Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:11

ik reageer nu ook echt niet meer hoor. Ze heeft gewoon besloten dat ik een oplichter ben en is niet bereid om mijn kant van de zaak te zien. Heb haar 2 mogelijkheden geboden om de koop te ontbinden, lijkt me meer dan genoeg. Volgens mij heeft ze ook niet door hoe haar manier van reageren overkomt trouwens, nou heeft ze mazzel dat ik daar niet op reageer, anders had ik direct de boel afgekapt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:13

chelle_dora schreef:
Nee, het pakket is helemaal kwijtgeraakt de eerste keer, het is de eerste keer dus nog niet eens het land in gekomen. Gesorteerd voor land van bestemming en daarna radiostilte en ze weten niet waar het ligt.
Dus de klantenservice gebeld en toen kreeg ik de mededeling dat het adres wel fout moest zijn, want ze hadden even gezocht op google maps (goedemorgen detective post) en omdat ze niet het straatje in konden, was het adres vast en zeker foutief.

Eergisteren dus maar weer opnieuw verstuurd en nu zit hij dus al in de afleverroute. En er is niks veranderd aan het adres; toch bijzonder...

Pffff, raar verhaal zeg... Vreemd ook dat ze beweren dat het adres wel fout 'moet' zijn. Klinkt me in de oren als een niet al te heldere klantenservicemedewerker :o

Kinke schreef:
Ik dacht na een goede nachtrust…ik strijk over m'n hart en meldt die 'aardige' koopster dat ze wat mij betreft ook het ene jurkje terug mag sturen, aangezien ze perse die andere wil houden. Ik stort dan het bedrag terug minus de helft van de verzendkosten….Nog steeds woest, wat ik wel niet denk (met uitroeptekens) :) en dan kost het haar weer 3,84 verzenden en dan krijgt ze maar 6 euro nog wat terug. Ze 'wil' gewoon haar 12,50 terug (ze heeft incl. verzenden 27,50 betaald voor 2 jurkjes waarvan de ene de vraagprijs van 12,50 had en de andere 15 euro EXCL. verzenden (heel toevallig had ze dat niet gelezen in beide advertenties en ik was zo aardig om er incl. van te maken). Ben er klaar mee.

Jeetje, daar zou ik ook klaar mee zijn zeg! Je hebt nu al meerdere keren geprobeerd het netjes op te lossen. Aan jou ligt het in ieder geval niet!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:17

Jeetje, wat een onaardig mens -O-

Wens haar veel succes bij de politie, laat haar wel haar mooiste jurkje aantrekken, dan maakt ze misschien nog een beetje indruk :D

Hier ook weinig klachten qua verzenden met PostNl, alles komt altijd keurig aan, zowel pakketjes als brievenbuspost :j
Duurdere pakketten verstuur ik standaard ook aangetekend op mijn eigen kosten, mocht er dan iets zijn, dan wordt het tenminste ook voor beide partijen netjes opgelost !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:19

xSwanHeart: t zijn wel een hoop niet zo heldere lampjes daarzo hoor := Als het goed gaat hoor je me niet klagen, maar want wat we versturen is er wel heel snel, maar als het dan vervolgens kwijt raakt zijn het stuk voor stuk domme dozen.. Net als een pakje naar Amerika.. ligt al een hele tijd bij de douane dus ik wilde een onderzoek ernaar gestart hebben (triest dat ik de gang van zaken al weet, ik dacht ik ben ze een stapje voor) krijg ik het standaard antwoord "wij weten niet waar het pakket zich momenteel bevind. graag willen wij enkele gegevens..).

Gegevens die ik al had gegeven én ik had al aangegeven dat het pakket bij de douane ligt. Dan weet je toch waar het pakket zich bevindt, je weet alleen niet waarom het zich daar niet bevindt. Moet ik ze gaan vertellen dat ze even de douane moeten contacten daar om te achterhalen waarom het daar nog ligt en dat kost 3 mails en 2 telefoontjes.

Het is geen hogere wiskunde denk ik dan :+

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:27

chelle_dora schreef:
xSwanHeart: t zijn wel een hoop niet zo heldere lampjes daarzo hoor := Als het goed gaat hoor je me niet klagen, maar want wat we versturen is er wel heel snel, maar als het dan vervolgens kwijt raakt zijn het stuk voor stuk domme dozen.. Net als een pakje naar Amerika.. ligt al een hele tijd bij de douane dus ik wilde een onderzoek ernaar gestart hebben (triest dat ik de gang van zaken al weet, ik dacht ik ben ze een stapje voor) krijg ik het standaard antwoord "wij weten niet waar het pakket zich momenteel bevind. graag willen wij enkele gegevens..).

Gegevens die ik al had gegeven én ik had al aangegeven dat het pakket bij de douane ligt. Dan weet je toch waar het pakket zich bevindt, je weet alleen niet waarom het zich daar niet bevindt. Moet ik ze gaan vertellen dat ze even de douane moeten contacten daar om te achterhalen waarom het daar nog ligt en dat kost 3 mails en 2 telefoontjes.

