Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:17

poedersuiker hond van de buren die wel 4x dik kwartier geblaf heeft midden in de nacht. Heb daardoor slecht geslapen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:18

Hier scholeksters die weer bezig zijn met hun nest op ons dak.
De hele tijd tok. Tok. TOK. TOK!
Straks gaan ze weer met z'n allen zitten gillen.

Al is het geluid vaak een ergernis, ik vind ze zo leuk <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:36

iirrssjjee schreef:
@marcella, thanks! Het is zo vreselijk frustrerend! Elke keer als ze een flinke smak maakt, denkt ze het.... Totdat 1 van haar kinderen of kleinkinderen serieuze stappen onderneemt... Dan krabbelt ze terug :n.

Na mijn oma laatste val had ze zoveel pijn dat ze ook niet meer wilde leven. Toen hebben de 2 oudste besloten voor haar dat ze beter opgenomen kon worden. Ze is eerst heel boos geweest, maar heeft daarna toch zo'n 4 geweldige jaren gehad.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:14

saskiaojan schreef:
[ [url=m/jnMFCE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoezo zijn mensen zo 8)7
Denken ze dat paarden kunnen vliegen ofzo...

Nou veel mensen hebben geen idee hè?
Wees blij dat ie de laadklep nog vrij liet.

Kwestie van spullen inladen. En op het einde de auto naar voren trekken en paard inladen.

Hier ergenis;...

Nieuwe pup en een lange werkdag. Dus ik mag vanaf mijn werkkamer toekijken hoe een ander met dat wollige ding op pootjes speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:52

Ik heb trek in sushi. :')

En ik mis het rijden zo erg. -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:28

Iirrssjjee,ga een keer met je oma kijken in een bejaardentehuis.Misschien heeft ze wel een verkeerd beeld hoe het daar is.Een oud tante van ons wilde het ook niet,ze dacht dat ze daar heel veel op bed moest liggen en op haar kamer moest blijven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:30

Dat ik zo kleinzerig ben. Ik moest net bijna huilen omdat de dokter in mijn oor ging kijken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:45

Dat mijn pakje nogsteeds niet verder in het bezorg proces is :x
Ben er echt onredelijk gefrustreerd door...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:48

Britta31 schreef:
Iirrssjjee,ga een keer met je oma kijken in een bejaardentehuis.Misschien heeft ze wel een verkeerd beeld hoe het daar is.Een oud tante van ons wilde het ook niet,ze dacht dat ze daar heel veel op bed moest liggen en op haar kamer moest blijven.

Dat is dus het punt, ze wilt pertinent niet. En nu in Corona-tijd, zijn ze er helemaal niet happig op.... Ze heeft inderdaad een heel verkeerd beeld erover. Dat roepen we allemaal tegen haar, maar ze is niet eigenwijs hoor :( :Y)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:50

Kun je geen virtuele rondleiding regelen? Iemand die een filmpje maakt van een verzorgingshuis in de buurt? Zodat ze dat rustig op een pc of zo kan bekijken en het covid proof kan?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:53

Mijn tante is druk met van alles bezig.

Ergernis is gewoon dat ze telkens als ze is gevallen het met ons eens is, maar zodra we een week verder zijn er niks aan de hand is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:59

iirrssjjee schreef:
Britta31 schreef:

Dat is dus het punt, ze wilt pertinent niet. En nu in Corona-tijd, zijn ze er helemaal niet happig op.... Ze heeft inderdaad een heel verkeerd beeld erover. Dat roepen we allemaal tegen haar, maar ze is niet eigenwijs hoor :( :Y)

Advocaat van de duivel maar ook al is het vervelend voor de familie soms is het verpleeghuis ook geen oplossing. Mijn oma wilde ook pertinent niet, ze weigerde na een gebroken heup zelfs naar het revalidatiecentrum te gaan. Dat was voor de familie stressvol, regel dat maar eens thuis. Ze was een bejaarde die een hekel had aan andere bejaarden ... tja!
Ze heeft nog meer dan 10 jaar thuis geleefd en is thuis gestorven. In haar geliefde huis en bij haar geliefde honden. Ook dat is wat waard.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:03

Soms worden mensen er ook echt heel ongelukkig van als je ze uit hun eigen omgeving en buurt haalt.

Ik erger me aan mijn net-niet-buren. Ze zijn al sinds 7.30 nonstop aan het boren/vrezen. En dat is nu al 3 maanden lang zo'n 3 keer in de week aan de gang. Ze gaan hier vast nu ook weer mee door tot 3 uur ofzo.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:08

Het enige wat ze al jaren doet is zeuren en zaniken. Dat de buurt zo achteruitgaat, dat het verloedert, dat er steeds meer buitenlanders komen wonen, dat ze nooit wat te zien heeft, dat de mensen allemaal te beroerd zijn voor een praatje. Dat het huis oud is en dat de woningbouw nooit wat voor haar doet. Vervolgens gaat ze gemiddeld 3/4x per jaar goed op haar gat...

