Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:24

LadyMadonna schreef:
Toch vraag ik me weleens af: als ik naar Budapest vlieg, vlieg ik altijd in een Airbus A320. Heb net even gekeken, hier kunnen 180 mensen in. Van en naar Eindhoven gaan er per dag 2 retourvluchten.
Vliegtuigen zitten altijd vol, dus 720 mensen.
Meestal mensen die alleen of samen reizen. Laten we voor het gemak delen door 2, dus 360.
Snelste route via de weg is 1320km.
Als 360 auto’s (waarvan niet iedereen een schone, zuinige auto heeft) 1320 km gaan rijden.... is dat dan nog steeds schoner dan vliegen?

Vliegtuigen zitten altijd vol? Hoe weet je dat? Vlieg jij 2 x per dag naar Budapest?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:24

Hmmm, wie zegt dat ouderen voor elke scheet het vliegtuig pakken, dagelijks vlees eten en in onzuinige auto's rijden en niets voor naasten over hebben? Ik heb een zuinige auto, vlieg alleen indien nodig, eet niet dagelijks vlees en heb net voor 3 kinderen schoenen gekocht voor een minimagezin. Ik had dan de laatste moeten helpen uitsterven? Oh nee, ik val onder de jongeren, dat was ook zo.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-12-19 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:25

Het is geen of/of. Gewoon niet jankballen, dat lijkt me niet zo moeilijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:25

Nee, maar wel regelmatig, op compleet wisselende tijden. Daarnaast heb ik dan weleens een praatje met de crew, en vliegen vrienden dezelfde route ook regelmatig, dus tja...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:26

germie schreef:
Hmmm, wie zegt dat ouderen voor elke scheet het vliegtuig pakken, dagelijks vlees eten en in onzuinige auto's rijden en niets voor naasten over hebben? Ik heb een zuinige auto, vlieg alleen indien nodig, eet niet dagelijks vlees en heb net voor 3 kinderen schoenen gekocht voor een minimagezin. Ik had dan de laatste moeten helpen uitsterven? Oh nee, ik val onder de jongeren, dat was ook zo.

Precies.
Dus ook niet stellen dat het per definitie slechter is voor deze aardbol om een kind te nemen. Want zo werkt het niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:27

Als vluchten echt zeer regelmatig niet vol zitten, dan worden ze ook snel geschrapt is mijn ervaring.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:27

Shaggy09 schreef:
LadyMadonna schreef:
Toch vraag ik me weleens af: als ik naar Budapest vlieg, vlieg ik altijd in een Airbus A320. Heb net even gekeken, hier kunnen 180 mensen in. Van en naar Eindhoven gaan er per dag 2 retourvluchten.
Vliegtuigen zitten altijd vol, dus 720 mensen.
Meestal mensen die alleen of samen reizen. Laten we voor het gemak delen door 2, dus 360.
Snelste route via de weg is 1320km.
Als 360 auto’s (waarvan niet iedereen een schone, zuinige auto heeft) 1320 km gaan rijden.... is dat dan nog steeds schoner dan vliegen?

Vliegtuigen zitten altijd vol? Hoe weet je dat? Vlieg jij 2 x per dag naar Budapest?

Vliegtuigen zitten niet altijd vol.
Toen wij op vakantie gingen en vlogen op Graz Oostenrijk, zat het vliegtuig halfvol.
Dat was maar een heel klein passagiersvliegtuig en dat krijgen ze zelfs niet altijd vol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:33

Ik heb alleen maar volle vluchten gehad en 1 keer zelfs dat je je stoel kon verkopen voor flink wat geld omdat ze overboekt waren.
Vanaf Eelde kon je ooit naar Gdynia, dat was interessant en had ik nog eens willen doen. Voordat ik het kon doen was de vlucht wegens niet rendabel al weer geschrapt.

De vlucht naar Tel Aviv over minder dan 6 weken is nog lang niet vol. Dat zou dan de eerste keer zijn dat ik in een niet vol vliegtuig stap. Als deze ook niet vol komt. Er zijn nog 7 tickets beschikbaar als dat klopt. Terugweg meer.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-12-19 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:34

Zijn treinen schoner? Al is dat een beetje een egoïstische vraag, want ik heb vliegangst

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:35

Niobe schreef:
Zijn treinen schoner? Al is dat een beetje een egoïstische vraag, want ik heb vliegangst

De stoelen zijn vaak veel smeriger, inclusief de toiletten, als die er al zijn en functioneren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:36

Wat ik echt heeeeel raar vind is dat mijn retour vlucht naar Barcelona in Januari goedkoper is dan mijn treinkaartje naar/van het vliegveld 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:37

germie schreef:
Het probleem, en niet alleen op bokt is dat mensen met kinderen vaak voor de kindervrijen willen beslissen dat die ook maar minder moeten vliegen, geen vlees meer moeten eten, minder moeten reizen, enz. Terwijl die kindervrije dus op zijn manier veel meer bijdraagt. Het is dus niet begin bij een ander, maar begin eerst eens naar jezelf te kijken. De of of keuze is echt niet gek dan.

