[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:20

Mijn vader heeft het geaccepteerd maar hij heeft ook al 2 kleinkinderen. Mijn moeder heeft het er zwaarder mee (ik ben van moeders kant het enige biologische kind).
Ik moet ook eerlijk erkennen dat jullie mij op het "juiste" pad houden met jullie horrorverhalen. Mijn verstand zegt ook "geen kinderen, laat je steriliseren" maar sommige dagen twijfelt er toch nog iets. Ondanks dat ik al een hele tijd partnerloos ben :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:05

Mijn moeder staat 100% achter mijn keuze binnenkort voor sterilisatie te gaan.
Ze zegt dat kinderen hebben een ontzettend egoïstisch iets is, dat je dat doet voor jezelf, niet voor de eventuele kinderen. Ook ziet zij in dat ik met mijn mentale gesteldheid niet in staat zou zijn een kind een stabiel en fijn leven te bieden.
Mijn vader is helaas overleden, die zou kleinkinderen ongetwijfeld leuk hebben gevonden, en hij zou ook echt een hele coole opa geweest zijn, maar hij zou me nooit shamen of iets dergelijks, en ik weet zeker dat hij ook achter mijn keuze zou staan.
Mijn broertje is er nog niet over uit of hij kinderen wil, al neigt hij momenteel ook naar het kindvrije kamp.

Mijn schoonfamilie shamed mij wel. Want een kind hoort zo, en straks is er niemand die op mn oude dag voor me zorgt, en ik verander toch wel van gedachte, en hoe durf ik ze geen kleinkinderen te gunnen (let wel, ze hebben al een kleinzoon, en zeuren de hele dag door dat ze zo vaak als oppas moeten opdraven, en dat zijn moeder nooooit kinderen had moeten krijgen terwijl ze haar op precies dezelfde manier shamede toen zij nog geen kinderen wou)
Over mijn toekomstige sterilisatie ga ik dan ook lekker niks zeggen, het gaat ze simpelweg geen reet aan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:58

Goh wat een interessante lijn zie ik. :)

Bijna alle ouders van de dames staan achter of respecteren op zijn minst de keuze om geen kinderen te nemen, terwijl de familie van de heren veel ouderwetser hierin zijn. Wat gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:09

Hier beide kanten die het wel begrijpen. Of ze het leuk vinden geen idee, maar dan zoeken ze maar een oppaskind om opa/oma voor te zijn. Mijn pa raadt het zelfs af om kinderen te nemen. En zo horror waren wij niet eens :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:44

Mijn moeder denkt stiekem dat ik nog wel eens van gedachte kan veranderen geloof ik. Maar mijn ouders hebben al kleinkinderen, dus geloof niet dat het ze heel veel boeit of ik wel/geen kinderen krijg en geloof al helemaal niet dat ze me ooit zullen pushen. Gelukkig maar.

Hebben jullie deze gezien?
https://www.dumpert.nl/item/7992007_5ec ... hIG5FNojOE

Geweldige vogel :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:46

Magrathea schreef:
Goh wat een interessante lijn zie ik. :)

Bijna alle ouders van de dames staan achter of respecteren op zijn minst de keuze om geen kinderen te nemen, terwijl de familie van de heren veel ouderwetser hierin zijn. Wat gek.

Nee hoor, mijn schoonfamilie is ook heel begripvol. Schoonmoeder had het wel leuk gevonden, maar vindt dat het onze keus is en we hebben het er eigenlijk nooit (meer) over.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:08

Mijn en zijn ouders vinden het best
Ons leven
Onze beslissing

Beide hebben al wel kleinkinderen trouwens
Mijne twee van mijn oudere broer (te ver weg voor vast oppassen

Mijn schoonouders twee van de oudste dochter en 1 van het derde kind

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:12

Die ene keer dat ik een artikeltje op facebook durfde te delen over de voordelen van de legalisatie van abortus in amerika (en dus helemaal niks op wie dan ook betrok) deelde mijn schoonvader een van zn domme Groningse gedichtjes om "me in te laten zien dat abortus niet nodig is en er niks zo mooi is als het hebben van een kind"
_-:(

Afbeelding

Afbeelding

Mocht iemand nog een vertaling willen van dit tenenkrommende stigma verhogende gedichtje, let me know!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:53

Omg. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:04

Moet je zeggen: ok is goed als ik zwanger word breng ik het kind bij jou ok? Kan ie jouw leven gaan verrijken :evaw:

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:08

Dus je hebt kinderen nodig om je leed te verzachten als je dierbaren om je heen dood gaan?
Ja, want het is veel minder erg om je broers, zussen, vrienden en partner te verliezen als je een kind hebt.

