Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:02

Winged schreef:
TheNovelist schreef:
Ik heb laatst gevraagd (met heeel veel moeite) voor een salarisverhoging/functieverhoging.
Morgen komt dus mijn regiomaneger langs om daarover te praten en ik ben zo ontzettend nerveus.
Tijdens zulke gesprekken klap ik heel snel dicht %)
Heb hem ook nog maar 1x gezien en dat was 2 jaar geleden dus geen idee wat ik kan verwachten.

Hoe heb je je voorbereid? Ook qua argumenten en vergelijking werkzaamheden die je doet en welke functieschaal daarbij hoort?

Had idd de functiebeschrijvingen opgezocht en gegeken naar wat ik daadwerkelijk doe qua werkzaamheden, en in welke functieschaal ik momenteel zit. Vanuit daar ben ik gaan kijken waar ik eigenlijk hoor te zitten en met welk bijpassend salaris.
Maar het gesprek is goed gegaan dus daar ben ik blij mee :j !

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:20

Even een enorme ergenis. De 2e bruiloft dit jaar waarbij we als daggast uitgenodigd zijn is ons dochter weer niet welkom. Is het in om kinderloze bruiloften te organiseren ofzo???

Dit hoorde we gisteren pas en de bruiloft is al op 14 juli. Kleding alles is al ingeslagen. Ik wordt hier bloed chagrijnig van.

Prima hoor ik kom niet. Daar waar mijn grootste liefde niet welkom is, ben ik ook niet welkom. Veel plezier :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:24

:evaw:

Het is "in" omdat het best een prima manier is om irritante ouders weg te filteren die geen leven hebben behalve als verlengstuk van hun kind :j plus omdat kinderen strontvervelend zijn :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:26

Ik heb tegen mijn zin kinderen uitgenodigd op bruiloft, omdat het 'hoort' en snap juist heel goed dat mensen dat niet willen. Als ik ooit nog ga trouwen dan wordt het idd zonder kinderen.
Maar het is niet 'in' of iets van de laatste tijd. Tenzij de afgelopen 15 jaar de laatste tijd is. Mensen mogen toch zelf weten wie ze wel en niet willen hebben op hun dag? En jij mag ook beslissen om dan niet te komen.

Ze hadden het wel beter meteen bij uitnodigingen aan kunnen geven, hoewel dat vaak alsnog over het hoofd gezien wordt of genegeerd. Maar als ze het nu pas laten weten en de uitnodiging was niet alleen op jouw naam is het zeker niet netjes.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:29

Ik erger mij aan:
Dat ik kliekjes best leuk vind
Aan dat mijn zoon de laatste tijd zo kwakkelt met zijn gezondheid
Dat mijn man nu een mindere periode heeft op zijn werk en daardoor niet te genieten is
Dat ik op zoek ben naar een nieuwe baan, maar niet weet wat ik wil
Ik een lang weekend vrij heb om te rusten,maar het weekend helemaal vol zit met verplichtingen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:29

Schuur hoe gaat het nu met jou en je honden?
Pfff wat een klapper is dat geweest :knuffel:

fleurtjeuh ik begrijp je wel.
Ik blijf soms ook maar scrollen en scrollen opzoek naar een losstaand bericht van iemand.
En denk dan, ga lekker samen in een huiskamer chat zitten.
Want echt on topic is het dan ook al lang niet meer.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:32

Ik voel me in ieder geval niet aangesproken, Fly_high :)

Het zijn de beste vrienden van mijn vriend die gaan trouwen. En zoals ik al zei, helemaal prima. Ieder hun eigen keus. Ik kies er voor om niet te komen. :j

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:33

Oh Schuur ik lees het net pas, iets met een beetje in mijn eigen wereld zitten) war een klapper, hoop dat alles goed is met jou en de honden.
Heel veel sterkte.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:43

Kinderloze bruiloften: bij mij juist absoluut geen ergernis.

