Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:00

Zebrastreep schreef:
Vroeger werd dat echt nooit betaald voor een Fjord en was het aanbod veel groter. nu is de aanbod klein , de vraag opeens heel hoog en stijgen de prijzen sinds corona alleen maar.

Ik heb zelfs een telefoonhoesje weten te 'verkopen' via marktplaats dat gebeurde 3 jaar terug echt niet :')

Lees je wat er staat? Als dat eerder niet betaald werd, betekent dat het fokken van Fjorden niet lucratief was. Dan heeft het de fokkers geld gekost in plaats van opgeleverd. Dat draagt er waarschijnlijk ook aan bij dat er minder gefokt wordt. Waarom moet de fokker voor de hobby van de ruiter betalen?

Schaarste zorgt voor prijsstijging.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:01

HC, waar lees je dat van die maskers buiten?
Ik ben in Spanje nu.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:02

Zebrastreep schreef:
Ik heb zelfs een telefoonhoesje weten te 'verkopen' via marktplaats dat gebeurde 3 jaar terug echt niet :')

De winkels zijn dicht, dus online kopen, ook via Marktplaats, heeft daar voordeel aan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:05

996981 schreef:
Zebrastreep schreef:
Vroeger werd dat echt nooit betaald voor een Fjord en was het aanbod veel groter. nu is de aanbod klein , de vraag opeens heel hoog en stijgen de prijzen sinds corona alleen maar.

Lees je wat er staat? Als dat eerder niet betaald werd, betekent dat het fokken van Fjorden niet lucratief was. Dan heeft het de fokkers geld gekost in plaats van opgeleverd. Dat draagt er waarschijnlijk ook aan bij dat er minder gefokt wordt. Waarom moet de fokker voor de hobby van de ruiter betalen?

Ho beetje vriendelijk blijven he :+ Ik vindt het alleen bizar dat het sinds corona zo stijgt met gewoon alles. Voor een KWPN paard was het veel gebruikelijker om dat soort bedragen al te vragen vanaf jongs af aan. Bij de Fjorden waren dat altijd al veel lagere bedragen dan de KWPN. Puur omdat het hele gebruiksdoel anders is.

De meeste fokkers verkopen hun jonge Fjorden uiteraard al als de bij hun moeder weggaan. Dan krijg je er natuurlijk veel minder voor.

Maar nu slaan verkopers echt door laatste een bijna 20 jarige voor 10.000 en dan ook nog absoluut geen mooie Fjord.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:06

Electra63 schreef:
Zebrastreep schreef:

De winkels zijn dicht, dus online kopen, ook via Marktplaats, heeft daar voordeel aan.

Was nog toen alles open was hoor! Maar deze man ging het hoesje zelf nogmaals verkopen nou ja dat moet hij zelf weten natuurlijk!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:07

Deze hadden we nog niet gehad denk ik. 8 keer gevaccineerd.... :wow:
Citaat:
Pascal (33) uit Fleurus werd door de politie opgepakt vlak voor hij zijn negende inenting zou krijgen in het vaccinatiecentrum van Charleroi. De man liet zich in opdracht van derden prikken tegen betaling zodat zij een Covid Safe Ticket konden bemachtigen zonder zelf ook maar één inenting te hebben gekregen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:08

996981 schreef:
Zo bezopen is dat niet. Ga eens rekenen wat een paard gekost heeft tegen de tijd dat hij twee is. Dan komt dat een stuk dichter in de buurt bij €7000 dan €1500

Een merens is vergelijkbaar qua paardje met een fjord en zeer zeer schaars. Nog steeds kun je in Frankrijk een brave merens, niet te oud, voor onder de 4000 euro kopen. Een fjord voor 7000 euro vind ik niet ok. (Net als een merens), ook niet in covid tijd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:13

veerledec schreef:
België ook ivm Omikron? Ben benieuwd of er maatregelen komen, zou fijn zijn als je dat hier wilt melden.

De nieuwe maatregelen hier bij ons in BE volgens de blog van de VRT.

Citaat:
De cultuurzalen en cinema's zullen vanaf zondagmorgen dicht moeten. Sportwedstrijden zullen zonder publiek moeten plaatsvinden en shoppen zal met maximaal twee mogen. Dat heeft het Overlegcomité beslist. Intussen blijven de coronacijfers allemaal in dalende lijn, maar het aandeel van de omikronvariant stijgt wel sterk.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:18

Mag je nog wel uit eten in België?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:31

Zebrastreep schreef:
996981 schreef:

Ho beetje vriendelijk blijven he :+ Ik vindt het alleen bizar dat het sinds corona zo stijgt met gewoon alles. Voor een KWPN paard was het veel gebruikelijker om dat soort bedragen al te vragen vanaf jongs af aan. Bij de Fjorden waren dat altijd al veel lagere bedragen dan de KWPN. Puur omdat het hele gebruiksdoel anders is.

De meeste fokkers verkopen hun jonge Fjorden uiteraard al als de bij hun moeder weggaan. Dan krijg je er natuurlijk veel minder voor.

Maar nu slaan verkopers echt door laatste een bijna 20 jarige voor 10.000 en dan ook nog absoluut geen mooie Fjord.

Het gebruiksdoel is anders, maar de kosten lopen vrij parallel. Die prijsstijging was ook al begonnen voor Corona.
pien_2010 schreef:
996981 schreef:
Zo bezopen is dat niet. Ga eens rekenen wat een paard gekost heeft tegen de tijd dat hij twee is. Dan komt dat een stuk dichter in de buurt bij €7000 dan €1500

Een merens is vergelijkbaar qua paardje met een fjord en zeer zeer schaars. Nog steeds kun je in Frankrijk een brave merens, niet te oud, voor onder de 4000 euro kopen. Een fjord voor 7000 euro vind ik niet ok. (Net als een merens), ook niet in covid tijd.

Ga eens rekenen wat een paard kost per maand aan alleen al voer, doe dat keer 12 en dan keer de leeftijd. Mag je zelf bepalen of jij €4000 aankoop prijs nog realistisch vindt.

Voor het gemak hoef je niet eens de dierenarts kosten en de kosten die je voor de merrie maakt in de dracht te rekenen

We zijn stront verwend met z’n allen. Een telefoon hoesje voor uit China voor €2. Daarvoor moeten grondstoffen worden gedelft, loon betaald en de vervoerskosten betaald. Hoe dan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:35

Cer schreef:

Ja :D

Dus m’n kerstdiner gaat door gelukkig.

Ze willen sporten hier trouwens essentieel maken en terecht. Las het op Metronieuws dat daar een motie voor is ingediend en aangenomen. We moeten allemaal gezonder worden maar sporten, ho maar.

Ik denk dat ze hier misschien hadden ‘gehoopt’ dat buurlanden mee gingen in de lockdown, het is natuurlijk een beetje triest om op woensdag met wat hogere besmettingen te zeggen dat dit het begin is van de omikron variant terwijl er altijd meer besmettingen zijn op woensdag en donderdag. Je moet het natuurlijk ook wel verkopen, die lockdown. Dus ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt.

Ik ken ook iemand die Janssen heeft genomen voor een ander en daar 500 euro voor gekregen heeft en zelf Pfizer dubbel, dus dat gebeurt vaker :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:37

Sizzle schreef:
Ik ben in Spanje nu.

Publicatie van wat er besloten is tijdens het overleg van alle presidenten van de deelstaten met Sanchez vanmiddag. Het is het enige wat voor het hele land (extra) verplicht wordt.
Morgen een speciale ministerraad om het te bekrachtigen. Dan publicatie in de BOE. Waarschijnlijk per 0.00 uur 24ste.
Verdere maatregels per deelstaat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:41

Wat betreft Fjordenprijzen: die begonnen al vóór corona flink te stijgen, omdat er inderdaad steeds meer vraag naar is en steeds minder aanbod. Mensen willen ook allemaal een apart kleurtje, dus die kosten ook weer meer. Basic economics...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:58

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:04

Echwel schreef:
Nigeria vernietigt vaccins en legt schuld bij de gevers - https://nos.nl/l/2410459#UPDATE-container-58171392

Gevalletje gegeven paard??

Ze zijn bijna over de datum. Tja, is ook nogal wat toch?

996981 agree to disagree? Gaat ook te ver off topic, dus ik laat het hier bij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:05

Maar prik ze dan gewoon weg....
Sorry ik vind er wat van

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:06

Cer schreef:

Ja horeca blijft zoals het was *\o/*

Voorlopig dan toch
Sport wel weer zonder publiek

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:10

996981 schreef:
precies dit!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:19

Echwel schreef:
Maar prik ze dan gewoon weg....
Sorry ik vind er wat van

Het hangt er van af hoelang ze nog houdbaar waren. En aangezien er in Kenia best een grote afstand is tussen dingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:36

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Ik ben in Spanje nu.

Publicatie van wat er besloten is tijdens het overleg van alle presidenten van de deelstaten met Sanchez vanmiddag. Het is het enige wat voor het hele land (extra) verplicht wordt.
Morgen een speciale ministerraad om het te bekrachtigen. Dan publicatie in de BOE. Waarschijnlijk per 0.00 uur 24ste.
Verdere maatregels per deelstaat.

Dank.
Ik wist wel dat er een avond „lockdown“ ging komen vrijdag van 1-6 uur snachts (of dan zinvol is…) maar masker had ik nier gehoord. Ik ga zaterdag weer naar huis.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:49

Iemand een idee van de maatregelen van Portugal? :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:55

In iedergeval testen want ondanks dat ik niet naar Portugal vloog kreeg ik toch een waarschuwings SMS dat ik moest testen om het land binnen te komen :D
De navigatie van mijn foon was in de war waarschijnlijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:57

Sizzle schreef:
In iedergeval testen want ondanks dat ik niet naar Portugal vloog kreeg ik toch een waarschuwings SMS dat ik moest testen om het land binnen te komen :D
De navigatie van mijn foon was in de war waarschijnlijk.

Ja dat wist ik inderdaad! Maar voor zover ik weet nog geen omikron regels toch?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:27

Echwel schreef:
Nigeria vernietigt vaccins en legt schuld bij de gevers - https://nos.nl/l/2410459#UPDATE-container-58171392

Gevalletje gegeven paard??

Wooow dus omdat het Afrikanen zijn moeten ze maar genoegen nemen met een vaccin wat over datum is?
Westerse landen hebben deze vaccinaties dusdanig lang opgepot tot ze bijna tegen de datum aanliepen en ze toen in het kader van Covax naar Nigeria verstuurd. Zodat het op papier lijkt alsof het land aan zijn afspraken aan covax heeft voldaan.

Het wordt echt eens tijd dat we andere mensen op de wereld gaan zien als gelijke. Dat het een ontwikkelingsland is betekent niet dat deze mensen minder waard zijn. Zij krijgen hun vaccin net zo gratis als het vaccin wat jij en ik gratis aangeboden krijgen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:35

Sizzle schreef:
Dank.
Ik wist wel dat er een avond „lockdown“ ging komen vrijdag van 1-6 uur snachts (of dan zinvol is…) maar masker had ik nier gehoord. Ik ga zaterdag weer naar huis.

De avondklok is niet landelijk. Daar kiest in dit geval Cataluña voor. Ook voor beperking van aantal mensen binnen is lándelijk geen maatregel. Ligt bij de deelstaten.