MoniqueT schreef:Die 1,5 meter is in NL ook al lang verplicht hoor. Alleen als je nu een restaurant hebt waar 100 mensen op 1,5 meter kunnen, mag je nog steeds maar 30 mensen binnen hebben.
Nou ja, dus dat inderdaad..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Vrienden van ons zijn in januari uit Nieuw Zeeland naar Nederland geëmigreerd. Zij was elf toen ze met haar vader en stiefmoeder daarheen ging, wel Nederlandse. Vader overleden, stiefmoeder is met haar gezin mee terug geëmigreerd. Ze (zij en haar man) zijn beide chef koks met heel veel internationale ervaring en hadden job-aanbiedingen in hun zak. En toen kwam corona .... Ze zijn begonnen met broodjesservice in een gehuurde restaurantkeuken, in coronatijd, wat best goed liep.
Nu kregen ze de kans om in de zaak waar ze al de keuken huurden, hun eigen pop-up restaurant te beginnen. Ik had de website voor de catering, die ze duur betaald hadden, helemaal voor hen gecorrigeerd, stikte van de taalfouten door die websitebouwer. Als dank hebben ze voor ons gekookt. Was geweldig, dus bood ik aan een nieuwe website voor hen te maken voor het restaurant wat zaterdag open gaat. En nu dit weer ... ze gaan inderdaad lunch doen en twee shifts voor diner. Het restaurant is ruim genoeg om voor 30 personen die anderhalve meter te kunnen waarborgen.
En ik ga zo weer aan de slag met een afhaalmenu wat ze vanaf volgende week ook aan gaan bieden, helemaal tof met allemaal internationale gerechten. Ik hoop zo dat ze het gaan redden. Wat een toestand toch allemaal. Maar voor mij voelt het goed dat ik in elk geval zo mijn steentje bij kan dragen, vanuit de luie stoel in zonnig Spanje.
Ik hoor net dat er 12 besmettingen zijn in onze gemeente nu, zo eens kjken of ik er achter kan komen of die allemaal in ons dorp zitten en connectie hebben met de buurjongens.
besita schreef:In Belgie is de 1,5 meter tussen de tafels/klanten al sedert juni aan de gang en dat gaat echt goed![]()
Veel ondernemers zijn creatief in het verzetten van tafels etc om toch zoveel mogelijk mensen te kunnen zetten ..je mag bij ons ook van die grote spatborden zetten tussen tafels om nog meer te beschermen maar die zie je weinig ( en vind ik persoonlijk iets minder aangenaam ) iedereen moet bij ons met verplaatsen een kapje op ..personeel heel de tijd kapje op al sedert juni
Nu hebben we natuurlijk qua weer een schitterende zomer gehad en de buitenruimte kon ook optimaal benut worden ( gemeentes hebben de ondernemer daarin ook gesteund door paarkeerplaatsen of deel van pleintjes aan de ondernemers beschikbaar te stellen )dus dat heeft toch ook tot veel minder omzetverlies geleid hier
Nu de regen en de kou er is is het natuurlijk niet meer zo ideaal
veerledec schreef:Ik heb toch geregeld verhalen gehoord van verbaasde mensen die in België hele groepen aan tafel hadden gezien, zonder afstand (we wonen dichtbij de grens). Zeker in het begin van de versoepelingen was dat voor Nederlanders wel even apart om te zien. Recent gaat het in NL volgens mij ook wel al een stuk soepeler. Maar dat zal nu wel weer even klaar zijn.
NatasjavE schreef:Deze schiet bij mij wel in het verkeerde keelgat moet ik zeggen.
Als je wil trouwen heb je te maken met een maximaal aantal gasten maar een kerkelijk huwelijk kan gewoon doorgaan. Belachelijk vind ik.
https://nos.nl/l/2350242#UPDATE-container-47941754
.Citaat:Dit zijn echt redenen om die godsdienst uit de grondwet te schrappen. Het moet op gelijke voet komen te staan met andere hobby/sport. Je bent vrij om die te beoefenen mits.... Bovendien kan godsdienst beoefenen gewoon thuis met je kaarsje aan of je bidmat. Daar is geen groepsvorming voor noodzakelijk
Cer schreef:.Citaat:Dit zijn echt redenen om die godsdienst uit de grondwet te schrappen. Het moet op gelijke voet komen te staan met andere hobby/sport. Je bent vrij om die te beoefenen mits.... Bovendien kan godsdienst beoefenen gewoon thuis met je kaarsje aan of je bidmat. Daar is geen groepsvorming voor noodzakelijk
De lijn om het niet meer te mogen beoefenen (of niet meer te mogen demonstreren) wordt dan wel ineens heel dun hoor...
Cer schreef:Dat is echt superzuur inderdaad... alsof God of welke entiteit er dan voor zorgt dat mensen niet ziek worden..
Als Grapperhaus gewoon in zn tuin een kerkdienst had gehad, had er geen haan naar mogen kraaien..
je kan dus in principe doen wat je wilt, als je er maar een goed verhaal bij houdt..
Bijeenkomst in de tuin met 20 mensen: ja, moment van bezinning
15 mensen in je garage: Yogapak aan en sporten maar...
Dus als je dan een bedrijf of entertainer bent wat op omvallen staat, kan ik me heel goed voorstellen dat je er echt simpel van wordt...
Edit: de bewoners van dat Groningse forum vonden het blijkbaar maar wat leuk om te snitchen... echt leuk om te zien hoe mensen in eenzelfde land tegen elkaar tekeer kunnen gaan...Alsof er binnen dat huis niet geknuffeld wordt.. niet zo hypocriet doen..
elnienjo schreef:snap ik ook nietIk snap ook niet dat contactberoepen nog steeds geen verplichting hebben gekregen tot mondkapjes.
En bij ziekenhuisafspraak moet ik er ook telkens naar vragen ipv dat ze ze uit zichzelf op doen.
Bloodymary schreef:Misschien omdat nog steeds niet bewezen is of ze wel nut hebben.
Ben pas in Italië geweest en echt, als je ziet hoe er mee om gegaan wordt betwijfel ik dat ook sterk. Denk dat de 1,5 meter en goed opletten veel beter werkt.
En wat een extra afval, je zag ze overal op straat liggen.. Plus die gewoon weggegooid worden. In de week dat ik er was heb ik er elke dag wel 3 gebruikt en weggegooid.
Bloodymary schreef:Maar waarom zou je dat doen en willen. Omdat je graag Corona wil verspreiden? Kan me daar zo aan storen, ook bij die persconferentie wat er dan gevraagd wordt. Alleen maar op die regeltjes in gaan en kijken of ze omzeild kunnen worden of dat er niet meer sancties komen. Is het nu zo moeilijk voor de mensen om gewoon hun verstand te gebruiken en op te passen zonder te proberen allerlei regeltjes te passeren...
Het gaat niet om de regels. Het gaat om een virus wat we willen indammen.