Het is geen hogere wiskunde denk ik dan :+

Nee, het zou inderdaad niet moeilijk moeten zijn. Heb zelf niet veel ervaring met de klantenservice van PostNL (enkel de retailservice, en daar was nooit iets over te klagen), maar hoor er weinig goeds over.
Overigens heb ik het idee dat dit (helaas) voor de meeste klantenservices geldt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:47

Op zich blijf ik wel met PostNL verzenden (TNT) als het naar het buitenland moet, maar ik reken nu standaard €17,84 verzendkosten aan ipv de €14,xx die op hun site staat. Want ik heb toch écht aan het verzendpunt die €17 moeten betalen, hoewel het perfect aan de afmetingen en gewichtsklasse voldeed. Of moet je bijbetalen voor het stickertje misschien :Y)
Ook de levertermijn is eh... ruim overschreden met een aantal dagen, dus ga maar gelijk melden dat het 14 dagen kan duren eer het aankomt.

Vind het trouwens erg bagger dat ze je het pakket laten afleveren bij Kiala, waarvan je dan een tt-code krijgt en van het traject met postnl nog een andere tt-code. Wat die bij Kiala geeft toch alleen maar aan dat het pakket afgeleverd is op het punt voor verzending en dan moet je 4 dagen wachten eer het bij postnl wordt geregistreerd en je daar met code 2 kan volgen. Ik snap het systeem intussen wel, maar uitleggen aan kopers is vaak ietsje minder eenvoudig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:03

Ik heb laatst wat via marktplaats gekocht en gezien ik een beetje een gat in mijn hand heb, hoeven mijn ouders dit niet te weten. Ik heb het dus bij mijn broer laten verzenden en het zou tussen 11 en 12 vandaag aan komen. Alleen, hij was er toen niet. Kan ik het dan vanmiddag nog bij PostNL kantoor ophalen? En heb ik dan wat nodig?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:06

Meestal wordt het dan bij één van de buren afgeleverd of de volgende dag opnieuw aangeboden.
In het laatste geval kun je dan normaal gesproken via de website met je T&T-code een nieuwe afspraak maken om het te laten bezorgen en dan is er volgens mij ook een optie om het de volgende dag af te halen bij een postkantoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:07

Normaal pas de volgende werkdag en moet je het "niet-hebben-kunnen-afleverenbriefje" inleveren :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:10

Hier gaat de verkoop weer goed maar de aankoop ook dus onder de streep blijft het bedrag hetzelfde ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:13

Als het goed is heeft de bezorger een briefje achter gelaten. Of dat ze het bij buren hebben afgegeven of een ander tijdstip/dag dat ze het opnieuw proberen te bezorgen. Daarvoor kun je het nog niet zelf op het postkantoor ophalen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:15

Oke. Dus met dat briefje kan ik naar het postkantoor, maar nog niet dezelfde dag?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:16

nop :P Dan krijg je (als hij nogmaals langs komt en er niemand is) een briefje dat je het binnen (ik dacht 2 weken) op kunt gaan halen en dát briefje moet je meenemen :D + ID

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:38

Ah oke! Dus ik kan het wel zelf ophalen met mijn eigen ID maar niet vandaag?
staat wel op mijn naam, maar niet op mijn adres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:40

Nee, je moet eerst met dat briefje geloof ik op internet wijzigen dat je het op wil halen als dat niet automatisch gebeurd :p en dan kan je het gewoon ophalen als je dat voor 10 uur 's avonds doet geloof ik :) Adres maakt niet uit geloof ik, als de naam maar klopt :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:40

Klopt! (weet niet of ik het gemist heb :P maar het is niet bij buren van je broer of bijvoorbeeld in de schuur afgeleverd?)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:59

Tipje: laat het de volgende keer gewoon op je eigen naam poste restante bezorgen op een postkantoor naar keuze, stuk eenvoudiger ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:19

Shirley schreef:
Tipje: laat het de volgende keer gewoon op je eigen naam poste restante bezorgen op een postkantoor naar keuze, stuk eenvoudiger ;)

Dat mag niet! :n
Je mag alleen op je eigen naam bij een postkantoor laten bezorgen als het een PakjeGemak is.

Edit: Was bij ons servicepunt iig niet toegestaan. Je bent vanaf dat moment als servicepunthouder namelijk verantwoordelijk voor de pakketten. Daarnaast kun je ze niet 'officieel' uitreiken.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:53

Nou fijn.
Alles komt niet aan.
Nu eentje die na twee weken reageert dat ze aangifte heeft gedaan omdat het niet is aangekomen.
Mailt mij niet eerst ofzo nee gelijk aangifte.
Nu kom ik er net achter dat mijn pas geblokkeerd is en kan dus niet pinnen of via de app bankieren.
Echt janken dit want ik wist van niks.
Zou dit met elkaar de maken hebben of puur toeval.
Stuur ook nooit meer iets op. Heb het gehad met postnl.
Gadverdamme

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:57

Wat een vervelende gang van zaken!
Maar dat je pas niet werkt, heeft daar niets mee te maken! Is niet toevallig de datum van je pas verlopen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:02

en om wat voor bedrag gaat het dan in die aangifte? Niet direct geloven wat er geschreven wordt.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:04

20,-!! Stelt ook niks voor! Maar wil straks de rabobank even bellen en vragen hoe en wat maar zie al de politie voor de deur staan oid haha.

Ik geef mensen ook de keuze om met track en trace te verzenden en zet in mijn mailtjes e.d ook dat het eigen risico is als je zonder doet ;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:06

Heb je al op je pas naar de datum gekeken??

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:07

Ja 2017!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:10

Jammer, dat had een makkelijke oplossing geweest :P
Dan zou ik inderdaad de bank even bellen!