Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:00

Rooklucht in ons vakantiehuisje. Verder heel leuk huisje hoor, maar die geur had niet gehoeven. :+
Zelf jaren stevig gerookt, inmiddels al tijdje gestopt, maar van de geur kan ik niet meer genieten. :P

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:02

Het gebruik van 24/7 is ontstaan in Amerika, dus zeg het gewoon in het Engels. Men gebruikt tegenwoordig voor werkelijk alles de Engelse termen, waarom dan zoiets vernederlandsen? Wat is er mis met "24 uur per dag"? Het klinkt gewoon niet :')

Maddy_Paola schreef:
Hoe moet je dat dan uitspreken?
Vind persoonlijk de mensen die 24/24 of 24/365 schrijven vervelender, komop zo moeilijk is t niet, hoogtepunt zelfs 24/7/365 :x

En dit inderdaad... -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:10

Het is ook niet 24 uur per dag, maar vierentwintigzeven. Daarbij als je zo redeneert moeten we alle Amerikaanse en Engelse dingen dan maar in die taal bespreken. :))

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:11

MarlindeRooz schreef:
Het is ook niet 24 uur per dag, maar vierentwintigzeven. Daarbij als je zo redeneert moeten we alle Amerikaanse en Engelse dingen dan maar in die taal bespreken. :))

Nee beter nog, in het Latijn of Oud Grieks! Daar hebben we toch het meeste van afgeleid :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:11

Puist in mijn oor :(

En de stankoverlast is inmiddels zo ernstig dat ik niet meer naar de wc wil. Het ruikt alsof er een lijk ligt te rotten...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:14

MarlindeRooz schreef:

Nou vooruit, 24 uur per dag, 7 dagen per week. De hele week. Altijd. Het zit gewoon gruwelijk in mijn irritatie, shoot me :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:35

OK, ik heb er zelf niet gelijk last van, maar dat sommige mensen zo'n puinhoop van hun leven maken.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:42

Ik vind het dan weer super irritant als mensen engelse woorden gebruiken in Nederlandse zinnen, terwijl je ze ook in het Nederlands uit kan spreken. Dusja voor mij het vierentwintigzeven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:45

"Ben op zoek naar een goedkope fotograaf"
Indicatie: 50,-

Reageert er iemand: "kijk hier is mijn website!" Ga ik kijken, bijna 500 euro voor een shoot.

Rot op. :')

Niet mijn advertentie, zag hem voorbij komen. Maar waarom zou je daarop reageren als je 10 keer zo duurt bent als wat ze zoekt?! :?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:47

Kattenvoer besteld bij de webshop waar ik het sinds een paar jaar bestel en nu hebben ze een andere bezorgdienst dan die ze normaal hebben. Mijn bezorgtijd was 20.00-20.30 en inmiddels is het 22.00-22.30 geworden. Hoop niet dat het nog later gaat worden, want ik vind eigenlijk hlf elf al veel te laat om de deur te openen, dan lig ik normaal al in bed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:47

Juist zoveel Engels gebruiken in de Nederlandse taal erger ik mij aan. Echt zo niet nodig.

Zo ben ik die ergernis ook eens kwijt :P

Volgende ergernis is dat ik s’avonds steeds zo moe ben en nergens motivatie meer voor heb.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:49

fohadie schreef:
Kattenvoer besteld bij de webshop waar ik het sinds een paar jaar bestel en nu hebben ze een andere bezorgdienst dan die ze normaal hebben. Mijn bezorgtijd was 20.00-20.30 en inmiddels is het 22.00-22.30 geworden. Hoop niet dat het nog later gaat worden, want ik vind eigenlijk hlf elf al veel te laat om de deur te openen, dan lig ik normaal al in bed.

Oh wauw. Ik vind het echt zo raar om bezorgtijden in nederland te lezen...
Als ze hier savonds om 7 of 8 uur komen heb ik al medelijden met ze

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:52

Dat ik mijn pakketje 2 feb zou ontvangen en nog steeds niks heb ontvangen!
Het was via Etsy, dus even achteraan gegaan. Gelukkig hele aardige vrouw, ze gaat het nog een exemplaar versturen! Hopelijk komt het deze keer wel aan...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:53

O met die late bezorgtijden had ik even gemist, wat raar! Kon je het niet aanpassen naar een andere dag / tijdvak? Ik lig om die tijd al op bed net als jij en wil dat niet aanpassen. Ik heb die uren slaap echt nodig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:54

Nu al twee keer gehad dat een pakketje niet bezorgd ‘kon’ worden.
Blijkt het aan ons huisnummer te liggen, die heeft een toevoeging en dat schijnt heeeuulll moeilijk te zijn om dat bij een adres af te drukken.
Het staat daar wel goed op de site.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:56

Dat een vriendin gewoon alles opnieuw vraagt wat ik zeg |o
Heb ik iets al 2 weken geleden gezegd.
Vraagt ze vandaag, maar blablabla.
Ja dat heb ik toch al gezegd?! 8)7

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:59

Ik had dus expres vandaag gekozen omdat ik alleen vandaag de hele dag thuis ben. Ik kreeg pas om hlf zes bericht dat in de avond zou worden. Alleen dat is al een ergernis!

En ik ben ook echt niet gewend dat het zo laat bezorgd wordt. Nu is het weer een hlf uur opgeschoven! Ja, sorry hoor, maar uiterlijk 11u lig ik toch echt in mijn bed. Vind het wel erg voor de bezorger, zo laat nog bezorgen, maar goed, ik moet morgen ook werken en je kan toch niet van mensen verwachten dat ze zo laat nog een pakket aannemen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:00

fohadie schreef:
Ik had dus expres vandaag gekozen omdat ik alleen vandaag de hele dag thuis ben. Ik kreeg pas om hlf zes bericht dat in de avond zou worden. Alleen dat is al een ergernis!

En ik ben ook echt niet gewend dat het zo laat bezorgd wordt. Nu is het weer een hlf uur opgeschoven! Ja, sorry hoor, maar uiterlijk 11u lig ik toch echt in mijn bed. Vind het wel erg voor de bezorger, zo laat nog bezorgen, maar goed, ik moet morgen ook werken en je kan toch niet van mensen verwachten dat ze zo laat nog een pakket aannemen?

Ik snap die bezorgtijden ook niet :\. Bizar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:05

Webshops waarbij er in koeienletters bij staat: "Vandaag voor 21:00 uur besteld is morgen bezorgd".
Ik dus braaf voor 21:00 uur besteld en raad eens?
Yup, het is vorige week besteld... _-:(

En nee, er stond niet de volgende werkdag, maar echt de volgende dag.
En nee, ik begrijp dat bezorging op zondag niet standaard is, maar als ik op donderdag bestel vóór 21:00 uur, dan verwacht ik wel dat het dan vrijdag of uiterlijk zaterdag bezorgd wordt en het is er nu nog niet. En dit keer ligt het niet aan het vervoersbedrijf.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:09

Dat ik alweer doodmoe ben ondanks het slapen vanmiddag. Gok dat het komt door oefenen zeehond. En word helemaal gek van het niezen.

Aan de andere kant mag niet klagen, want zit wel allemaal los. Als alle rotzooi vast gaat zitten ben ik nog slechter af en duurt herstel ook weer langer.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:12

black_kelpie schreef:
24/7 uitspreken als vierentwintigzeven. Echt... :roll:

.......dat doe ik af en toe ook O:)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:17

Heel mijn kledingrek dondert uit elkaar ;( kon het gewicht niet meer houden en ik heb nog niet eens alle kleding van uit men kast daar naar toe verplaatst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:22

Ja joh, nog een lekkage erbij. Stank en 2 lekkages. En raad eens? Hier zijn 3 verschillende monteurs voor nodig.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:28

fotolijstje schreef:
Heel mijn kledingrek dondert uit elkaar ;( kon het gewicht niet meer houden en ik heb nog niet eens alle kleding van uit men kast daar naar toe verplaatst

Ik had ook altijd zo”n *piep* rek :') Nu hebben we er twee zelf gemaakt van stalen stijgerbuizen, ook met wieltjes. Kan heel veel hebben, zo fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:30

Niet vandaag maar gisteren:
Moest naar de hondenschool in dat bagger weer, kom ik daar aan ben ik samen met iemand anders want de rest had afgezegd. Bleek mijn auto vast te zitten met 2 wielen in de modder, met geen mogelijkheid beweging in te krijgen.