Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:16

Oh ik juist altijd wel. :+ Ook echt, als je data vergelijkt, de dag nadat het op de bus is gedaan al. Alleen duurt het regelmatig wel lang voordat het echt bezorgd wordt en komt die soms nog 2 keer extra erin te staan.

De reden dat ik denk dat wat zij aangeven niet klopt is omdat in de online omgeving er ook niks te vinden. Daar zou toch ook al iets moeten staan als ze het echt vorige week al gedaan en verzonden hadden. En dit niet de 1e keer is, vorig jaar heb ik 3 wrken erachteraan gebeld en telkens kreeg ik de smoes dat het al onderweg was. Pas de laatste keer iemand die zei dat er idd niks gebeurd was nog enndat ze het meteen op de post zou doen en in het systeem zou zetten. Dat stond er toen idd ook meteen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 19:42

Ik kom ook even buurten hier. Het gaat natuurlijk wel vaker mis maar deze keer verraste het me wel een beetje :=

Ik had zaterdag ene nieuwe partij medische voeding besteld (nutridrink, doos 8,5 kg). Ik kon de bezorgdag kiezen, gekozen voor de eerste mogelijkheid: woensdag overdag. Woensdags niks gehoord maar aan het einde van de dag kreeg ik in de PostNL app te zien dat er de vogende dag een pakket bezorgd zou worden van Sorgente (die de medische voeding/sondevoeding en toebehoren levert).

Om 12:40 kreeg ik een melding: "uw pakket is bezorgd". 9/10 zetten je pakket gewoon voor de deur neer, voor iedereen voor het grijpen. IPhone, discreet verzonden volwassenenspeeldgoed, nou noem maar op. Er stond inderdaad een pakketje voor m'n deur maar die bleek voor iemand elders in het gebouw. Ik dat daar heen gebracht en gevraagd: heeft u dan toevallig mijn pakket ontvangen? Maar dat niet zo. Buren gevraagd, niemand wist iets.

Terwijl de bezorger daadwerkelijk IN ons gebouw is geweest, op verschillende plekken pakketten heeft bezorgd, mijn pakket ook heeft gestand maar niet heeft bezorgd.

Ik heb gebeld naar PostNL, kon weinig soeps maken van wat die telefoniste nou allemaal zei door haar accent (waar detacheren ze hun call-centre medewerkers vandaan? := ), ze ging er een melding van maken.

Paar uur later krijg ik deze mail:
Afbeelding

Oke, ja superfijn bedankt voor de moeite maar wanneer ontvang ik dan mijn bestelling? Nogmaals gebeld, die vrouw zei ja als er maandag nog niks ontvangen hebt moet je contact opnemen met de afzender. Maar die weet toch ook niet waar PostNL dat pakket heeft gelaten?

Het gaat niet om een shirtje van Zalando waar ik nog wel ff geduld op kan hebben, aar om een doos van ruim 8 kg met drinkvoeding waar ik grotendeels afhankelijk ben...

(En ja, ik heb nog wel wat voorraad maar op dringend advies van de dietiste wilde ze dat ik zou switchen qua voeding met andere voedingswaarde ivm m'n bloeduitslagen en andere metingen, daar wil ik dan ook wel een keer mee beginnen als dat het advies is)

Alja

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:02

Ik had deze week ook een klacht ingediend en kreeg dezelfde mail.
Had verwacht dat het een zoethoudertje was en dat ik niks meer zou horen.
Maar de klacht is daadwerkelijk doorgegeven aan de bezorger want donderdag stond ze bij mij op de stoep.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:17

Alja schreef:
Maar de klacht is daadwerkelijk doorgegeven aan de bezorger want donderdag stond ze bij mij op de stoep.

Kreeg je dan ook een melding in de app dat het (opnieuw) onderweg was?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:26

_Karlijn schreef:
Ik kom ook even buurten hier. Het gaat natuurlijk wel vaker mis maar deze keer verraste het me wel een beetje :=

Ik had zaterdag ene nieuwe partij medische voeding besteld (nutridrink, doos 8,5 kg). Ik kon de bezorgdag kiezen, gekozen voor de eerste mogelijkheid: woensdag overdag. Woensdags niks gehoord maar aan het einde van de dag kreeg ik in de PostNL app te zien dat er de vogende dag een pakket bezorgd zou worden van Sorgente (die de medische voeding/sondevoeding en toebehoren levert).

