Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:18

speurneusc schreef:
Maar dat soort types zorgen er dus voor dat de volgende x miss een intelligente lockdown niet mogelijk is, maar dat het een hele wordt. Dus helemaal geen bezoekjes meer aan de ouderen achter glas, of een rondje wandelen, gewoon niet meer je huis uit mogen zelfs niet om eten te kopen. Zelf hebben ze er schijt aan en denken totaal niet aan medemens. Voor mij mogen ze die wet vandaag nog in laten gaan. En niet mauwen achteraf.....

Dan zullen er een heleboel gaan zeggen had ik maar.....

En hun gedrag heeft precies hoe te maken met hun afkomst?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:19

speurneusc schreef:
Electra63 schreef:
Ik vroeg het al eerder:
Wanneer ben je van daadwerkelijk Nederlandse afkomst?
Waar zie je dat aan?
Ik zag bij die demonstratie toch vooral witte mensen?

Oww en omdat ze wit zijn zijn ze volgens jou niet uit buiten nl. afkomstig?? Ik ken gele arabieren, ook witte Jappanners en witte Afrikanen, maar ook zeer donkere Nederlanders.

Hoe kun je dan beoordelen waar ze vandaan komen? :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:20

Pffffff de Nederlander is die man of vrouw die in Nederland geboren is.
De Nederlander is die persoon die een Nederlands paspoort heeft. Hetzij vanwege zijn of haar ouders hetzij vanwege nieuwe Nederlander zijn, hetzij door huwelijk ea en dus op latere leeftijd het NL paspoort heeft verkregen.
De Nederlander is blank, bruin, heeft blauwe, groene bruine ogen, heeft blond, bruin, rood, zwart en grijs haar etc. De Nederlander heeft een religie of niet of weet het (nog) niet.
Kortom de Nederlander is een mens waarvan de een totaal kan verschillen van de ander.
Er is een ding wat alle Nederlanders gelijk hebben nl we moeten ons allemaal houden ad Nederlanse wet. Doen we dat niet dan kan er ingegrepen worden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:20

lenaa_tje schreef:
Ik wil jou na deze crisis van harte uitnodigen bij mij in de taalklas. Kan je ook nog een lesje maatschappijleer meedoen.
Jeetje wat een uitspraken zeg.

nee dank je, geen zin meer in school en had vroeger een 9,5 voor maatschappijleer

Heb genoeg levenservaring opgedaan om tot deze mening te komen heb ik geen schooljuf voor nodig. Menig dienstje oog in oog gestaan met dat soort mensen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:22

pien_2010 schreef:
.
Er is een ding wat alle Nederlanders gelijk hebben nl we moeten ons allemaal houden ad Nederlanse wet. Doen we dat niet dan kan er ingegrepen worden.

Idd vooral die zin. En daar schort het juist bij bepaalde inwoners van Nl. vooral die daar aan demonstreren waren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:23

speurneusc schreef:
Eske_B schreef:
Ze mogen best demonstreren (als ze maar 1.5m afstand houden), dat is het mooie aan vrijheid van meningsuiting en democratie.

en dat deden ze dus niet, plus dat ze niet mochten demonstreren want was niet aangevraagd nog een overtreding dus, en dan wordt het nog eens toegelaten ook, plus dan nog extra gaan rellen...

leve de vrijheid van meningsuiting en democratie?????? waar dan????? nee de boel opjutten zogenaamd onder de noemer van

Ik wist niet dat het niet was aangevraagd. Dat ze zich niet aan de regels houden is zeer dom en onverstandig, hoop dat ze wat dat betreft gestraft worden.

Maar het demonstreren op zich (als ze zich aan de regels houden!)? Daar ben ik niet tegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:23

speurneusc schreef:
Electra63 schreef:
Ik vroeg het al eerder:
Waar zie je dat aan?

Oww en omdat ze wit zijn zijn ze volgens jou niet uit buiten nl. afkomstig?? Ik ken gele arabieren, ook witte Jappanners en witte Afrikanen, maar ook zeer donkere Nederlanders.

Dus?
Hoe zie jij dan of ze wel of niet Nederlands zijn?
En wat maakt het uit?
Die demonstranten wonen in Nederland, neem ik aan.
Die demonstratie was niet aangevraagd, dus verboden.
Verder valt er toch niets over te zeggen?
En zoals Shadow al zei over jouw opmerking: en dat op Bevrijdingsdag!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:28

speurneusc schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik wil jou na deze crisis van harte uitnodigen bij mij in de taalklas. Kan je ook nog een lesje maatschappijleer meedoen.
Jeetje wat een uitspraken zeg.

nee dank je, geen zin meer in school en had vroeger een 9,5 voor maatschappijleer

Heb genoeg levenservaring opgedaan om tot deze mening te komen heb ik geen schooljuf voor nodig. Menig dienstje oog in oog gestaan met dat soort mensen.

Jij stelt letterlijk dat mijn leerlingen dus allemaal criminelen in de dop zijn?

De enige leerlingen met een haltstraf vanwege bushokjes opblazen zijn zo Drents als het maar kan.

