Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:05

Marcella schreef:
DHL is soms erg traag met verwerken.

Het pakket was niet bij Dhl.. :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:39

Lotus83 schreef:
Marcella schreef:
DHL is soms erg traag met verwerken.

Het pakket was niet bij Dhl.. :')

Je zegt toch in de berichten hier boven dat het pakket nog niet online bij DHL was verwerkt, maar dat die het net wel kwamen brengen... :+

_Mir

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:25

Gister iets breekbaars verzonden, krijg vandaag bericht dat het goed en heel is aangekomen. :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:55

Stuur gisteren een berichtje naar iemand en ik geef een bod.
Wel gelezen , geen reactie |( >;)

Ik Wil er best meer voor geven, maar hallo, ik doe toch een bod? Meestal een teken van onderhandelen??

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:15

tylando schreef:
Stuur gisteren een berichtje naar iemand en ik geef een bod.
Wel gelezen , geen reactie |( >;)

Ik Wil er best meer voor geven, maar hallo, ik doe toch een bod? Meestal een teken van onderhandelen??

Ik trek dit ook heel slecht. Soms wil ik ook wel de vraagprijs betalen maar bied ik eerst minder. Zo irritant als ze dan niet reageren..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:17

Heb ik ook laatst gehad. Zelfs gezegd dat ik het wilde overnemen en gevraagd om een betaalverzoek. Geen reactie, wel gelezen. Paar dagen later was het artikel weg. Had dan op zijn minst even gezegd dat het al verkocht was ofzo.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:27

Ik had hier een bod op schoenen via facebook, er wordt dan automatisch een groep aangemaakt. Mevrouw ging dan uit de groep? Bod was ook om 2u 's nachts dus ik sliep gewoon en zag 's morgens dat ze al uit de groep gegaan was :? :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:19

Luca03 schreef:
Ik had hier een bod op schoenen via facebook, er wordt dan automatisch een groep aangemaakt. Mevrouw ging dan uit de groep? Bod was ook om 2u 's nachts dus ik sliep gewoon en zag 's morgens dat ze al uit de groep gegaan was :? :')

Misschien had ze verkeerd geklikt tijdens scrollen of zo.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:58

Ik had iets op marktplaats gezet en binnen een kwartier had ik al het eerste bericht dat diegene het tegen mijn vraagprijs wilde overnemen. Ik laat altijd de advertentie er dan nog op staan voor de zekerheid. Krijg ik bericht van iemand die minder bied, waarop ik reageerde dat het 10 minuten geleden verkocht is. Krijg ik als antwoord: "nou ik was er snel bij maar het is ook altijd hetzelfde verhaal". Ik zeg, dit is überhaupt niet geschikt voor uw doeleind... Heel gesprek gehad, zegt ze ach ja bedankt alsnog he, en inderdaad dit product is altijd snel weg :+ Dus toch nog een soort compassie haha

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:03

Iemand heeft een Jack Russel te koop, wit met hier en daar een zwarte vlek. In de titel en de tekst staat "Mooie Black en Tan Jack Russel." Ik een bericht sturen met dit is zwartbont en helemaal geen Black en tan. Het is wel gelezen maar geen reactie en de advertentie is ook nog hetzelfde. Als je de reden leest waarom het dier weg moet zakt je de broek ook af. Het dier is 2 jaar en ze vragen €950,00 dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:29

pillow schreef:
Iemand heeft een Jack Russel te koop, wit met hier en daar een zwarte vlek. In de titel en de tekst staat "Mooie Black en Tan Jack Russel." Ik een bericht sturen met dit is zwartbont en helemaal geen Black en tan. Het is wel gelezen maar geen reactie en de advertentie is ook nog hetzelfde. Als je de reden leest waarom het dier weg moet zakt je de broek ook af. Het dier is 2 jaar en ze vragen €950,00 dus..

Advocaat van de duivel hoor, maar heb je ook interesse in het dier of wil je alleen de verkoper corrigeren?
Geloof dat dat laatste wel een punt van irritatie is dat door meerdere bokkers al meerdere keren genoemd is in dit topic (en iets waar ik als verkoper ook niet op zou reageren :o )

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:35

pillow schreef:

Ik snap je gedachte wel maar als ik verkoper zou zijn zou ik me afvragen wat voor antwoord je wil horen. Dan is niet reageren het makkelijkste want wat wil je nou.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:35

Die van de hond zou ik ook niet mee bemoeien, dat zien mensen zelf wel.

Maar ik heb ook wel eens verkopers goede tips willen geven op facebook maar doen ze ook niets mee dus doe dat niet meer.

