Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:56

Ik vind het persoonlijk wel fijn als mensen mij erop wijzen wanneer ik een benaming verkeerd gebruik. Zo heb ik dit ook eens met een kleurslag van een raskonijn gehad, welke ik fout had. Ik kon het bericht van diegene die mij daarop wees zeker waarderen. Juist omdat mensen zo'n bepaalde kleurslag wel/niet zoeken.

Mensen die zeggen €50,- is veels te duur voor dat product, dat verkoop je nooit, ja die zijn irritant!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:12

Ja, ik doe het ook zelden maar laatst zag ik ook iets aangeboden (parfum) als heren variant terwijl dit de dames variant was. Die heb ik dus ook een berichtje gestuurd met de vermelding dat dit de damesvariant en waaraan je dat herkende (vorm flesje). Deze adverteerder was juist blij met mijn berichtje en snapt meteen waarom haar man deze geur zo vrouwelijk vond: hij had deze cadeau gekregen als zijnde mannengeur! Dus ze bedankte me juist en zou de advertentie aanpassen.

tylando

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:36

Alleen wat minder als mensen je erop wijzen dat het product niet klopt, terwijl het juist wel klopt. En toch nog in discussie gaan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:43

Wij hadden gratis 4 stoelen op de plaatselijke fb staan. Vandaag kwam iemand ze ophalen, en in ruil kregen we 2 flinke koeken. Bleek dat zij van de plaatselijke bakkerij is. Zo lekker en erg leuk dat we er toch nog iets voor kregen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 00:16

Vjestagirl schreef:
Wat ik vooral irritant vind zijn mensen die ondanks dat een advertentie op 'ophalen' staat, toch vragen of ik wil verzenden. Ik begin er gewoon niet meer aan, het spul gaat iedere keer kapot (belachelijk hoe er met pakjes om gegaan wordt). Geef ik dat aan, dat is het teveel moeite om even te laten weten dat je geen interesse meer hebt.

Ik heb zelf dat ik producten niet meer koop als het niet verzonden kan worden. Het risico is voor mij voor de koper namelijk en niet voor de verkoper als t stuk gaat. Ik zou zelf ook niet meer reageren ben ik heel eerlijk in. Ik zou dan sturen sorry dan houdt t op.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:13

Ik kijk nooit naar de plaats eerlijk gezegd :o
Ga er vanuit dat mensen wel op willen sturen.
Laatst een product was alleen ophalen, maar omdat ik er geen haast bij had gevraagd of ze het toch zou willen verzenden. Had ze nog nooit gedaan, dus ik haar door MP betaalverzoek doorheen geholpen en achteraf vond ze het toch wel simpel en overwoog om vaker te verzenden. Vind hetzelf ook erg fijn dat je via de app een verzendbewijs krijgt, kan de ontvanger direct het pakket volgen.

Afgelopen weekend een of andere mafkees gehad. Laarzen paar keer gedragen op MP aangeboden voor een prikkie. Komt er echt een +#&&#_bod. Gaf aan voor 2,50 extra hebben we een deal. Daarna werd ik voor oplichter uitgemaakt, haar vader was schoenmaker, haar schoonvader korpschef en haar man agent en ze had me bij MP aangegeven als oplichter :')

Moest wel effe lachen. Manlief en ik hadden er wel lol om. Maar wat een gestoorde gekken lopen er rond :x

Ik heb trouwens op 1 na alles 5 sterren dus waar zou ik mij druk om maken en ik heb ook niks aan desbetreffende persoon verkocht. Bij haar ervaringen, gemiddeld 2 sterren, stond bij 9/10* beleefder communiceren :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:15

Weet iemand hoe lang een overboeking vanuit belgie meestal duurt?
Zou donderdag naar mij zijn overgemaakt, maar dan zit er uiteraard het weekend tussen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:26

_Penotti schreef:
Weet iemand hoe lang een overboeking vanuit belgie meestal duurt?
Zou donderdag naar mij zijn overgemaakt, maar dan zit er uiteraard het weekend tussen.

Volgens internet gemiddeld 3 werkdagen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:30

Ja dat zag ik ook, maar wist of dat nu nog altijd zo is of van "vroeger"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:34

Afhankelijk van wanneer donderdag kan het goed zijn dat het vrijdag pas is verwerkt. Morgen zou het er normaal moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:01

Bij ING staat het er soms al dezelfde dag op (soms zelfs binnen het uur), soms duurt het wat langer. maar meestal is het tegenwoordig met een paar werkdagen wel in orde.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:04

Hangt er ook erg vanaf op welk moment van de dag het is overgemaakt :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:10

Ik werk op enz bank in België en wij moeten zeggen maximaal 5 werkdagen. Vaak is het veel sneller. Maar heb zelf 1 keer meegemaakt dat het effectief zolang duurde.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:26

Ik word steeds gebeld door mensen die een kat zoeken, maar ik heb helemaal geen kat te koop. Weet iemand een telefoon nummer van marktplaats waar ik dit kan melden, kennelijk heeft iemand mijn telefoon nummer bij een advertentie staan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:06

Kun je aan iemand die je belt een link van de advertentie vragen? Dan kun je de verkoper een pb sturen, die heeft wellicht een cijfer verkeerd getypt.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:09

Tinka schreef:
Ik word steeds gebeld door mensen die een kat zoeken, maar ik heb helemaal geen kat te koop. Weet iemand een telefoon nummer van marktplaats waar ik dit kan melden, kennelijk heeft iemand mijn telefoon nummer bij een advertentie staan.

