Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:12

rien10 schreef:
@Gini “Nee. Ik ga niet mee. En als je het nog 5 keer vraagt verandert mijn antwoord niet dus spaar je de moeite. “.
Dan antwoord ik nog een keer Nee bij de tweede keer vragen. Daarna geef ik geen antwoord meer.

Klopt, doe ik ook zeker. Als ik echt niet kan of wil, gaat dat niet opeens veranderen omdat je het maar vaak genoeg vraagt. Maar gewoon het feit dat je eerste nee niet gewoon, poef, zonder gedoe, zonder ongevraagde oplossingen, aanvaard wordt. Frustrerend soms! :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:18

Telpeva schreef:
Heel herkenbaar dat het allemaal lekker lang duurt met artsen. Ik heb woensdag een MRI van mijn nek en de bespreking van de resultaten is vervolgens in... september. In de tussentijd loop je er maar wel mee rond, lekker pijn en ongemak hebben enzo. Zo loop ik inmiddels nu een jaar rond, van het kastje naar de muur, ik hoop voor je dat het bij jou sneller gaat!

Wat ik dan wel weer 'grappig' vind, is dat als je dit bij dieren zou flikken (maanden met klachten rond laten lopen en een beetje aanmodderen) je online echt de grootste oliebol over je heen krijgt. Maar de zorg voor mensen... och, who cares, right? :')

Zo lang? Ik heb afgelopen maandag een mri gehad en krijg aankomende maandag, dus een week later, de uitslag al. Sterker nog: eind augustus heb ik nog een onderzoek, waarvan ik een uur later al de uitslag krijg. Die laatste vind ik zelf wel heel bijzonder, maar zolang als bij jou heb ik nog nooit op een uitslag hoeven wachten (afkloppen).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:21

Daks schreef:
Dat het vermiste paard van mijn kennis vandaag overleden is teruggevonden |( |(

Ah, dat is afschuwelijk! ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:21

Daks schreef:

ohnee wat erg. :knuffel:
Wat is er gebeurt?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:30

Daks schreef:

Vreselijk!

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:45

Ach, dat vind ik zielig voor je vriendin Daks.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:54

Dus antibiotica kuur nummer 3 in de pocket en test met een staafje om het onder de microscoop te kijken

Tevens waren er al heel veel klachten geweest over de dermatoloog dat mensen geen oplossingen kregen.

Ik mag nog naar Groningen als ik wil als dit niks oplost.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:03

DuoPenotti schreef:
Daks schreef:

ohnee wat erg. :knuffel:
Wat is er gebeurt?

3 paarden ontsnapt 2 levend diezelfde nacht gevangen en de 3e vandaag in een sloot een stuk verderop. Was in de nacht van zondag op maandag

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:49

Ooh wat een verschrikkelijke nachtmerrie. Echt erg.
Wens haar maar sterkte voor wat het waard is...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:50

Shenavallie schreef:
Telpeva schreef:
Heel herkenbaar dat het allemaal lekker lang duurt met artsen. Ik heb woensdag een MRI van mijn nek en de bespreking van de resultaten is vervolgens in... september. In de tussentijd loop je er maar wel mee rond, lekker pijn en ongemak hebben enzo. Zo loop ik inmiddels nu een jaar rond, van het kastje naar de muur, ik hoop voor je dat het bij jou sneller gaat!

Wat ik dan wel weer 'grappig' vind, is dat als je dit bij dieren zou flikken (maanden met klachten rond laten lopen en een beetje aanmodderen) je online echt de grootste oliebol over je heen krijgt. Maar de zorg voor mensen... och, who cares, right? :')

Zo lang? Ik heb afgelopen maandag een mri gehad en krijg aankomende maandag, dus een week later, de uitslag al. Sterker nog: eind augustus heb ik nog een onderzoek, waarvan ik een uur later al de uitslag krijg. Die laatste vind ik zelf wel heel bijzonder, maar zolang als bij jou heb ik nog nooit op een uitslag hoeven wachten (afkloppen).

Ik ga daar ook nog achteraan, de uitnodigingen gaan hier allemaal per post en daar heb je dan mee te dealen, maar volgende week ben ik er toch voor de MRI en dan wil ik wel overleggen of dat niet anders kan. Als ik een nekhernia blijk te hebben dan wil ik dat zeg maar wel weten, en niet pas ruim een maand later.

Daks wat vreselijk ;( Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:07

Bovenburen hebben een feestje. Inmiddels al 3x zwemmen in bacardi lemon gehoord, vraag me af of er nog wat variatie in komt.
Wat een k*tmuziek.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:21

Daks, heel veel sterkte voor je vriendin! :knuffel:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:22

Sommige boerenprotesten gaan echt veel en veel te ver

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:23

Telpeva schreef:

Pas maar op je krijgt de fanclub van de boeren die dingen in de brand steken en mensen uit de gevangenis willen bevrijden zo op je dak. Want als je een boer bent mag je vandalisme en criminaliteit laten zien!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:31

Ja nou dat dus precies

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:34

@ Telpeva: Je kunt afspraken ook inzien via je digitale patiëntendossier (met je DigiD). Wist ik ook niet hoor, is mij onlangs door de verzekering verteld. En inderdaad: de mri-uitslag-afspraak staat erin. Maar die van augustus nog niet. Dus misschien is het per maand.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:36

MarlindeRooz schreef:
Telpeva schreef:

Pas maar op je krijgt de fanclub van de boeren die dingen in de brand steken en mensen uit de gevangenis willen bevrijden zo op je dak. Want als je een boer bent mag je vandalisme en criminaliteit laten zien!

