Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DezeNaam schreef:Stages zijn meestal gewoon onbetaald.
Maar echt, 3euro50 en niet klagen?? Mijn god, ik vind dat dus echt lachwekkend laag. Daar zou ik mijn bed inderdaad niet voor uitkomen.En dat dan nog eens voor een job die je waarschijnlijk niet eens zo leuk vindt.
Ik heb ooit eens één dag bij de post gewerkt, 8 uur geloof ik. En kreeg een dagloon van boven de 80 euro als 18 jarige. Hoeveel het exact was weet ik niet meer, maar ik schrok er zelf van, zal dus een loon geweest zijn van +-11 euro per uur. Het minimumloon voor een 18 jarige student is hier € 7,94. Voor een 16 jarige € 6,78. Boven de 21 is het € 9,68. Uit ervaring weet ik dat je meestal ook gewoon meer krijgt.
Over onbetaalde stages; iemand die ik ken had al een diploma, master. Iets in de fysica. In principe kent die gast dus al gewoon alles. Het is niet alsof het een hulpeloze stagiaire zou zijn. Nu komt het mooie dat hij dus nog een extra diploma (?) zou kunnen behalen als hij ergens in het ziekenhuis een jaar stage liep. Onbetaald dus. Eigenlijk is het te gek voor woorden... Moet je zelf nog gaan betalen om ergens te mogen werken met de naam 'stagiaire'. Dik profiteren is het.
Whale schreef:Dat vertelde de vriendin van mijn nicht ook een keer. Die doet een opleiding tot chirurg, en moet daarvoor dus ook stage gaan lopen waar je gewoon als volledig medewerker aan de slag gaat, inderdaad niet als een hulpeloze stagiaire. En daar krijg je dus ook gewoon niet betaald voor. Dan moet je wel echt passie voor je werk hebben om dat te doen
Duhelo schreef:Whale schreef:Dat vertelde de vriendin van mijn nicht ook een keer. Die doet een opleiding tot chirurg, en moet daarvoor dus ook stage gaan lopen waar je gewoon als volledig medewerker aan de slag gaat, inderdaad niet als een hulpeloze stagiaire. En daar krijg je dus ook gewoon niet betaald voor. Dan moet je wel echt passie voor je werk hebben om dat te doen
Goh, ja en nee. In de meeste praktijkgerichte opleidingen doe je stage om ervaring op te doen. Over het algemeen is dat dan ook onder begeleiding. Ik kan me voorstellen dat een chirurg tijdens de stage wel een aantal handelingen zelfstandig doet, maar de eerste echte operaties etc onder toezicht van een chirurg is.
Zou iets zijn, iemand die van school komt zonder echte praktijkervaring die direct alle operaties zonder begeleiding mogen doen, ik zou niet graag patiënt zijn dan. (ook al zouden ze die operatie an sich perfect kunnen, je hebt toch ook het deeltje "presteren onder druk" als er iets mis gaat.)
Liesje1611 schreef:Tsja. Met bijbaantjes en stage is het ook maar net waar je zelf naar zoekt en waar je akkoord mee gaat.
Ik verdiende op mijn 18e al €10+ per uur met een simpel bijbaantje (sales), en nu tijdens mijn afstudeerstage ontvang ik €540 per maand.
En ik studeer "maar gewoon" diergezondheid & managementOok als student kan je gewoon onderhandelen hoor. Ik snap niet dat mensen genoegen nemen met een paar euro per uur
Dreamybol schreef:Bedrijven die werken met meeloopdagen, en zo 5 mensen uitnodigen, die hard laten werken en vervolgens afwijzen voor een baan, vind ik ook gierig. Om te kijken of het klikt heb je aan 1 dag toch niet genoeg en in principe hebben we daar de wettelijke proeftijd voor.
Whale schreef:Dat vertelde de vriendin van mijn nicht ook een keer. Die doet een opleiding tot chirurg, en moet daarvoor dus ook stage gaan lopen waar je gewoon als volledig medewerker aan de slag gaat, inderdaad niet als een hulpeloze stagiaire. En daar krijg je dus ook gewoon niet betaald voor. Dan moet je wel echt passie voor je werk hebben om dat te doen
M_D_H schreef:MarlindeRooz schreef:Beter lezen.
Euhm, ja, er mankeert daadwerkelijk niks aan mijn leeskunsten, ik zie nog steeds geen verschil.
Oke, bij 6d staat dus vast dat je 6 effecten hebt, maar dat maakt nog geen verschil met dat je die bij 4dx, afhankelijk van de film ook kan hebben.
Maar goed, een film met effecten dus.
Danique_G schreef:Op zich vind ik het terecht dat een stagiair niet volledig betaalt krijgt. Met meer salaris komt meer verantwoordelijk. Wel vind het gierig hoe sommige organisaties bijna draaiende blijven door een groot aantal stagiaires te hebben.. Pure uitbuiting. studeren is al duur genoeg en studenten hebben ook gewoon vaste lasten. Een salaris van een paar honderd euro minimaal zou standaard moeten zijn. Hierdoor maak je de stageplaatsen ook competitiever waardoor je (theoretisch gezien) betere stagiaires zou krijgen.
Liesje1611 schreef:Tsja. Met bijbaantjes en stage is het ook maar net waar je zelf naar zoekt en waar je akkoord mee gaat.
Ik verdiende op mijn 18e al €10+ per uur met een simpel bijbaantje (sales), en nu tijdens mijn afstudeerstage ontvang ik €540 per maand.
En ik studeer "maar gewoon" diergezondheid & managementOok als student kan je gewoon onderhandelen hoor. Ik snap niet dat mensen genoegen nemen met een paar euro per uur