We maken ons allemaal enorme zorgen dat ze ene keer goed valt en dat ze dan niet de alarmknop om heeft. Het stinkt er altijd enorm (omdat ze nog steeds geen huishoudster toe heeft gestaan want ze vertrouwd het allemaal niet), ze kan zichzelf niet meer wassen, plassen doet ze wel eens in haar broek omdat ze niet op durft te staan, want ze is bang dat ze dan niet meer van de wc af komt.....

Ik gok dat wij zelf echt wel beter weten wat goed voor haar is... Dit is het laatste wat ik erover ga zeggen...

Ik snap dat jullie het goed bedoelen, maar elke ochtend en avond moet er gebeld worden omdat we gewoon bang zijn dat er iets gebeurd is. Die angst zijn we meer dan zat (na 10 jaar) en lijkt ons heel simpel op te lossen. Voor onze eigen gemoedsrust, maar ook om haarzelf van een beter, mooier en gelukkiger leven te voorzien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:14

Het is geen aanval hè? Eerder een hart onder de riem want ook wij hebben jarenlang in die angst geleefd en mijn vader wordt nog steeds iedere nacht wakker omdat hij haar uit bed hielp voor het toilet om vallen te voorkomen.
Toch was dat het voor ons als familie maar ook voor mijn oma waard.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:35

Het is jammer van de Coronatijd. We hebben mijn vader toen meegenomen voor een avondje uit wat georganiseerd werd in het (toen nog) woonzorgcentrum. Toen kwam hij erachter dat er een bekende zat en dat het best gezellig was en daarna was hij helemaal om. Maar deze tijd helpt natuurlijk totaal niet mee.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:56

Mijn ergernis: mensen die paarden die kats verrot zijn op de foto aanbieden als fokmerrie.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:44

We zouden morgen een bezichtiging hebben van een mega leuk appartement, worden we gebeld dat er al een bod is gedaan en geaccepteerd. -O-
Echt zo leuk joh, huizenjacht...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:50

marley93 schreef:
We zouden morgen een bezichtiging hebben van een mega leuk appartement, worden we gebeld dat er al een bod is gedaan en geaccepteerd. -O-
Echt zo leuk joh, huizenjacht...

Dat hebben wij toen ook gehad.. :(:) Maar houd moed, er komt vanzelf een leuk huis op jullie pad!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:52

Mensen die geen dingen zelf kunnen beslissen en eerst alles 100x met iedereen moeten bespreken.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:52

Vandaag niet zo goed in mijn vel :(

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:53

Uitstelgedrag ^)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:04

Afbeelding

Aan dit afschuwelijke, afschuwelijke wezen. Al een maand lang blèrt hij heel de nacht door. Hij heeft de twee bomen vlak achter mijn raam officieel als zijn territorium bestempeld. En hij zit er op als een piek op een kerstboom, dominante paasei vogel. Meneer begint al om HALF DRIE 'S NACHTS met gillen en houd niet op tot een uur of negen, en begint vervolgens in de middag weer om tot een uur of acht door te gaan.

Hij maakt me IEDERE nacht wakker, en ook mijn moeder die aan de andere kant van het huis slaapt!

Dus wij nog opzoeken "hoe lang blijft een merel fluiten" en blijkt dat ze gewoon vier nestjes per jaar kunnen hebben en door blijven gaan vanaf half februari tot half augustus... gvd... en hij klinkt niet eens mooi. Meer als een soort schorre haan (wat ook wel logisch is aangezien hij UREN door blijft blèren. Ik lig soms diep in de nacht te fantaseren hoe ik hem uit de boom schiet met een water pistool ofzo.. maarja, dat is ook zo zielig voor het vrouwtje dat hij (waarschijnlijk) beschermt.. waaarom moest hij zo nodig vlak bij mijn raam gaan zitten.. zo vroeg in de ochtend, wanneer je er wakker van wordt en niet meer in slaap kan komen door zijn ellendige gefluit word ik echt bloedlink van

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:07

Lestrange01 schreef:
Dus wij nog opzoeken "hoe lang blijft een merel fluiten"

Ik hoop eigenlijk wel een jaar of 50/60 nog als je het niet erg vindt? :')

Sorry haha! Wat irritant zeg!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:07

black_kelpie schreef:
Uitstelgedrag ^)

Doe mee, maar het is koud ongezellig weer. -O- :brr: