Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Roodvos schreef:Maar wie zegt dat het niet leidt tot meer besmettingen? De cijfers lopen nog steeds op, en vooral in het westen en zuiden van land:
https://nos.nl/artikel/2374700-rivm-all ... igers.html
Citaat:Dit zijn ook net de regio's van de illegale feesten en drukke parken en stranden. Althans, dat wat regelmatig in het nieuws komt.
En het zal wel niet aan te tonen zijn dat het daardoor komt. Maar je dan omgekeerd dus ook niet zeggen dat het er geen rol in speelt.
Ik vraag me dan altijd af of die selectief luisteren ofzo?Citaat:Dat zei ik ook maar ja, de oppositie kraait weer victorie.
Roodvos schreef:996981 schreef:
Maar wat is daar het probleem van, als het niet lijdt tot meer besmettingen?
Maar wie zegt dat het niet leidt tot meer besmettingen? De cijfers lopen nog steeds op, en vooral in het westen en zuiden van land:
https://nos.nl/artikel/2374700-rivm-all ... igers.htmlDit zijn ook net de regio's van de illegale feesten en drukke parken en stranden. Althans, dat wat regelmatig in het nieuws komt.Citaat:Een en ander blijkt uit de weekrapportage van het RIVM, die ook laat zien dat de situatie in bijna alle regio's verslechtert. Het meest in Zuid-Holland-Zuid (onder meer Dordrecht), Limburg-Noord, Rotterdam-Rijnmond, Noord-Holland-Noord, Zaanstreek-Waterland en Brabant-Zuidoost (onder meer Eindhoven).
En het zal wel niet aan te tonen zijn dat het daardoor komt. Maar je dan omgekeerd dus ook niet zeggen dat het er geen rol in speelt.
Ann schreef:@bigone & secricible,
Ik sluit me er ook bij aan. Het is nu natuurlijk gemakkelijk roepen vanuit de oppositie (of op Bokt) wat er toendertijd allemaal beter had gekund...
Neonlight schreef:Dat is niet helemaal waar. Omgeving Eindhoven en Noord Limburg komt niet in het nieuws met drukke parken en illegale feesten. Ook in het regionale nieuws niks daarover, en ook hoor je niets via de bevolking daarover. Hier in de omgeving niets van dat alles maar wel iedere keer hoog in de cijfers. Denk dat het nog altijd voornamelijk in de huiselijke sfeer en op het werk gebeurd dat de mensen besmet raken. Ons stukje straat is bijna iedereen al in aanraking geweest met Corona, 1 gezin in huiselijke kring en de rest via werk.
DuoPenotti schreef:Ik daarin met Neonlight mee.
Hier zijn volgens mij geen overvolle parken geweest toch?
En feesten zullen er vast zijn, maar ook weinig van gehoord.
Ik denk dat je veel meer moet kijken naar de scholen.
Die verspreiden daar lekker, nemen het naar huis, enz enz.
Citaat:Tja het effect van onderwijs en de psychische gevolgen daarvan zijn nu eenmaal wel belangrijker dan de mogelijkheid om bij elkaar te komen op een terras
DuoPenotti schreef:Lenaa
Maar waarom het vergelijk van het terras?
wat dacht je van gewoon minder opnames?
Hoeveel gevolgen het psychisch gaat hebben weet ook geen mens, is ook natte vingerwerk.
DuoPenotti schreef:Ik daarin met Neonlight mee.
purny schreef:DuoPenotti schreef:Ik daarin met Neonlight mee.
Het is idd mij opgevallen dat sinds de scholen weer open zijn de besmettingen toenemen. Anders gewoon de zomervakantie naar voren halen
Neonlight schreef:Ging om Zuid-Oost Brabant he, Den Bosch valt daar niet onder. Dat is meer de lijn Eindhoven naar het oosten en alles wat eronder valt. Mijn regio en bijna die van Duopenotti, die zit volgens mij net aan de Limburgse kant.
En hier is het ook niet afgeladen vol in het buitengebied. Niet dat bossen en parken gesloten moeten worden. Zijn ook behoorlijk wat bossen hier.
Boras schreef:Ik stuitte zojuist op een video van de beddencentrale van het Amsterdam UMC (de plek waar ziekenhuisbedden worden gereinigd en waar bedden dus massaal leeg staan), maar die wordt gebracht als een video van een patiëntenafdeling. Een geheel lege verpleegafdeling!!!!
Op Facebook is dat filmpje 14.000 keer gedeeld. Valse foto, valse tekst. Hoogst verontwaardigt lopen doen alsof het bewijst dat het met die corona heel erg meevalt en met droge ogen beweren dat mensen voorgelogen worden. Hoppa, altijd zat mensen die erin willen geloven, omdat het voor hen blijkbaar makkelijker is hun kop in het zand te steken dan de werkelijkheid te aanvaarden en te hanteren.
Ongelooflijk dat medewerkers van een ziekenhuis aan dit soort aangrijpende, frustrerende onzin hun tijd en energie moeten verspillen. Wie had dit soort taferelen ooit kunnen voorspellen.