Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:41

Destination schreef:
sureido schreef:
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-komt ... ~af3457ba/

Ze willen toch ook een soort kaart hier maken.

Maar dat gaat meer over het hoe en wat per sector, toch? Niet zo zeer de volgorde waarin het gaat gebeuren of hoe snel het gaat gebeuren.

"Ze zullen daarbij zeggen dat het niet uitgesloten is dat een zoektocht naar een vaccin nog één tot anderhalf jaar kan duren en de samenleving dus opnieuw vormgegeven moet worden tot die tijd."'

Niet? Ik weet het niet, ik interpreteer dat wel zo. Maar we zullen het morgen wel allemaal horen - al zal alles toch al voor de persconferentie vrijgegeven zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:52

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:53

sureido schreef:
"Ze zullen daarbij zeggen dat het niet uitgesloten is dat een zoektocht naar een vaccin nog één tot anderhalf jaar kan duren en de samenleving dus opnieuw vormgegeven moet worden tot die tijd."'

Niet? Ik weet het niet, ik interpreteer dat wel zo. Maar we zullen het morgen wel allemaal horen - al zal alles toch al voor de persconferentie vrijgegeven zijn.

Ja, dat klopt, maar ik lees het niet alsof er een stappenplan komt van wat als eerste open mag en wanneer. Zoals ik het lees, gaan ze in kaart brengen hoe de 'nieuwe maatschappij' eruit moet komen te zien uiteindelijk, niet dat de kaart een stappenplan gaat worden.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:00

Ik moet zoooooo mn best doen om niet teveel te hopen op morgen.... := :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:07

speurneusc schreef:
tis gewoon dinsdag net als andere andere dinsdagen

dus wat the hell dat het bevrijdingsdag is... zijn nog steeds mensen die werken net als op woensdag donderdag vrijdag zaterdag zondag maandag
[/quote]

Het ontgaat je zeker dat er verschillende feestdagen zijn in Nederland waarop altijd een aantal mensen zal werken, maar het blijft een feestdag.
Dus ja Bevrijdingsdag vandaag, of jij werkt of niet, het blijft 5 mei 2020 75 jaar Bevrijding! En dankzij die bevrijding in 1945 kun jij nu gewoon in vrijheid je mening ventileren hier op Bokt of elders. Dat zou je misschien een beetje kunnen waarderen/respecteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:19

Morgenavond persconferentie. Ben benieuwd wat er weer open kan en mag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:27

Ik ben vooral benieuwd of ze de GGD's dan al op peil hebben gebracht om voldoende onderzoek te kunnen doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:29

Shadow0 schreef:
Ik ben vooral benieuwd of ze de GGD's dan al op peil hebben gebracht om voldoende onderzoek te kunnen doen.

Blijkbaar niet volgens dit NOS bericht van 6 uur geleden:
Citaat:
GGD'en niet klaar voor meer contactonderzoek
De 24 GGD-regio's zijn nog niet klaar om veel meer bron- en contactonderzoek te doen als basisscholen, kinderdagverblijven en speciaal onderwijs volgende week weer open gaan. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS. De meeste regio's werken wel aan plannen om de capaciteit uit te breiden, maar ze hebben geen idee wat er precies van hen verwacht wordt.

De extra capaciteit voor veel meer bron- en contactonderzoek is een harde voorwaarde van het Outbreak Management Team (OMT) voor versoepeling van corona-maatregelen.

Ze hebben 2 maanden de tijd gehad om wat te regelen en ze hebben nog steeds niet opgeschaald.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:35

SusanH schreef:

Hoorde net op 1vandaag dat er waarschijnlijk toch nog moet worden thuis gewerkt. Zou het niet eerlijk vinden. Heel Nederland gaat weer open en wij mogen niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:40

purny schreef:
SusanH schreef:

Hoorde net op 1vandaag dat er waarschijnlijk toch nog moet worden thuis gewerkt. Zou het niet eerlijk vinden. Heel Nederland gaat weer open en wij mogen niet.

Heel Nederland? Alleen voor kinderen gaan toch dingen open?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:45

Kapper, pedicure als de maatregelen worden versoepeld....

Echt... het ene moment zie ik het positief in en het andere moment komt er weer iets negatiefs....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:46

Maar purny, hoezo kan jij niet thuis werken dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:48

veerledec schreef:
Maar purny, hoezo kan jij niet thuis werken dan?

Omdat ik mijn werkzaamheden niet mee kan nemen. Ik kan geen post ophalen en bezorgen, papier en enveloppen bijvullen.
Ik ben er op het werk zodat mijn collega's kunnen blijven printen en post kunnen blijven versturen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:50

LadyMadonna schreef:
Ik moet zoooooo mn best doen om niet teveel te hopen op morgen.... := :=

Pas op, bijt je nagels er niet af :D :D :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:52

Ik denk dat ze dat thuiswerken als een van de laatste dingen gaan opheffen. Een kapper, fysio, pedicure is meer noodzakelijk dan een kantoor in veel gevallen...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 05-05-20 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:52

Mooie gelegenheid om op e-mail over te stappen? Bij ons zijn ook weer wat extra stappen genomen, toch nog klein voordeeltje van deze situatie.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:54

purny schreef:
SusanH schreef:

Ik hoop dat er nog thuis gewerkt mag worden, want ik zit in een piepklein kantoortje met 4 mensen. Anderhalve meter afstand is onmogelijk en dan die toiletten waar heel veel mensen gebruik van moeten maken, ik moet er nog ff niet aan denken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:54

Niet alles kan via email. Wij mogen ook geen e-mail sturen over alles, dat moet met de post of, jaja, met de fax :Y)

Hoewel we tegenwoordig steeds meer gebruik maken van zorgmail. :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:55

purny schreef:
Kapper, pedicure als de maatregelen worden versoepeld....

.

Mogelijk... niet op de zaken vooruit lopen, er is niks zeker..

Er wordt voornamelijk gesproken over kappers, niet over contact beroepen, dat vind ik nog wel tricky....

Bigone, mocht ik dan niet open mogen heb ik wat te doen ;)

Sheran

Ik vind die kinderen al spannend genoeg :=

Justme_Lisaa

Hier heb ik al wat herbruikbare mondkapjes gekocht voor eventueel in het ov, kwestie van tijd denk ik. 2 voor €5,-, prima prijs

purny

verootjoo schreef:
Ik denk dat ze dat thuiswerken als een van de laatste dingen gaan opheffen. Een kapper, fysio, pedicure is meer noodzakelijk dan een kantoor in veel gevallen...

Kapper noodzakelijk?? Dacht het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:57

Afbeelding

Zijn er meer mensen die deze krant hebben ontvangen gister?
Ik heb een nee/nee sticker op mijn brievenbus, maar ondanks dat werd dit naar binnen geduwd..

Ik schrok nogal van de inhoud, en dan eigenlijk vooral dat er dus een hele krant over gemaakt is, en dat mensen dat vrijwillig bezorgen. En dan helemaal op 4 mei...

LadyMadonna

Voor jou misschien niet, voor bepaalde kapsels (denk aan oudere dames met een watergolf)....

Sheran

Wij mogen hier echt al zo oneindig veel meer dan in andere landen. Ik hoop dat de regering niet al te erg naar het gemor van de burgers luistert, want het is echt nooit goed.