Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fohadie schreef:Wow, is bij de Jumbo zo moeilijk het verschil tussen bruin of volkoren te zien dan? Volkoren is normaal echt een heel stuk donkerder dan bruin brood. Zowel van buiten als van binnen.
axel_1997 schreef:fjordjes schreef:Kleur heeft niets te maken met volkoren, ik koop ook vaak lichte broden die volkoren zijn. Vaak kleuren ze het brood donker maar het heeft niets te maken met volkoren of gewoon bruin
Klopt en soms is volkorenbrood ook gemaakt van samengesteld meel.
Dat bestaat dan uit een hoge kwaliteit tarwebloem voor een goed gerezen en luchtig brood waar zemelen Aan toegevoegd worden voor de voedingswaarde.
Daardoor is het technisch volkoren want qua voedingswaarde gelijk aan volkoren brood van "natuurlijk" volkoren meel. Maar door het ontbreken van de kleine zemelen is het van zichzelf lichter van kleur en luchtiger.
Zo'n brood kan dan ook nog gekleurd worden om het weer wat bruiner te krijgen.
Soms kom je een bruin of volkoren brood tegen met een lichtgekleurde halve maan of spiraal in het kruim. Dan is de kleurstof niet helemaal egaal door het deeg gemengd en bij het oprollen van het deeg in een spiraalvorm terecht gekomen.
Janine1990 schreef:rien10 schreef:Vragen of ze de fiets, waar de sleutel op past, mee te nemen. Sleutel er in: klik. (Of niet).
Was ook mijn eerste idee, maar ik vind dat zo zwak in zo'n klein dorpBen verdorie geen politie
Jessy_luna schreef:Helaas moet ik mijn oudere merrie laten inslapen volgende week. Nu zit ik te denken wat ik deze week nog met haar wil doen. Een soort mini bucketlistje voor herinneringen die ik niet kwijt wil zegmaar.
Als voorbeeld heb ik een spraak memo met haar hinnik en wil ik waarschijnlijk nog haar staart afknippen.
Hebben jullie nog meer suggesties? Ik ben zo bang dat ik iets vergeet
gerlindie schreef:Hebben paarden een idee van hoeveelheden/tellen?
Ik maak wel eens gebruik van clicker training met mijn pony, en als ze dan iets doet wat ze echt heel moeilijk vindt (nu bijvoorbeeld galop onder het zadel), geef ik twee brokjes in plaats van één
Heel onnozel eigenlijk, maar in mijn hoofd is dat een 'grote' beloning.
Zou paard dat überhaupt doorhebben?