Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:08

Lestrange01 schreef:
[ [url=m/EUaA7a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aan dit afschuwelijke, afschuwelijke wezen. Al een maand lang blèrt hij heel de nacht door. Hij heeft de twee bomen vlak achter mijn raam officieel als zijn territorium bestempeld. En hij zit er op als een piek op een kerstboom, dominante paasei vogel. Meneer begint al om HALF DRIE 'S NACHTS met gillen en houd niet op tot een uur of negen, en begint vervolgens in de middag weer om tot een uur of acht door te gaan.

Hij maakt me IEDERE nacht wakker, en ook mijn moeder die aan de andere kant van het huis slaapt!

Dus wij nog opzoeken "hoe lang blijft een merel fluiten" en blijkt dat ze gewoon vier nestjes per jaar kunnen hebben en door blijven gaan vanaf half februari tot half augustus... gvd... en hij klinkt niet eens mooi. Meer als een soort schorre haan (wat ook wel logisch is aangezien hij UREN door blijft blèren. Ik lig soms diep in de nacht te fantaseren hoe ik hem uit de boom schiet met een water pistool ofzo.. maarja, dat is ook zo zielig voor het vrouwtje dat hij (waarschijnlijk) beschermt.. waaarom moest hij zo nodig vlak bij mijn raam gaan zitten.. zo vroeg in de ochtend, wanneer je er wakker van wordt en niet meer in slaap kan komen door zijn ellendige gefluit word ik echt bloedlink van

Luchtbuks. :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:12

Captain schreef:
Lestrange01 schreef:

Aan dit afschuwelijke, afschuwelijke wezen. Al een maand lang blèrt hij heel de nacht door. Hij heeft de twee bomen vlak achter mijn raam officieel als zijn territorium bestempeld. En hij zit er op als een piek op een kerstboom, dominante paasei vogel. Meneer begint al om HALF DRIE 'S NACHTS met gillen en houd niet op tot een uur of negen, en begint vervolgens in de middag weer om tot een uur of acht door te gaan.

Hij maakt me IEDERE nacht wakker, en ook mijn moeder die aan de andere kant van het huis slaapt!

Dus wij nog opzoeken "hoe lang blijft een merel fluiten" en blijkt dat ze gewoon vier nestjes per jaar kunnen hebben en door blijven gaan vanaf half februari tot half augustus... gvd... en hij klinkt niet eens mooi. Meer als een soort schorre haan (wat ook wel logisch is aangezien hij UREN door blijft blèren. Ik lig soms diep in de nacht te fantaseren hoe ik hem uit de boom schiet met een water pistool ofzo.. maarja, dat is ook zo zielig voor het vrouwtje dat hij (waarschijnlijk) beschermt.. waaarom moest hij zo nodig vlak bij mijn raam gaan zitten.. zo vroeg in de ochtend, wanneer je er wakker van wordt en niet meer in slaap kan komen door zijn ellendige gefluit word ik echt bloedlink van

Ja, maar dat is weer zo dier onvriendelijk :') , ik zat eerder te denken aan een water kanon ofzo. Maar met de agressie dat hij soms plots wegvliegt om een andere vogel, of ander dier weg te jagen ben ik bang dat hij niet snel ergens van onder de indruk is

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:14

Mijn overprikkeldheid en dat ik het niet op mn vriend en de katten wil afreageren..
Maar is lastig want ik ben echt chagrijnig inmiddels...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:19

Lestrange01 schreef:

Weet je zeker dat het een merel is? Die zijn kleiner als een duif en die zingen, dat hoort mooi te klinken. Deze vogel lijkt vrij groot, met dat je zegt dat hij klinkt als een schorre haan zit ik te denken dat het wellicht een kraai is.

Op dit filmpje kan je ze allebei horen, een merel en een kraai. De kraai is de vogel die in beeld is, wat zachter op de achtergrond hoor je de zang van een merel.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:30

Nee, er zitten soms ook kraaien in de buurt, en dan zie je het verschil heel goed. Kraaien zijn een stuk groter, hij heeft ook een oranje snaveltje. Er zitten momenteel ook duiven in een van zijn bomen en die zijn ongeveer twee keer zo groot (en dik :+ ) als onze ellendeling.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:33

Dat een collega op bhv-cursus is (oke. Dat is serieus belangrijk ;) ), maar ik heb net die collega nodig om de knoop door te hakken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:33

marley93 schreef:
We zouden morgen een bezichtiging hebben van een mega leuk appartement, worden we gebeld dat er al een bod is gedaan en geaccepteerd. -O-
Echt zo leuk joh, huizenjacht...

Geeft niks! Je komt straks iets veel leukers tegen en dan ben je blij dat deze niet door is gegaan!
Ik duim voor je. Het is idd niet leuk.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:35

Denk je leuk speelgoed te hebben gekocht voor je kat bij de action; moeten er achterlijk grote batterijen in.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:20

Mijn paard die schimmel heeft, terwijl de veearts er heilig van overtuigd was dat het kwam door eiwitten en dat het eiwitbultjes zijn. -O- Al twee maanden aan het tobben geweest.

