Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Ook wel schitterend dat je het zelf eerst ook een dom ontwerp vindt, tot ik dat ook vind. Je zou bijna gaan denken dat het persoonlijk is.
Exitium schreef:Mwoah, veiligste zou zijn geweestom de rotonde iets meer richting de straat ernaast (waar de fietsers vandaan komen) aan te leggen en het oversteekpad links van de rotonde te leggen. Dan creëer je één 90 graden impactpunt in plaats van twee zoals nu.
Esther schreef:Fietsers komen van beide kanten, je kunt niet ver vooruit kijken op het punt waar de fietsers de rotonde op komen. Voor bussen, vrachtwagens en bestelauto's zonder achterraam zitten fietsers al snel in de dode hoek. Dat is wat rotondes al snel gevaarlijk maakt, ze worden niet gezien door de grote dode hoek.
Ineke2 schreef:Tunnels voor fietsers zijn sociaal gezien heel onveilig. Daar ben ik geen voorstander van. Moet weer camerabewaking komen wat ook niet garandeert dat je dan veilig bent voor 1 of andere onverlaat.
Die tekeningen / kleuren maken het verwarrend. Als dat weg is valt het wel mee denk ik.
Nayomie schreef:Die rotonde zelf, afgezien van de hoeveelheid tekeningen op de wegdek, vind ik eigenlijk wel heel fijn. En ik denk ook een stuk veiliger voor fietsers omdat je als automobilist beter ziet aankomen dan normaal gesproken. Met een gepaste snelheid lijkt me dit een stuk veiliger. Ook omdat er maar 1 plek is waar fietsers heen en weer gaan ipv, normaal gesproken, 2 plekken waar ze van links en rechts komen.
Esther schreef:Zoals gezegd voor bussen, vrachtwagens en auto's zonder achterraam zitten de fietsers al snel in de dode hoek, ze worden dan niet gezien.
Exitium schreef:Hier net eentje die op een 80-weg z'n knipperlicht naast links uitgooien en stil ging staan om tegemoetkomend verkeer voor te laten. Daarna draait 'ie in de oprit om en gaat weer terug. Was handiger geweest als' ie een kilometer verder gewoon gedraaid was bij één van de zeven rotondes op dat stuk