Vjestagirl schreef:De USA is geen westers welvarend land. Het is een bananenrepubliek met iPhones...
Hahaha
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Op de radio ging het er ook over dat er staten zijn waar vrouwen vervolgd gaan worden als ze naar een andere staat reizen waar abortus wel mag. Daar zou dus border control komen.
Laurora schreef:"the USA is a third world country wearing a Gucci belt"
Het is echt om te janken dit. Wij wonen zo ver weg, en toch ben ik er oprecht van slag van. Die miljoenen vrouwen die nu tegen hun wil een kind moeten baren, of anders gewoon in de gevangenis komen. Ik kan wel janken.
En die vuile forced-birth lobby krijgt ook steeds meer voet aan de grond in Europa, kijk maar naar Polen, of die walgelijke mars voor leven hier in ons eigen "veilige" Nederlandje.
Toen het concept gelekt werd stond deze in de Volkskrant, die vond ik zó on point:
[ [url=m/7y42rq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Goeie meme trouwens Hjartje, dapper wel dat je die zo op de rechtse incelbende die 9gag geworden is durft te plaatsen.
Heel af en toe ga ik de discussie wel eens aan daar (al ruim 9 jaar verfent 9gagger,dus ik laat me verdomme niet wegjagen, er zitten er hier en daar nog goede memes tussen)
Maar het is echt wel een hellhole soms.
Fly_high schreef:Ik heb sinds 2009 op 9gag gezeten joh, maar dat rechtse incelgebeuren is mij al een tijdje terug wat teveel geworden![]()
Geen idee wat nu de comments zijn, waarschijnlijk iets in de trant van die wrede prutsmutsen eindelijk aansprakelijk maken voor hun prutsmuts-zijn...?
Eretria schreef:Ik vind het echt niet kunnen. Ze willen blijkbaar dat er nog meer kinderen bij gefokt worden, alsof de wereld nog niet vol genoeg is. En die kinderen zullen echt een top leven hebben als ze ongewild zijn, bravo.
Dan denkende aan de vrouwen en meisjes die verkracht worden en verplicht nageslacht van hun verkrachter moeten baren. Afgrijselijk. Las laatst nog iets over een 11 jarig meisje dat zwanger werd door verkrachting, vreselijk dat zo iemand dan ook geen abortus meer kan doen.
Ik heb verder niets te maken met amerika maar het maakt me ontiegelijk boos en ergens ook verdrietig dat vrouwen nu een ontzettend groot recht over hun eigen lichaam kwijt zijn.
Er werd ook al gesuggereerd dat anticonceptie en homohuwelijken mogelijk op de schop gaan, waar gaat het heen. 100 jaar terug in de tijd.
Laurora schreef:@Varekaj: technologie
[ [url=m/uXm2bZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook word er opgeroepen zwangerschaptstesten niet met creditcards te betalen omdat dat te achterhalen is.
Een ware dystopie dit.
Edit: ik las ook over een bill proposal die ALLE zwangere vrouwen verbied de mississippi tussen de staat Missouri (waar abortus verboden word) en Illinois (waar abortus legaal blijft) over te steken.