers.

_-:(

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:28

Je zou toch zeggen dat Gloa en ik het meest kans zouden maken dat te winnen dan _O-

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:29

Inoterry schreef:
Je zou toch zeggen dat Gloa en ik het meest kans zouden maken dat te winnen dan _O-

Dat denk ik ergens ook wel! Alleen zijn jullie natuurlijk lang niet zo herkenbaar als Bokker in de trein :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:15

xRivaldo schreef:
Ik heb 1 woord voor mijn ergernis: Smullers.

_-:(

Zo ja! Ik ging gisteren een hamburger en een milkshake halen om 18:10, uiteindelijk toen ik t eindelijk kreeg had ik 2 minuten voor m'n trein van 18:24...

Ja maar Elise jij speelt vals, je ging zelf in een andere coupe zitten! :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:16

Ik vind vooral de lucht van Smullers om van te kotsen. Ik houd zelf wel van een frietje met mayo maar in de trein vind ik dat altijd zo stinken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:20

Ik probeer ook nooit in de coupé dat soort dingen te eten, vind ik zelf ook niet fijn. M'n oorspronkelijke plan was om het gewoon op een bankje bij de Smullers op te eten, maar het duurde dus zo lang dat m'n hamburger mee moest in de trein. Heb 'm op een verder leeg balkon opgegeten en daarna in de coupe gaan zitten :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:17

Ik sta nu stil in Veenendaal Centrum. Er is 15 minuten geleden politie de trein binnengelopen. Heb ze er nog niet uit zien komen en we staan nogsteeds stil.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:17

Ah getsie meis, spannend. Sterkte!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:21

Ik zit hier verder heel rustig hoor :') Geen moment spanning gevoeld, maar ben wel heel nieuwsgierig wat ze allemaal aan het doen zijn :+

Edit: Na 25 minuten stilstaan rijden we nu toch weer! :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:31

Animal schreef:
We spelen al jaren het spelletje 'Spot de mod', maar er wordt niet zo heel actief deelgenomen.
Ik trek wekelijks wel een keer mijn vest met Boktlogo aan wanneer ik met het OV ga, maar er is slechts 1 bokker geweest die het opgevallen is :') Zelfs Warboel moest ik er nog op attent maken dat ik in de buurt was én naar haar raampje lopen :+

Mischien een bokt gidsvlaggetje laten maken :+

Maar ff een "off-topic" vraag
Ik hoor wel eens van klasgenootjes dat er om hun id word gevraagd bij het controleren van de ov-kaart (diegene hebben studenten ov) bij mij vragen ze nevernooit om mijn id (heb ook studenten ov), zelfs de keer niet dat ik vergeten was in te checken, word dit steekproefgewijs gedaan?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:41

LiannePuthzy schreef:
Animal schreef:

Mischien een bokt gidsvlaggetje laten maken :+

Maar ff een "off-topic" vraag
Ik hoor wel eens van klasgenootjes dat er om hun id word gevraagd bij het controleren van de ov-kaart (diegene hebben studenten ov) bij mij vragen ze nevernooit om mijn id (heb ook studenten ov), zelfs de keer niet dat ik vergeten was in te checken, word dit steekproefgewijs gedaan?

Ik vermoed dat dit vaker gedaan wordt bij onduidelijke foto's want na screent daar niet echt op. Ik heb een goeie duidelijke foto op.mikm over en word ook nooit om id gevraagd

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 04:40

Dat vraag ik me ook af inderdaad! Ik heb er een foto op uit 2011. Toen was ik 13. :+ Inmiddels zie ik er dus wel een beetje anders uit, maar er heeft nog nooit iemand om mijn ID gevraagd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 06:53

Ik heb ook een oude foto waar ik wat dikker was met zwart haar.. inmiddels dus dunner in het gezicht met blond haar. :+ Ook nooit om legitimatie gevraagd. Hoewel, als ze mijn rijbewijs zouden zien zouden ze al helemáál niet geloven dat ik dat ben. :+ Echt een dikke kop met kort bruin haar hahaha. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:00

Ik moest laatst noodgedwongen mijn ov-chipkaart opnieuw aanvragen (andere kwijt) maar kreeg op de nieuwe gewoon dezelfde foto als op de oude staat.
Had imo logischer geweest als 1 van de stappen van aanvraag een optie geweest was om een nieuwe foto te kiezen maar die optie kon ik nergens vinden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:31

Ik ben ook nooit om mijn id gevraagd. Wel af en toe met een schuin oog aangekeken want ik leek echt niet meer op de foto van mijn oude ov kaart. :))

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:08

lor1_1984 schreef:
Ik moest laatst noodgedwongen mijn ov-chipkaart opnieuw aanvragen (andere kwijt) maar kreeg op de nieuwe gewoon dezelfde foto als op de oude staat.
Had imo logischer geweest als 1 van de stappen van aanvraag een optie geweest was om een nieuwe foto te kiezen maar die optie kon ik nergens vinden.

Precies de reden dat ik na 6 jaar nog steeds dezelfde foto heb. Je kunt het volgens mij helemaal niet aanpassen :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:14

Mijn ma kon m bij mijn ov wel aanpassen nadat mijn broertje mijn ov+ die van hem heeft laten jatten :')