Magrathea schreef:Ik heb even een gekke vraag voor de dames hier die gesteriliseerd zijn of dit binnenkort (willen) laten doen, of anderszins heel serieus met kindvrij leven bezig zijn. Heb je het hier met je ouders over gehad? Of kwam het gewoon ooit ter sprake van "gaan er kinderen komen" en dat jij dan zei "nee"?
Ik zit me echt af te vragen of het iets is wat ik tegen ze zou moeten vertellen als ik dit laat doen. Of nou ja, ik moet natuurlijk niks als het gaat om medische details, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik

We hebben het er over de jaren sowieso wel over gehad. Geen idee hoe het in eerste instantie ter sprake kwam, maar als kind leek later zwanger worden en kinderen krijgen me al niet wat. Echt zeker wist ik het pas een paar jaar terug, toen vrienden kinderen kregen, want dat was het laatste ding op mijn "misschien dat ik het toch wil als..." lijstje en vrienden zo gelukkig zien met hun kleintjes bevestigde voor mij juist dat ik dat niet wilde, hoe blij ik ook voor hen was. Dat heb ik toen thuis wel gedeeld, maar was niet echt meer een verrassing. 
Eigenlijk kom ik sowieso weinig weerstand tegen rondom mijn keuze.
Een enkele collega vindt het weleens gek dat ik het niet wil of zegt "dat komt wel", maar dan denk ik altijd maar "hoe vaker iemand tegen zo iemand zegt dat ze het niet willen, hoe minder gek het voor ze wordt"
.
Varekaj schreef:(vriendin van me ging trouwen, ik was getuige en ik was daarover aan het vertellen. zei schoonma vlakaf tegen vriend "als gij maar niet met die miserie begint, trouwens is voor niks nodig, alleen gezeik als ge er vanaf wilt").
Wow. 
Ik sta ook wel versteld van het voor haar zoon invullen dat hij dat maar niet moet doen in plaats van het eigen keus te laten.
Varekaj schreef:Moest ik gaan voor sterilisatie, ik denk dat mijn moeder zelf met de champagne komt aanrukken