Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:35

Ze snappen enkel niet dat als ze bv de kerstzegels goedkoper maken er veel meer kerstkaarten verstuurd worden.

Van echt heel veel mensen de melding gehad dat ze stopte met de kerstkaartjes omdat het allemaal veel te duur werd.
En heel eerlijk om die reden stuur ik ze zelf ook niet meer.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:13

Nou precies dat. Ik heb deze keer getwijfeld en toch maar wel kaarten verstuurd. Was meer dan 100 euro kwijt aan postzegels plus kaarten (die waren nog goedkoper dan de postzegels := ) , heb ze de week voor kerst op de bus gedaan en een heel aantal zijn pas in het nieuwe jaar bezorgd. Nou, schiet mij maar lek, maar dat nodigt niet uit om meer post te versturen.

Moet wel zeggen dat een belangrijk pakketje voor mijn tandarts (iets met afstand en efficiency) op donderdagmiddag verstuurd heb en dat dit vrijdagochtend al bij de praktijk bezorgd werd. Hierdoor had ik de maandag erop al een nieuw bitje voor de nacht. Dus dat ging echt supersnel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:26

Ik stuur 10 kaarten en koop gewoon die codes die je op je kaart schrijft. Ook voor de kerstkaarten. Begin december verstuurd en ze deden er ongeveer een week over toen. Ik vind het zonde om een velletje van 20 te kopen als ik er maar 10 verstuur. Bewaren kan maar kies ik niet voor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:28

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 13:47

Die bedrijven kost het ook veel geld.
Ik ben benieuwd naar de cijfers inclusief december.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 17:52

Misschien dat er hier mensen zitten die het zelfde ooit hebben meegemaakt.
Er is een pakketpunt bij mij in de straat. Hun huisnummer bestaat uit twee cijfers en mijn huisnummer uit 3 cijfers en zij heeft ook alles heel goed aangegeven staan in de straat en er staat nota bene een rij voor haar huis. Nu heb ik 4 keer in korte tijd gehad dat men bij mij aanbelde omdat zij menen te geloven dat ik het pakket punt ben. Ik word daar behoorlijk kribbig van, gezien de onrust in de straat die er bij gekomen is qua parkeren, het geeft onrust voor mij zeg maar. Alles is nagekeken en ze hebben het daar echt op orde, maar jeetje mensen, kijk ook verder dan neus lang is denk ik dan. Is een huis compleet donker zonder stickers, is het negen van de tien keer geen pakket punt denk ik zo, of maken jullie anders mee?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 18:06

Het is dan zo'n thuispunt bij iemand thuis?
Daar hangen inderdaad altijd briefjes met welke vervoerders er zijn, en de openingstijden.
Misschien anders voor een tijdje bij jouw een briefje op de deur hangen dat het NIET bij jouw is?
Maar op nr.... (en dan het juiste nummer).
Dat zal in ieder geval voor jou al wat schelen met mensen die onterecht aanbellen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 18:09

DoretteK schreef:
Het is dan zo'n thuispunt bij iemand thuis?
Daar hangen inderdaad altijd briefjes met welke vervoerders er zijn, en de openingstijden.
Misschien anders voor een tijdje bij jouw een briefje op de deur hangen dat het NIET bij jouw is?
Maar op nr.... (en dan het juiste nummer).
Dat zal in ieder geval voor jou al wat schelen met mensen die onterecht aanbellen.

Precies dat inderdaad en zal dat echt helpen? Soms heb ik het idee dat dat juist uit gaat lokken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:35

Hier aan het hopen dat ze een beetje opschieten met pakket, maar bezorg tijd zit precies in het tijdvak om ook pakket voedselbank ophalen. :=

Is een pakket waar voor getekend moet worden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:37

Krijg een melding dat een aangetekend pakket (map van een klant voor de BTW-aangifte) niet afgeleverd kan worden omdat er niemand is. Ik zit gewoon thuis op mijn kantoor te werken....

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:59

DHL is echt zo'n drama hier....
Al meermaals dat pakketten retour gegaan zijn ivm 'beschadigd', onterechte 'niet thuis' meldingen terwijl ik er gewoon ben, pakketten die zonder toestemming voor de deur gedropt worden, en vandaag bestaat mijn adres spontaan ineens niet meer.. :') -O-
Wordt er zo moedeloos (en een beetje chagrijnig) van... Zit bederfelijk spul in het pakket van vandaag (aquariumplanten), dus heb nu maar aangegeven in de app dat ik het morgen op een servicepunt ophaal, voordat het straks weer een week van hot naar her gaat of ook retour gestuurd wordt. :roll:
Als het servicepunt morgen niet ook spontaan ineens verdwenen is tenminste, net als mijn huis/adres }:0

PostNL (cargo?) maakt er trouwens ook een potje van, weet niet wat er daar allemaal misgaat al de hele week, maar ik hoop dat ze nog komen vandaag.. gisteren ook de hele dag voor niks zitten wachten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:29

Echwel schreef:
Ik heb nu al een paar keer na een pakket versturen de melding via mail gekregen dat ik te weinig heb gefrankeerd.
Ik weet dat het phising is, maar hoe weten ze dat ik een pakket heb verstuurd, weten ze het adres waar het naartoe gaat, alleen staan mijn naam boven het adres.
Zou er een bug in de app, waar ik de labels aanmaak zitten?

