Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Avalanche schreef:Ja, dat gaat via Rijkswaterstaat en ministerie van ruimtelijke ordening.
Maar hoe is dit in hemelsnaam goedgekeurd.
I'm confused.
purny schreef:Avalanche schreef:Ja, dat gaat via Rijkswaterstaat en ministerie van ruimtelijke ordening.
I'm confused.
Exitium schreef:purny schreef:
I'm confused.
Dat is met het originele ontwerp al, met dat fietspad dwars door een rotonde.
Een rotonde leg je normaal gesproken aan om de doorstroming te verbeteren en om de kans op (zware) aanrijdingen te voorkomen. Lagere snelheid, dus lagere impact bij een ongeval, en geen 90 graden kruisingen tussen verkeersstromen zodat er beter zicht is (als je op een rotonde rijdt, kijk je voor je bij een oprit bent het verkeer wat daar staat recht aan) en de impact bij een ongeval wederom lager is. En dan ga daar als wegontwerper een rotonde dwars doorheen laten lopen waardoor je twee 90 graden kruisingen creëert (waarin fietsers op z'n zwakst zijn) én waar ze nu ook nog voorrang hebben, waardoor ze van de stationskant met een noodgang door kunnen rijden. Zo te zien komen ze daar ook nog van een iets verhoogd viaduct af, wat de snelheid alleen maar toe laat nemen. Echt een idioot ontwerp
Avalanche schreef:Sinds wanneer keert een bus op een rotonde?
Citaat:En het gaat niet om geen zin hebben om rekening te houden, het gaat erom dat een minirotonde in een stad is gemaakt op max 20 km/u waarbij je heel makkelijk kunt stoppen, maar hoe groter hij wordt, hoe harder je eroverheen kunt, en dat doen mensen dus ook.
Citaat:Maar ik denk eigenlijk dat jij alleen maar fietst als je reacties zo lees.
Shadow0 schreef:Citaat:En het gaat niet om geen zin hebben om rekening te houden, het gaat erom dat een minirotonde in een stad is gemaakt op max 20 km/u waarbij je heel makkelijk kunt stoppen, maar hoe groter hij wordt, hoe harder je eroverheen kunt, en dat doen mensen dus ook.
Dan doe je dat dus maar niet. Is niet zo moeilijk hoor.
Exitium schreef:Mwoah, met die logica zou je nergens snelheidsbeperkende maatregelen nodig hebben.
bloementje3 schreef:Gisteren ergerde ik me kapot.
We reden door een klein dorp vlak bij ons in de buurt met smalle straatjes de eerste ergenis is al dat mensen daar links en rechts parkeren ipv aan 1 kant waardoor je al slalommend door de straatjes moet en ook nog 2 richtingen.
Nu gisteren weer door zo straatje er was in de zijstraat een bandje aan het spelen waardoor het al iets drukker is dan normaal. Nu reed er voor me een wat kleinere auto en ik reed daarachter en achter mij reden ook heel wat autos.
Nu kwam er iemand ons tegemoet en weigerde aan de kant te gaan de kleinere auto voor me kon er langs maar ik niet omdat onze auto wat groter is. Ik kon niet in een leeg vak gaan staan want die was er aan mijn kan niet. Die vrouw die door wilde douwen had dat wel kunnen doen voordat ze door douwde maar dat was niet haar bedoeling. Iets simpels als achteruit rijden kon ze niet en je zag haar zichtbaar de stress in schieten... ik vraag me af of je dan überhaupt vaardig genoeg bent om nog te rijden.
Maar goed zij had prima achter uit gekund dat was een recht stuk. Aan mijn kant als ik naar achteren had gereden moest ik slalommend om de autos heen 10 meter en zij hoefde maar 4 meter recht uit. Zij bleef recht tegen over me staan en wuifde met haar hand dat ik maar naar achteren moet. Mijn vriend die naast me zat onder tussen al kwaad en zei jij gaat niks doen zijn brengt zichzelf in deze situatie ze lost het maar op.
Ondertussen stonden er achter mij ook veel autos en verzamelde zich steeds meer publiek voor dat bandje. De autos die zich achter haar verzamelde begonnen zicht opgefokt naar mij te gedragen want ik moest rekening houden met andere. SORRY, wie deed hier nou lomp.
Uiteindelijk na een kwartier tegenover elkaar gestaan te hebben en de autos achter me wel in lege parkeer vakken konden ben ik slalommend achter uit gereden. Voelt best lekker als ik dat ff met 2 vingers in mn neus doe en dat mens niet eens 4 meter recht achteruit kan rijden.
Vervolgens was ik zover als ik kon achteruit gereden. Mevr. Kon gewoon door de zijstraat rijden waar de band speelde de straat was open. Maar wat doet ze ze gaat weer recht tegenover me staan vervolgens kwam er ook iemand uit de zijstraat. Ik heb mn motor uitgezet en ben demonstratief gaan wachten.
Uiteindelijk ging diegene uit de zijstraat in zn achteruit en nam dat mens de verstandige keuze om ook via de zijstraat te rijden. Ik wilde daarna ook de zijstraat in want ik dacht ik rij wel even om was ondertussen echt klaar er mee. Komt een man die achter die vrouw reed ff met vol gas op me af om mij klem te zetten.
Gelukkig ging de menigte zich bemoeien en kon ik gewoon weg. Maar echt wat een irritaties. Ze moeten echt rijbewijzen gaan innemen als je niet eens 4 meter recht achteruit kan rijden en daardoor een hele straat blokkeerd nu moesten echt 6 autos moeilijk doen voor 1 iemand....