Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 10:50

Nyaleti schreef:
Weet iemand waar ik mijn vaccinatie bewijs opnieuw kan uitprinten?
Of is de QR app goed?

Kan vandaag misschien mijn boosterprik krijgen als er wat overblijft.

Waarom wil je hem opnieuw uitprinten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:28

robert45 schreef:
In Groningen -Grijpskerk is een huisarts die elke patiënt van zijn praktijk de mogelijkheid bied om de boosterprik te halen.

Je zou zeggen dat het super is want hoe sneller en hoe meer prikken hoe beter. Maar nee toch niet de GGD heeft al aangegeven dat dit absoluut niet de afspraak is. Blijkbaar is het niet de bedoeling om sneller te werken, gisteren in Groningen wachttijden van 2-3 uur voor de ouderen die dus in de kou staan te wachten.

Antwoord GGD
De GGD Groningen en de huisartsenkring Groningen zijn momenteel in gesprek over het versnellen van de boostercampagne. Volgens een GGD-woordvoerder wordt er gesproken over het uitnodigingsbeleid, registratie en de levering van de vaccins.

Wederom dus zeer trage uitvoering, je had dat immers al moeten voorbereiden vooraf. Nu zitten we in een lockdown die zeer veel leed veroorzaakt. Hoe sneller we prikken hoe eerder we van die lockdown af kunnen zijn met een beetje geluk.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/881854/h ... t-lockdown

Ook geen wonder dat Nederland het steeds het slechtste doet in Europa.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:33

Er werd van de week in de technische briefing verteld waarom dit niet handig is.
Er is vorige keer een hoop niet goed doorgegeven/doorgekomen (vaccinaties niet goed geregistreerd en daardoor dus geen QR) en daar zijn ze nu nog mee bezig om dat recht te trekken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:40

Needje schreef:
Er werd van de week in de technische briefing verteld waarom dit niet handig is.
Er is vorige keer een hoop niet goed doorgegeven/doorgekomen (vaccinaties niet goed geregistreerd en daardoor dus geen QR) en daar zijn ze nu nog mee bezig om dat recht te trekken.

Vanaf het begin fan de vaccinatie hebben ze al ICT problemen. Vorig jaar begon Nederland al als laatste omdat ze de ICT weer eens niet op orde hadden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 11:57

Daarom vind ik het best verbazingwekkend dat men bang is dat de nederlandse overheid je bespioneert of een digitale samenleving wil ofzo.. ze kunnen technisch helemaal niks :')
En dat voor een tech-land... schandalig dat de meest belangrijke systemen niet werken...

maar goed, droge voeten zijn ook belangrijk, dat kunnen 'we' dan weer wel :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:22

Needje schreef:

Het is dan ook een draak van een systeem :') Lees voor de gein eens hier hoe het moet https://docs.brba.eu/handleidingen/
En dat gecombineerd met zorgverleners die vaak toch wel wat digibeet zijn... geen wonder dat het niet altijd goed gaat.
Maar dat is toch geen reden om dan maar alles via de GGD te doen? Pak dan het systeem aan, maak het gebruiksvriendelijker!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 12:46

Cer schreef:
Daarom vind ik het best verbazingwekkend dat men bang is dat de nederlandse overheid je bespioneert of een digitale samenleving wil ofzo.. ze kunnen technisch helemaal niks :')
En dat voor een tech-land... schandalig dat de meest belangrijke systemen niet werken...

maar goed, droge voeten zijn ook belangrijk, dat kunnen 'we' dan weer wel :j

Dat bespioneren kunnen ze al jaren. Overal hangen camera’s en via je mobiele telefoon weet men ook met wie je contact hebt gehad enz. Google die ziet wat jouw interesseerd enz...
Ik snap die angst daarom nu ook niet want Men loopt wel bijna 24/7 met mobieltje dicht aan het lijf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:07

Google is, meen ik, vooralsnog niet de Nederlandse overheid, als ik het goed heb..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:40

Omdat er hier volgens mij wat bokkers zijn die in Duitsland wonen ….
Kunnen jullie mij vertellen wat de bezoekregels/adviezen zijn voor Duitsland met kerst? Hoeveel personen mogen er daar ontvangen worden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:42

Popstra schreef:
Dat bespioneren kunnen ze al jaren.

en dat maakt het goéd.
Rechtvaardigt uitbreiding ervan?

Ik ben misschien 20% van mijn tijd bij mijn mobiel.
Als ik ´uit´ ben ligt deze meestal in de auto, of thuis.
Ik heb daarom een afgedrukt certificaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:21

Huertecilla schreef:
Popstra schreef:
Dat bespioneren kunnen ze al jaren.

en dat maakt het goéd.
Rechtvaardigt uitbreiding ervan?

Ik ben misschien 20% van mijn tijd bij mijn mobiel.
Als ik ´uit´ ben ligt deze meestal in de auto, of thuis.
Ik heb daarom een afgedrukt certificaat.

Neen, maar waarom nu die achterdocht en dan ook nog al jaren met een makkelijk traceerbaar mobieltje in je zak overal naar toe gaan als je daar zo angstig voor bent!?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:23

Vayo schreef:
Kunnen jullie mij vertellen wat de bezoekregels/adviezen zijn voor Duitsland met kerst? Hoeveel personen mogen er daar ontvangen worden?

Ik begreep gister op nieuwsuur dat men in Duitsland 10 man op bezoek kon hebben met kerst.

Het ging er over Nederland het enige land is met de strengste maatregels nu

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:52

Boostershoppen...ons woord van het jaar :D

Citaat:
“Boostershoppen”, het had het woord van het jaar kunnen zijn. Tot gisteren kon je nog een prikje gaan halen in twee Brusselse treinstations waar een vaccinatiepost actief was. De boosterprik werd daar gezet, zonder controle van het adres van de gevaccineerde

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:54

Popstra schreef:
Neen, maar waarom nu die achterdocht en dan ook nog al jaren met een makkelijk traceerbaar mobieltje in je zak overal naar toe gaan als je daar zo angstig voor bent!?

Voor een deel zit het risico niet in de locatiegegevens overigens. De problemen komen bv door databestanden die slecht aan elkaar gekoppeld zijn, waarna het fraudevlaggetje omhoog gaat. Hoe meer data, hoe groter dat risico. (Maar je rekeningafschriften zijn dan een groter risico.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:17

Popstra schreef:

Omdat mensen dat geen fijn idee vinden :)*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:20

Popstra schreef:
Vayo schreef:

Ik begreep gister op nieuwsuur dat men in Duitsland 10 man op bezoek kon hebben met kerst.

Het ging er over Nederland het enige land is met de strengste maatregels nu

Als ik me niet vergis moet je vanuit NL wel
In quarantaine als je geen booster gehad hebt en kinderen zonder vaccinatie sowieso in quarantaine en test. Misschien even checken voor de zekerheid, het wisseld ook per Bundesland.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:21

Shadow0 schreef:
Popstra schreef:

Voor een deel zit het risico niet in de locatiegegevens overigens. De problemen komen bv door databestanden die slecht aan elkaar gekoppeld zijn, waarna het fraudevlaggetje omhoog gaat. Hoe meer data, hoe groter dat risico. (Maar je rekeningafschriften zijn dan een groter risico.)

...én ik betaal alles kontant ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:22

Sizzle, waar lees je dat? er zijn volgens mij best wat Nederlanders die een nachtje Duitsland gaan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:50

sureido schreef:
Sizzle, waar lees je dat? er zijn volgens mij best wat Nederlanders die een nachtje Duitsland gaan?

Dat is het laatste wat ik voor B-W meegekregen heb maar dat kan allang weer anders zijn.
Ik weet wel dat ik als volledig ingeente daar het zwembad niet meer inkom zonder test of booster.
Zal even checken

Edit:
Für Reisende aus den Niederlanden gelten bereits seit Sonntag (21.11.2021) verschärfte Regeln. Wegen der angespannten Corona-Lage gilt das Nachbarland von NRW als Hochrisikogebiet mit Reisewarnung

5-dagen quarantaine voor kinderen als ik het goed zie?
Maar het kan alweer anders zijn want dat gaat ongeveer per dag :+
Duitsland praat over een mogenlijke lockdown.

„Quarantäne für Kinder: Kinder unter zwölf Jahren sind von der Testpflicht ausgenommen, jedoch nicht von der Quarantäne-Pflicht. Kinder unter zwölf Jahren können die Quarantäne aber fünf Tage nach Einreise beenden - auch ohne Test.“

Edit 2: link
https://www1.wdr.de/nachrichten/corona- ... ln-100.amp

Misschien nog even op de site van de regering double-checken want NRW is niet automatisch heel Duitsland.
Vanwege de Omnicron zijn de wijziging van regels overal nu sneller dan knipperlichten dus het is echt lastig nu.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:34

Voorbeeldje Covid-effect.
De eerste 2 maanden van jaar 0 kostte het 500 - 600 Euro om een motorfiets van Denemarken naar Málaga te transporteren. Nu, schrik niet; 1100 - 1300 -O-
Geen wonder dat de economie béter draait.

Oh, en maskers ook buiten, overal, weer verplicht in Spanje.
Wát een voordeel dat we hier allemaal gevaccineerd zijn :roll:

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:18

Huertecilla schreef:
Voorbeeldje Covid-effect.
De eerste 2 maanden van jaar 0 kostte het 500 - 600 Euro om een motorfiets van Denemarken naar Málaga te transporteren. Nu, schrik niet; 1100 - 1300 -O-
Geen wonder dat de economie béter draait.

Dat komt niet door covid, maar door wereldwijd chronisch personeelstekort.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:35

Alles is duurder geworden sinds corona er is. De prijzen die je nu betaald voor paarden is ook echt bizar. Maar auto's en benzine net zo goed. Eigenlijk is elk voorwerp op de wereld wat te koop is duurder geworden.

Ben benieuwd of dat ook nog weer wat in gaat zakken. Hoop in ieder geval de huizenmarkt wel wat.

Toen ik net in de Fjordenwereld kwam betaalde je voor een veulen soms rond de 1200 tot 1500 nu komen er 2 jarigen voorbij waar 7000 voor gevraagd wordt. Als ik mijn 3 jarige zou verkopen zou ik er zo 8000 tot 8500 voor proberen te vragen , mensen geven het ook nog...

En dat is echt bizar veel voor een Fjord....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:49

Citaat:
klopt, dat is bezopen. 8)7

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:54

pien_2010 schreef:
Citaat:
klopt, dat is bezopen. 8)7

Zo bezopen is dat niet. Ga eens rekenen wat een paard gekost heeft tegen de tijd dat hij twee is. Dan komt dat een stuk dichter in de buurt bij €7000 dan €1500

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:58

996981 schreef:
Citaat:

Zo bezopen is dat niet. Ga eens rekenen wat een paard gekost heeft tegen de tijd dat hij twee is. Dan komt dat een stuk dichter in de buurt bij €7000 dan €1500

Vroeger werd dat echt nooit betaald voor een Fjord en was het aanbod veel groter. nu is de aanbod klein , de vraag opeens heel hoog en stijgen de prijzen sinds corona alleen maar.

Ik heb zelfs een telefoonhoesje weten te 'verkopen' via marktplaats dat gebeurde 3 jaar terug echt niet :')