Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:58

Roodvos

Of zijn het gewoon de plaatsen waar veel mensen wonen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:00

Roodvos schreef:
Maar wie zegt dat het niet leidt tot meer besmettingen? De cijfers lopen nog steeds op, en vooral in het westen en zuiden van land:
https://nos.nl/artikel/2374700-rivm-all ... igers.html

Ik zie niet in wat dit artikel te maken heeft met de twee mooie dagen nu en het buiten zijn van mensen?

Citaat:
Dit zijn ook net de regio's van de illegale feesten en drukke parken en stranden. Althans, dat wat regelmatig in het nieuws komt.
En het zal wel niet aan te tonen zijn dat het daardoor komt. Maar je dan omgekeerd dus ook niet zeggen dat het er geen rol in speelt.

In het artikel worden 70ers genoemd.. die zijn toch niet op die feesten..? Buiten dat het nu, dacht ik, om buitenlucht ging (en zonnetje enzo) en dat is denk met die feesten niet aan de hand? (binnen, of snachts)

Citaat:
Dat zei ik ook maar ja, de oppositie kraait weer victorie.
Ik vraag me dan altijd af of die selectief luisteren ofzo?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:02

@bigone & secricible,
Ik sluit me er ook bij aan. Het is nu natuurlijk gemakkelijk roepen vanuit de oppositie (of op Bokt :+ ) wat er toendertijd allemaal beter had gekund...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:04

Dat is niet helemaal waar. Omgeving Eindhoven en Noord Limburg komt niet in het nieuws met drukke parken en illegale feesten. Ook in het regionale nieuws niks daarover, en ook hoor je niets via de bevolking daarover. Hier in de omgeving niets van dat alles maar wel iedere keer hoog in de cijfers. Denk dat het nog altijd voornamelijk in de huiselijke sfeer en op het werk gebeurd dat de mensen besmet raken. Ons stukje straat is bijna iedereen al in aanraking geweest met Corona, 1 gezin in huiselijke kring en de rest via werk.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:10

Roodvos schreef:
996981 schreef:

Maar wat is daar het probleem van, als het niet lijdt tot meer besmettingen?

Maar wie zegt dat het niet leidt tot meer besmettingen? De cijfers lopen nog steeds op, en vooral in het westen en zuiden van land:
https://nos.nl/artikel/2374700-rivm-all ... igers.html
Citaat:
Een en ander blijkt uit de weekrapportage van het RIVM, die ook laat zien dat de situatie in bijna alle regio's verslechtert. Het meest in Zuid-Holland-Zuid (onder meer Dordrecht), Limburg-Noord, Rotterdam-Rijnmond, Noord-Holland-Noord, Zaanstreek-Waterland en Brabant-Zuidoost (onder meer Eindhoven).
Dit zijn ook net de regio's van de illegale feesten en drukke parken en stranden. Althans, dat wat regelmatig in het nieuws komt.

En het zal wel niet aan te tonen zijn dat het daardoor komt. Maar je dan omgekeerd dus ook niet zeggen dat het er geen rol in speelt.

Dat was dus precies mijn initiële vraag... of er een verband is tussen samenkomen in grote groepen buiten met mooi weer en het aantal besmettingen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:12

Ann schreef:
@bigone & secricible,
Ik sluit me er ook bij aan. Het is nu natuurlijk gemakkelijk roepen vanuit de oppositie (of op Bokt :+ ) wat er toendertijd allemaal beter had gekund...

Die dame bij nieuwsuur roept ook heel hard dT we dat hadden moeten doen zonder vragen te stellen.
Maar als dan de vraag komt wat dat had betekend voor de huidige situatie dan is dat niet te bepalen.

Ik vraag me af hoe de oppositie had gereageerd als we 10miljoen hadden geïnvesteerd zonder op papier te zetten onder welke voorwaarde.
Ik vraag me afwat de EU had gevonden als NL een eigen pad was ingestoken. En later is gekozen om alles gezamenlijk te doen. Afspraken van duitsland/frankrijk/nl met AZ zijn overgenomen door de EU.

Dit is echt zo achteraf gepraat. En nog steeds...

Als ik brood bestel bij de bakker en die vervolgens zegt "sorry, ik kan niet leveren, ik heb tekort en lever eerst terug aan de molen waar mijn meel gemaakt wordt"
Dan ben je als bakker toch mis? Nu ben ik ineens fout "want had ik ook maar meel moeten malen"
Ja doei, wereld op z'n kop. AZ is gewoon uiterst onbetrouwbaar en dit bewijst dat opnieuw voor mij.

lenaa_tje

Neonlight schreef:
Dat is niet helemaal waar. Omgeving Eindhoven en Noord Limburg komt niet in het nieuws met drukke parken en illegale feesten. Ook in het regionale nieuws niks daarover, en ook hoor je niets via de bevolking daarover. Hier in de omgeving niets van dat alles maar wel iedere keer hoog in de cijfers. Denk dat het nog altijd voornamelijk in de huiselijke sfeer en op het werk gebeurd dat de mensen besmet raken. Ons stukje straat is bijna iedereen al in aanraking geweest met Corona, 1 gezin in huiselijke kring en de rest via werk.

Den Bosch Eindhoven is 35 km? Dat noem ik best wel in de omgeving van en daar was wel een illegaal feest afgebroken afgelopen weekend

DuoPenotti

Ik daarin met Neonlight mee.
Hier zijn volgens mij geen overvolle parken geweest toch?
En feesten zullen er vast zijn, maar ook weinig van gehoord.

Ik denk dat je veel meer moet kijken naar de scholen.
Die verspreiden daar lekker, nemen het naar huis, enz enz.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:14

DuoPenotti schreef:

Tja het effect van onderwijs en de psychische gevolgen daarvan zijn nu eenmaal wel belangrijker dan de mogelijkheid om bij elkaar te komen op een terras

DuoPenotti

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:16

Lenaa
Maar waarom het vergelijk van het terras?
wat dacht je van gewoon minder opnames?

Hoeveel gevolgen het psychisch gaat hebben weet ook geen mens, is ook natte vingerwerk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:17

Citaat:
Tja het effect van onderwijs en de psychische gevolgen daarvan zijn nu eenmaal wel belangrijker dan de mogelijkheid om bij elkaar te komen op een terras

Volgens mij worden hier nu een aantal dingen nogal door elkaar gehaald...

De illegale feesten zijn vnl binnen (die in eindhoven wel iig)
De schoolklassen zitten vnl binnen
Ik meen dat de opmerking in eerste instantie ging over buitenlucht..
Wat terassen met onderwijs van doen heeft, zie ik zo even niet?

Het lijkt inderdaad op dat onderwijs / psyche belangrijker is dan de besmettingen die kinderen eventueel aan andere doorgeven.. ik vind daar verder niks van, maar dat wijzen naar andere situaties snap ik dan niet helemaal...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:19

DuoPenotti schreef:
Lenaa
Maar waarom het vergelijk van het terras?
wat dacht je van gewoon minder opnames?

Hoeveel gevolgen het psychisch gaat hebben weet ook geen mens, is ook natte vingerwerk.

En dan zit je met korte of lange termijn.
Dat wij Bruggers hebben met suïcidale gedachten is waar ik nu iets mee moet. En het effect van ‘gewoon’ naar school gaan is daarin gewoon groter.

Het effect van pubers thuis ‘opsluiten’ is gewoon heel groot

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:23

DuoPenotti schreef:

Het is idd mij opgevallen dat sinds de scholen weer open zijn de besmettingen toenemen. Anders gewoon de zomervakantie naar voren halen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:24

Niet alles is puber natuurlijk
Ik denk juist dat de basisscholen heel veel verspreiden, tenminste als ik om me heen hoor hier van schoolsluitingen.
Daar had ik inderdaad duidelijker in moeten zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:24

Ik hoor nooit wat van feestjes hier in de buurt (omg Eindhoven), zit zeker niet in het goede circuit :))

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:27

Drukke parken dan denk ik aan Vondelpark en Museumplein waar al maanden elke zondag honderden mensen samen komen in Amsterdam. Heb daar nog niks over superspreading en velen besmettingen gehoord....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:27

Nou ja als je in het andere topic leest over 'druk in buitengebied' is het blijkbaar al heel lang overal heel druk...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:28

Ik stuitte zojuist op een video van de beddencentrale van het Amsterdam UMC (de plek waar ziekenhuisbedden worden gereinigd en waar bedden dus massaal leeg staan), maar die wordt gebracht als een video van een patiëntenafdeling. Een geheel lege verpleegafdeling!!!!

