Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:36

Als de tracking aangeeft dat het is afgeleverd, dan krijg je normaal wel gewoon je geld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:39

Staat er echt dat hij afgehaald is? Of alleen dat hij afgeleverd is op het afhaalpunt?
En stond er inderdaad al dat hij op die dag en tijd overgemaakt zou worden zonder bezwaar?
Wat staat er nu dan, als die tijd geweest is...? Nog steeds hetzelfde...?

En als je op de link kijkt van het pakje van de verzendservice, wat geeft die op de track en trace van hun aan dat de status van het pakket is...? Vinted zijn pakketstatus komt natuurlijk regelmatig niet overeen met de originele.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:03

Via dhl thuisbezorgd. Ja.. eergisteren afgeleverd om 12.42.
Zowel bij Vinted als bij DHL staat het op afgeleverd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:04

Ja dan zal de ontvanger toch echt moeten zoeken waar het pakje is achtergelaten vrees ik....

Of hopelijk wordt het dan morgen alsnog afgeleverd, dat gebeurt ook wel eens.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:15

pmarena schreef:
Ja dan zal de ontvanger toch echt moeten zoeken waar het pakje is achtergelaten vrees ik....

Of hopelijk wordt het dan morgen alsnog afgeleverd, dat gebeurt ook wel eens.

Ja alleen staat er dus nog steeds dat ik uiterlijk vanmiddag mijn geld had moeten krijgen, en dat is nog niet gebeurd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 00:22

Komt vast goed in de komende dagen :)
Je kan er altijd een mailtje aan Vinted aan wagen maar persoonlijk zou ik dat nu nog niet direct doen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:17

Ik ben ‘nieuw’ op Vinted. Ik vind het erg leuk maar best lastig zoeken tussen zoveel items.
Hoe doen jullie dat? Je kan maten en merk enzo instellen zag ik. Maar ook bijv stijl?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:52

Voor zover ik weet niet.. bij rokken kan je geloof ik wel A-lijn etc selecteren maar verder niet echt. Sommige merken hebben natuurlijk een bepaalde stijl, dus dan kan je op merk zoeken.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:35

Samantha_ schreef:
Ik ben ‘nieuw’ op Vinted. Ik vind het erg leuk maar best lastig zoeken tussen zoveel items.
Hoe doen jullie dat? Je kan maten en merk enzo instellen zag ik. Maar ook bijv stijl?

Ik zoek vooral op merken die ik mooi vind, of als ik iets specifieks zoek op kleur.
Zoek ik bijvoorbeeld een geel vest van mohair, dan zoek ik bij de vesten, stel de kleur in en typ als zoekterm mohair in.
Meestal echter kleding van bepaalde luxere merken waar er niet 100+ van worden aangeboden iedere dag.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:43

Hier ook vooral merken zoeken die mijn smaak zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:51

Ja ik mis ook wel bepaalde zoektermen soms, want op 1 of andere manier pakt hij iets als "mohair" zeker niet altijd. Ik zou kunnen selecteren op materiaal echt veel fijner vinden :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:45

Ik vind zelf de categorieën onduidelijk. Waar zet je een strapless, zwart, minijurkje in? Zomerjurk? Minijurk? Strapless jurk? Little Black dress?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:02

Alle zwarte jurkjes zet ik bij little Black dress. De meeste zullen filteren op kleur als ze iets specifiek zoeken, dan komt het sowieso ook wel naar boven.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:08

Als het een rood jurkje ie, dan zijn er nog 3 opties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:24

Dan zou ik het bij strapless zetten. De meeste zoeken volgens mij wel op kleur en strapless is iets best specifiek ook.
Ik vind het soms lastiger qua casual, feestelijk, dat soort dingen. Want een casual jurkje kan met de juiste accessoires ook feestelijk zijn. Een cocktailjurkje kan ook als zomerjurkje doorgaan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:41

Nou, dat dus ook. Waardoor je dus in alle categorieën moet zoeken. En je kunt nergens een bepaalde stijl of bepaalde kenmerken aanvinken. Lange mouwen bijvoorbeeld. Ik denk dat Vinted daar nog enorm in zou kunnen verbeteren. Zaten jullie voorheen op United Wardrode? Ik vond dat beduidend beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:18

Nee, enkel vinted. En er zijn zeker nog verbeterpunten. Moest je meerdere opties kunnen aanvinken per item voor categorie dan ben je al een flink eind.

