Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:53

Jeetje.... gewoon triest gedrag. Bizar!

Snap dat echt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:30

Zoals verwacht zijn zij uiteraard diegene die te klagen hebben hé. Ons nog wat uitlachen op facebook. Flink klaar mee. Jeetje, mensen kunnen toch laag vallen :')

Ondertussen alle hokken uitgemest. Konijnen zitten tenminste weer proper. Ontdekt dat onze buitenkennel ook bezaaid is met hondendrollen, net zoals de tuin. Mijn kruidentuin die ik mooi groen heb achtergelaten is een triestig kerkhof. In de serres heeft ook niets water gehad. Dit is het laatste wat ik er over zeg want weet niet of ik moet janken of huilen van miserie :')

Djoena

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:58

DMH, wat een verschrikking zeg! Wel "vrienden" dus? Geen vreemde mensen? Ontzettend hufterig! Ik zou er fotos van maken en op je FB zetten... ik zou woest zijn!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:03

Ik vrees dat ze aan mij ook een verkeerde zouden hebben :=

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:26

Jeetje wat een drama, denk je het goed geregeld te hebben krijg je dit...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:44

lizy29 schreef:
Ik vrees dat ze aan mij ook een verkeerde zouden hebben :=

Ik zou geloof ik ook een keer per ongeluk door hun tuin rijden.. met de trekker.. en de ploeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:08

Huh waarover klagen zij dan? Bizar.. aan mij zouden ze ook echt de verkeerde hebben _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:37

Nou het is net fikse ruzie geworden hoor. Zij hebben hem pure bietenpulp gevoederd. Nu heeft zij nog het lef om het op mij te steken omdat ik dat voeder op stal heb staan. Ben echt helemaal over de rooie! Ze is op alles geblokt. Ze zijn hun kussens hier vergeten maar die zien zij niet meer terug! Dat het fout gaat ok! Maar neem jou verantwoordelijkheid en geef ons niet de schuld!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:11

DeMolenhoek schreef:
Nou het is net fikse ruzie geworden hoor. Zij hebben hem pure bietenpulp gevoederd. Nu heeft zij nog het lef om het op mij te steken omdat ik dat voeder op stal heb staan. Ben echt helemaal over de rooie! Ze is op alles geblokt. Ze zijn hun kussens hier vergeten maar die zien zij niet meer terug! Dat het fout gaat ok! Maar neem jou verantwoordelijkheid en geef ons niet de schuld!

Pure bietenpulp? Is ze gek geworden? Oké ik zou me zó boos gemaakt hebben.. Die had een mooi waterbad gehad in de gang van haar huis :') en een paar mooie zevenblad zaailingen :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:17

En de mest voor hun voordeur O:)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:33

lizy29 schreef:
En de mest voor hun voordeur O:)

Ik voel een Bokt meeting aankomen _O-

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 22:34

En dat is dan de persoon die het zielig vond dat jullie de konijnen gingen slachten |o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:19

gatverdamme.. wat een vreselijk mens zeg. bah!!
dit is wel een ernstige vorm van nalatigheid en dierenmishandeling. Denk dat je juridisch best sterk zal staan als je er werk van wilt maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:40

Wij hebben besloten er geen werk van te maken. Dit gaat woord tegen woord zijn dat lang gaat aanslepen. Heb het wel op facebook gegooid, maar uiteraard krijg ik (buiten veel hartverwarmende reactie’s!) ook weer enkele zeikerds die zeggen dat het mijn fout is want als je dieren hebt ga je niet op reis.

En weet je, ik snap die reacties ook wel hoor. Maar ik heb nu eenmaal een vriend die dagen doet van 16 uur en vaak meer. Als die geen week het huis uit is werkt die zichzelf kapot (nu al de rug en nek kapot bv, 32 jaar) Het is ook echt waar nog nooit fout gegaan en ik heb al vaker mensen hiervoor betaald. Ja, je vindt wel altijd wat dat jij anders had gedaan. Moeten wij daarvoor niet op reis gaan? Ik weet het niet. Volgend jaar gingen wij sowieso niet dus deze vraag is toch pas weer voor over 2 jaar... Hopelijk staan de dieren (gedeeltelijk) tegen dan bij 1 van de 2 bedrijven bijgeschreven. Dan kunnen wij misschien wel iemand vast in dienst nemen voor een halve of volle dag in de week die dan ook tegen een officieel loon die week wil oppassen. Maar dat is nog heel veel of/en/misschien. We zien wel.

Zonet al de eerste 2 konijnen geslacht. Die gaan naar mijn grootmoeder, die had er besteld. Ben stiekem best wel heel erg trots dat het wat begint te lukken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:47

Tja maar aan de andere kant ga je in goed vertrouwen op vakantie, want er was iemand die voor je dieren zou zorgen. Kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. :n

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:48

Eindelijk konijnenvlees na alle pech dmh. Super!

En voor wat betreft niet op vakantie mogen omdat je dieren hebt. Je kan prima weg maar dan dien je verzorging voor ze te regelen. Hier word het voor de boeren zelfs aangeraden om een potje in te calculeren voor vervanging zodat je op vakantie kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:15

Marcella schreef:
Tja maar aan de andere kant ga je in goed vertrouwen op vakantie, want er was iemand die voor je dieren zou zorgen. Kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. :n

Nu ja, ze is nu begonnen met mailen... Heel persoonlijk, dat ons dochtertje zo vaak ziek is omdat wij haar ziek maken met ons vies vettig huis etc. Wij maken haar ziek. Echt diep triest hoe ver ze gaan.

Oh ja en alles is onzin natuurlijk. Er zaten zeker geen maden etc tussen de konijnen. Pfff. Ik antwoord er zelfs niet meer op. Dat zijn zo mensen die verder en verder gaan en persoonlijker zodat ze hun fouten toch maar verbloemen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:36

Overleg even met je wijkagent of je niet in elk geval melding kan maken, mocht ze een inspectiedienst op je af sturen (kind of dieren), want dit kan nog heel vervelend door zieken zo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:24

tamary schreef:
Overleg even met je wijkagent of je niet in elk geval melding kan maken, mocht ze een inspectiedienst op je af sturen (kind of dieren), want dit kan nog heel vervelend door zieken zo.

Dit en controleer even bij je buren/wijkagent voor mochten er klachten zijn toen ze in je huis zat. Zou mij niet verbazen als er ook een keertje een feestje is geweest als ik zo allemaal hoor.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:54

DeMolenhoek schreef:
Marcella schreef:

Nu ja, ze is nu begonnen met mailen... Heel persoonlijk, dat ons dochtertje zo vaak ziek is omdat wij haar ziek maken met ons vies vettig huis etc. Wij maken haar ziek. Echt diep triest hoe ver ze gaan.

Oh ja en alles is onzin natuurlijk. Er zaten zeker geen maden etc tussen de konijnen. Pfff. Ik antwoord er zelfs niet meer op. Dat zijn zo mensen die verder en verder gaan en persoonlijker zodat ze hun fouten toch maar verbloemen.

hoe durft ze! -:(- Wil je mij haar naam sturen in pb? Ik ga niks doen ofzo, maar ik ben even heel benieuwd naar het gezicht erbij.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:35

Mij ook als je wil? Ik ben ook erg benieuwd..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:21

Hier wat positiever nieuws. Waarschijnlijk ga ik morgen 2 witte leghennen ophalen, gratis. Ze gaan niet goed met zijn serama's.

Aangezien de zijdehoenders nu in het legkippenhok zitten, en het voor legkippen ook wat klein blijkt, ben ik nu snel een nieuwe nachthok aan het bouwen. Met roofdierveilige kleine ren. Ze krijgen als de schutting staat 30m2, maar die krijgen ze alleen overdag. De kleine ren (2m2 ongeveer) is onbeperkt toegankelijk. Voor nu is het echter ook het enige, over een paar weken meer ruimte. Maar goed, daar kunnen ze zich prima even mee redden (+0.8m2 nachthok).

Het waarschijnlijk slaat op de gebrekkige communicatie via marktplaats met de verkoper. Ik heb nu voor de vierde keer zijn adres gevraagd. Nu gevraagd of hij ze soms liever brengt, dat kan ook (het is een paar kilometer), maar dat ik anders echt een straatnaam en huisnummer nodig heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:04

Veel succes met de nieuwe kippen :)

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:08

Hier ook goed nieuws. Vandaag zijn 3 van de jonge haantjes op wintersport gegaan en we hebben 2 nieuwe koekoek schijndelaar hennen opgehaald. Een beetje kleiner dan ons "normale" formaat (de Twentse hoenders waren de kleinste) maar voor het vlees hebben we meer dan genoeg om mee te fokken. Deze hebben we dus voor de eikleur en omdat ze gewoon zo ontzettend grappig zijn. Ze mogen het team van vuilwitte australorp Haan Kees gaan versterken.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:09

Welk kleur hebben ze? :)