Bij mij is dit geen phishing hoor? Ik heb een anti-phishing code bij postnl en die staat er gewoon boven.
Ze zijn echt aan het mieren**** bij postnl. 1cm te groot en ik krijg een melding tegenwoordig.

Edit: dit dus
Afbeelding

Afbeelding

0,5cm.... zeikerds..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:31

Citaat:
Ze zijn echt aan het mieren**** bij postnl. 1cm te groot en ik krijg een melding tegenwoordig.
Mannen :D :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:36

Nou ja, het moet natuurlijk wel in de gleuf passen :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:54

Had een boek in de pre order gekocht. Kwam de 21ste uit.
Nog niet binnen, vertraging/drukte bij PostNL.

Had hem net zo goed in de winkel kunnen kopen _-:(

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:20

Biebz schreef:
Had een boek in de pre order gekocht. Kwam de 21ste uit.
Nog niet binnen, vertraging/drukte bij PostNL.

Had hem net zo goed in de winkel kunnen kopen _-:(

Gister de melding dat hij eindelijk bij PostNL was ontvangen en vandaag zou komen.
Maar ben overdag veel weg. Dus extra betaald zodat het vanavond bezorgd zou worden.

Verplaatsen ze het nu zelf naar morgen avond.
Ja, daar betaal ik niet extra voor -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:23

Hopelijk gaat het goed.

Hier een pakket onderweg naar elders en een onderweg naar hier. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. -O- Ben me wel rotgeschrokken wat ik moest betalen voor het verzenden. 8,25 euro alweer :oo met zowat 0 % garantie dat het ook heel aankomt op de bestemming binnen een nette tijd

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:19

Nou contact gehad.
Krijg niks terug want ze hebben mijn wijziging gewoon opgevolgd. Dat hij vertraging heeft doet daar niks aan.

Het feit dat hij nu komt als ik niet thuis ben kan ik ook niet meer wijzigen want dat kan maar 1x.

Nu maar hopen dat ze mn boek niet buiten in de regen gaan laten liggen, is een limited edition -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:22

Jakkes zeg. Dat is eigenlijk best stom. Je wilt voorkomen dat de bezorger voor niks aan de deur komt maar dat kan niet meer veranderd worden. Ik meen dat dat eerder toch wel kon nog de dag van bezorging?

Hier net bericht gehad dat de verzender gistermiddag toch besloten heeft niet met post.nl te verzenden maar ups. *\o/* En daarvan kwam bericht dat het vandaag wordt bezorgd al. Tenminste dat zou zo zijn. Hoewel niet voor mij een kostbare lading raakt liever niet kwijt of stuk. Nu nog duimen dat het door mij verzonden pakket (ook boekjes) heel aankomt.
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-01-25 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:25

karuna schreef:
Jakkes zeg. Dat is eigenlijk best stom. Je wilt voorkomen dat de bezorger voor niks aan de deur komt maar dat kan niet meer veranderd worden. Ik meen dat dat eerder toch wel kon nog de dag van bezorging?

Ja eerder kon wel idd :j maar ja wou hem zsm dus vanavond gekozen. Omdat ik die had gewijzigd kan er nu niks meer gewijzigd worden blijkbaar.

Je mag dus maar 1x wijzigen.

Snap echt de drukte en vertragingen! Maar er is totaal geen service als er iets is.. zo jammer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:33

Is er hier iemand die werkzaam is voor PostNL toevallig? Een pakket wat ik heb verstuurd is moedwillig open gemaakt (ze dachten zeker dat het waardevol was), hier is fotobewijs van en ik wil dit héél graag escaleren maar de chat is precies waardeloos. Ik heb in het verleden rare dingen meegemaakt met PostNL maar dit slaat echt alles.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:08

Courses schreef:
Is er hier iemand die werkzaam is voor PostNL toevallig? Een pakket wat ik heb verstuurd is moedwillig open gemaakt (ze dachten zeker dat het waardevol was), hier is fotobewijs van en ik wil dit héél graag escaleren maar de chat is precies waardeloos. Ik heb in het verleden rare dingen meegemaakt met PostNL maar dit slaat echt alles.

wat vervelend, is er iets beschadigd of ontvreemd? Is het niet bij de douane opengemaakt? die mogen openmaken uiteraard. Ik zie dat je in Tokyo woont.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:01

Kan het dat een instantie zegt dat een brief vorige week al verzonden is maar het nog niet in de app staat? Normaal zie ik ze namelijk gewoon de volgende dag dan al staan, alleen duurt het nog paar dagen tot weken tot ik ze ontvang. Nu staat er nog niks in de app en ik heb wel andere post al gehad... (En ja ik verdenk die organisatie ervan dat ze niet vorige week al verzonden hebben maar dat die nu pas mee gaat vandaag na telefoontje)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:50

Ik zou in dit geval toch ook niet op de app van PostNL durven te vertrouwen.

Sowieso staat hier de helft van de post die ik ontvang nooit in de app.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:07

Ik krijg ook een groot gedeelte nooit in de app, voornamelijk post van instanties.