Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:11

Idd hoe lang is het geleden?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:39

Het was de 11e, gewoon binnen Nederland ja! :)
Gisteren was het nog niet binnen zei de koper.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:40

bridgetF schreef:
Ik heb voor jaren geleden een web shop gehad met bruidslingerie en luxere nachtkleding, ik had toen een restant op MP gezet, kwam er ook een travestiet voor :P

Bij ons kwam er 1 voor fazanten, maar mijn broertje deed de deur open en bleef stokstijf staan en kijken naar die man/vrouw :') hij had er ook een gekke naam voor, maar hoe die het nou ook alweer noemde weet ik niet meer.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:01

upendo schreef:
Ik heb pas 4 paar stal schoenen verkocht voor 60 euro met de mest er nog over. Meneer was er heel blij mee. Be my guest. :P

Wat te doen.. Ik heb een oornetje verkocht, meteen dezelfde dag verstuurd, betalingsbewijs heb ik erbij.. alleen geen tt code.. koper zegt dat hij nog niet binnen is.. Hij is verstuurd met een dikke bubbeltjes envelop.. Afwachten? :=

PostNL zeker weer?
Zou er binnen een dag gewoon moeten zijn hoor.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:08

Ja, postNL.
Heb expres nog via het postkantoor laten frankeren en niet 'gewoon' via de brievenbus..

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:11

Begin zo'n hekel te krijgen aan PostNL.
Als ik alleen hier al lees hoe vaak er iets fout gaat. Pffff! _-:(

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:16

ElfiL92 schreef:
Begin zo'n hekel te krijgen aan PostNL.
Als ik alleen hier al lees hoe vaak er iets fout gaat. Pffff! _-:(

Tja, dit is natuurlijk ook wel een 'zeik'topic. Niemand die typt 'goh, ik heb zo'n goede ervaring met PostNL!', want ja, dat zou vanzelfsprekend moeten zijn. Zie hier ook genoeg pakketjes voorbij komen die keurig op tijd aankomen...
Kan me zo ergeren aan dat collectief haten van bedrijven (denk PostNL, NS, etc).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:19

PostNL is niks mis mee, de bagger service en domme antwoorden af en toe wel... := Heb ze van de week nog aan de telefoon gehad omdat er 4 pakketten kwijt zijn (dan wel naar buitenland maar toch, handig is het niet) en iedere keer hetzelfde 'wij weten niet waar de pakketten zich op dit moment bevinden of wat de status is'.

Nouja, je zou natuurlijk even de track & trace code kunnen bekijken, dan zie je in ieder geval of het pakket al over het water / over de grens is geweest of niet...

En wat ook een mooie was 'weet u zeker dat het adres klopt? Ik kan met google maps de straat niet inkomen dus ik kan de nummers niet lezen, dus volgens mij klopt het adres niet'.

Nee, de google maps auto kon de straat ook niet inkomen en daarom kan je de dus het straatje niet nauwkeurig bekijken, maar het adres klopt wel degelijk.. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:19

nouja Swanheart, ik ken weinig bedrijven die zo weinig doen aan hun uitstraling als PostNL.
Raakt er een brief kwijt? Had je het toch als pakket moeten versturen? Raakt er een pakket kwijt? Nou, dan had je het aangetekend moeten versturen?
Brief opengescheurd? Ach jee, we gaan voor je zoeken.. (Hoor je nooit meer wat van).

DHL doet het ook niet altijd goed, en verkoper kreeg pas mijn pakketje terug door een sorteerfout. Ze kreeg wel het geld terug om het opnieuw te versturen en een excuses erbij.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:31

upendo schreef:
nouja Swanheart, ik ken weinig bedrijven die zo weinig doen aan hun uitstraling als PostNL.
Raakt er een brief kwijt? Had je het toch als pakket moeten versturen? Raakt er een pakket kwijt? Nou, dan had je het aangetekend moeten versturen?
Brief opengescheurd? Ach jee, we gaan voor je zoeken.. (Hoor je nooit meer wat van).

DHL doet het ook niet altijd goed, en verkoper kreeg pas mijn pakketje terug door een sorteerfout. Ze kreeg wel het geld terug om het opnieuw te versturen en een excuses erbij.

