[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 17:18

Varekaj schreef:
Ik hing gewoon in de lucht :') je komt bovenaan de touwladder, maar daar is geen platform. Je moet je gewoon loslaten en ze horen je rustig aan te laten zakken terwijl je in de lucht bengelt.

Ben ook ooit in een soort van moshpit terecht gekomen. Sta je dan met je 1.60 en 50kg tussen beren van mannen die doodleuk tegen elkaar rammen en jou vrolijk rondgooien. Heb er toen 1 in paniek in zijn gezicht getrapt toen hij me oppakte.

Wij hadden op school ook geen platform, ik stond en hing aan de grepen te wachten :')

Zo'n moshpit lijkt me helemaal niks, ik zou ook gigantisch van me aftrappen en slaan :=

Ik ben wel eens in voetbalrellen terecht gekomen van ajax - nogwattes. Ik wist niet hoe snel ik een winkel in moest duiken om te wachten tot dat het over was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:38

Een vriend van mijn partner geeft al 2 weken op geen enkele manier nog teken van leven. Laatste keer toen hij mee was zag hij er naar het schijnt enorm slecht uit... en sedertdien algehele stilte. Hij zou ook depressief zijn blijkbaar.

Moet zeggen, dat komt wel binnen. Ze gaan nu deze week intensief proberen hem te bereiken, maar ik hoop dat ze eerder grotere middelen inschakelen.

Rivendell

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:16

Kan de politie niet gewoon naar binnen varekaj?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:17

Varekaj schreef:
Een vriend van mijn partner geeft al 2 weken op geen enkele manier nog teken van leven. Laatste keer toen hij mee was zag hij er naar het schijnt enorm slecht uit... en sedertdien algehele stilte. Hij zou ook depressief zijn blijkbaar.

Moet zeggen, dat komt wel binnen. Ze gaan nu deze week intensief proberen hem te bereiken, maar ik hoop dat ze eerder grotere middelen inschakelen.

Wat heftig zeg...
Kan de politie niks doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:27

Heb dat geopperd om politie in te schakelen maar ze willen eerst nog ff zelf proberen.
Tis nooit een actieve geweest qua reacties op berichten etc en hij kan eventueel met late shift staan. Ze gaan nu dagelijks kijken en eventueel bij buren bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:58

Late shift? Werk dus?
Is hij daar wel verschenen?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:18

Raar verhaal, al twee weken niks vernomen en niemand schakelt hulp in?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 23:34

Saintelette schreef:
Bizar wat zoveel mensen voor ‘kracht’ hebben dan. Hillsborough stadium is ook zon grote tragedie met veel slachtoffers.

Ik stond zelf op Pukkelpop bij het optreden van Metallica in de moshpit (perongeluk). Ik dacht dat ik dood ging. Gelukkig al crowdsurfend er door de beveiliging uitgeplukt.. brrr

Ik kreeg gisteren een elleboog tegen mijn hoofd aan in een moshpit en ging toen out. Dat was ook niet de fijnste ervaring :')

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 04:18

ferropaard schreef:
Deze man is aangevallen door een beer, en mee genomen naar de grot. Waar ze hem na een maand “levend” hebben gevonden.

Pas op incl. foto’s!

http://www.ladbible.com/news/news-russian-man-found-mummified-in-bears-cave-20190626

Onvoorstelbaar dat hij nog leeft..

Blijkt het verhaal toch niet helemaal te kloppen ...

https://www.google.nl/amp/s/www.unilad. ... iasis/amp/

Het echte verhaal van de man, blijkt ernstige psoriasis te zijn (plus de rest?!). Staat een filmpje bij en ook weer foto’s van de man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:51

@Dieuwke: het is nooit een communicatief persoon geweest. Valt wel vaker voor dat hij niet reageert op berichtjes etc, hij houdt niet zo van het eeuwige overal bereikbaar zijn. Wij hoorden het gisteren pas trouwens (zijn tussendoor op vakantie geweest ook). Ik heb idd politie/wijkagent geopperd of eens aanbellen bij de buren. Dat afwachtende van de kerels zegt me ook niks maar goed.

Hij werkt inderdaad in een ploegensysteem. Ik heb echter geen idee waar hij nu zou werken ivm onlangs wisselen van job etc.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:56

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:59

Je weet toch wel dat het in de lucht te koud is ... erg dat iemand zo wanhopig kan zijn.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:41

Vind het met name luguber dat je rustig in je tuin zit en ineens... :=

Wel heel sneu dat de man dacht er op die manier mee over te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:58

Op 21/7 is het nationale feestdag in België en dan vliegt er vanalles van het leger over de hoofdstad heen in formatie als onderdeel van de parade.
De aanvliegroute is over onze regio.

Paar jaar terug was ik met paard op buitenrit, en ik zat onder die aanvliegroute. Ze vliegen best langzaam over ook.
Ik weet nog dat ik enorm onder de indruk was van die vrachtvliegtuigen, helikopters etc die met tussenpozen van enkele minuten over ons heen kwamen. We bevonden ons tussen de velden en hadden ze me gezegd "de oorlog is aangekomen", ik had het zo kunnen geloven. Nu was het maar een parade. Ooit vlogen ze in nog grotere getallen zo over ons land en was dat effectief om ten strijde te trekken...

Kippenvel.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:57

Snap ik, hier zitten we dicht bij Kleine Brogel en af en toe houden ze ook van die massa oefeningen. Vind het altijd kippenvel zo een momenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:26

Als kind heb ik zo vaak naar straaljagers staan kijken als ze overvlogen en de knal als ze door de geluidsmuur vlogen. Dat is intussen allemaal nostalgie...
Volgens mij kent de huidige jeugd niet eens het geluid van een straaljager als er al eens op een zeldzaam moment nog eens eentje overvliegt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:28

Varekaj schreef:
Als kind heb ik zo vaak naar straaljagers staan kijken als ze overvlogen en de knal als ze door de geluidsmuur vlogen. Dat is intussen allemaal nostalgie...
Volgens mij kent de huidige jeugd niet eens het geluid van een straaljager als er al eens op een zeldzaam moment nog eens eentje overvliegt.

Dit laatste vooral.
Ik kon altijd zo genieten van straaljagers..
Zodra we ze hoorden , naar het raam, dan zagen we de eerste en wisten we 'Die vliegen altijd met zn 2'' en gingen we de lucht afspeuren!

Nu zie je dit bijna nooit meer idd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:31

Waar mijn tante woont in Frankrijk hoor je ze nog vaker. Zij woont in dunbevolkt gebied en daar mogen ze ook best laag nog overvliegen, ook 's avonds. Om middernacht moeten ze geland zijn en ik geloof dat dat in haar regio Carcassonne is, of toch daar ergens in de buurt.

Paar weken terug dan ook met een grote grijns in bed gelegen toen omstreeks 23u ineens dat oh zo typische geluid door de lucht werd geknald :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:47

Varekaj schreef:

We wonen niet ver van vliegbasis Leeuwarden dus straaljagers zijn haast dagelijkse kost. Oké niet dagelijks. Zeer regelmatig.

Kinderen vinden de oefeningen zoals frisian flag ook helemaal fantastisch want dan komen de mooiste formaties over.

Sound of freedom..

Als ze op Vlieland oefenen trillen de ramen :')

Wat wel luguber was, dat ik een paar jaar geleden eentje hoorde neerstoten. Was ook rondom oefening of open dag

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:02

Emori schreef:
Varekaj schreef:

We wonen niet ver van vliegbasis Leeuwarden dus straaljagers zijn haast dagelijkse kost. Oké niet dagelijks. Zeer regelmatig.

Kinderen vinden de oefeningen zoals frisian flag ook helemaal fantastisch want dan komen de mooiste formaties over.

Sound of freedom..

Als ze op Vlieland oefenen trillen de ramen :')

Wat wel luguber was, dat ik een paar jaar geleden eentje hoorde neerstoten. Was ook rondom oefening of open dag

Precies dit inderdaad. Ik werk in Franeker dus zeer regelmatig het geluid van straaljagers. Vroeger woonde ik in Den Helder en daar had je 1x per jaar "Strandspektakel", dan vlogen de straaljagers echt super laag gewoon voor je neus langs boven de zee. Echt nostalgie. Helaas mag dat al een behoorlijk aantal jaren niet meer... Zo jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:09

Ik woon vlakbij vliegbasis Volkel, dus ook hier komen ze regelmatig over. Doet me altijd nog denken aan m'n tweede date met m'n huidige vriend, waarbij we in zijn tuin zaten en elkaar de helft van de tijd niet konden verstaan omdat er zo'n berg straaljagers overkwamen steeds :')

Mijn oma is ooit op vakantie een keer helemaal in paniek geraakt toen er een oud propellorvliegtuigje overkwam. Was blijkbaar exact hetzelfde geluid/type als waar men in de oorlog mee vloog. Sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:29

Wat ik vanmiddag vrij luguber vond was toen ik even een boodschapje ging doen. Staan er twee agenten buiten bij wat pionnen en ik denk nog, nou lijkt wel een plas bloed zeg, maar zo groot, dat ik dacht neh zal wel een of andere olie zijn, glad, dat ze daarom staan.
Hoor ik van de caissière die er echt vlak voor zat bij het raam dat er een paar uur geleden iemand is neergestoken.
Niets olie, gewoon echt bloed.
Ik moest er vlak langs terug naar m'n auto en dacht echt alleen maar "niet kijken, niet nadenken, NIET flauwvallen, niet kijken, niet nadenken, NIET flauwvallen"
Op het filmpje zie je het een beetje.
https://www.at5.nl/artikelen/195206/zwa ... lein-40-45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:00

Een aantal jaar terug was er nog een jaarlijkse vliegshow in Oostende waarbij een F16 is neergestort vlakbij publiek. Er is een reportage over gemaakt en daarin komt een vader aan het woord.
De zoon was alleen op pad en stond vlakbij de crashplek, enkel een schoen is later nog gevonden.
Je ziet op camerabeelden mensen staan en die crash gebeuren. Zo raar om te beseffen "nu leeft hij nog... en nu niet meer". Die beelden zijn ook in het nationale nieuws geweest toen.

Ik wil me niet inbeelden hoe dat besef ooit voor de ouders moet zijn geweest. En dat je hem echt nog in de verte ziet staan vlak voor het gebeurd.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:21

Zo vond ik het vorig jaar heel heftig toen de brug van Genua instortte. Wij reden er namelijk de avond ervoor nog overheen met slecht weer. Ik zei toen letterlijk tegen mijn vader: Ziet er niet stevig uit deze brug zeg...

Had de volgende dag echt wel even knikkende knietjes bij het nieuws!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:36

Ailill schreef:
Er staat ook ergens een filmpje op YouTube van een mevrouw die in zee ging zwemmen. Mensen op de boot waarschuwden haar voor een naderende haai en nadat de haai haar been greep wist ze de boot alsnog te bereiken. Echter, vanwege zonnebrand was haar lichaam erg glad en ze kregen haar dan ook niet direct aan boord van de boot. Uiteindelijk is het gelukt, heeft haar wel een been gekost.

Jaren later is diezelfde mevrouw, op dezelfde plek, in een kooi gaan 'zwemmen' met diezelfde haaien. Terwijl een andere mevrouw die op de boot getuige was, later nog niet eens een zwembad in durfde vanwege het trauma.

Bedoel je deze?