Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:18

Unpopular opinion: Privé vliegen zou aan vergunningen onderhevig moeten zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:19

MarcoBorsato schreef:
Soms komt wijsheid niet met de jaren.

Dementie dan weer wel :D ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:19

Kwanyin schreef:
Als de mens van vandaag op morgen verdwijnt, zou het dan beter worden? Misschien ooit, maar wanneer is ooit? Voordat alles wat de mens heeft gemaakt vergaan is? En wat zou er gebeuren met kerncentrales en kernafval? Als wij plots zouden uitsterven, zou dat geen gigantische kernrampen geven en juist alles vernietigen?

Deze heeft iemand volgens mij al eens gepost.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:29

rien10 schreef:
Unpopular opinion: Privé vliegen zou aan vergunningen onderhevig moeten zijn.

Van die plezier vliegtuigjes gewoon voor de lol bedoel je? Of rijke mensen die een eigen vliegtuig hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:43

Eerst stel je dit:
elnienjo schreef:
En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.
Toch mooier om achter te laten dan wat we nu hebben.

En vervolgens:
elnienjo schreef:
Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.

Nou, schiet mij maar lek want je bent echt ongelofelijk kortzichtig of gewoon aan het trollen. }:0 }:0

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:46

@ Sanet:

Vakantie, voor de lol een weekend New York. Alle niet noodzakelijke vluchten in principe verbieden, en van vergunningen afhankelijk maken. Bijvoorbeeld een maximaal aantal luchtkilometers per persoon per 5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:48

rien10 schreef:
@ Sanet:

Vakantie, voor de lol een weekend New York. Alle niet noodzakelijke vluchten in principe verbieden, en van vergunningen afhankelijk maken. Bijvoorbeeld een maximaal aantal luchtkilometers per persoon per 5 jaar.

En dan gaat iedereen met de auto op vakantie, dat is ook niet echt goed voor het milieu..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:49

rien10 schreef:
@ Sanet:

Hoe lang heb je al vliegangst Rien? :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:49

enzino schreef:
Eerst stel je dit:
elnienjo schreef:
En dan niets: geen klimaatvervuiling meer en een groene planeet waar dieren weer de ruimte krijgen.

En vervolgens:
elnienjo schreef:
Ik leef mijn eigen leven nog op met alle comfort die ik me kan veroorloven. Ik ga niet op 'n houtje bijten omdat anderen de keten van nieuwe vervuilertjes produceren in stand houden.

Nou, schiet mij maar lek want je bent echt ongelofelijk kortzichtig of gewoon aan het trollen. }:0 }:0

Nee hoor, dat heet gewoon hypocriet en egoïstisch. ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:52

Cowboy55 schreef:
rien10 schreef:
@ Sanet:

Nog niet zo gek lang. Da's lang niet gek he? :D

germie

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:56

Kinderen krijgen is niet egoïstisch?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:57

rien10 schreef:
Cowboy55 schreef:

Nog niet zo gek lang. Da's lang niet gek he? :D

_O- +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:59

germie schreef:

Bijna alles is egoïstisch... hier posten doe je voor jezelf, eten doe je voor jezelf, werken doe je voor jezelf, je paard eten geven doe je voor jezelf (anders gaat dat beestje dood en heb je geen vriendje meer) en zelfs aan het goede doel geven doe je voor jezelf (zodat je je beter voelt).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:05

enzino schreef:
Eerst stel je dit:
elnienjo schreef:

En vervolgens:
elnienjo schreef:

Nee hoor. Ik heb toch geen nieuwe vervuilertjes op de wereld gezet. Na mijn leven houdt het dus op qua vervuiling. Terwijl anderen die keten in stand houden.
Onder de streep vervuilen milieubewustere mensen die kinderen hebben natuurlijk vele malen meer dan ik die af en toe een vliegreisje doet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:07

“Verbeter de wereld. Begin bij een ander.”
Zoiets?

Of: “maak een keuze. Kinderen of vlieg vakanties”.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 20-12-19 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:07

enzino schreef:
germie schreef:

Bijna alles is egoïstisch... hier posten doe je voor jezelf, eten doe je voor jezelf, werken doe je voor jezelf, je paard eten geven doe je voor jezelf (anders gaat dat beestje dood en heb je geen vriendje meer) en zelfs aan het goede doel geven doe je voor jezelf (zodat je je beter voelt).

Precies, daarom. Kinderen krijg je voor jezelf, comfort kies je voor jezelf.

De keuze of kinderen of vliegvakanties is eigenlijk niet eens zo gek dan. In beide gevallen kies je voor iets wat je graag wilt. En bij kiezen doe je niet en en.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:10

rien10 schreef:
Zoiets?

Prima, daar kan ik wel mee leven! :D

Het zijn vaak mensen met kinderen die hun mond vol hebben over het 'minder vlees eten' of 'minder vliegen' van anderen. Ik heb mijn steentje al bijgedragen, dus ik vlieg.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:11

germie schreef:
Dat klopt van de overbevolking. Maar hoe wil je dit dan verminderen?

Supermarkten en fabrieken sluiten. Voortaan moet iedereen gewoon weer zelf opzoek naar voedsel... Goed voor de natuurlijke selectie. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:12

elnienjo schreef:
rien10 schreef:
Zoiets?

Prima, daar kan ik wel mee leven! :D

Het zijn vaak mensen met kinderen die hun mond vol hebben over het 'minder vlees eten' of 'minder vliegen' van anderen. Ik heb mijn steentje al bijgedragen, dus ik vlieg.

Je reageert alleen op de tweede stelling.
Je handelt naar de eerste.

Shaggy09

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:15

Maar goed dat elnienjo geen kinderen heeft, als je ze zou opvoeden met die denkbeelden zal het inderdaad nooit beter worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:15

Het probleem, en niet alleen op bokt is dat mensen met kinderen vaak voor de kindervrijen willen beslissen dat die ook maar minder moeten vliegen, geen vlees meer moeten eten, minder moeten reizen, enz. Terwijl die kindervrije dus op zijn manier veel meer bijdraagt. Het is dus niet begin bij een ander, maar begin eerst eens naar jezelf te kijken. De of of keuze is echt niet gek dan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:17

germie schreef:
Het probleem, en niet alleen op bokt is dat mensen met kinderen vaak voor de kindervrijen willen beslissen dat die ook maar minder moeten vliegen, geen vlees meer moeten eten, minder moeten reizen, enz. Terwijl die kindervrije dus op zijn manier veel meer bijdraagt. Het is dus niet begin bij een ander, maar begin eerst eens naar jezelf te kijken. De of of keuze is echt niet gek dan.

Precies! +:)+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:21

Toch vraag ik me weleens af: als ik naar Budapest vlieg, vlieg ik altijd in een Airbus A320. Heb net even gekeken, hier kunnen 180 mensen in. Van en naar Eindhoven gaan er per dag 2 retourvluchten.
Vliegtuigen zitten altijd vol, dus 720 mensen.
Meestal mensen die alleen of samen reizen. Laten we voor het gemak delen door 2, dus 360.
Snelste route via de weg is 1320km.
Als 360 auto’s (waarvan niet iedereen een schone, zuinige auto heeft) 1320 km gaan rijden.... is dat dan nog steeds schoner dan vliegen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:22

Nee germie, dat was het punt niet.
Punt is dat je niet naar anderen kan wijzen als je zelf een enorme ecologische voetafdruk hebt.
En dat geld voor beide partijen uiteraard.

Maar altijd maar zeggen dat je 1-0 voorstaat omdat je geen kinderen hebt is ten eerste niet wetenschappelijk bewezen en ten tweede ontzettend kinderachtig.
Bovendien is het heel dom om maar te denken dat de mensen van de toekomst alleen maar het slechte in stand houden. De jongeren van nu zijn vaak bewuster dan de meeste 50+ers.

Liever een kind dat bewust met de wereld, het milieu en zijn naasten omgaat dan iemand die kindvrij lekker ruim ervan neemt en zonder er ook maar bij na te denken het vliegtuig pakt voor iedere scheet, dagelijks vlees eet en een onzuinige auto rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:22

germie schreef:
De keuze of kinderen of vliegvakanties is eigenlijk niet eens zo gek dan. In beide gevallen kies je voor iets wat je graag wilt. En bij kiezen doe je niet en en.

Of de keuze: vliegvakanties of duiken.