Om 12:40 kreeg ik een melding: "uw pakket is bezorgd". 9/10 zetten je pakket gewoon voor de deur neer, voor iedereen voor het grijpen. IPhone, discreet verzonden volwassenenspeeldgoed, nou noem maar op. Er stond inderdaad een pakketje voor m'n deur maar die bleek voor iemand elders in het gebouw. Ik dat daar heen gebracht en gevraagd: heeft u dan toevallig mijn pakket ontvangen? Maar dat niet zo. Buren gevraagd, niemand wist iets.

Terwijl de bezorger daadwerkelijk IN ons gebouw is geweest, op verschillende plekken pakketten heeft bezorgd, mijn pakket ook heeft gestand maar niet heeft bezorgd.

Ik heb gebeld naar PostNL, kon weinig soeps maken van wat die telefoniste nou allemaal zei door haar accent (waar detacheren ze hun call-centre medewerkers vandaan? := ), ze ging er een melding van maken.

Paar uur later krijg ik deze mail:
[ Afbeelding ]

Oke, ja superfijn bedankt voor de moeite maar wanneer ontvang ik dan mijn bestelling? Nogmaals gebeld, die vrouw zei ja als er maandag nog niks ontvangen hebt moet je contact opnemen met de afzender. Maar die weet toch ook niet waar PostNL dat pakket heeft gelaten?

Het gaat niet om een shirtje van Zalando waar ik nog wel ff geduld op kan hebben, aar om een doos van ruim 8 kg met drinkvoeding waar ik grotendeels afhankelijk ben...

(En ja, ik heb nog wel wat voorraad maar op dringend advies van de dietiste wilde ze dat ik zou switchen qua voeding met andere voedingswaarde ivm m'n bloeduitslagen en andere metingen, daar wil ik dan ook wel een keer mee beginnen als dat het advies is)

Nee dat klopt. Maar dat is de opdrachtgever en volgens PostNL de klant, dus alleen de afzender kan een onderzoek laten instellen naar waar het pakket gebleven is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:03

_Karlijn schreef:
Alja schreef:

Kreeg je dan ook een melding in de app dat het (opnieuw) onderweg was?

Het was bij mij een andere soort klacht maar ik dacht dat ze het zouden aanhoren aan de telefoon en er verder niks mee zouden doen.
Ik probeer dus eigenlijk te zeggen dat ik er vanuit zou gaan dat jou klacht ook bij de bezorger terecht komt en dat die ( met jou) er achter aan gaat waar jou pakket is

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:14

Bedankt voor de soortgelijke verhalen en opheldering.

Maar dan snap ik nog niet dat mijn bezorger IN mijn wooncomplex is geweest, iederen zijn pakketten heeft bezorgd inclusief die van mij als afgeleverd heeft aangevinkt en er vervolgens niks geleverd is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:22

Trouwens die mensen die niet abn kunnen praten maar dan een telefoniste baan hebben vind ik ook wat van, bij de belastingdienst kunnen ze daar ook wat van :(

Maar wat me niet helemaal duidelijk is is hij bij jullie in het wooncomplex geweest maar kan niet een random iemand jou pakket meenemen ?
Of mensen die er van buiten af in kunnen ?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:37

_Karlijn schreef:

Maar dan snap ik nog niet dat mijn bezorger IN mijn wooncomplex is geweest, iederen zijn pakketten heeft bezorgd inclusief die van mij als afgeleverd heeft aangevinkt en er vervolgens niks geleverd is.

Afzender kan ook een nieuw pakket sturen. Ik zou inderdaad contact met hen opnemen, aangeven dat het pakket niet aangekomen is maar volgens T&T wel bezorgd is, en dat je met PostNL niet verder komt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 05:36

Alja schreef:
Trouwens die mensen die niet abn kunnen praten maar dan een telefoniste baan hebben vind ik ook wat van, bij de belastingdienst kunnen ze daar ook wat van :(

Maar wat me niet helemaal duidelijk is is hij bij jullie in het wooncomplex geweest maar kan niet een random iemand jou pakket meenemen ?
Of mensen die er van buiten af in kunnen ?

Het is een gebouw met 36 woningen waar je alleen (zelf) met tag in kunt komen of als je vabaf boven na de (video)intercom de deur opent. Potentieel gezien zou iemand anders mijn pakket meegenomen kunnen hebben maar vlak na de pop-up "we hebben uw pakket bezorgd", kwam ik alweer thuis dus dat moet dan in korte tijd gebeurd zijn, daarnaast woon ik ook nog in een deel waar weinig andere komen. En waarom zou je graag een doos met medische drinkvoeding jatten? :? Dat zit namelijk in trays met van die straps eromheen zonder omdoos, dus van de buitenkant die je wel zien wat erin zit.

Exitium schreef:
_Karlijn schreef:

Afzender kan ook een nieuw pakket sturen. Ik zou inderdaad contact met hen opnemen, aangeven dat het pakket niet aangekomen is maar volgens T&T wel bezorgd is, en dat je met PostNL niet verder komt.

Uiteraard kan de afzender uiteindelijk wel een nieuw pakket opsturen, maar drinkvoeding is behoorlijk duur (4 flesjes kost +/- 14 euro en ik weet even niet meer uit m'n hoofd hoeveel flesjes ik deze bestelling besteld heb, maar gezien de doos 8,5 kg woog waren het een flink aantal...

Edit; en wat ik al eerder zei: het is geen niet-essentieel item was, had ik alle geduld gehad. Maar ik heb de bestelling vorige week zaterdag gedaan, en het pakket is *ergens waar niemand weet waar het is*. Ik zit ook nog niet helemaal of bijna zonder drinkvoeding, daar hou ik zkveel mogelijk rekening mee (op tijd bestellen), en omdat ik er afhankelijk ben is het wel essentieel dat dit niet nog eens 2 weken duurt want dan gaat het wel spannend worden :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 06:53

Hier heeft post.nl het voor elkaar gekregen rouw kaarten te laten verdwijnen of te laat bezorgd. 4 dagen ipv de verplichte 24 uur. Aangeleverd in een speciale verzamel enveloppe. 5 kaarten 1 zoek 3 te laat en de verste naar Duitsland was er wel in 24 uur. De nl redelijk dichtbij kaarten daar ging het mis mee |( dan moet je digitale kaarten gaan rondsturen km dat recht te breien -:(-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:09

oef, rouwkaarten kwijtmaken is heel ernstig. Klacht indienen, maar de ervaring is ook inmiddels dat daar niets mee wordt gedaan.

Karlijn, Ik hoop dat je drinkvoeding toch nog ergens opduikt. Wat vreselijk lastig dat er zo slordig wordt omgegaan met zulke belangrijke pakketten.
Misschien kun je een berichtje in een buurt-app of facebook buurtpagina zetten of iemand het heeft 'gevonden'?

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:39

Hier ook al 2x een rouwkaart niet ontvangen, reactie van post nl ach dan zal er wel geen naar jullie verstuurd zijn. Afzender heeft er wel een verstuurd na ons

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 21:06

Na 3 grootouders in vrij korte tijd te zijn verloren, waarvan twee nog een groot netwerk hadden en dus elk 100+ kaarten, kan ik helaas vertellen dat in ons geval ruim 5% nooit is aangekomen, en nog eens zo’n zelfde percentage veel te laat. Dat betekende dus helaas een aantal hele verdrietige telefoontjes van mensen die de uitvaart niet hebben bijgewoond omdat ze er simpelweg geen weet van hadden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:05

juval schreef:
oef, rouwkaarten kwijtmaken is heel ernstig. Klacht indienen, maar de ervaring is ook inmiddels dat daar niets mee wordt gedaan.

Karlijn, Ik hoop dat je drinkvoeding toch nog ergens opduikt. Wat vreselijk lastig dat er zo slordig wordt omgegaan met zulke belangrijke pakketten.
Misschien kun je een berichtje in een buurt-app of facebook buurtpagina zetten of iemand het heeft 'gevonden'?

Ik heb zelf geen weten van het bestaan van een buurtapp/pagina op de plek waar ik woon..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 12:35

Vorige week mijn eerste ervaring met Trunkrs gehad als bezorgdienst.

Als je denkt dat het niet slechter kan, dan verrast Trunkrs je met een nog slechtere belevenis.