Voorbeeld.
Iemand is op zoek naar een 17,5 inch Kieffer zadel van een bepaald type.
Maar Kieffer maakt geen 17,5 inch. Maar 17 en 18. Dat heb ik aangegeven zodat haar zoektocht misschien gemakkelijker gaat. Info word niet aangepast.
25 berichten later reageert er iemand met, ik heb een 17 inch maar die zoek je niet.
Ja misschien zoekt ze die juist wel, maar ja.
Maar bemoei me niet meer.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:47

S8903N schreef:
pillow schreef:

Advocaat van de duivel hoor, maar heb je ook interesse in het dier of wil je alleen de verkoper corrigeren?
Geloof dat dat laatste wel een punt van irritatie is dat door meerdere bokkers al meerdere keren genoemd is in dit topic (en iets waar ik als verkoper ook niet op zou reageren :o )

Nou corrigeren niet. Meer als tip. Ik zoek een Black en Tan en als ik dan dit tegen kom is dat voor mij een punt van irritatie. Anders om ook, iemand die een bonte zoekt, zoekt niet op black en tan. Als je een advertentie plaatst moet je hetgeen benoemen wat het is. Je zoekt toch op trefwoorden. Als ik op jas zoek wil ik geen vest aangeboden krijgen. bijvoorbeeld.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:06

Is er een verschil tussen een jas en een vest? :o?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:09

Poekkie schreef:

In Nederland wel ja. Een jas is vaak gevoerd en voornamelijk voor buiten. Een vest is meestal van stof en geschikt voor binnen. Al draag ik ook weleens vesten buiten. Maar een vest is niet waterdicht.
Maar ik snap dat je een jas en een vest door elkaar kan halen. Al zit er in mijn beleving toch echt wel verschil tussen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:14

pillow schreef:
S8903N schreef:

Nou corrigeren niet. Meer als tip. Ik zoek een Black en Tan en als ik dan dit tegen kom is dat voor mij een punt van irritatie. Anders om ook, iemand die een bonte zoekt, zoekt niet op black en tan. Als je een advertentie plaatst moet je hetgeen benoemen wat het is. Je zoekt toch op trefwoorden. Als ik op jas zoek wil ik geen vest aangeboden krijgen. bijvoorbeeld.

Black & tan jackrusselterriërs bestaan sowieso niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:17

Volgens mij kunnen echte Jack Russels alleen tweekleurig of driekleurig zijn maar altijd overwegend wit. Dus wit met bruin of wit met bruin en zwart.
Andere kleuren zijn er wel maar dan is het geen rashond maar een kruising.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:26

Suzanne F. schreef:
Poekkie schreef:

In Nederland wel ja. Een jas is vaak gevoerd en voornamelijk voor buiten. Een vest is meestal van stof en geschikt voor binnen. Al draag ik ook weleens vesten buiten. Maar een vest is niet waterdicht.
Maar ik snap dat je een jas en een vest door elkaar kan halen. Al zit er in mijn beleving toch echt wel verschil tussen.

Bedankt voor de uitleg. In mijn streek (midden belgie) had ik nog nooit van het onderscheid tussen jas en vest gehoord. Wat voor jullie vest is zouden wij hier thuis benoemen als ‘jasje’.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:55

Zou juist blij zijn met dat soort info als over het zadel. Als je dat niet weet dan kan je idd lang blijven zoeken en ben je alleen maar teleur gesteld

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:21

Suzanne F. schreef:
Volgens mij kunnen echte Jack Russels alleen tweekleurig of driekleurig zijn maar altijd overwegend wit. Dus wit met bruin of wit met bruin en zwart.

Wat doet dit er nou toe. Iedereen weet wat ik bedoel toch.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:43

Als je zelf correcties uit gaat delen moet je er ook wel één kunnen incasseren toch? :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:45

pillow schreef:
Suzanne F. schreef:

Wat doet dit er nou toe. Iedereen weet wat ik bedoel toch.

Oprechte vraag: Zit je wel goed in je vel? Het valt me op dat je in verschillende topics vandaag nogal fel uit de hoek komt terwijl dat niet nodig is.

Hier is een vest trouwens meestal iets van wol ofzo :P Een jas is dan echt iets voor buiten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:03

Voor mij is een vest een trui maar dan met rits of knopen. Gebreid, wol kan. Maar ook fleece.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:17

Jas en vest is wel verschillend vind ik.

Over dat corrigeren, tja ooit kan het goed vallen maar ooit ook niet.
Ik zie regelmatig dingen waarvan ik denk.. zal ik reageren? Nee, ik doe dat nooit.
Vind het zonde van mijn tijd en ik bemoei me er niet mee, alleen als ik iemand kan helpen.

Andersom, als iemand echt met iets aanvullends komt neem ik dat eigenlijk altijd wel aan. :)