Bijzondere babynamen deel IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:11

Tiggs schreef:
Nel of nelleke vind ik wel leuk!

Ik ook wel :D
Het klinkt behoorlijk tijdloos en heeft opzich wel iets.

Anoniem

Re: Bijzondere babynamen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:20

Iemand bij ons in de straat kreeg een dochter M.ette
En bij ons in de familie iemand met een zoon M.aas
Heeft beide niet mijn voorkeur maar die zoon heeft als tweede naam de voornaam van mijn zoontje die een paar maanden eerder werd geboren, dus ik vraag me af of ze onze naam misschien ook als eerste hadden en toen over moesten gaan op plan B want dat zou ik wel sneu voor ze vinden.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:59

Dat zou inderdaad wel sneu zijn. Jullie blij dat jullie eerst waren. :P

Bij een vriendin van een facebookvriend: Jhelynn. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:01

Ik snap dat niet.. Je kunt ook allebei voor die naam kiezen. Dan lopen er twee mensen rond in 1 familie met dezelfde naam..

Urielle schreef:
Maakt het niet beter, hier in Belgie zeg je ook geen trem maar tram tegen het rijdende ding.
Ik heb geen waardeoordeel gegeven of dat het beter maakt. Ik heb alleen uitgelegd hoe je het uitspreekt. Overigens vind ik persoonlijk tram wel beter klinken dan trem. Maar goed.. je noemt je kind ook geen Phone of Stekker dus een vervoersmiddel vind ik ook wel weinig interesssant.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-05-14 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:03

Ligt eraan hoe dichtbij die familie staat vind ik. Als het een neef/nicht van de ouders is vind ik het geen probleem, maar ik zou mijn kindje nooit dezelfde naam geven als het kindje van mijn broer of zus.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:09

Vroeger werd iedere oudste zoon gewoon naar opa genoemd. Dus als opa Kees heette en vijf zonen had en die kregen op hun beurt ook allemaal een zoon dan had je 5 neven die ook Kees heette. En dat gebeurd trouwens nog steeds wel, maar in mindere mate. Als je dol bent op naam X dan zou ik die naam gewoon geven en geen tweede keuze naam geven. Twijfel je en is het je om het even dan kun je idd altijd nog voor een andere naam kiezen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:29

Lijkt wel of het een soort ongeschreven respect regel is dat je dan niet dezelfde naam gebruikt. Als het iemand ver uit de familie betreft, of iemand anders die verder weg staat, zou ik daar geen probleem mee hebben, mochten ze dezelfde naam mooi vinden. Ken ook iemand die een bepaalde naam heel mooi vond, maar omdat vrienden van hen diezelfde naam aan hun dochter hadden gegeven, ze besloten toch maar een andere naam te kiezen, desnoods vraag je dan of het goed is als je die naam ook gebruikt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:55

Zelfs dat niet eens :') Er zit geen patent op die naam en wat als ze nee zeggen vinden we niet goed. :') Amehoela :))

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:58

Sammie schreef:
Maar goed.. je noemt je kind ook geen Phone of Stekker dus een vervoersmiddel vind ik ook wel weinig interesssant.

Wel Spijker _O-
Ik heb er ook niet veel mee hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:59

ukje schreef:
Lijkt wel of het een soort ongeschreven respect regel is dat je dan niet dezelfde naam gebruikt. Als het iemand ver uit de familie betreft, of iemand anders die verder weg staat, zou ik daar geen probleem mee hebben, mochten ze dezelfde naam mooi vinden. Ken ook iemand die een bepaalde naam heel mooi vond, maar omdat vrienden van hen diezelfde naam aan hun dochter hadden gegeven, ze besloten toch maar een andere naam te kiezen, desnoods vraag je dan of het goed is als je die naam ook gebruikt.

