Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kwanyin schreef:Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?
elnienjo schreef:En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
Toch mooier om achter te laten dan wat we nu hebben.
elnienjo schreef:Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.
rien10 schreef:@ Sanet:
Vakantie, voor de lol een weekend New York. Alle niet noodzakelijke vluchten in principe verbieden, en van vergunningen afhankelijk maken. Bijvoorbeeld een maximaal aantal luchtkilometers per persoon per 5 jaar.
enzino schreef:Eerst stel je dit:elnienjo schreef:En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
En vervolgens:elnienjo schreef:Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.
Nou, schiet mij maar lek want je bent echt ongelofelijk kortzichtig of gewoon aan het trollen.![]()
Cowboy55 schreef:rien10 schreef:@ Sanet:
Vakantie, voor de lol een weekend New York. Alle niet noodzakelijke vluchten in principe verbieden, en van vergunningen afhankelijk maken. Bijvoorbeeld een maximaal aantal luchtkilometers per persoon per 5 jaar.
Hoe lang heb je al vliegangst Rien?
germie schreef:Kinderen krijgen is niet egoïstisch?
enzino schreef:Eerst stel je dit:elnienjo schreef:En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
En vervolgens:elnienjo schreef:Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.
Nou, schiet mij maar lek want je bent echt ongelofelijk kortzichtig of gewoon aan het trollen.![]()
enzino schreef:germie schreef:Kinderen krijgen is niet egoïstisch?
Bijna alles is egoïstisch... hier posten doe je voor jezelf, eten doe je voor jezelf, werken doe je voor jezelf, je paard eten geven doe je voor jezelf (anders gaat dat beestje dood en heb je geen vriendje meer) en zelfs aan het goede doel geven doe je voor jezelf (zodat je je beter voelt).
rien10 schreef:“Verbeter de wereld. Begin bij een ander.”
Zoiets?
Of: “maak een keuze. Kinderen of vlieg vakanties”.
elnienjo schreef:rien10 schreef:“Verbeter de wereld. Begin bij een ander.”
Zoiets?
Of: “maak een keuze. Kinderen of vlieg vakanties”.
Prima, daar kan ik wel mee leven!![]()
Het zijn vaak mensen met kinderen die hun mond vol hebben over het 'minder vlees eten' of 'minder vliegen' van anderen. Ik heb mijn steentje al bijgedragen, dus ik vlieg.
germie schreef:Het probleem, en niet alleen op bokt is dat mensen met kinderen vaak voor de kindervrijen willen beslissen dat die ook maar minder moeten vliegen, geen vlees meer moeten eten, minder moeten reizen, enz. Terwijl die kindervrije dus op zijn manier veel meer bijdraagt. Het is dus niet begin bij een ander, maar begin eerst eens naar jezelf te kijken. De of of keuze is echt niet gek dan.