Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:41

Respect voor conducteurs. :') Vandaag in de IC richting Vlissingen een complete monoloog over de bijbel gehoord van een medereiziger. Leuk.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 03:00

Gloa schreef:
We hebben voor die meneer op de terugweg een extra stopje gemaakt en 7 hele blije reizigers nog opgepikt die de laatste trein hadden gemist.

Goed bezig geweest dus +:)+ .

Gloa schreef:
En helaas maken de borden er ook vaak een potje van. Vooral bij werkzaamheden is het allemaal heel onduidelijk dat zelfs het psrsoneel erbij staat en zich afvraagt wat ze nu willen met die trein :?

Had ik vandaag nog, kwam met leeg mat vanuit Geldermalsen binnen in Den Bosch. De PLP kwam verbaasd naar ons toe om te vragen of dat de stoptrein naar Nijmegen moest worden want daar had hij ander mat voor verwacht. Zijn verbazing was ook enorm toen de machinist vertelde dat het leeg mat naar Utrecht was. Lekker logisch ook _O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 03:23

Ik moet ook lachen om jullie verhalen. Ook moet ik lachen om die verhalen in de trein van reizigers die zwart of op korting reizen en dan een conducteur tegen komen... in alle bochten wringen ze zich :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:47

Als je een NS medewerker vraagt hoe je op je bestemming komt, waarna hij/zij reisadvies geeft, dan volg je dat toch op? :=
Sommige mensen zijn wel echt eigenwijs. Ik vind het knap dat jullie er zo klantvriendelijk mee om gaan! +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:09

Ik werd gisteren 3 keer gecontroleerd, en alleen de eerste conducteur had een naamplaatje met "uw gastvrouw van vandaag, hoofdconducteur [naam]". Was meteen heel benieuwd waarom de andere twee conducteurs dat niet hadden. (Ik zag uberhaupt zo gauw geen bordjes.)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:13

We zijn niet verplicht om de functiebordjes te dragen. Ik doe dat dus niet. Als ze het zouden verplichten zou ik het wel doen. Alleen als ze me gaan verplichten een bordje met mijn naam er op te dragen ga ik dat toch echt weigeren.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:39

Ik heb het trouwens ook een keer gehad. Er was iets mis op Amersfoort waardoor de trein vanuit Groningen niet langs Amersfoort en Utrecht zou gaan. Ik wist dat al, omdat ik van te voren mijn reis had opgezocht, maar de oude mensen maken natuurlijk niet gebruik van zo'n moderne app, dus die wisten niks. Conducteur de hele coupé door om die mensen uit te leggen hoe ze moesten reizen, maar ze namen het echt niet van hem aan. De oude vrouw die tegenover mij zat begon het ook random rond te vragen, dus op een gegeven moment zei ik: "Mevrouw, zal ik even voor u kijken op mijn mobiel?" Dat wou ze wel. Dus nadat ik 3x had uitgelegd hoe ze moest omreizen luisterde ze eindelijk en ging ze dat netjes doen, maar van de conducteur (die precies hetzelfde had gezegd) nam ze het niet aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:42

Inoterry schreef:
We zijn niet verplicht om de functiebordjes te dragen. Ik doe dat dus niet. Als ze het zouden verplichten zou ik het wel doen. Alleen als ze me gaan verplichten een bordje met mijn naam er op te dragen ga ik dat toch echt weigeren.

Puur uit nieuwsgierigheid; waarom? :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:59

Omdat ik mezelf zo anoniem mogelijk wil houden tegenover droeftoeters die het nodig vinden om me uit te schelden, beweren klachten tegen me in te gaan dienen terwijl ze zelf helemaal fout zitten of me met de dood bedreigen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:30

Inoterry schreef:
Omdat ik mezelf zo anoniem mogelijk wil houden tegenover droeftoeters die het nodig vinden om me uit te schelden, beweren klachten tegen me in te gaan dienen terwijl ze zelf helemaal fout zitten of me met de dood bedreigen.

Groot gelijk hoor... Helaas is het nodig met al die mafkezen die onterecht veel te mondig zijn tegenwoordig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:55

Inoterry schreef:

Begrijpelijk.. Maar hebben jullie alleen voornaam of ook de achternaam erbij?
Met alleen de voornaam kunnen ze niet zoveel toch??

Wat een verhalen verder joh.. Ik vind het wel heel leuk om die ervaringen allemaal te lezen maar je krijgt gewoon plaatsvervangende schaamte door sommige mensen :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:07

Je ziet ook wel eens "naam"bordjes waar alleen "hoofdconducteur" ofzo opstaat, dat is toch meer dan genoeg. Of niks. Je ziet toch wel aan de kleding dat het een conducteur is :+ Heel begrijpelijk hoor dat je je naam niet zo openlijk wil dragen in zo'n functie, je weet maar nooit :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:17

Zonder naam zou het ook werken maar ik vind het 'uw gastvrouw/heer van vandaag is' ook wel leuk en vriendelijk :)
De conducteurs waren trouwens allemaal heel vriendelijk :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 03:11

En toch zou ik zo'n gastheer/vrouw bordje ook niet willen dragen. Staat, in mijn ogen, ondermijnend op het moment dat je ergens op moet handhaven zoals vandaag die meneer die vond dat hij het recht had om 1ste klas te gaan zitten omdat hij zijn telefoon op moest laden :roll:

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:57

Er loopt een persoon op het spoor en daarom rijd mijn trein niet.

Ga weg mens of stap in de trein ofzo i.p.v het spoor te volgen.

Ben al later thuis dan gepland, kan dit er ook nog wel bij. Niet mijn dag dus. -O-

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:31

puppy1128 schreef:

Alsof mensen voor de lol op het spoor gaan staan :') snap dat je vertraging heel vervelend is maar een beetje inlevingsvermogen mag ook wel hoor..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:34

TerraHowrse schreef:
puppy1128 schreef:

Alsof mensen voor de lol op het spoor gaan staan :') snap dat je vertraging heel vervelend is maar een beetje inlevingsvermogen mag ook wel hoor..

Zijn er anders genoeg die voor de lol gaan spoorlopen. Niet iedereen is levensmoe als die op t spoor gaat staan hoor ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:36

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:07

Afbeelding

4 delen waar er normaal 10 voor komen rijden.
Dat wordt proppen :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:20

Lekker knus :+
De trein waar ik in zit rijd voor mijn gevoel nu een stuk langzamer als normaal (ic Amsterdam naar Brussel)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:30

:oo warboel. Dat zijn er normaal 6 voor Venlo en 4 voor Heerlen. Succes

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:32

Ik zit ook in die trein Dees!! :D
Maar jij bent zeker uitgestapt in Utrecht? Ik ben daar naar binnen gestapt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:40

Ik ben daar ook ingestapt :+ moet naar Eindhoven :wave:

Vind het wel mooi dat er wel staat "trein splits op Eindhoven" dat wil ik zien :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:44

Haha, denk stiekem niet dat ze dat gaan doen :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:58

Warboel schreef:
Ik ben daar ook ingestapt :+ moet naar Eindhoven :wave:

Vind het wel mooi dat er wel staat "trein splits op Eindhoven" dat wil ik zien :+

Dat is filmen waard als ze dat lukt _O-