Op Facebook is dat filmpje 14.000 keer gedeeld. Valse foto, valse tekst. Hoogst verontwaardigt lopen doen alsof het bewijst dat het met die corona heel erg meevalt en met droge ogen beweren dat mensen voorgelogen worden. Hoppa, altijd zat mensen die erin willen geloven, omdat het voor hen blijkbaar makkelijker is hun kop in het zand te steken dan de werkelijkheid te aanvaarden en te hanteren.

Ongelooflijk dat medewerkers van een ziekenhuis aan dit soort aangrijpende, frustrerende onzin hun tijd en energie moeten verspillen. Wie had dit soort taferelen ooit kunnen voorspellen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:29

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Het is idd mij opgevallen dat sinds de scholen weer open zijn de besmettingen toenemen. Anders gewoon de zomervakantie naar voren halen

Uhm pardon? Hebben docenten en leerlingen (maar ook ouders) ook nog wat in te brengen?
Wat denk je dat we aan het doen zijn? Dagbesteding?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:30

Rustig maar hoor...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:32

purny schreef:
Rustig maar hoor...

Maar snap je wel mijn punt :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:05

Ging om Zuid-Oost Brabant he, Den Bosch valt daar niet onder. Dat is meer de lijn Eindhoven naar het oosten en alles wat eronder valt. Mijn regio en bijna die van Duopenotti, die zit volgens mij net aan de Limburgse kant.
En hier is het ook niet afgeladen vol in het buitengebied. Niet dat bossen en parken gesloten moeten worden. Zijn ook behoorlijk wat bossen hier.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:32

Ik woon bijna tegen de Groote Peel aan.
Grens Z.O Brabant Limburg dus.
En hier is het wel druk bij de ingang van de Peel.
Maar inderdaad afgesloten is het nog niet geweest. Al vind ik het er echt te vol en ga niet wandelen als er zoveel auto's staan.
Maar het zal gerust erger kunnen als ze het afsluiten.

Den Bosch valt idd onder Noord-Oost Brabant.
https://www.brabant.nl/-/media/54530f31 ... .jpg?la=nl

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:33

Neonlight schreef:
Ging om Zuid-Oost Brabant he, Den Bosch valt daar niet onder. Dat is meer de lijn Eindhoven naar het oosten en alles wat eronder valt. Mijn regio en bijna die van Duopenotti, die zit volgens mij net aan de Limburgse kant.
En hier is het ook niet afgeladen vol in het buitengebied. Niet dat bossen en parken gesloten moeten worden. Zijn ook behoorlijk wat bossen hier.

Dat snap ik maar qua kilometers vind ik dat gewoon behoorlijk in de buurt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:37

Boras schreef:
Ik stuitte zojuist op een video van de beddencentrale van het Amsterdam UMC (de plek waar ziekenhuisbedden worden gereinigd en waar bedden dus massaal leeg staan), maar die wordt gebracht als een video van een patiëntenafdeling. Een geheel lege verpleegafdeling!!!!

Op Facebook is dat filmpje 14.000 keer gedeeld. Valse foto, valse tekst. Hoogst verontwaardigt lopen doen alsof het bewijst dat het met die corona heel erg meevalt en met droge ogen beweren dat mensen voorgelogen worden. Hoppa, altijd zat mensen die erin willen geloven, omdat het voor hen blijkbaar makkelijker is hun kop in het zand te steken dan de werkelijkheid te aanvaarden en te hanteren.

Ongelooflijk dat medewerkers van een ziekenhuis aan dit soort aangrijpende, frustrerende onzin hun tijd en energie moeten verspillen. Wie had dit soort taferelen ooit kunnen voorspellen.

Dat is echt het risico van deze tijd.

Halve waarheden aangevuld met hele leugens en zo "nieuws" verspreiden waar iemand zelf voordeel bij heeft.

Halve waarheid hier:
Waarheid: er ZIJN letterlijk lege bedden.
Waarom halve waarheid: Omdat gedaan wordt alsof dit bedden zijn waar patienten in zouden kunnen liggen. Is niet zo, ze staan in de "wasstraat". Het is geen verpleegafdeling.

De hele leugen: Zeggen dat het DUS meevalt met corona. Dat er DUS gelogen wordt.
Dat zijn valse conclusies op basis van niet kloppende gegevens, die echter wel als waarheid 'verkocht' worden.

Voordeel of belang: Sommige mensen willen ten koste van alles bewijzen dat corona overdreven wordt.

Dit is waarom ik zon hekel heb aan de wijze waarop 'nieuws' de laatste jaren gebracht wordt.