[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:41

Vjestagirl schreef:
De USA is geen westers welvarend land. Het is een bananenrepubliek met iPhones...

Hahaha

Sintara

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:53

Dit is de usa
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:12

Voor de mensen die nog wat extra verbazing kwijt kunnen in hun lijf over amerika, ga 'Keep sweet, pray and obey' kijken op netflix. Is een 4 delige docu over de sekte van Warren Jeffs.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:16

Nee dankje, ik wil op zich nog best andere culturen een beetje kennen maar de sectes ughh.
Ik heb me een keer verdiept in scientology en daar werd ik al helemaal naar van

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 13:02

Op zich kijkt dit best lekker weg hoor, ik vond het niet naar om te zien. Misschien ben ik ook wel gewoon verhard.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 13:12

Dat kan, mensen vinden me irl best hard qua humor maar ik ben echt een softie :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 14:34

Urbanus schreef:
Op zich kijkt dit best lekker weg hoor, ik vond het niet naar om te zien. Misschien ben ik ook wel gewoon verhard.

Het moeilijkst vond ik 1 van de audio clips in het 4e deel. Van hem met een 12 of 15 jarig meisje

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:13

"the USA is a third world country wearing a Gucci belt"

Het is echt om te janken dit. Wij wonen zo ver weg, en toch ben ik er oprecht van slag van. Die miljoenen vrouwen die nu tegen hun wil een kind moeten baren, of anders gewoon in de gevangenis komen. Ik kan wel janken.
En die vuile forced-birth lobby krijgt ook steeds meer voet aan de grond in Europa, kijk maar naar Polen, of die walgelijke mars voor leven hier in ons eigen "veilige" Nederlandje.
Toen het concept gelekt werd stond deze in de Volkskrant, die vond ik zó on point:
Afbeelding

Goeie meme trouwens Hjartje, dapper wel dat je die zo op de rechtse incelbende die 9gag geworden is durft te plaatsen.
Heel af en toe ga ik de discussie wel eens aan daar (al ruim 9 jaar verfent 9gagger,dus ik laat me verdomme niet wegjagen, er zitten er hier en daar nog goede memes tussen)
Maar het is echt wel een hellhole soms.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 25-06-22 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:16

Van wat ik van vrienden in Amerika hoor en zie, wordt er op verschillende plekken goed geprotesteerd.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:19

Ik vind het echt niet kunnen. Ze willen blijkbaar dat er nog meer kinderen bij gefokt worden, alsof de wereld nog niet vol genoeg is. En die kinderen zullen echt een top leven hebben als ze ongewild zijn, bravo.

Dan denkende aan de vrouwen en meisjes die verkracht worden en verplicht nageslacht van hun verkrachter moeten baren. Afgrijselijk. Las laatst nog iets over een 11 jarig meisje dat zwanger werd door verkrachting, vreselijk dat zo iemand dan ook geen abortus meer kan doen.
Ik heb verder niets te maken met amerika maar het maakt me ontiegelijk boos en ergens ook verdrietig dat vrouwen nu een ontzettend groot recht over hun eigen lichaam kwijt zijn.
Er werd ook al gesuggereerd dat anticonceptie en homohuwelijken mogelijk op de schop gaan, waar gaat het heen. 100 jaar terug in de tijd. :n

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:47

Ik heb sinds 2009 op 9gag gezeten joh, maar dat rechtse incelgebeuren is mij al een tijdje terug wat teveel geworden :')

Geen idee wat nu de comments zijn, waarschijnlijk iets in de trant van die wrede prutsmutsen eindelijk aansprakelijk maken voor hun prutsmuts-zijn...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:24

Op de radio ging het er ook over dat er staten zijn waar vrouwen vervolgd gaan worden als ze naar een andere staat reizen waar abortus wel mag. Daar zou dus border control komen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:32

Ik zit ook al jaren op 9gag en gelukkig is het incel gehalte wel omlaag

Jammer genoeg de racistische rechtse mannen niet

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:21

Je moet ook niet de comments lezen, maar plaatjes kijken.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:37

Varekaj schreef:
Op de radio ging het er ook over dat er staten zijn waar vrouwen vervolgd gaan worden als ze naar een andere staat reizen waar abortus wel mag. Daar zou dus border control komen.

Ik werd me net toch een partij misselijk toen ik dit las :r ... Dat is gewoon ziek.

Ik ga bijna denken dat ik zo'n staat gewoon maar helemaal geen seks wil hebben. Condoom, prikpil of spiraaltje... moet je daarbovenop dan nog zaaddodende pasta gaan gebruiken voor alle zekerheid? Ervanuitgaande dat je al deze middelen nog kunt verkrijgen en betalen.

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:02

Laurora schreef:
"the USA is a third world country wearing a Gucci belt"

Het is echt om te janken dit. Wij wonen zo ver weg, en toch ben ik er oprecht van slag van. Die miljoenen vrouwen die nu tegen hun wil een kind moeten baren, of anders gewoon in de gevangenis komen. Ik kan wel janken.
En die vuile forced-birth lobby krijgt ook steeds meer voet aan de grond in Europa, kijk maar naar Polen, of die walgelijke mars voor leven hier in ons eigen "veilige" Nederlandje.
Toen het concept gelekt werd stond deze in de Volkskrant, die vond ik zó on point:
[ [url=m/7y42rq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goeie meme trouwens Hjartje, dapper wel dat je die zo op de rechtse incelbende die 9gag geworden is durft te plaatsen.
Heel af en toe ga ik de discussie wel eens aan daar (al ruim 9 jaar verfent 9gagger,dus ik laat me verdomme niet wegjagen, er zitten er hier en daar nog goede memes tussen)
Maar het is echt wel een hellhole soms.