Precies dit, niet erg dat er een keer iets mis gaat. Dat kan gebeuren, zeker omdat er zo ontzettend veel pakketten verstuurd worden. Maar als je dan belt waarom het fout is en je krijgt een brief thuis met: 'ja dan had je het maar aangetekend moeten versturen'. Sorry, maar waarom bied je dan een verzendservice aan waarbij je niet aangetekend kan versturen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:45

Ik kots ook van post.nl en dat komt ook van de ervaringen die ik met ze heb :)

Heb vorige week iets verkocht aan iemand die voor de eerste x wat via internet kocht, dat doe ik ook niet meer, werd gestalkt vanaf het moment dat ze het geld heeft overgemaakt en nu is het volgens haar kapot.. Nou heb het hoofdstel voor het opsturen helemaal,nagekeken en schoon gemaakt en mij is niks opgevallen heb gezegd dat ze het maar terug moet sturen want ben der gezeur meer dan zat :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:49

Gek genoeg heb ik nooit echt vervelende ervaringen gehad met PostNL.
Wel eens dat de tijdstippen van bezorgen volgens Track&Trace niet kloppen, maar meer heb ik niet te klagen erover.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:50

ElfiL92 schreef:
upendo schreef:

Precies dit, niet erg dat er een keer iets mis gaat. Dat kan gebeuren, zeker omdat er zo ontzettend veel pakketten verstuurd worden. Maar als je dan belt waarom het fout is en je krijgt een brief thuis met: 'ja dan had je het maar aangetekend moeten versturen'. Sorry, maar waarom bied je dan een verzendservice aan waarbij je niet aangetekend kan versturen?

Dan heb je zelf niet goed opgelet, want het is bij PostNL wel degelijk mogelijk om aangetekend te versturen. Daar betaal je dan alleen meer voor. (Logisch, want je 'koopt' meer zekerheid.)
Ik weet inderdaad dat er wel eens dingen fout gaan bij PostNL, maar in de tijd dat ik bij het postkantoor werkte, heb ik gezien dat er ook heel vaak fouten worden gemaakt door de klanten, en dat er vaak veel te vroeg gekrijsd wordt. Dat een brief 1 dag te laat aankomt, en dat ik als baliemedewerker vervolgens bijna over de toonbank werd getrokken.
Ben van mening dat je je mening over zo'n bedrijf niet kan baseren op die ene ervaring die je hebt gehad. Het viel me ook altijd op de de zeurders bij ons aan de balie, nooit de mensen waren die 'veel' pakketjes verzonden, maar altijd de mensen die het 1 keertje probeerden. Ik krijg bij PostNL gewoon het NS-idee. Men reist nooit met de trein, trein blijkt 2 minuten te laat, en vervolgens verzucht men in koor: 'Ja hoor, altijd die NS weer, dat kan ook nooit eens goed gaan!'.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:50

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen, en ik heb de afgelopen tijd toch echt veel verzonden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:51

xSwanHeart schreef:
ElfiL92 schreef:

Dan heb je zelf niet goed opgelet, want het is bij PostNL wel degelijk mogelijk om aangetekend te versturen. Daar betaal je dan alleen meer voor. (Logisch, want je 'koopt' meer zekerheid.)

Ze bedoeld waarom ze ook de mogelijkheid bieden om het als gewone post te verzenden, als je dan blijkbaar er niet vanuit mag gaan dat het aankomt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:52

Betreft het verzenden van pakketjes hebben wij gelukkig nog nooit problemen met ze gehad!
Brievenbuspost is een ander verhaal.... De volgende dag is huis is helaas al lange tijd niet meer met zekerheid te zeggen. Dat was in het verleden wel.
En inderdaad, de waardelozen reacties als dan had je het maar aangetekend moeten verzenden kan ik me ook zo kwaad om maken!

Heb je nog bij het afgiftepunt geinformeerd of het daar heel misschien niet is blijven liggen?? (dat hebben wij 1x gehad met een heel klein pakje :P )

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:56

xSwanHeart schreef:
Ik weet inderdaad dat er wel eens dingen fout gaan bij PostNL, maar in de tijd dat ik bij het postkantoor werkte, heb ik gezien dat er ook heel vaak fouten worden gemaakt door de klanten, en dat er vaak veel te vroeg gekrijsd wordt. Dat een brief 1 dag te laat aankomt, en dat ik als baliemedewerker vervolgens bijna over de toonbank werd getrokken.
Ben van mening dat je je mening over zo'n bedrijf niet kan baseren op die ene ervaring die je hebt gehad. Het viel me ook altijd op de de zeurders bij ons aan de balie, nooit de mensen waren die 'veel' pakketjes verzonden, maar altijd de mensen die het 1 keertje probeerden. Ik krijg bij PostNL gewoon het NS-idee. Men reist nooit met de trein, trein blijkt 2 minuten te laat, en vervolgens verzucht men in koor: 'Ja hoor, altijd die NS weer, dat kan ook nooit eens goed gaan!'.

