Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:39

Bekend gebied voor mij daar, kom er al 43 jaar, en regelmatig meerdere keren per jaar. Meestal wel in de winter voor wintersport, maar af en toe ook in de zomer. Wij zitten dan aan de andere kant van de bult in Soll. Vorig jaar hebben we ook op de camping gestaan waar jullie nu staan. Ben je al bij de Franklalm geweest? Is vanaf Soll richting Brixen, vanaf Brixen ben je er vrij snel, kleine wandeling. Zeker in de winter leuk omdat het zo klein is, binnen kunnen maar een paar mensen zitten. Afgelopen week is ook de nieuwe gondel van het dal naar het mittelstation in Soll in gebruik genomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:11

Ik kan bijna niet wachten, maar durf het toch nog niet te plannen. Ik hoop op Portugal of Italië in de winter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 07:51

Die nieuwe (kraaiennest ) hebben we gister inderdaad gehad, en dat is ook die die gedesinfecteerd werd :')

Zat je in westendorf of in brixen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:05

Wat een heerlijke foto’s komen voorbij!
Geniet er nog van, ik graaf me weer in vandaag!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:47

Vorig jaar zaten we in Westendorf op de camping, ook in Soll op de camping ooit gestaan, in Soll op de oprit van ons vaste stekkie (pension, en we waren met de camper), ook wel eens daar gewoon in pension in de zomer, en in Going op de camping.
Helaas stopt ons vaste pension er meeste kans mee. Moeke is afgelopen najaar overleden, zoon zit er nu alleen. Wilde vriendin uit Thailand overhalen maar dat was niet makkelijk en heel erg duur. Is zelf naar Thailand gegaan, heeft daar een woning, appartement en restaurant, en zit daar nu nog vanwege Corona. Pension zou hij helemaal moeten verbouwen, zijn 7 kamers maar is maar 1 gezamenlijke badkamer, niet meer van deze tijd. Vermoed, ook omdat hij er hier alleen voor staat, dat hij dat niet gaat doen. Jammer, want was ons vaste stekkie voor 43 jaar. -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:56

Mooie foto's allemaal zeg ! Van de bergen tot de kust en alles daartussenin.
Wordt een mens niet jaloers van hoor :~ :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:26

Wauw wat een prachtige foto!

Gisteren onze laatste vaart gemaakt met de boot, genieten geblazen. Maar wat ben ik geschrokken van de drukte op de strandjes aan De Lek, alles hutjemutje, ongelooflijk!!

Nu komende dagen de boot gereed gaan maken voor de vakantie en we gaan we zien waar we gaan stranden. :)

De cijfers in Kroatie zijn weer omlaag, 18.8 per 100.000, dus hoort gewoon op geel te staan. We begrijpen gewoon niet waarom dit niet gebeurt.. Buza geefr per app toe dat mijn conclussie correct is..
Nederland had er ik meende gisteren 28.8 op 100.000... Dusja.. Waar zit je veiliger?

Maar we gaan het allemaal wel zien..
Niets moet, alles kan. Misschien stoppen we halverwege oostenrijk wel :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:02

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:05

Heee, hebben we dezelde foto gemaakt?
Zelfs dat wolkje erbij _O-

*zoekt foto*
Edit: gevonden

Afbeelding

Lijkt we aardig op elkaar nietwaar? :D

We hebben ook nog een zeekoe gevonden

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:03

Jolliegirl, kan het niet dat Kroatië zelf aangeeft niet graag NL'ers te ontvangen en daarom oranje blijft? Zo is Griekenland voor Belgen rood en ook in Finland zijn we niet welkom. Enkel studenten die er een studie hebben lopen of voor bezoek van familieleden.

Nepal zou vanaf 18/10 open gaan heb ik van vriend gehoord *\o/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:09

Griekenland rood voor Belgen? Ik zit ook op een Nederlandstalig forum over Griekenland en daar gaan gewoon allemaal Belgen die kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:10

Als je terugkomt moet je dan verplicht in quarantaine in België. Ik gok alleen dat dat amper opgevolgd wordt :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:16

Varekaj schreef:
Jolliegirl, kan het niet dat Kroatië zelf aangeeft niet graag NL'ers te ontvangen en daarom oranje blijft? Zo is Griekenland voor Belgen rood en ook in Finland zijn we niet welkom. Enkel studenten die er een studie hebben lopen of voor bezoek van familieleden.

Nepal zou vanaf 18/10 open gaan heb ik van vriend gehoord *\o/*

Volgens de anwb (Nederlandse wegenwacht en verzekering etc) niet en zij hebben een hele goede lijst gemaakt van alle maatregelen in Europa. Ook op andere websites lees ik dat dit vanuit Nederland komt.

Spannend van je trip naar Nepal!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:19

Ik blijf het verwarrend vinden dat in Europa niet gewoon 1 grensgetal gehandhaafd kan worden.
Voor ons is Belgie nu over de kritische hoeveelheid dus dat zal volgende week wel oranje worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:22

Sizzle schreef:
Ik blijf het verwarrend vinden dat in Europa niet gewoon 1 grensgetal gehandhaafd kan worden.
Voor ons is Belgie nu over de kritische hoeveelheid dus dat zal volgende week wel oranje worden.

Hier ben ik het dus mee eens. Ik vind het ook gedoe dat landen (waaronder België ) ook nog steeds doen van jij ons oranje willen wij jullie ook niet. Als het nou hielp maar ook in het noorden van het land ben ik verschillende Belgen tegen gekomen :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:44

Haha mooie zeekoe en mooie bergen <3

Zou idd fijn zijn als Europa 1 lijn gaat trekken. Wat verwarrend steeds.

Vandaag ruim 2 uur naar Solden gereden om daar naar de Rettenbach en Tiefenbach gletsjers te gaan. T was een flinke rit maar t was fantastisch! Met de auto naar 2800 meter en met de lift naar 3300. T was een zalige 19 graden op 2700m.

Op de middelste foto zie je rechts een deeL ingepakte sneeuw. Er waren hele stukken sneeuw ingepakt zodat ze genoeg sneeuw hebben voor skiwedstrijden in oktober.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:48

Die kleuren van het water..
Ik hou van bergen.

Ons strand en dan bergen de temp van Spanje hoe ideaal zou dat zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:50

Een gezamelijke lijn van Europa zou best leuk zijn, maar het is wel ook Nederland die zich met regelmaat vrij onverzoenlijk opstelt in discussies in Europa, dus misschien is dit ook iets om onze eigen politici wat meer op aan te spreken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:51

Prachtig!
Ach, terug in Nl is ook geen straf. Had mijn paardjes wel gemist.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:53

Oohhhh tiefenbach... da's jeugdsentiment...
De klam ook gelopen?

Wij zouden morgen naar kufstein en dan met de stoeltjes lift naar de wilde kaiser, maar het wordt ons eigenlijk overal door locals afgeraden ivm de druk te, dus ik ga nog even wat anders uitzoeken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:55

Prachtig dat groenige ijswater <3
Sneeuwmanagement is inderdaad een beroep geworden, al is het triest natuurlijk dat het nodig is,
Zo zagen we ook een voormalig zacht bekleed totaal in grafitti bedekt skitunneltje voor een dalafdaling waar waarschijnlijk al jaren geen sneeuw meer komt.

Sure_Lee, bij die 2e foto dacht ik even dat je in Spanje woonde met dat stof en boompjes begroeing. Hoezo klimaat verandering...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:04

Sure-lee <3

Ik zit verdorie in Oostenrijk, op nog geen 50km afstand van Ebbs, en ik heb nog maar 2 haflingers gezien >;) |o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:18

Wilder Kaiser is mooi, Hintersteiner See ook, maar altijd druk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:24

Ik zie de wilder kaiser bijna dagelijks ;)
Vandaag zou ik niet teveel doen met mn zere kuiten, maarja, als er dan bovenop een geocache ligt.... dan moet je wel....

Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:28

Tja, dan wordt het wat anders. :)) Om de Hintersteiner See ligt een hele trail als ik het goed heb. En ligt de Kaisen marathon trail er ook nog?