Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:43

Vind ik nog wel meevallen hoor. Zal wel de enige zijn. :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:50

Nou een bod van 45 euro minder dan de nieuwprijs vind ik nou niet echt serieus te nemen, vooral omdat ze amper gebruikt zijn en niet beschadigd of vies zijn.

Ze gaan daarvoor dus ook echt niet weg. Dan laat ik ze liever in de kast verstoffen :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:58

Ik denk dat daar die grote uitverkoopstunts van de winkels mede schuldig aan zijn, hoor, daar zie je ook regelmatig 50 tot 70 % korting op nieuwe artikelen :wow:

Vraag ik me toch altijd af hoe we bedot worden als we de normale prijzen betalen :))

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:16

Argh. Ik ben ongeduldig.
Vanmorgen belde iemand voor 2 partijen.
Ze was heel geïnteresseerd. En wilde via de mail precies afspreken.
Dus mail gehad. Ik gelijk terug. En nu nog steeds niks.

Grr :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:32

Inderdaad te ongeduldig :').

Kreeg net een mailtje :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:45

zooooo , ik heb weer een aantal dingen verkocht op de markt :
- 2 romana en ragebol boeken
- 10 penny's
- 4 andere paardenboeken
- anky halster

maar nu komt het :=
ik heb gekocht :
- bodyprotector
- cap
- heartland boek
- achterkappen
- singel
- paarden-fotolijst
- enz.

dus :
zet mij nooit op een vrijmarkt want ik koop meer dan dat ik verkoop :=

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:10

Ik heb een hoop paardenboeken en een paar speelgoedpaardjes verkocht (en cd's en andere boeken), en heb wonder boven wonder niks nieuws gekocht :o

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:15

Shirley schreef:
Vraag ik me toch altijd af hoe we bedot worden als we de normale prijzen betalen :))

Nee, bedot niet.
Er zitten nu eenmaal heel veel stappen tussen de fabricage en de uiteindelijke verkoop in de detailhandel.
En iedereen in dat traject wil er wat aan verdienen, daarom zit er heel veel verschil tussen de fabricageprijs en de uiteindelijke prijs in de winkel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:22

Dat begrijp ik wel, maar die gigantische uitverkoopprijzen gelden ook voor artikelen die dat hele traject al hebben doorlopen :j
Dat zou dus betekenen dat iedereen zijn "winst" gepakt heeft en de winkelier er dus gigantisch op toelegt door ze in de uitverkoop te doen ...

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:36

Nee daar heb je gelijk in, de winkelier legt er zeker niet op toe hoor :P
Tenminste, meestal niet.
Het kost ook geld om dingen in het assortiment en/of de opslag te houden.
Soms is het dan voor hen goedkoper om dingen met minder winst/ geen winst weg te doen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:57

Ja hoor Bingo..

7 euro geboden op mijn Eurostar pad :roll:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:36

Als je van de inkoopprijs naar verkoopprijs wil gaat het meestal x2,5... Dus 40% korting klinkt leuk, maar is eigenlijk niets...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:21

Ik wil niet veel zeggen, maar als ik spullen in mijn online shop met 40% korting te koop aan zou bieden dan leg ik er toch serieus op toe hoor := Dan haal ik mijn directe kosten (inkoop en af te dragen BTW) er al niet uit, en daar komen dan de overige kosten nog eens bovenop (opslag, verzendkosten, verpakkingsmateriaal en de uren die je er in stopt).

Wat dat betreft ligt het ook maar aan welk merk (veel merken zijn extra duur qua verkoop) of juist merkloos spul (vaak zeer goedkoop qua inkoop) dat je verkoopt :)

Ik heb zo af en toe wel een aanbieding van gebruikte of al lang op voorraad liggende spullen die ik dan aanbied voor een prijs waarop het op het randje is dat ik er op toe leg, maar dan wil ik er gewoon zelf vanaf en iemand anders er blij mee maken, het moet dan gewoon z.s.m. opzouten uit de voorraad :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:53

Ik snap ook niet hoe sommige winkeliers dat doen hoor 50 tot 70% korting geven.
Want wat pmarena al zegt, zoveel marge zit er echt niet tussen hoor. En ik bestel het toch echt bij dezelfde leveranciers als hun (merken als Horka, Red Horse, Mountain Horse, Pfiff, en nog heel veel meer).

Van de week een boze klant via de mail gehad. Ze was boos dat haar pakket nog niet was aangekomen. Nu krijgen ze altijd een automatische mail met daarin de gegevens.
Maar goed die blijkt niet te zijn aangekomen.
Ik de T&T code nagezocht en nu blijkt het pakket al 3 dagen ervoor daar te zijn afgeleverd.
Ik heb netjes opnieuw alles door gemaild en dat volgens de T&T code het pakket al afgeleverd is.
Jammer dat ze daarna niets meer laten horen over hoe of wat.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:06

Dat is wel heel apart ...

Nu is het systeem ook niet feilloos, maar als het er echt niet zou zijn, had ze heus wel opnieuw aan de bel getrokken !