Dit is serieus tegen mijn moeder gezegd, nadat mijn vader net overleden was. Mam sprong uit haar vel.
Wat een onzin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:09

Laurora schreef:
Die ene keer dat ik een artikeltje op facebook durfde te delen over de voordelen van de legalisatie van abortus in amerika (en dus helemaal niks op wie dan ook betrok) deelde mijn schoonvader een van zn domme Groningse gedichtjes om "me in te laten zien dat abortus niet nodig is en er niks zo mooi is als het hebben van een kind"

[ [url=m/bHTaGS.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iMrT2e.png]Afbeelding[/url] ]

Mocht iemand nog een vertaling willen van dit tenenkrommende stigma verhogende gedichtje, let me know!

:') :') :')__!!!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:54

Laurora schreef:

[ [url=m/bHTaGS.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iMrT2e.png]Afbeelding[/url] ]

Omg :wow: Hoe reageerde hij op jouw berichtje? Goede reactie trouwens :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:01

Hij heeft er helemaal niet op geantwoord :')
Hij wou alleen zn plasje er even overheen doen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:31

Gut, dan heb ik buitengewoon veel mazzel denk ik. Mijn moeder vindt het helemaal onze eigen keuze en snapt 'm ook.
Mijn schoonouders vinden het ook dikke prima zo. Die hebben 3 kleinkinderen en weten ook dat t niet allemaal zo rooskleurig is. Die zijn al lang blij dat we gelukkig zijn.
Hoe mijn vader er over denkt heb ik hem eigenijk nooit gevraagd. Zal t voor de grap eens doen, maar ook daar verwacht ik geen idiote tegenreactie van tbh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:52

Mijn moeder is verbazingwekkend traditioneel wat kinderen dn relaties aangaat. :') Mijn vader is veel relaxter, maar die is dan ook niet zo’n intense control freak die van zijn stuk raakt als niet aan zijn verwachtingen voldaan wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:44

Ik kwam dit vandaag voor jullie tegen bij een tentoonstelling:

Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:45

Haha, die is goed! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:47

Dit is precies mij met mijn vriend. Relatie met mij = hond later. Dat heeft hij maar geaccepteerd. :D

Hij zei zelfs toen ik zei, wat als ik wel opeens kinderen wil. Dan moest ik maar (nog) een hond nemen. _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:22

Sizzle schreef:
Ik kwam dit vandaag voor jullie tegen bij een tentoonstelling:

[ [url=m/eRBvyi.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :')

Kan iemand anders zich ook zo ergeren aan "het resultaat van mijn spiraaltje is net 3 geworden"- uitspraken. Ugh! Ten eerste, het is een kind. Ten tweede, doe even normaal met je statistisch insignificante kreten. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:25

Magrathea schreef:
:') :')

Kan iemand anders zich ook zo ergeren aan "het resultaat van mijn spiraaltje is net 3 geworden"- uitspraken. Ugh! Ten eerste, het is een kind. Ten tweede, doe even normaal met je statistisch insignificante kreten. :')

Wat een poedersuiker dan. Prima antwoord, imo.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:19

Ik vind dat juist wel grappig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:38

Het storende deel vind ik vooral het statistisch insignificante deel ervan :=
Zo'n opmerking wordt alleen gemaakt als de persoon wil impliceren dat spiraaltjes niet werken, terwijl daar echt geen aanleiding voor is op basis van 1 zwangerschap

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:41

Een vriendin van mij is door 2 spiraaltjes heen zwanger geworden. Maar die wilde zo graag kinderen dat haar lichaam die dingen zelf heeft gesaboteerd (grappen we).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:45

Naja, ik zou ook pissed off zijn als ik door de spiraal (of andere optie) heen zwanger werd hoor. Ik ben aardig onderlegt in statistiek maar op dat moment interesseert je die niet, dan ben je gewoon die ene irritante uitzondering die bij die 0,1% hoort. Dus ik snap eigenlijk wel dat iemand daar zo‘n sarcastische opmerking over maakt.