Thanks haha, toch nog mensen die ‘m wel goed vinden :+ _/-\o_ Toen ik het vanmorgen las, was ik er ook behoorlijk uit m’n doen van. Die discussie ben ik vandaag ook op 9GAG aangegaan, alleen met degenen die me niet gelijk verrot scholden. Uitkomst; degene zei blij te zijn dat ik met m’n achterlijke gedachten niet ging voortplanten. En me ook nog eens evolutionair dood te verklaren. En bedankt hè :+

De memes zijn af en toe wel goed inderdaad, maar dat is ook gelijk het enige leuke aan 9GAG :')

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:04

Fly_high schreef:
Ik heb sinds 2009 op 9gag gezeten joh, maar dat rechtse incelgebeuren is mij al een tijdje terug wat teveel geworden :')

Geen idee wat nu de comments zijn, waarschijnlijk iets in de trant van die wrede prutsmutsen eindelijk aansprakelijk maken voor hun prutsmuts-zijn...?

Ik wil je via pb wel wat screen shots sturen, ze gingen goed los ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:10

Nuja, als ze aan de grens onderschept worden zouden ze alleen teruggestuurd worden. Als ze het wel lukt en betrapt worden, is het vervolging.

Maar gaan ze dan echt alle gegevens van elke zwangere vrouw opvragen bij grenspassage? En hoe weten ze dat iemand zwanger is als die nog maar wat, 8 weken is? Dan zie je er toch nog niets van? Dan zouden ze al allround toegang moeten hebben tot health Care of resultaten van labotesten. En dan controleren of ze ooit daadwerkelijk bevalt?

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:12

Eretria schreef:
Ik vind het echt niet kunnen. Ze willen blijkbaar dat er nog meer kinderen bij gefokt worden, alsof de wereld nog niet vol genoeg is. En die kinderen zullen echt een top leven hebben als ze ongewild zijn, bravo.

Dan denkende aan de vrouwen en meisjes die verkracht worden en verplicht nageslacht van hun verkrachter moeten baren. Afgrijselijk. Las laatst nog iets over een 11 jarig meisje dat zwanger werd door verkrachting, vreselijk dat zo iemand dan ook geen abortus meer kan doen.
Ik heb verder niets te maken met amerika maar het maakt me ontiegelijk boos en ergens ook verdrietig dat vrouwen nu een ontzettend groot recht over hun eigen lichaam kwijt zijn.
Er werd ook al gesuggereerd dat anticonceptie en homohuwelijken mogelijk op de schop gaan, waar gaat het heen. 100 jaar terug in de tijd. :n

(Sorry voor mijn onhandige gequote; telefoon en quoten gaat mij niet zo handig af :o )

Ben het helemaal met je post eens, waarom moet er zo nodig kwantiteit boven kwaliteit geplaatst worden... Een ongeboren kind is gewoon nog geen levend wezen (imo). Een vrouw daarentegen wel, waarom maar ook waaaarom mag zij niet over haar eigen leven beslissen... En als zij niet goed voor het kind kan zorgen, wat voor leven heeft zo’n kind dan.. Zo kortzichtig kunnen pro lifers zijn, echt om van te janken wat de consequenties kunnen zijn.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:24

@Varekaj: technologie
Afbeelding
Ook word er opgeroepen zwangerschaptstesten niet met creditcards te betalen omdat dat te achterhalen is.
Een ware dystopie dit.

Edit: ik las ook over een bill proposal die ALLE zwangere vrouwen verbied de mississippi tussen de staat Missouri (waar abortus verboden word) en Illinois (waar abortus legaal blijft) over te steken.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 25-06-22 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:29

En dat niet alleen ongewenste zwangerschappen niet mogen worden beëindigd maar ook zwangerschappen waarbij de moeder gewoon gevaar loopt.

Het is ontzettend onmenselijk. Grenzeloos.

En dat in een land waar adoptiekinderen te koop staan op Facebook.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:40

Laurora schreef:
@Varekaj: technologie
[ [url=m/uXm2bZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook word er opgeroepen zwangerschaptstesten niet met creditcards te betalen omdat dat te achterhalen is.
Een ware dystopie dit.

Edit: ik las ook over een bill proposal die ALLE zwangere vrouwen verbied de mississippi tussen de staat Missouri (waar abortus verboden word) en Illinois (waar abortus legaal blijft) over te steken.

Ik zit dit zo allemaal te lezen en word hier misselijk van.... Dat dit zover gekomen is in deze tijd. Dat je je menstruatie app beter niet gebruikt, aan de grens gecontroleerd kunt worden en zelfs vervolg... Dystopie idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:41

Je wordt er gewoon stil van. Dat dit mogelijk is in het land dat zo hard roept over vrije meningsuiting en the american Dream...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:31

Ik heb er echt geen woorden voor. Ze gaan jaren terug in de tijd :n

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 05:26

Her is echt ziekelijk. Hoe kunnen die idioten hier nu een goed gevoel bij hebben?