Kun je diegene die je belt niet vragen of ze de persoon een bericht via mp willen sturen en aangeven dat het nummer verkeerd is?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:15

Dank je wel allemaal voor de antwoorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:35

Ben je toevallig binnenkort jarig/getrouwd/ga je verhuizen etc? Hier in België hebben ze er een handje van weg om dieren aan te bieden met een ander telefoonnummer voor de ‘grap’

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:06

Ik heb met MP gebeld, ze konden geen advertentie vinden met mijn telefoon nummer erin. Dus als het nog een keer gebeurd moet ik het advertentie nummer vragen. Meestal zijn het ook vage figuren die slecht Nederlands spreken. Ik wacht het maar af, zo vaak wordt ik gelukkig niet gebeld hierover. Vervelend is wel dat het mijn zakelijke nummer is.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:58

Tinka schreef:

Vreemd zeg.. vraag me echt af waarom iemand zo iets zou doen. Of zou iemand zijn tel nr verkeerd door geven?

En mensen die jij aan de lijn krijgt, zouden die het niet terug koppelen naar de verkoper van de advertentie?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 00:59

Ik ga deze week een palladium en terrarium compleet met alle poespas te koop zetten, verheug me nu alweer op de onzinvragen en biedingen.
had ooit eens een aquarium 200 liter te koop staan wou iemand wel een 10tje voor geven. :+

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 06:21

Soms snap ik toch de verontwaardiging niet als je een laag bod krijgt. Tweedehands verkopen is altijd een stukje vraag en aanbod. Sommige mensen zullen misschien makkelijker je vraagprijs bieden (heb je minder gedoe met onderhandelen), maar een ander heeft misschien maar een heel beperkt budget en probeert daar gewoon het meeste uit te halen. Als je ziet hoe goedkoop spullen in de kringloop worden aangeboden, kun je iemand al bijna niet kwalijk nemen dat ze bepaalde bedragen als normaal zien. Maar je hóeft niet te accepteren, dat is het mooie. Iedere verkoper mag voor zichzelf (en per artikel) de afweging maken tussen hoeveel iets op moet brengen, hoe gemakkelijk of snel je ervan af wilt, en hoe groot jouw gunfactor is ("ach, dan wordt het in elk geval weer gebruikt"). Zullen we dan ook de kopers de vrijheid geven om zulke afwegingen te maken?

Om zo'n groot gat tussen verkoper en koper te voorkomen kun je natuurlijk wel een bieden vanaf prijs instellen. Als iemand dan een bericht stuurt dat daar ver onder zit, kan ik me de irritatie trouwens wel heel goed voorstellen :j

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:57

Hier twee items verkocht voor mijn vraagprijs (een studieboek en grafische rekenmachine). Het is wel duidelijk dat het schooljaar is begonnen :)

Ook een reactie op iets anders van iemand met de vraag of ik het kon opsturen, en zo ja, of ik haar een berichtje via Whatsapp kon sturen. Daaaaag. Een paar uur later: bericht van MP; vermoeden frauduleuze bieder :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:37

Terug komend op de dakpannen: Wij hebben ons geld terug gehad. Ondertussen staan de pannen op 2dehands. Gratis te verkrijgen als ze zelf worden afgehaald :+ Die dacht dus echt van even dubbel winst te behalen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:46

_Mir schreef:
Tinka schreef:

Vreemd zeg.. vraag me echt af waarom iemand zo iets zou doen. Of zou iemand zijn tel nr verkeerd door geven?

En mensen die jij aan de lijn krijgt, zouden die het niet terug koppelen naar de verkoper van de advertentie?

Dit zou je denken maar heb zelf meegemaakt dat het niet zo is.

Vriend had een keer bij een advertentie een nummer staan wat schijnbaar niet klopte. Mensen kwamen het product afhalen en hebben niks gezegd. Later die dag komen mijn schoonouders en vertelde dat ze waren gebeld voor een tablet maar dat ze die niet te koop hadden. Had mijn vriend zijn telefoon het nummer van mijn schoonmoeder ingevuld. Had ik ook niks van geweten als schoonouders er zelf niet mee kwamen