Toch fijn dat ik een second opinion heb laten langs komen.

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:22

mayonaise fles die uit mijn handen op de grond viel en waarvan de dop nu stuk is :+

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:36

Mijn schoonmoeder die vindt dat ik maar bij een callcenter van Roompot moet werken, want dat doet de zus van mijn schoonzus ook..
En vindt dat ik nu in een luxepositie zit, omdat ik geen werk heb.

1. Nee, ik ga niet bij een callcenter werken. :=
2. Luxepositie? Waar? :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:06

Lestrange01 schreef:
Captain schreef:

Ja, maar dat is weer zo dier onvriendelijk :') , ik zat eerder te denken aan een water kanon ofzo. Maar met de agressie dat hij soms plots wegvliegt om een andere vogel, of ander dier weg te jagen ben ik bang dat hij niet snel ergens van onder de indruk is

Welnee, merken ze niks van. O:)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:24

Dat ik gewoon rustig zit te lezen en opeens heb ik een hartslag van bijna 140, dus ik naar beneden om m'n betablokkers te pakken - wat mijn hart uiteraard niet leuk vond, dus die zit nu in de 150 haha), en hopen dat ze helpen. Ik ben helemaal buitenadem en mijn les begint in vijf minuten :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:29

Vandaag gewoon geen reet uitgevoerd. Helemaal niks. Trots op mezelf hoor

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:32

Ik voel me gewoon niet jarig :+
Gisteren gelukkig wel m'n verjaardag kunnen vieren, maar daardoor voel ik me vandaag gewoon totaal niet jarig. M'n ouders, broertje en zus zijn gewoon weg van huis voor werk en ik heb de hele dag school gehad. M'n vriend is dit jaar gelukkig wel hier, vorig jaar was dat niet mogelijk.
Hoop toch wel echt heel erg dat ik volgend jaar gewoon normaal mijn verjaardag kan vieren, 2 corona verjaardagen zijn er wat mij betreft meer dan genoeg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:38

Taartje gefeliciteerd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:39

Gefeliciteerd, taartjee! *\o/* Ik ga zo een cake bakken, dus ik kan hem virtueel voor jou bakken! *\%/*
(Tenzij je in Rotterdam woont, dan mag je een fysiek stukje komen halen. :') )

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:58

Dank jullie wel <3

Lekker lekker Mkango! Ik woon in het midden van het land, gelukkig wel genoeg taart hier dus komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:42

Academisch Frans: eitje.
Rensportfrans: prima te volgen.
Nieuwsfrans: ook te doen.
Internet Frans: doen we.
Literair Frans:
Afbeelding
Ironisch genoeg kan ik dat dan wel heelmaal uitspreken vanaf de eerste 'l' tot en met de laatste 'h'. :')

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:50

De grappenmakers die wij als internet provider hebben.
Nu maar eens via fb geklaagd, in plaats van om de dag bellen. Scheelt in telefoonkosten.
Krijgen we terug: "ja je moet wel eerder aan de bel trekken". Dus om de dag bellen, al die gesprekken zijn blijkbaar gewoon de prullenbak in gedaan (misschien ook wel te verwachten, want ze deden toch al niets, en houden zich niet aan hun eigen termijnen en afspraken).
Oh en ontbinden wouden ze ook niet, we moesten (voor de 3e keer) 5 werkdagen wachten.. Lekker makkelijk, dat steeds zeggen natuurlijk.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:04

fleurtjeuh schreef:
Mijn overprikkeldheid en dat ik het niet op mn vriend en de katten wil afreageren..
Maar is lastig want ik ben echt chagrijnig inmiddels...

Je mag je altijd even uitluchten bij mij. Pb staat open!

Gewoon even boos doen. Kom maar op!

Je hebt bij mij weinig te verliezen!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:07

Dat het zo laat is geworden op het werk. Gelukkig morgen vrij maar dan nog. Wat zal ik zo eens eten..? >;)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:21

taartjee schreef:
Ik voel me gewoon niet jarig :+
Gisteren gelukkig wel m'n verjaardag kunnen vieren, maar daardoor voel ik me vandaag gewoon totaal niet jarig. M'n ouders, broertje en zus zijn gewoon weg van huis voor werk en ik heb de hele dag school gehad. M'n vriend is dit jaar gelukkig wel hier, vorig jaar was dat niet mogelijk.
Hoop toch wel echt heel erg dat ik volgend jaar gewoon normaal mijn verjaardag kan vieren, 2 corona verjaardagen zijn er wat mij betreft meer dan genoeg.

Gefeliciteerd!! *\o/*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:31

Dat wij via FB moeten horen dat een goede vriend van ons (althans, dat dachten we altijd) uitgezaaide longkanker heeft. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:34

Cynn schreef:
Dat wij via FB moeten horen dat een goede vriend van ons (althans, dat dachten we altijd) uitgezaaide longkanker heeft. -O-

Pfoe heftig hoor! Staat er los van maar wat naar dat je dat via Facebook moet lezen... -O-