Wellicht aangenomen door een huisgenoot of buurvrouw ?
Zou het ook wel zo netjes zijn om je ongelijk ( klant ;) ) te bekennen en je excuses aan te bieden...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:55

Jammer Alja, da's voor mij net wat te ver weg. Ga wel even kijken of ik hier in de buurt binnenkort op een rommelmarkt kan gaan zitten. Heb veel deco-dingetjes wat weg kan, lekker opruimen hier! Mijn hele collectie heksen bewaar ik wel voor Ebay vlak voor Halloween, dan verkoopt het beter denk ik :D Moet een beetje inkrimpen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:57

Ik vind dat er meer paarden rommelmarkten moeten zijn :D.

Net spontaan een telefoontje.
Mensen zijn langs gekomen en weggegaan met 2 Hoofdstellen en een deken :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:00

Hier organiseren de pensionstallen zelf wel eens een paardenrommelmarkt. De pest is alleen, de ene wordt erg druk bezocht en bij de ander komen er 10 mensen opdagen. Valt geen pijl op te trekken. Dus krijg je ook veel minder mensen van buitenaf die een tafel willen hebben. Best jammer.
De laatste keer dat onze stal een rommelmarkt organiseerde (met ponyrijden en ezel-aaien :D ) was er een aardige opkomst, maar toch heb ik de meeste spullen aan mijn eigen stalgenootjes verkocht of geruild :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:06

Ik heb helaas geen stalgenootjes :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:11

Ik nu gelukkig nog maar 6, waarvan ik er maar 2 regelmatig zie. De rest zie ik eens in de 4 weken, in een weekend, drinken we een bakkie. Meer niet. Heerlijk rustig :)

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:16

kiki1976 schreef:
Ik snap ook niet hoe sommige winkeliers dat doen hoor 50 tot 70% korting geven.
Want wat pmarena al zegt, zoveel marge zit er echt niet tussen hoor. En ik bestel het toch echt bij dezelfde leveranciers als hun (merken als Horka, Red Horse, Mountain Horse, Pfiff, en nog heel veel meer).
.

Die korting geven zij omdat ze op andere produkten van dezelfde uitvoering hun winst al hebben gemaakt, dan kan je het restant voor dezelfde prijs aanbieden met het risico dat je het niet verkoopt en dus met winkeldochters blijft zitten of je doet het gewoon voor veel minder dan zelfs de inkoopprijs weg, die winst van de andere verkopen is dan genoeg en dan hebben zij altijd weer iets terug van de inkoopsprijs, dat is een gezondere bedrijfsvoering dan het risico om met onverkoopbare produkten te blijven zitten en het geld kan je dan weer voor de nieuwe inkopen gebruiken.

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:09

Noumoe, ik ben opgelicht! Over rare mensen op marktplaats gesproken :-)

Had paardrijschoenen gekocht en die zijn dus nooit naar me opgestuurd. De verkoopster reageert nergens meer op... Behalve op een nieuw bod op de schoenen, die ik al betaald heb, van mijn vriend. Ze mailde meteen dat hij ze mocht ophalen. Dus wij om haar adres gevraagd en nu laat ze niets meer horen. Dit is allemaal al 3 weken geleden.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan en hoopte dat dit haar dr marktplaats account (al 6jr actief, allemaal kleine bedragen dus volgensmij doet niemand daar aangifte voor) zou gaan kosten. Helaas, niet dus. Krijg een miezerige reactie van marktplaats met dat ze de aangifte vd politie door hebben gekregen maar niets doen omdat ik de eerste ben. Leuk, er moeten dus eerst nog meer mensen hun geld kwijt raken voor ze iets ondernemen. Van de politie krijgt ze een waarschuwings mail, nounou... dat zal indruk maken.

Bij gebruik van google ben ik erachter gekomen dat ze Facebook heeft maar je geen vrienden met haar kan worden, alleen een bericht kan sturen. Ze heeft 2 Facebook en 2 hyves accounts, ook al vreemd. Ik ben echt zo boos, dat er dus gewoon helemaal niets mee gedaan wordt. Ik had niet verwacht mijn geld terug te krijgen, maar dat marktplaats haar account niet blokkeert snap ik niet. Juk, echt dood aan oplichters! En aan uit Oude Pekela :-) (dit is om te voorkomen dat er iemand anders nog in trapt)
Laatst bijgewerkt door Coby op 03-05-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd ivm privacy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:19

Ik heb toevallig een gemeenschappelijke vriend op fb, wanneer heb je de aangifte gedaan? Pb me maar als je volgende week nog geen reactie heb dan kan ik diegene wel vragen of die iets weet, of aan wil geven dat ze dan weet dat ze iemand heeft opgelicht.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:13

De marktplaats verkoop heb ik maar even helemaal gestopt. Enkele dagen voor koninginnedag liepen mijn advertenties af en heb ze er niet opnieuw opgezet, denk neem alle rotzooi maar mee naar de vrijmarkt.

Had de aanhanger vol, heb 3 kwart verkocht op de markt. De rest is bijna onverkoopbaar, was ook totaal geen vraag naar op de markt dus heb dat maar op een weggeefhoek gezet, wordt morgen tussen 1 en 3 opgehaald.
Kan dus weer gaan zoeken op MP naar leuke kastjes :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:56

Ok, grappenmakers voor de ring die ik heb staan. Prijs is echt redelijk, mensen reageren en op het moment dat je af wilt spreken kunnen ze niet, of hoor je niks meer.

Heb er nu eentje die zweert zondag te komen. Om het zeker te weten vraag ik om een aanbetaling. Resultaat: geen antwoord meer.

Ding eet gelukkig geen brood. :P