Pas heel laat melden wanneer ze komen. Je kan het bezorgmoment niet wijzigen of naar een ophaalpunt zetten.
Pakket vervolgens op bezorgd zetten, maar wij waren helemaal niet thuis.
Ze het pakket bij buren afgeven, maar dat dan niet melden.
Als je dan een klacht indient duurt het minimaal 5 werkdagen voor ze reageren.
En dan geven ze ook nog het verkeerde huisnummer op waar ze het pakket hebben achtergelaten.
Kun je alsnog een zoektocht door de straat gaan houden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 13:09

De gewone postbezorging is waardeloos bij ons, al een week of 3. De vaste bezorger ligt in het ziekenhuis en familie/vrienden proberen het voor hem te blijven bezorgen zodat hij zijn inkomen behoudt. Alleen die mensen moeten ook allemaal werken zodat de post nu maar 1x per week komt, gaat veel fout, postpakketjes worden niet bezorgd of verkeerd, post gaat verkeerd. Rouwpost komt veel te laat aan. Zakelijke post komt met grote vertraging aan. Afgelopen week een jonge man die eerst overdag een hele dikke route van dhl heeft gereden ging daarna de post bezorgen, vind het heel knap dat iedereen zo voor hem klaar staat maar dit is eigenlijk ook geen doen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:11

meggiemeg schreef:
De gewone postbezorging is waardeloos bij ons, al een week of 3. De vaste bezorger ligt in het ziekenhuis en familie/vrienden proberen het voor hem te blijven bezorgen zodat hij zijn inkomen behoudt. Alleen die mensen moeten ook allemaal werken zodat de post nu maar 1x per week komt, gaat veel fout, postpakketjes worden niet bezorgd of verkeerd, post gaat verkeerd. Rouwpost komt veel te laat aan. Zakelijke post komt met grote vertraging aan. Afgelopen week een jonge man die eerst overdag een hele dikke route van dhl heeft gereden ging daarna de post bezorgen, vind het heel knap dat iedereen zo voor hem klaar staat maar dit is eigenlijk ook geen doen.

Huh? Wat is dat voor rare constructie?
Daar kun je gewoon een klacht voor indienen hoor, hij hoort zich gewoon ziek te melden zodat PostNL een capabele vervanger voor hem kan in zetten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:48

Als je je als gewone postbezorger ziekmeld, krijg je gewoon betaald, pas na een jaar ziekte wordt het 70% meen ik me te herinneren van partner die postbezorger was en langdurig ziek is geweest.
Dus ergens klopt er iets niet in dat verhaal en het is vreemd dat ze vanuit PostNL geen betere oplossing bieden.
Die moeten de beste man uit het rooster halen en iemand anders zijn taken laten uitvoeren.

Zou ik idd een klacht over indienen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:10

Dat is wel een heel rare constructie, ook verzekeringstechnisch mocht er iets voorvallen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 23:47

Missch een 0 uren contract ofzo?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 10:12

manzano schreef:
Missch een 0 uren contract ofzo?

ja, of zzp-er?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:41

Ik ben PostNL hier zo zat. De tweede keer in korte tijd dat ik melding krijg dat ik niet thuis ben, terwijl ik letterlijk ziek thuis zit. Ik had al een klacht ingediend de vorige x, maar ben het echt zat. Ik probeer PostNL echt te mijden… het word ook iedere x bezorgd bij een afhaalpunt wat gewoon poedersuiker bereikbaar is met de auto terwijl er een Primera op 200 meter loopafstand zit…

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:02

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:09

Echwel schreef:
Citaat:
Ze zijn echt aan het mieren**** bij postnl. 1cm te groot en ik krijg een melding tegenwoordig.
Mannen :D :D

Ik negeer het gewoon. Dan krijg je later nog een e-mail en daana houdt het op. Net als die kaarten vroeger.

Zo lang PostNL er een absolute puinhoop van maakt om mijn post te bezorgen (komen gemiddeld maar 1x per week) bn ik ook erg geneigd om dat geneuzel over een euro naast me neer te leggen.

Overigens is mijn pakketbezorger echt een enorme topper! Die man bezorgd altijd netjes mijn pakjes. Wij laten altijd de poort van de achtertuin open als hij op de rol staat en zelfs als we niet thuis zijn, levert hij mijn pakje perfect af, onder mijn aanbouw. Een betere postbode, is er gewoon niet!