Boterbloem90 schreef:Shanna schreef:Waarom ruik je zo’n typische geur als je ziek bent?
Momenteel heb ik last van een hardnekkige griep, en ik weet gewoon dat zolang ik nog deze typische geur ruik ben ik sowieso nog niet beter. Het is voor mij echt de typische geur van ziek zijn zegmaar. Ik ruik hem niet als ik enkel (flink) verkouden ben, het gaat bij mij echt samen met ziek zijn. Maar waarom ruik je die typische geur als je ziek bent?
Met Google krijg ik allemaal resultaten van dieren die het ruiken als je ziek bent, niet van wat je zelf ruikt als je ziek bent
Wellicht door afbraak van vet (waardoor je afvalt). Als je weinig tot geen vet hebt kunnen het ook de spieren zijn. Vaak als je echt goed ziek bent eet of drink je niet veel. Het lichaam begint energie vanuit andere voorraden te krijgen.
Zo bij een man meegemaakt die al tijden niks at en je zag hem ook weg trekken, de kamer kon je dan ook goed ruiken.
Mn vriend ruikt niks, en ik weet plots hoe ik het moet omschrijven haha! Het is de typische geur en het gevoel als wanneer er water in je neus is gekomen.

Ik kan alleen wel gewoon ademen, ook zonder neusspray. Proef en ruik verder niet gek veel..