Ik heb net 2 bundels verkocht. De ene is al verzonden, de andere zal normaal dinsdag kunnen vertrekken :)
Heb wel de bundelkorting een stuk terug geschroefd. De items zijn al niet duur, zelfs met 30% hadden ze bij 2 items al eentje quasi gratis erbij :') en ik wil er toch ook nog iets aan overhouden.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:52

Ik probeer al een tijdje een jumpsuit te kopen die ik 2.5 jaar geleden had maar die opgegeten werd door mijn oude wasmachine.

Vorig jaar eentje gekocht maar daar bleken de pijpen van ingekort, zag er echt niet uit, verkoper wilde toen niet meewerken maar omdat ze niet snel genoeg ergens op reageerde toch mijn geld terug gekregen.

Daarna bij alle zelfde jumpsuits gevraagd of de pijpen wel de orginele lengte waren, kreeg gewoon van niemand reactie. Uiteindlijk eel een leuke verkopster gevonden, kreeg veel meer fotos, info en afmetingen dan ik om vroeg, er stond bij "nieuw zonder prijskaartje".

Gisteren binnen gekregen, ziet er netje uit maar toch een knoopje eraf dus waarschijnlijk toch gedragen en niet vermeld. Ziet duidelijk dat er eentje mist want er zijn 2 lusjes. Toch weer een beetje jammer...

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:12

_Lorette_ schreef:
Nou, dat dus ook. Waardoor je dus in alle categorieën moet zoeken. En je kunt nergens een bepaalde stijl of bepaalde kenmerken aanvinken. Lange mouwen bijvoorbeeld. Ik denk dat Vinted daar nog enorm in zou kunnen verbeteren. Zaten jullie voorheen op United Wardrode? Ik vond dat beduidend beter.

Ik mis united wardrobe wel. Vond het altijd leuk om in meerdere apps te neuzen. :+
Soms vind ik die buitenlandse verkopers niet fijn. Je kan dat niet echt filteren volgens mij. UW was voornamelijk NL toch?

Bestaan er nog meer vergelijkbare apps zoals Vinted?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:18

Ja, je had wel een kleinere vijver om uit te vissen. Maar ik vond de interface prettiger en de categorieën/kenmerken waren beter.

Ik wilde mijn typefoutje in wardrobe nog corrigeren op mijn telefoon, maar toen ging hij er zelf vlaggenmast van maken en was ik er klaar mee. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:20

Ja precies, ook dat :=

Dat heb ik bij kinderen als je gewoon een fijne broek zoekt van zachte stof, niet te slobberig, niet te strak. Je zou dan willen dat er een categorie "joggingbroek" is ofzo want nergens past deze goed en nu vind je ze in zowat alle categorieën omdat andere verkopers het ook niet goed weten :=

Er valt zat te verbeteren maar het is fijn dat het er is dus we doen het er maar mee :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:40

Ik verkoop momenteel sneller op Marktplaats dan via Vinted.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:20

Ik heb een Pandora armband ontvangen die nep is. Is van de star wars collectie, duidelijk slecht afgewerkt, logo is niet kloppend, voelt anders aan. Is echt overduidelijk nep.
Komt de verkoopster met een bon uit 2017. Ze beweert hoog en laag dat hij echt is.
Mop, deze armbanden zijn pas sinds 2020 te koop. Schaam je en loop niet te liegen. Kan daar zo slecht tegen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:50

Balen zeg....kan je bewijzen dat ze toen nog niet te koop waren? Het lijkt me voor Vinted namelijk ook lastig om te besluiten wie er gelijk heeft soms :=

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:57

pmarena schreef:
Balen zeg....kan je bewijzen dat ze toen nog niet te koop waren? Het lijkt me voor Vinted namelijk ook lastig om te besluiten wie er gelijk heeft soms :=

Heb twee screenshots toegevoegd van de lancering :D

Daarnaast foto's van de armband vergeleken met originele foto's van de website.
De verkoopster is inmiddels al geblokkeerd, dus ik denk dat het goed gaat komen. Vinted is erg alert op fake, maar garantie heb ik natuurlijk nog niet. Koop het de volgende keer wel gewoon nieuw.