In Zeeland lossen ze het heel handig op. Als mijn familie over andere mensen aan het praten is dan gaat het over 'Sien van Nel van Karel van Geert'. En dan weet iedereen gelijk wie er bedoelt wordt EN alle achtergrondinformatie _O-

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:00

Sammie schreef:
Zelfs dat niet eens :') Er zit geen patent op die naam en wat als ze nee zeggen vinden we niet goed. :') Amehoela :))

:D
Ken zelf een meisje die deels naar mij is vernoemd, en ik zeg het zo omdat die ouders het aan mijn vader hebben gevraagd, of het goed was dat ze die naam gebruikte. Hij had echt zoiets van waarom zou dat niet mogen dan?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:00

Zo vind ik de naam van een van de kinderen van vrienden van vrienden erg leuk, maar omdat het een unieke naam is ben ik wel bang dat ze dan raar kijken

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:05

friesam schreef:
Zo vind ik de naam van een van de kinderen van vrienden van vrienden erg leuk, maar omdat het een unieke naam is ben ik wel bang dat ze dan raar kijken

Maar dat is dan toch een beetje hetzelfde idee, als dat je een naam voorbij hoort komen op tv, en die heel erg mooi vindt. Tja uniek of niet, jammer dan, dat er twee zijn. Desnoods in combinatie met een andere naam.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:07

ik wou bij Gioya ook iets aparts, maar nu zijn er diverse kennissen die hun kind zo genoemd hebben nu ze via mij de naam kennen. Vind ik juist een compliment!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:47

Urielle schreef:
Sammie schreef:
Is een Aziatische naam. Ik ben de naam jaren geleden ook al eens tegen gekomen. Dat sprak je uit als Tram en niet als de rijdende 'trem'.

Maakt het niet beter, hier in Belgie zeg je ook geen trem maar tram tegen het rijdende ding.
(eigenlijk is dat bij alles, het zijn ook pampers en geen pempers bijv. en tanken ipv tenken)

en dan is er ook nog de nieuwe tekenfilm Zack&Quack op Nick jr.
Nu maar hopen dat er niet teveel Belgen gaan denken, he dat is een leuke naam, want dat klinkt dus ook echt niet, zak ipv het engelse zek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:38

Hier zijn het de kinderen van 2 neven. Mij maakt het niet uit hoor, al geven ze 20 kinderen dezelfde naam in de familie. Maar voor de ouders zelf is dan wel het originele eraf, das wel jammer. Wij waren de eersten die die naam in de familie introduceerden. Dat kwam omdat we de naam met een bepaalde voorletters wilden laten beginnen (wat al vaker gebeurde maar nog niet deze, de namen werden al een beetje schaars)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:40

Net gezien op zo'n naamslinger voor het raam: Jay-Jay.
-O-

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:45

Targaryen schreef:
Net gezien op zo'n naamslinger voor het raam: Jay-Jay.
-O-

Ik ken een kat die zo heet, vind ik echt geen naam voor een kind. -O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:57

Mijn zoon heeft op de opvang in de groep een JJ, weet niet welke schrijfwijze ik dan beter vind :+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:30

Lynnepinny schreef:
Zeeman?? :/
Weet je zeker dat dat geen achternaam was? Zou wel heel zielig zijn anders :')

Tja zeker weet ik het niet. Zag het gewoon op een school website bij de jarige leerlingen staan. En er stond een normale achternaam achter. Als dat zijn voornaam was, zou het nog sneuer zijn ;).

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:17

Maandag in Kleine baby's grote zorg op SBS 6 een schattig blond meisje in een K3 jurkje die Yolanthe heette. Matcht in mijn gedachte nog steeds niet. :')

Ander kindje in dezelfde serie heette Faber met broer Mels, wat vinden jullie? Ik ken Faber als achternaam dus moest daar wel even aan wennen maar vind het eigenlijk wel mooi, beetje kak misschien, iig zeker niet ordinair.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:29

Mels vind ik dan erger dan Faber.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:04

Ik had vandaag een meisje in de groep die Josefien heette. Hoor je ook niet vaak :=

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:12

Aranel schreef:
Ik had vandaag een meisje in de groep die Josefien heette. Hoor je ook niet vaak :=

Dacht dat die naam juist weer beetje mode was, ik vind t echt super mooi maar dan wel geschreven als Josephine :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:15

Josephine vind ik echt leuk!
Ik heb een collega die mels heet, moest er in het begin wel aan wennen