Nee, het probleem is dat mensen altijd moeten wijzen ipv dat ze het bij zichzelf houden. Ook de mensen die geen kinderen hebben wijzen net zo hard naar de mensen die wel kinderen hebben.
Stellen dat je alles kan doen wat je wil omdat je geen kinderen hebt en dus lang niet zo vervuilend bezig bent als de mensen die wel kinderen hebben is gewoon je eigen verantwoordelijkheid niet willen zien.
Iedereen maakt keuzes en of je nou wel een kind wil of niet, alleen maar natuurlijke middelen wil gebruiken of niet, vlees eet of niet, dat zijn jouw keuzes en dat jij je daar goed bij voelt zou dan gewoon genoeg moeten zijn, je hoeft die keuzes niet aan anderen op te dringen en als je dat niet doet hoef je je ook niet voor je eigen keuzes te verantwoorden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:38

germie schreef:
Niobe schreef:

De stoelen zijn vaak veel smeriger, inclusief de toiletten, als die er al zijn en functioneren.

Ja oké, goed punt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:44

Niobe schreef:

Yep. In Nederland zelfs 100% emissieloos, rijden op windenergie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:44

germie schreef:
Er komt vanzelf weer een ziekte onder de mensheid die voor een flinke vermindering zorgt. Zo gaat het ook in het dierenrijk en tenslotte zijn wij gewoon dieren. Volledig uitsterven is niet nodig of handig in mijn ogen.

Dit denk ik ook. En dat zou het beste kunnen zijn wat onze prachtige planeet overkomt. Ik kan soms echt heel verdrietig worden als ik kijk naar alles wat we "aangepast" hebben. Maar aan de andere kant profiteer je er als mens ook weer enorm van. Het is heel dubbel. Niet alleen de opwarming van de aarde is een probleem. Maar ook onze enorme afvalproductie, uitbuiting van dieren en de dalende biodiversiteit. Google voor de grap maar eens op de afname van de insectenpopulatie. Ga maar eens opzoeken wat er gebeurt in China met de bijen. (https://www.mo.be/nieuws/bloesem-zonder ... k-geworden).

Je kan het krom, onethisch en heel naar vinden. Of je eigen kinderen het niet willen gunnen. Maar een flinke plaag onder de mensheid / mindere vruchtbaarheid van mensen zou de aarde enorm goed doen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:47

Maar zitten we hier dan niet zelf ook krom te discusseren? Op onze smartphones, en laptops vol vervuilend materiaal, op een internet wat voor een groot deel draait op vervuilde energie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:50

Veulen84 schreef:
Maar zitten we hier dan niet zelf ook krom te discusseren? Op onze smartphones, en laptops vol vervuilend materiaal, op een internet wat voor een groot deel draait op vervuilde energie?

Ja dat is juist het hypocriete. We zitten er tot onze nek in waardoor eigenlijk niemand kan vervuilen. Ik gebruik een bamboo tandenborstel, wasbare make-up schijfjes. Vegan shampoo, eet vega en bewust met zuivel. Maar van de zomer is er een grote kans dat ik met het vliegtuig op vakantie ga. Er is geen goed en fout. Al vreet je elke dag een halve koe en vlieg je elke week. Dan is het alsnog goed dat je wel je bamboo tandenborstel meeneemt (anti plastic soep jwz) en niet elke dag 5 wattenschijfjes weggooit. Ik vind dat goede / foute hokjes altijd zo vreselijk irritant.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:51

rien10 schreef:
“Verbeter de wereld. Begin bij een ander.”
Zoiets?

Of: “maak een keuze. Kinderen of vlieg vakanties”.

Kinderen het huis uit en (dus) veel vaker vliegvakanties, mag dat ook?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:52

Een beetje relativeren is wel goed. Mensen die met complete schijt heel de wereld rondvliegen en dagelijks vlees eten zijn gewoon niet zo goed bezig op dat gebied. Als zij niks doen om dat gebruik te compenseren dan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:02

Cowboy55 schreef:
rien10 schreef:
Zoiets?

Nee, kinderen uit huis is alleen nog maar op fietsvakantie
Want: kinderen die uit huis zijn, zijn véél vervuilender dan kinderen die nog thuis wonen. Die uit huis wonende kinderen verwarmen ook een huis, rijden ook een auto, gaan ook op (vlieg)vakantie, laten een wasmachine, droger enz. draaien.
En als klap op de vuurpijl: ZODADELIJK KRIJGEN ZE ZELF OOK NOG KINDEREN!!
Vervuiling in het kwadraat.

:+ :+ :+

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:41

Hier zijn enkel kinders omdat mijn echtgenoot een grote kinderwens had, niet ik. Het was dus voor mij geen egoïstische keuze, mag ik dan toch vliegen? :D
Laatst bijgewerkt door Cilianne op 20-12-19 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:42

Cilianne schreef:
Hier zijn enkel kinders omdat mijn echtgenoot een grote kinderwens had, niet ik. Het was dus voor mij geen egoïstische keuze, mag ik dan toch vliegen? :D

Zeker, jij wel, maar je echtgenoot niet :)

Hebben we trouwens alle discussie topics al gehad intussen?

Wel of geen kinderen
Vaccinatie
24/7 buiten (of niet)
Bitloos / boomloos (of niet)
Paardenfluisteren
Boktleden zijn medici, dus leg je medische vraag gerust voor wachtend op een etiket (idem voor je paard)
Kat wel of niet buiten
Hond wel of niet alleen thuis?

:=
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 20-12-19 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:43

Oef hij heeft toch vliegangst en ik niet, New York here I come *\o/*

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:49

De volgende generatie heeft ook wereldverbeteraars nodig {:)

Mijn gedachte vandaag was- de keuringen voor het auto rijden mogen flink strenger voor senioren...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 17:54

Cowboy55 schreef:
rien10 schreef:
Zoiets?

+ 1 *\o/* *\o/*