Lestrange01 schreef:[ [url=m/EUaA7a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aan dit afschuwelijke, afschuwelijke wezen. Al een maand lang blèrt hij heel de nacht door. Hij heeft de twee bomen vlak achter mijn raam officieel als zijn territorium bestempeld. En hij zit er op als een piek op een kerstboom, dominante paasei vogel. Meneer begint al om HALF DRIE 'S NACHTS met gillen en houd niet op tot een uur of negen, en begint vervolgens in de middag weer om tot een uur of acht door te gaan.
Hij maakt me IEDERE nacht wakker, en ook mijn moeder die aan de andere kant van het huis slaapt!
Dus wij nog opzoeken "hoe lang blijft een merel fluiten" en blijkt dat ze gewoon vier nestjes per jaar kunnen hebben en door blijven gaan vanaf half februari tot half augustus... gvd... en hij klinkt niet eens mooi. Meer als een soort schorre haan (wat ook wel logisch is aangezien hij UREN door blijft blèren. Ik lig soms diep in de nacht te fantaseren hoe ik hem uit de boom schiet met een water pistool ofzo.. maarja, dat is ook zo zielig voor het vrouwtje dat hij (waarschijnlijk) beschermt.. waaarom moest hij zo nodig vlak bij mijn raam gaan zitten.. zo vroeg in de ochtend, wanneer je er wakker van wordt en niet meer in slaap kan komen door zijn ellendige gefluit word ik echt bloedlink van
Luchtbuks.