Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:12

xSCWx schreef:
Wij hebben sinds 2 weken 3 vliegen in huis. Ze gaan altijd op mijn benen (jeans) zitten als ik op de bank zit. Waarom?! Ik verjaag ze standaard en er is niks voor ze op mijn spijkerbroek... Word er momenteel kriegelig van maar elimineren is nog niet gelukt..

Neem een kat. Of beter nog, een kitten.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:18

Hebben mensen ook een soort verhaarperiode net als dieren? Ik heb standaard een bepaalde tijd dat ik ongelóóflijk veel haren verlies :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:10

xChiva schreef:
Waarom komt een douchegordijn zo vies naar je toe en gaat plakken als je aan het douchen bent? :')

Omdat de lucht opwarmt en snel stijgt. De aanvoer koude lucht is wat langzamer. Waardoor en een klein onderdruk ontstaat en dus naar je toekomt. Plakken doet ie omdat jij en het gordijn nat zijn...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:13

xSCWx schreef:
Wij hebben sinds 2 weken 3 vliegen in huis. Ze gaan altijd op mijn benen (jeans) zitten als ik op de bank zit. Waarom?! Ik verjaag ze standaard en er is niks voor ze op mijn spijkerbroek... Word er momenteel kriegelig van maar elimineren is nog niet gelukt..

Je benen zijn lekker warm. Vliegen komen warmte stelen. Scheelt hun weer in energie.

Dat ze je benen kiezen is misschien omdat je broek net wat minder goed isoleert en dus meer warmte doorlaten. Dus is er nog meer gratis warmte. Ik zou een bijdrage in stookkosten vragen.

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:15

Ik had ze na 2 weken al lang doodgeslagen.. :=

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:55

Wat vinden mensen toch zo mooi aan Frans?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:00

de klank. En de positieve gedachtes aan wijn, lavendelvelden en zonnebloemen :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:54

Zou het echt zo zijn dat als je met je ogen open niest ze er dan uit kunnen ploppen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:07

_Elke schreef:
Zou het echt zo zijn dat als je met je ogen open niest ze er dan uit kunnen ploppen?

:oo

Het lijkt mij niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:07

nee, dat is onzin.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:17

Felicxa schreef:

alles, behalve de mensen die de taal als moedertaal spreken :P

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:30

danamuts schreef:
Felicxa schreef:

alles, behalve de mensen die de taal als moedertaal spreken :P

:')

Ik vind Frans onverstaanbaar gebrabbel. Echt een van de lelijkste talen die er is :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:36

Statische douchegordijnen? :') dan sta je onder een héél droge douche...

Verder is het helemaal niet raar dat het for sale en to let is... Wij hebben ook zát woorden die als je het vanuit het Engels bekijkt raar zijn. Sterker nog, wij zijn echt wel het rare volkje: Nederlands is van alle talen één van de moeilijkste om te leren.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:39

Magrathea schreef:
Statische douchegordijnen? :') dan sta je onder een héél droge douche...

Verder is het helemaal niet raar dat het for sale en to let is... Wij hebben ook zát woorden die als je het vanuit het Engels bekijkt raar zijn. Sterker nog, wij zijn echt wel het rare volkje: Nederlands is van alle talen één van de moeilijkste om te leren.

Moeilijk? Voor engelsen?
Ik dacht juist dat wij een van de makkelijkere talen hadden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:43

Nederlands is helemaal niet zo makkelijk!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:47

Echt niet... denk alleen maar aan alle werkwoordsvervoegingen B-)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:47

Dat het niet aan komt waaien begrijp ik, maar ik hoor best vaak van mensen die het geleerd hebben dat het niet zó moeilijk was.
Verschilt natuurlijk per persoon, maar ik denk dat Nederlands dan nog relatief makkelijk is. Behalve die harde G dan :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:58

Felicxa schreef:
Dat het niet aan komt waaien begrijp ik, maar ik hoor best vaak van mensen die het geleerd hebben dat het niet zó moeilijk was.
Verschilt natuurlijk per persoon, maar ik denk dat Nederlands dan nog relatief makkelijk is. Behalve die harde G dan :+

Daarbij is dit wel een leuk filmpje :P

Om nog even door te gaan op de taal-vragen: Wat was de eerste gesproken taal?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:02

_Elke schreef:

Kan dat überhaupt wel,met je ogen open niezen? volgens mij gaan je ogen vanzelf dicht dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:06

Waarom word het plassen een kleine boodschap genoemd en het baften een grote?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:07

Ik kan me niet voorstellen dat we door onregelmatige werkwoorden en meervoud een van de moelijkste talen op aarde spreken. Ik denk dat Fins of Russisch een stuk moeilijker is.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:12

Ja ze gaan altijd dicht en ik heb dus gehoord omdat je ogen de druk anders niet aan kunnen en er dus uit kunnen ploppen. Maar het zal wel te maken hebben met de druk op je oog bloed vaatjes etc

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:16

Nederlands is zeker een lastige taal!
Wanneer wordt de of het gebruikt? Zit totaal geen regeling aan vast en wordt gebruikt als in 'dan klinkt het beter.' Zie een buitenlander maar uit te leggen dat 'de paard' gewoonweg niet goed klinkt :D Evenals in d/dt spelling enorm lastig, dit hebben zelfs meer dan genoeg volwassenen niet onder de knie :j Ook hebben wij in verhouding met andere talen een enorm lastige zinsopbouw, als in; er is geen een goeie weg want alles kan eigenlijk wel.
Nu ik zelf veel Engels spreek in mijn opleiding en enkel les krijg in het Engels, en dus geen formeel Nederlands meer 'hoef' te spreken en laat staan schrijven, is mijn Nederlands enorm hard achteruit gegaan en maak ik enorm veel fouten, en dat terwijl ik op de middelbare altijd tienen haalde voor Nederlands. :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:18

Piekosjj schreef:
Nederlands is zeker een lastige taal!
Wanneer wordt de of het gebruikt? Zit totaal geen regeling aan vast en wordt gebruikt als in 'dan klinkt het beter.' Zie een buitenlander maar uit te leggen dat 'de paard' gewoonweg niet goed klinkt :D

Niet helemaal waar, het gaat om mannelijk, vrouwelijk of onzijdige woorden. Die heb je ook in andere talen, en daar moet je ook gewoon leren wat het geslacht van een woord is. Er zit dus wel degelijk een regel aan vast, maar omdat je zelf ermee opgegroeid bent weet je zelf al op gehoor wat goed is of niet.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:19

Er zit toch ook geen regelmaat in der/die/das? Gewoon een kwestie van uit je hoofd leren. D of dt is eigenlijk simpelweg een regeltje toepassen (hoewel het bij mij ook wel fout gaat, maar eigenlijk let ik dan niet goed op). Zinsopbouw, tja, :D
Ik denk niet dat het makkelijk is, maar ik geloof niet dat het een van de moeilijkste talen is.