Ik bedoel, een verzendservice met niet-aangetekend. Dus gewoon pakketservice en postservice.
Als je mensen toch een brief stuurt met dat ze maar aangetekend moeten versturen, dan biedt de rest gewoon niet meer aan. Heb je ook nooit gezeur ;)

En ik verzend héél veel, maar tegenwoordig bijna niet meer met PostNL. Heb al 3 vervelende situaties gehad waarbij PostNL niets meer heeft gedaan dan zo'n brief naar mij te sturen.
En tuurlijk snap ik dat jullie bij het postkantoor er niets aan kunnen doen. Jullie zijn alleen een tussenpersoon. Daarom heb ik ook rechtstreeks contact gezocht met PostNL (klantenservice, als je dat al een klantenservice kan noemen). Maar niet iedereen weet dat

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:57

Vjestagirl schreef:
xSwanHeart schreef:

Ze bedoeld waarom ze ook de mogelijkheid bieden om het als gewone post te verzenden, als je dan blijkbaar er niet vanuit mag gaan dat het aankomt

Je mag er best vanuit gaan dat het aankomt. Maar mocht het niet aankomen, dan kun je helaas niet meer achterhalen waar de brief is gebleven. Dat is het risico dat je neemt, als je voor een lager tarief kiest. ;)

ElfiL92 schreef:
Ik bedoel, een verzendservice met niet-aangetekend. Dus gewoon pakketservice en postservice.
Als je mensen toch een brief stuurt met dat ze maar aangetekend moeten versturen, dan biedt de rest gewoon niet meer aan. Heb je ook nooit gezeur ;)

Krijg je toch wel weer gezeur, want dan is het verzenden ineens te duur. De mogelijkheid om voor 'lagere prijs, minder zekerheid' te kiezen, moet zeker blijven. Betekent niet dat je daar dan maar gebruik van moet maken.
Het verschil tussen een standaard pakket en een aangetekend pakket is 1,05. Als het dan echt zo vaak fout gaat, dan zou ik dat er wel voor over hebben.
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 16-04-14 10:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:58

Nou, hier een pakketje waarvan het adres volgens de klantenservice niet zou kloppen (google maps verhaal).. Vind het toch héél bijzonder dat de pakketbezorger nu anders al wel onderweg is naar het adres.. Best knap voor een adres wat niet klopt :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:58

Hier ook geen klagen over PostNL, ook niet over andere bedrijven trouwens.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:03

chelle_dora schreef:
Nou, hier een pakketje waarvan het adres volgens de klantenservice niet zou kloppen (google maps verhaal).. Vind het toch héél bijzonder dat de pakketbezorger nu anders al wel onderweg is naar het adres.. Best knap voor een adres wat niet klopt :+

Hebben ze al een eerste bezorgpoging gedaan? Want dan kan het ook zijn dat bvb de naam (bij de woning) niet goed leesbaar is. Heb dat zelf gehad met DHL. Iemand had mijn naamboordje verwijderd, en vervolgens kreeg ik de melding 'adres onbekend'.
Dus kan ook aan zoiets liggen dat het niet aankomt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:05

xSwanHeart schreef:
chelle_dora schreef:

Hebben ze al een eerste bezorgpoging gedaan? Want dan kan het ook zijn dat bvb de naam niet goed leesbaar is. Heb dat zelf gehad met DHL. Iemand had mijn naamboordje verwijderd, en vervolgens kreeg ik de melding 'adres onbekend'.
Dus kan ook aan zoiets liggen dat het niet aankomt ;)

Nee, het pakket is helemaal kwijtgeraakt de eerste keer, het is de eerste keer dus nog niet eens het land in gekomen. Gesorteerd voor land van bestemming en daarna radiostilte en ze weten niet waar het ligt.
Dus de klantenservice gebeld en toen kreeg ik de mededeling dat het adres wel fout moest zijn, want ze hadden even gezocht op google maps (goedemorgen detective post) en omdat ze niet het straatje in konden, was het adres vast en zeker foutief.

Eergisteren dus maar weer opnieuw verstuurd en nu zit hij dus al in de afleverroute. En er is niks veranderd aan het adres; toch bijzonder...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:06

Ik dacht na een goede nachtrust…ik strijk over m'n hart en meldt die 'aardige' koopster dat ze wat mij betreft ook het ene jurkje terug mag sturen, aangezien ze perse die andere wil houden. Ik stort dan het bedrag terug minus de helft van de verzendkosten….Nog steeds woest, wat ik wel niet denk (met uitroeptekens) :) en dan kost het haar weer 3,84 verzenden en dan krijgt ze maar 6 euro nog wat terug. Ze 'wil' gewoon haar 12,50 terug (ze heeft incl. verzenden 27,50 betaald voor 2 jurkjes waarvan de ene de vraagprijs van 12,50 had en de andere 15 euro EXCL. verzenden (heel toevallig had ze dat niet gelezen in beide advertenties en ik was zo aardig om er incl. van te maken). Ben er klaar mee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:08

"Daaaag!" :evaw:

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:09

Onwijs vriendelijk Kinke. Zou het er nu gewoon bij laten.
Ze heeft keuzes genoeg gekregen van je. :roll: