Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:57

bigone schreef:
I am Thierry, I live in the Netherlands. From the 25th of September, my family and I will be banned from restaurants, ceremonies, cultural events, traveling and otherwise participating in society, because we refuse to convert to the new ideology. #coronapasOmlaag wijzende rode driehoek #NewNormal

Je moet toch echt thuisblijven volgens opperhoofd Thierry. Hij word zoo gediscrimineerd.

Ik zie dit statement wel bij meer mensen voorbij komen op insta..
Ik heb echt medelijden met ze :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:58

Electra63 schreef:
Relaxed schreef:
Hij ging toch forumland oprichten? :+

Urk lijkt me een goede plek, nadat we er weer een eiland van hebben gemaakt. ;)

Kunnen we die dan wel dat eiland de open zee op duwen. In het IJsselmeer vind ik toch een beetje zonde.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:58

Precies, Forumeiland Urk. Waar alles mag, van nazi-groet tot drugs. Maar wel op zondag naar de kerk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:29

Popstra schreef:
bigone schreef:
I am Thierry, I live in the Netherlands. From the 25th of September, my family and I will be banned from restaurants, ceremonies, cultural events, traveling and otherwise participating in society, because we refuse to convert to the new ideology. #coronapasOmlaag wijzende rode driehoek #NewNormal

Je moet toch echt thuisblijven volgens opperhoofd Thierry. Hij word zoo gediscrimineerd.

Ik zie dit statement wel bij meer mensen voorbij komen op insta..
Ik heb echt medelijden met ze :=

Er komen er nog veel meer voorbij die op dezelfde manier zijn geschreven maar dan andersom . Zo van wij gaan lekker genieten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 23:40

Swah schreef:
Wanneer je op de links in het artikel klikt, word je doorgeleid naar de geciteerde onderzoeken/data.

Je bedoelt dit?

Citaat:
On July 27, 2021, CDC released updated guidance on the need for urgently increasing COVID-19 vaccination coverage and a recommendation for everyone in areas of substantial or high transmission to wear a mask in public indoor places, even if they are fully vaccinated

Citaat:
People infected with the Delta variant, including fully vaccinated people with symptomatic breakthrough infections, can transmit the virus to others.

Maar het is natuurlijk nog steeds oké, dat gevaccineerden meer mogen met minder restricties :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 00:31

Kabinet vroeg Mojo om geen dance-evenementen te organiseren'
Demissionair vicepremier Hugo de Jonge heeft vandaag aan festivalorganisator Mojo gevraagd om voorlopig geen dance-evenementen meer te organiseren, ook al konden ze dat juridisch niet afdwingen. Dat zei directeur Ruben Brouwer vanavond in tv-programma Op1.

"Het was een heel bizar gesprek", zei hij over zijn overleg met De Jonge. "Aan de ene kant omdat het kabinet op geen enkele manier kan uitleggen waarom we ons moeten houden aan een maximum van 75 procent van de bezoekers. Wij hebben daar tegenover een heel onderzoeksrapport, geschreven door OMT-wetenschappers, waaruit blijkt dat het helemaal niets uitmaakt of je nou 75 of 100 procent van het aantal bezoekers toelaat." Dat maakt echter wel het verschil tussen een winstgevende en een verlieslatende tournee, aldus Brouwer.

Brouwer: "Daarnaast bleek tijdens het gesprek dat ze ons wilden vragen om liever geen dance-evenementen te organiseren, ook niet op driekwart van de capaciteit en als ze afgelopen zijn voor middernacht. Er werd ons eigenlijk vriendelijk verzocht om het dansen te verbieden. Ze kregen dat juridisch niet voor elkaar, om onderscheid te maken tussen een concert en iets met een dj, dus hebben ze aan ons gevraagd: laten we daar nou een afspraak over maken, en dat dansen nog even verbieden."

Te bizar voor woorden gewoon, deze man is echt op geen enkele manier meer serieus te nemen.

https://nos.nl/liveblog/2397625-kabinet ... en-qr-code

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 06:24

Als dat echt zo is …. :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 07:29

Wat dat betreft kan ik de beslissingen van het kabinet ook niet volgen. Er is een OMT in het leven geroepen waar alleen naar geluisterd lijkt te worden als het het kabinet goed uitkomt, er wordt met twee maten gemeten (Zandvoort vs. andere meerdaagse evenementen) waarbij ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat de lobby hier in meespeelt, er worden veelvuldig verkeerde beslissingen gemaakt (Dansen met Janssen) waarbij vervolgens geen verantwoordelijkheid wordt genomen. Of erger nog, er wordt met de vinger naar de burger gewezen: “Foei dat u zich zomaar aan de versoepelde maatregelen hield en gebruik maakte van ons lekkende systeem!”
En dan nu weer een gesprek met de Jonge waarin er blijkbaar geen wettelijke maar ook geen wetenschappelijke basis is om de evenementen aan banden te leggen en worden de organisatoren dús maar op eigen verantwoordelijkheid gewezen?

Wat dat betreft voel ik de groeiende ergernis ook. Zoals minister Kaag al opmerkte; de visie ontbreekt compleet.

Dat komt bovenop de toeslagenaffaire, Rutte die voor de zoveelste keer “ik heb hier geen herinnering meer aan” uit de hoge hoed trekt, nu blijkt het kabinet al geweten te hebben van VVD politici die een baan in de lobby krijgen maar in de tussentijd in de kamer mogen blijven werken…. Wat dat betreft snap ik nier dat de VVD in de laatste peilingen weer twee zetels is gestegen. Wie zijn de mensen die naar de afgelopen twee jaar kijken en denken: Sjee, petje af. Mijn stem krijg je?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 07:46

T is dat anderen zich ook niet zo heel tof profileren, want anders dan een hoop geschreeuw heb ik de oppositie ook niet echt met iets nuttigs horen komen helaas... Ze doen toch allemaal aan handjeklap... ?

k denk dat maatregelen nu echt niet meer houdbaar zijn...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 07:55

Cer schreef:
T is dat anderen zich ook niet zo heel tof profileren, want anders dan een hoop geschreeuw heb ik de oppositie ook niet echt met iets nuttigs horen komen helaas... Ze doen toch allemaal aan handjeklap... ?

k denk dat maatregelen nu echt niet meer houdbaar zijn...?

Ik denk ze de adviezen van het OMT moeten gaan volgen. En dat is niet schaf de bende maar af. Want dan kunnen we straks weer op slot.

Maar gewoon de boel door laten gaan op 100% mét toegangscontrole en bewijzen.

En er waren volgensmij ook nog wel punten die wel afgeschaft zijn waar het OMT totaal niet achter stond.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:04

Willen ze dan wel of niet voor een nog hogere vaccinatiegraad gaan, en hoe doen ze dat dan? Want zonder hogere 'dekking' zal je tot het eind der tijden moeten blijven testen? (of in ieder geval totdat iedereen het gehad heeft, en de mensen die het overleefd hebben, overgebleven zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:49

Natuurlijk willen ze dat. Want anders gaat de boel gewoon weer op slot. Dat wordt ook wel steeds gezegd dat de vaccinatiegraad omhoog moet. Want vaccineren helpt.

Wat stel je anders voor? Alles maar open en dan rent de zorg maar weer de benen uit zn lijf? Dat gaat hem ook niet worden. Dus links of rechtsom zal er iets moeten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:54

Spenk schreef:
Natuurlijk willen ze dat. Want anders gaat de boel gewoon weer op slot. Dat wordt ook wel steeds gezegd dat de vaccinatiegraad omhoog moet. Want vaccineren helpt.

Wat stel je anders voor? Alles maar open en dan rent de zorg maar weer de benen uit zn lijf? Dat gaat hem ook niet worden. Dus links of rechtsom zal er iets moeten.

Alles open en een quote op IC bedden voor ongevaccineerden met corona.
Zodat ze zelf hun consequenties dragen ipv zorg, kwetsbaren en ondernemers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 08:56

Dat zou van mij mogen. Maar dat gaat nooit gebeuren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:04

DuoPenotti schreef:

In principe is dat al gezegd door de ziekenhuizen, we hebben zoveel bedden, we willen de gewone zorg door laten gaan en de uitgestelde zorg inhalen dus er zijn maar een bepaald percentage bedden voor Corona patiënten aanwezig.
Zonder code zwart.
Vorig jaar was de discussie over code zwart aanleiding om richtlijnen op te stellen in geval van wat als?
Ik zou me voor kunnen stellen dat die weer veranderen wanneer er een house van mensen komt die niet gevaccineerd willen worden op de poort klopt.
Toen waren de richtlijnen opgesteld terwijl nog lang niet iedereen geprikt was, nu kan iedereen geprikt zijn.
Ik hoop het niet want iedereen moet zorg kunnen krijgen maar in sommige Amerikaanse ziekenhuizen is het al realiteit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:21

Maar er wordt toch nog steeds door gevaccineerd? Dus dat getal loopt toch nog op?
En de besmettingen lopen op, dus natuurlijke immuniteit ook.. Het is geen statisch gegeven toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:25

We zitten al weken rond het zelfde percentage. Ik verwacht niet dat daar ineens nog 10% bijkomt. In Duitsland, Frankrijk etc is echt wel bewezen dat na de aankondiging van coronapas het storm liep met de entingen. Dus ik verwacht ze daar hier ook op hopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:28

Cer schreef:
Maar er wordt toch nog steeds door gevaccineerd? Dus dat getal loopt toch nog op?
En de besmettingen lopen op, dus natuurlijke immuniteit ook.. Het is geen statisch gegeven toch?

Zeker niet. Ook de natuurlijke immuniteit stijgt nog steeds met iedere besmetting. Tot het punt dat ook voldoende ongevaccineerden antistoffen hebben opgebouwd en corona daarmee dezelfde risico's heeft voor de samenleving als een willekeurige griepgolf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:51

Maar dan hebben we nog 2 miljoen te gaan en daar zitten niet de mensen bij die het al doorgemaakt hebben of de 700.000 waarbij vaccinatie niet genoeg/goed werkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:58

bigone schreef:
DuoPenotti schreef:

In principe is dat al gezegd door de ziekenhuizen, we hebben zoveel bedden, we willen de gewone zorg door laten gaan en de uitgestelde zorg inhalen dus er zijn maar een bepaald percentage bedden voor Corona patiënten aanwezig.
Zonder code zwart.
Vorig jaar was de discussie over code zwart aanleiding om richtlijnen op te stellen in geval van wat als?
Ik zou me voor kunnen stellen dat die weer veranderen wanneer er een house van mensen komt die niet gevaccineerd willen worden op de poort klopt.
Toen waren de richtlijnen opgesteld terwijl nog lang niet iedereen geprikt was, nu kan iedereen geprikt zijn.
Ik hoop het niet want iedereen moet zorg kunnen krijgen maar in sommige Amerikaanse ziekenhuizen is het al realiteit.

Doordat corona levensbedreigend is en veel gewone zorg niet, dat als ze dan gaan kijken wie heeft recht op dat bed, dat dan de ongevaccineerde toch voorrang krijgt.
Vorig jaar was niemand gevaccineerd dus in die zin allemaal gelijk en was minder acute operaties/zorg uitstellen een logische keuze.
Nu kunnen ze niet gaan zeggen, oh die heupoperatie moet, jij met corona voor jou is geen plek, ook al moet je aan de optiflow of zelfs beademing.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:59

Spenk schreef:
We zitten al weken rond het zelfde percentage. Ik verwacht niet dat daar ineens nog 10% bijkomt. In Duitsland, Frankrijk etc is echt wel bewezen dat na de aankondiging van coronapas het storm liep met de entingen. Dus ik verwacht ze daar hier ook op hopen.

Klopt.
Ik kijk een beetje met verbazing naar al die ophef.
Het leven is leuk weer met de pass sanitair. We mogen weer overal naar toe, mondkapjes en afstand houden blijven verplicht, en dat is het dan ook wel.
Zelfs in ziekenhuizen (behalve bij spoed), moet je pass sanitair op orde zijn en ook in sommige winkels (bv orange) en bij een normale opname moet ook de gevaccineerde patiënt een negatieve test overhandigen.
Volgens mijn app zijn meer als 80 % mensen gevaccineerd en dat aantal stijgt nog steeds . Volgens de EU app zit Frankrijk op ++ 60% net als Nederland . Dus dat verschil kan ik niet goed plaatsen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:17

Spenk schreef:
Natuurlijk willen ze dat. Want anders gaat de boel gewoon weer op slot.

Bron?

Nee, serieus, dat is ongefundeerde bangmakerij. De enige reden om de boel ´op slot´te gooien was overspoelen van de gezondheidszorg. Dat risico bestaat niet meer.

Het is nu het overgrote deel gevaccineerd is, dé gelegenheid om het virus zich onder de bevolking te laten verspreiden en zo een échte basis van brede resistentie te krijgen.
Tenzij jullie, ja JÚLLIE!; de banggemaakte doemdenkerds, in een maatschappij van verplichte vaccinaties en contrioles willen leven.
Kijk, wie nu nog bang is, houndt zelf maar meer afstand, masker op. Voor een gezonde, resistente bevolking als geheel is besmetting nódig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:18

Ik ben het voor een keer met je eens HC. Tijd om de “natuur” zijn werk te laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:19

Dat risico bestaat niet meer? Spreek misschien voor je eigen land. Maar dat risico is er hier wel.

Meerdere ziekenhuizen hier hebben alweer een paar dagen de spoed dicht gehad omdat er geen bedden meer waren.

De natuur zijn werk laten doen is leuk en aardig. Maar dan zadel je dus de zorg die al 1,5 jaar keihard werkt op met het probleem van de niet gevaccineerden. Want je kan mensen moeilijk op straat laten liggen he.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:23

pien_2010 schreef:
Volgens mijn app zijn meer als 80 % mensen gevaccineerd en dat aantal stijgt nog steeds . Volgens de EU app zit Frankrijk op ++ 60% net als Nederland . Dus dat verschil kan ik niet goed plaatsen.

Typerend voor de onformatie.

Hier in andalucía is het tegen de 85% boven de 16. Van die overgebleven 15% kán een groot deel helemaal niet gevaccineerd worden vanwege contra indicatie.
Hét moment om de boel ÓPEN te gooien en zoveel mogelijk mensen natuurlijke weerstand te laten ontwikkelen.
De paar die ziek worden kan de gezondheidszorg mákkelijk aan en dat was het probleem toch?!

Vraag je eens af wát we nu eigenlijk moeten willen? Een brede basisresistentie bij de bevolking net als bij griep of een niet meer terug te draaien precedent voor vaccinatieplicht/-controles.