Krijsen, rondrennen, alles draait om hen, huilen, aandacht trekken. Nee. Het is geen kinderfeest. Snap heel goed dat een bruidspaar dat niet wil. Wel handig om dat op de kaart te vermelden, dat ben ik wel met je eens. Maar als het zulke goede vrienden zijn vind ik het niet netjes dat jij zelf nu ook niet wil gaan. Zij zullen zich ongetwijfeld ook regelmatig hebben geschikt voor jullie kind. (babyshower? Gender reveal? Kraamvisite? Verjaardag?)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:47

Roosch schreef:
Kinderloze bruiloften: bij mij juist absoluut geen ergernis.

Krijsen, rondrennen, alles draait om hen, huilen, aandacht trekken. Nee. Het is geen kinderfeest. Snap heel goed dat een bruidspaar dat niet wil. Wel handig om dat op de kaart te vermelden, dat ben ik wel met je eens. Maar als het zulke goede vrienden zijn vind ik het niet netjes dat jij zelf nu ook niet wil gaan. Zij zullen zich ongetwijfeld ook regelmatig hebben geschikt voor jullie kind (babyshower? Gender reveal? Kraamvisite? Verjaardag?)

Nee, hier zijn ze niet bij geweest (behalve de kraamvisite dan). De man die trouwt is een van de beste vrienden van mijn vriend. Wij vrouwen zijn aanhang en geen vriendinnen ofzo. We zijn er af en toe bij als de vriendengroepen samen zijn en dat is erg gezellig.

Het steekt mij vooral dat ik nu last minute oppas moet zoeken voor haar. Het is moeilijk om iemand te vinden die van s' morgens vroeg tot s' avonds laat op een 9 maand oude kind kan passen en een beetje weet van het reilen en zeilen. Dat lukt hier gewoon niet en omdat mijn dochter onlangs in het ziekenhuis heeft gelegen wil ik dat eigenlijk ook niet. Dus er zit wel meer reden achter dan alleen; 'Ik wil graag dat mijn kind erbij is dus als dat niet mag dan kom ik niet'.

Dat alles bij elkaar baal ik er gewoon van. Maar het is prima en wens ze absoluut een hele fijne dag :)
Laatst bijgewerkt door Loei op 30-06-23 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:48

Stom dat ze het zo laat aangeven ja, zeker als je al kleding en alles ervoor hebt gekocht..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:50

Kan me zeer zeker voorstellen dat het lastig is om oppas te vinden, zeker in deze tijd. En inderdaad eigen keuze om gewoon thuis te blijven, dat is je goed recht.

Maar ik hoop ook dat je de andere zijde begrijpt: dat mensen graag hun speciale dag zonder kinderen vieren. Zonder gejank of gegil dat de ceremonie verstoort. Zonder rondrennende kinderen. Zonder dat je voelsprieten steeds uit moeten staan omdat je bang bent dat er iets kapot gaat door de kinderen.

Hadden ze werkelijk nergens wat aangegeven? Want dan gok ik dat er mensen zijn die hun kroost gewoon meenemen. De kaart richten aan Truus en Jan is tegenwoordig schijnbaar niet meer voldoende. :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:51

Dat laat aangeven is idd wel heel vervelend.
Maar dat ze er geen kinderen bij willen begrijp ik wel.
Kinderen zijn nu eenmaal niet stil en trekken de aandacht op momenten dat het echt niet uitkomt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:54

Mochten wij ooit gaan trouwen (dan valt m'n vriend van z'n geloof) dan gaat er een duidelijk stukje op de kaart in de trant van:

Wij vieren onze bruiloft graag zoals wij de rest van ons leven door willen brengen: kindvrij.
Willen jullie er daarom voor zorgen dat de kinderen een fijne dag hebben bij opa en oma of de oppas?

Dan weet iedereen gelijk waar ze aan toe zijn.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:55

Dat snap ik helemaal Roosch en ik zal ze van te voren nog zeker een berichtje doen en een hele mooie dag wensen. Verder heb ik no hard feelings. Ik uitte alleen mijn ergenis even :)

Ze hebben werkelijk niks aangegeven. Gisteravond appte de bruidegom mijn vriend of we aanwezig waren want we hadden ons nog niet officieel aangemeld, dat moest blijkbaar. Gekopieerd en geplakt, maar namen weggehaald:

[29-6 20:37] Wij zijn er met zn 3en hele dag. Loei brengt alleen kind even naar huis tussendoor, savonds hebben we wel oppas
[29-6 20:37] En dan komt Loei daarna terug voor het feest
[29-6 20:38] Geen dieetwensen verder
[29-6 23:08] Owh kerel heb ik je helemaal niet gezegd sorry! Maar omdat nog niemand van onze directe familie kinderen heeft en er bij bruid haar vriendengroep onenigheid over ontstond, hebben wij besloten om daar één lijn in aan te houden en iedereen gevraagd kinderen niet mee te nemen. Ik heb er totaal niet aan gedacht om jou dat ook te zeggen maar we hebben er al aardig wat strijd over gevoerd en willen dit graag gelijk houden voor beide vriendengroepen.
----
En hierdoor ontstond mijn ergenis :)
Edit; onze oppas kan dus wel savonds dus waarschijnlijk savonds wel erbij :)
Laatst bijgewerkt door Loei op 30-06-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:57

TessaxQuincy schreef:
Gister een jurk gekocht, maar vind 'm toch wat wijd bij mijn taille, maar vind m zo leuk. :+

Laten innemen bij een coupeuse?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:57

Oh dat is wel een beetje knullig ja, ik snap je ergernis. Stukje communicatie wat voorkomen had kunnen worden. Als je dit gewoon vanaf begin geweten had was het vast prima geweest.

Mijn ergernis: ik heb een paar heel pittige weken gehad met een privésituatie en nu heb ik tandpijn. Ik gok dat het een wortelkanaalbehandeling wordt. En ik heb mega zelfmedelijden. ^)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:58

Ja dat is echt slordig van ze.
Omdat het dus wel al langer speelt bij bruid hadden ze jullie toen al op de hoogte kunnen brengen

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 09:59

Bij mijn deed een wortelkanaal behandeling niet pijn, dus ik hoop voor jou hetzelfde! :j

Roosch

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:01

Ik heb er al eens een gehad en als ze goed lamleggen is het te doen. Maar ik heb vreselijk tandartsangst en ben tien jaar lang niet gedurfd. := nu 5 jaar geleden wel de stap genomen en een hele renovatie gehad en daar ben ik wel trots op.

Ben vooral hang dat de assistente m'n signaal niet serieus genomen heeft en te kort tijd heeft ingepland vandaag waardoor het over het weekend heen getild moet worden. En daar heb ik weinig trek in :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:01

Oei dan snap ik je ergernis wel Loei.
Het enige is dat ik het zelf zou hebben gevraagd of de kinderen ook welkom zijn ipv er vanuit te gaan dat je kind ook welkom is bij een bruiloft van iemand anders. :=

Cyn wat ontzettend gemeen kunnen mensen toch zijn. :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:02

DuoPenotti schreef:
Ja dat is echt slordig van ze.
Omdat het dus wel al langer speelt bij bruid hadden ze jullie toen al op de hoogte kunnen brengen

Lijkt me dat ze er niet bij stil hebben gestaan dat er ook mensen zijn die kinderen hebben en die gewoon meenemen. Als je ze zo graag niet op je bruiloft wil dan regel je dat goed. :))

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:04

Ineke2 schreef:
Oei dan snap ik je ergernis wel Loei.
Het enige is dat ik het zelf zou hebben gevraagd of de kinderen ook welkom zijn ipv er vanuit te gaan dat je kind ook welkom is bij een bruiloft van iemand anders. :=

Cyn wat ontzettend gemeen kunnen mensen toch zijn. :(:)

Dat had ik inderdaad kunnen doen maar ze hebben geaddreseerd met Fam Achternaam.

Dan ga ik er dus stilletjes vanuit dat we allemaal uitgenodigd zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:06

Ja, dan valt het jou niet te verwijten. In eerste instantie dacht ik "logisch dat kinderen niet welkom zijn" maar als a. De kaart geadresseerd is aan fam x b. Er niets op die kaart staat dat kinderen niet welkom zijn en c. Er niets over gezegd is in de aanloop dan is het geheel logisch dat je aanneemt dat kind wel welkom is.

Loei

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 10:07

Juist en daar ging mijn ergenis over.

Maar weetje, hij zijn leuke, goede mensen met geen enkel kwaad in de zin dus ik wil het ook niet erger maken dan het is. Het is goed zo :)