Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
axel_1997 schreef:Wat zijn die witte papierachtige cirkeltjes die op de onderkant van albert heijn broden zitten?
Hebben andere supermarkten dit ook? En waar is het voor?
Citaat:Het is idd om het verschil tussen gewoon wit en melkwit en gewoon bruin en volkoren aan te geven.
Moet er een ouwel op mijn brood?
Nee. Veel bakkers doen het nog wel (in het Broodbesluit van 1985 werd dit nog verplicht gesteld voor bepaalde broodsoorten), toch hoeft het sinds de invoering van het Warenwetbesluit Meel en brood (1998) niet meer. Dat neemt niet weg dat een ouwel wel handig kan zijn voor de verkoopmedewerkers omdat aan de buitenzijde van een brood niet altijd te zien is om wat voor brood het gaat.
https://forum.ikenmama.nl/t/vieze-stick ... d/14371/15
Sheran schreef:Natmaken/wassen en uithangen, of in de douche hangen en gaan douchen.
Wat zouden jullie in praktijk met een overleden hamstertje doen als je geen eigen tuin hebt?
axel_1997 schreef:Wat zijn die witte papierachtige cirkeltjes die op de onderkant van albert heijn broden zitten?
miss_lizje schreef:Is het not-done om een tattoo artist naar een suggestie voor een "collega" te vragen?![]()
Even de situatieschets: Ik wil een tattoo laten zetten samen met mijn broer. Hij had een artist gevonden met een stijl die we beide heel mooi vinden. Maar die artist wil alleen grote projecten doen en doet niet aan kleine projectjes. We zoeken al best een tijdje maar we kunnen geen andere artist online vinden met goede portfolio met de stijl die we zoeken.
We hebben hier best wel discussie over of het raar is om zoiets te vragen. Aan de ene kant vraag je "om concurrentie" maar aan de andere kant is het de artist zijn keus om ons niet te willen tatoeëren.
fohadie schreef:axel_1997 schreef:Wat zijn die witte papierachtige cirkeltjes die op de onderkant van albert heijn broden zitten?
Wat Roosvos zegt klopt idd. In de bakkerij waar ik werk doen we dit alleen op het melk witbrood. Het verschil tussen "gewoon" wit (is op basis van water) en melk wit (spreekt voor zich denk ik) is niet te zien. Wel te proeven, maar ik ga niet eerst een hapje uit elk brood nemen voor ik het verkoop.![]()
Het is idd ouwel, eetpapier.
fohadie schreef:axel_1997 schreef:Wat zijn die witte papierachtige cirkeltjes die op de onderkant van albert heijn broden zitten?
Wat Roosvos zegt klopt idd. In de bakkerij waar ik werk doen we dit alleen op het melk witbrood. Het verschil tussen "gewoon" wit (is op basis van water) en melk wit (spreekt voor zich denk ik) is niet te zien. Wel te proeven, maar ik ga niet eerst een hapje uit elk brood nemen voor ik het verkoop.![]()
Het is idd ouwel, eetpapier.
Suzanne F. schreef:Picopico schreef:Hoe haal je kreukels uit kleding zonder strijkijzer?
Wassen op wolprogramma en dan glad uithangen. Als je een droger hebt heel kort in de droger en dan uithangen.
fohadie schreef:Wow, is bij de Jumbo zo moeilijk het verschil tussen bruin of volkoren te zien dan? Volkoren is normaal echt een heel stuk donkerder dan bruin brood. Zowel van buiten als van binnen.
fjordjes schreef:fohadie schreef:Wow, is bij de Jumbo zo moeilijk het verschil tussen bruin of volkoren te zien dan? Volkoren is normaal echt een heel stuk donkerder dan bruin brood. Zowel van buiten als van binnen.
Kleur heeft niets te maken met volkoren, ik koop ook vaak lichte broden die volkoren zijn. Vaak kleuren ze het brood donker maar het heeft niets te maken met volkoren of gewoon bruin
Fearn schreef:Nee, alles gaat via je lokale simkaart, dus je betaalt niets aan je Nederlandse provider.Ik heb een (misschien hele stomme:') ) vraag, maar: ik ben buiten europa en heb daarom een simkaart in dat land gekocht. Mijn simkaart van Nederlsnd geb ik dus uit de telefoon gehaald en die van hier erin gedaan.
Nu gebruik ik dus steeds 4G omdat dit bij het abonnement van de buitenlandse simkaart in zat.
Toch ben ik ergens bang dat dit toch op één of andere manier via m'n Nederlandse simkaart gaat (want mijn WhatsApp telefoonnummer is nog wel hetzelfde) . En dat ik straks een enorme rekening krijg
Maar de simkaart kan toch niet meer werken zodra die uit de telefoon is? Of ben ik nou gek
Mkango schreef:Fearn schreef:Nee, alles gaat via je lokale simkaart, dus je betaalt niets aan je Nederlandse provider.Ik heb een (misschien hele stomme:') ) vraag, maar: ik ben buiten europa en heb daarom een simkaart in dat land gekocht. Mijn simkaart van Nederlsnd geb ik dus uit de telefoon gehaald en die van hier erin gedaan.
Nu gebruik ik dus steeds 4G omdat dit bij het abonnement van de buitenlandse simkaart in zat.
Toch ben ik ergens bang dat dit toch op één of andere manier via m'n Nederlandse simkaart gaat (want mijn WhatsApp telefoonnummer is nog wel hetzelfde) . En dat ik straks een enorme rekening krijg
Maar de simkaart kan toch niet meer werken zodra die uit de telefoon is? Of ben ik nou gek