Echt wat een vooroordelen en dat op Bevrijdingsdag.

En van mij hoef jij niks te leren wel van mijn leerlingen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:33

speurneusc schreef:
Electra63 schreef:
Ik vroeg het al eerder:
Waar zie je dat aan?

Was jij bij die demonstratie of haal je al deze wijsheid uit dat ene filmpje?
Ik haal uit dat filmpje in de link namelijk niets specifieks over de nationaliteit van de mensen daar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:34

Ach zoals Speurneusje zijn er velen.
Echt een goed antwoord heb ik nog niet gekregen en verwacht ik ook niet. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:36

Citaat:

Kun je voor mij beschrijven wat dat soort mensen zijn?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:44

Misschien moeten we 'dat soort mensen' hier in het topic maar gewoon negeren :n

Positief nieuws:
102 bedrijven/instituten zijn volgens de WHO bezig met vaccinaties. Een overzicht kan hier gevonden worden. Volgens Die Forschenden Pharma-Unternehmen zijn het er 115 en moeten er nog 13 toegevoegd, een overzicht daarvan is hier te vinden.

Electra63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:46

Veiligheidsregio Rijnmond heeft bekend gemaakt dat Campings, havens en recreatieparken weer open mogen om te overnachten. Alleen als je eigen sanitair hebt en een vaste jaar plaats (geloof ik)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:48

Destination, ik denk dat dat het verstandigste is wat we kunnen doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:48

Als ze morgen trouwens nu zeggen dat de terrassen 1 juni niet open gaan wordt dat nog wat in NL en de schreeuwers op FB, want volgens mij brengen veel nieuwssites het op die manier dat het bijna zeker gaat gebeuren :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:50

En zoals Shadow al zei over jouw opmerking: en dat op Bevrijdingsdag![/quote]

tis gewoon dinsdag net als andere andere dinsdagen

dus wat the hell dat het bevrijdingsdag is... zijn nog steeds mensen die werken net als op woensdag donderdag vrijdag zaterdag zondag maandag

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:51

sureido schreef:
Als ze morgen trouwens nu zeggen dat de terrassen 1 juni niet open gaan wordt dat nog wat in NL en de schreeuwers op FB, want volgens mij brengen veel nieuwssites het op die manier dat het bijna zeker gaat gebeuren :')

Dat is dus ook het gevaar van het publiceren van een plan om de maatregelen te versoepelen. Als het dan niet kan of te lang duurt, staat half Nederland op zijn achterbenen. Ik vind het in die zin ook best gevaarlijk dat er landen zijn die overzichten publiceren met data erbij. Er wordt dan wel de kanttekening geplaatst dat het alleen gebeurt als de R0 laag genoeg is, maar de meeste mensen lezen dat niet en beginnen gelijk plannen te maken om naar terrasjes te gaan e.d.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:52

Speurneusc zeker ook de toespraak van Grunberg en Willem Alexander gemist? Omdat het gewoon maandag was?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:56

Dus omdat jij wel werkt vandaag, is het geen bevrijdingsdag waarop 75 jaar vrijheid gevierd mag worden? Mwah ...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:01

speurneusc schreef:
En zoals Shadow al zei over jouw opmerking: en dat op Bevrijdingsdag!

tis gewoon dinsdag net als andere andere dinsdagen

dus wat the hell dat het bevrijdingsdag is... zijn nog steeds mensen die werken net als op woensdag donderdag vrijdag zaterdag zondag maandag[/quote]

Wow..... en dat gewoon zonder gêne neerzetten. Gisteren geen herdenking gezien zeker?

Bevrijding/herdenking heeft niets met vandaag werken te maken. Met name hulpverleners werken altijd op feestdagen door.
Het heeft vooral met respect te maken en dat we herdenken, dat dit nooit meer mag gebeuren en we vieren de vrijheid.
In dat licht zijn jouw opmerkingen niet gepast.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:27

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:32

Popstra schreef:
https://www.parool.nl/wereld/derde-russ ... ~be089799/
Nou heb maar geen kritiek daar in Rusland :?
Je beland letterlijk en figuurlijk op straat!

Dit is ook al geplaatst vanochtend :o

Er zijn enkele Bundesländer in Duitsland, waaronder Mecklenburg-Vorpommen, die binnenkort toerisme weer willen toestaan {:}

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:35

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:39

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:41

Destination schreef:
Positief nieuws:
102 bedrijven/instituten zijn volgens de WHO bezig met vaccinaties. Een overzicht kan hier gevonden worden. Volgens Die Forschenden Pharma-Unternehmen zijn het er 115 en moeten er nog 13 toegevoegd, een overzicht daarvan is hier te vinden.

De universiteit van Oxford is in samenwerking met Astrazeneca al begonnen met de productie van miljoenen dosissen zodat, als blijkt dat het ook echt werkt bij mensen, ze meteen kunnen beginnen vaccineren.
Astrazeneca werkt ook zonder winstoogmerk zolang de pandemie duurt, opdat ook de mensen in ontwikkelingslanden ervan gebruik kunnen maken.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/fa ... ~ae2eb268/