Ik krijg sterk het gevoel dat er ook een groep is die dit wil uitbuiten, net zoals hooligans bij een voetbalwedstrijd. De meeste boeren willen die ellende helemaal niet, maar gewoon 'normaal' demonstreren. Net als de meeste voetbalstadion-bezoekers alleen maar naar een wedstrijd willen gaan en niet die gevechten eromheen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:47

Zelfs de bedrijven die contractueel vast zitten aan Rijkswaterstaat en ingeroepen worden om de snelwegen op te ruimen krijgen doodsbedreigingen naar hun hoofd geslingerd. Wat een mafklappers.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:36

Pfff daks, dat is echt een nachtmerrie als paardeneigenaar!

Ik zit weer met die poedersuiker van de achterburen. Ze hebben een gedragstherapeut ingeschakeld en de kat op medicatie gezet. Fijn dat ze er iets aan willen doen en het ging even goed. Van het weekend nog een van de buren gesproken en ze merkten thuis veel verschil. Ik ook wel want hij liep door de tuin maar kwam niet meer mijn kat in het echt of door de schuifpui aanvallen. Wel nog af en toe die van de buurvrouw (die daar al meer dan 500,- aan dierenarts kosten heeft gehad). Afgelopen 3 dagen was het wel weer mis, voor de schuifpui zitten loeren, mijn huis inkomen voor de aanval etc. Dus ik dacht, ik geef het even door. Als die medicatie eerst wel en nu minder werkt kan het of aangepast worden of mee gestopt worden als het toch niet genoeg werkt. Krijg ik toch een bozig antwoord terug met verwijten! Dat ik en de andere buurvrouw het haar probleem maken, ja duh, jouw dier verzorgt overlast in onze tuinen. Maar je wil toch ook weten als de medicatie minder werkt als eerst? Iemand een kat etende hond in de aanbieding? Grapje natuurlijk maar ben helemaal klaar met dit gezeik.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:57

Werkt een emmer water er overheen niet?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:08

Ik zit even serieus te balen. Ik had mijn paard nu bijna een jaar bij een vriendin gestald staan (waar ik hier ook al een paar verhalen over heb neergepend) maar we hebben hem gisteren met spoed daar weggehaald. Hij ging normaal sowieso al verhuizen, hij staat redelijk ver weg en had door mijn ander paard dat inmiddels verkocht is niet vaak tijd om helemaal tot daar te rijden. Begin af aan afgesproken dat extra service zoals wondjes verzorgen, dekens wisselen etc inbegrepen was in de prijs.

Eergisteren krijg ik foto's van een geïnfecteerde wonde aan zijn been, was zogezegd een nieuwe wonde. Ik zeg dat ik moet werken waardoor ik niet meteen de tijd heb om er te staan de volgende dag. Werd ik wat afgesnauwd want zij moest weg en paarden gingen 3 dagen op stal blijven want haar ouders durven de paarden niet buiten te zetten, heb ik mijn werk afgebeld en de volgende dag een dierenarts laten komen. Wonde was al wat ouder want stond wild vlees op, volledig ingepakt door de dierenarts en paard mag niet op de weide. Bel dus die vriendin op om dit te zeggen, klinkt ze meteen heel boos omdat hij niet op de weide mag en ze niet genoeg hooi meer hebben om hem dagen op stal te houden en ze haar ander paard niet kan buiten zetten dan. (Is trouwens toch niet echt mijn probleem, ik betaal namelijk wel voor hooi plus haar paard kan prima zonder die van mij op de weide) Daarnaast kom ik aan bij hen, ben ongeveer een maand niet geweest, zijn hoeven zien er verschrikkelijk uit terwijl ik een maand geleden wel betaald heb voor een hoefsmid, hij staat weer vol schrammen en heeft een litteken op zijn neus waar nu witte haren op komen terwijl ik al meerdere keren gezegd heb dat hij geen halster mag aanhouden door een geïnfecteerde wond al een paar maanden geleden (vind dit echt kl*te, hij heeft zo'n mooi hoofdje).

Ben hem dus met alle spoed de volgende dag onmiddellijk gaan halen. Kreeg ik wel nog een berichtje dat ze het jammer vind dat ze nu geen afscheid heeft kunnen nemen van hem terwijl ze zelf degene is die moeilijk deed over letterlijk alles. Ugh |o

Afbeelding

En eenmaal weer bij ons op stal

Afbeelding
Afbeelding
Dekentje zodat je zijn schrammen niet te veel ziet
Afbeelding
Witte haartjes door litteken zijn hier heel zichtbaar :(

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:56

Wij gaan 2x per jaar een week op bezoek bij familie in Frankrijk. En ik weet niet hoe of waarom, maar ik krijg dan 9/10 keer na een dag of 1/2 een koorstlip. Dit nu al 3 a 4 jaar.
Wij gaan zondag er heen en ik maak me er nu al zorgen over ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:59

De hele dag onder hoogspanning gezeten (en nu dus knallende koppijn), want alles wat ik doe wordt momenteel onder een vergrootglas gelegd. Zelfs de onderwerpen van m’n mails worden bekritiseerd. :roll:

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:27

M'n eigen ongeduld :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:37

Captain schreef:
Werkt een emmer water er overheen niet?

Nee, hij is te snel. Is mijn kat of die van de buurvrouw doorweekt en hij is m al gesmeerd. Ik heb zo'n scheepstoeter gekregen van de buurvrouw om hem af te schrikken maar zodra hij mij ziet schiet hij weg en schrikt mijn eigen kat zich de pleuris en durft niet meer bij mij of binnen te komen.