Tiggs schreef:Nel of nelleke vind ik wel leuk!
Ik ook wel

Het klinkt behoorlijk tijdloos en heeft opzich wel iets.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Ik heb geen waardeoordeel gegeven of dat het beter maakt. Ik heb alleen uitgelegd hoe je het uitspreekt. Overigens vind ik persoonlijk tram wel beter klinken dan trem. Maar goed.. je noemt je kind ook geen Phone of Stekker dus een vervoersmiddel vind ik ook wel weinig interesssant.Maakt het niet beter, hier in Belgie zeg je ook geen trem maar tram tegen het rijdende ding.
ukje schreef:Lijkt wel of het een soort ongeschreven respect regel is dat je dan niet dezelfde naam gebruikt. Als het iemand ver uit de familie betreft, of iemand anders die verder weg staat, zou ik daar geen probleem mee hebben, mochten ze dezelfde naam mooi vinden. Ken ook iemand die een bepaalde naam heel mooi vond, maar omdat vrienden van hen diezelfde naam aan hun dochter hadden gegeven, ze besloten toch maar een andere naam te kiezen, desnoods vraag je dan of het goed is als je die naam ook gebruikt.
Sammie schreef:Zelfs dat niet eensEr zit geen patent op die naam en wat als ze nee zeggen vinden we niet goed.
Amehoela
friesam schreef:Zo vind ik de naam van een van de kinderen van vrienden van vrienden erg leuk, maar omdat het een unieke naam is ben ik wel bang dat ze dan raar kijken
Urielle schreef:Sammie schreef:Is een Aziatische naam. Ik ben de naam jaren geleden ook al eens tegen gekomen. Dat sprak je uit als Tram en niet als de rijdende 'trem'.
Maakt het niet beter, hier in Belgie zeg je ook geen trem maar tram tegen het rijdende ding.
(eigenlijk is dat bij alles, het zijn ook pampers en geen pempers bijv. en tanken ipv tenken)