Dierenambulance is net geweest. Was een nog vrij jong beestje. Was vermoedelijk "verdwaald" in de U-vorm die gevormd wordt door mijn huis en 2 schuttingen en wist waarschijnlijk niet meer goed hoe daar weg te komen. Het beestje is nu in goede gezondheid op zoek naar zijn / haar familie. Eind goed al goed
Gelukkig. Zij zetten het diertje dan uit? Hoe gaat dat?
Roodvos
Geplaatst: 16-11-21 12:17
In dit geval hebben ze eerst even voorzichtig gekeken wat er aan de hand was. Ik werd gewaarschuwd uit de buurt te blijven. Reeën hebben een soort "messen" aan de hoeven en kunnen je helemaal open leggen als ze zich bedreigd voelen.
Toen het beestje de mensen zo dichtbij zag komen kwam het in de benen en ging, ietwat panisch en onbeholpen, op zoek naar de uitgang. Op gegeven moment had het dit op eigen kracht gevonden en galoppeerde het bij mij de oprit af, de straat over en zo richting het natuurgebied wat achter het dorp ligt. Daar verblijft ook een grote groep reeën. Dus dat zal wel goed komen.
Marjo
Geplaatst: 16-11-21 12:19
Wel bijzonder dat de dambu daarvoor komt. Meestal is groot wild toch iets voor een boswachter of jachtopziener. Gelukkig is het goed afgelopen