Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:14

Boterbloem90 schreef:
Shanna schreef:
Waarom ruik je zo’n typische geur als je ziek bent?

Momenteel heb ik last van een hardnekkige griep, en ik weet gewoon dat zolang ik nog deze typische geur ruik ben ik sowieso nog niet beter. Het is voor mij echt de typische geur van ziek zijn zegmaar. Ik ruik hem niet als ik enkel (flink) verkouden ben, het gaat bij mij echt samen met ziek zijn. Maar waarom ruik je die typische geur als je ziek bent?

Met Google krijg ik allemaal resultaten van dieren die het ruiken als je ziek bent, niet van wat je zelf ruikt als je ziek bent :+

Wellicht door afbraak van vet (waardoor je afvalt). Als je weinig tot geen vet hebt kunnen het ook de spieren zijn. Vaak als je echt goed ziek bent eet of drink je niet veel. Het lichaam begint energie vanuit andere voorraden te krijgen.
Zo bij een man meegemaakt die al tijden niks at en je zag hem ook weg trekken, de kamer kon je dan ook goed ruiken.

Mn vriend ruikt niks, en ik weet plots hoe ik het moet omschrijven haha! Het is de typische geur en het gevoel als wanneer er water in je neus is gekomen. :)*

Ik kan alleen wel gewoon ademen, ook zonder neusspray. Proef en ruik verder niet gek veel.. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:15

Ik heb gekkere dingen meegemaakt toen ik bij een webshop werkte...

Op zich gezien de doodse stilte niet gek dat je geen T&T hebt gekregen toch?

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:17

Er zijn hele depots geweest die met de kerstdrukte dagelijks 400/500 pakketten niet bezorgd kregen wegens te veel pakketten en te weinig personeel. 5 dagen vertraging is dan dus helemaal niet zo gek, als ze het überhaupt al verstuurd heeft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:20

Oké maar vind een week niks van je laten horen erg gek... :+ Ik denk niet dat het pakketje onderweg is namelijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:37

Dat is ook gek en ik zou er eerder op gokken dat je niks meer krijgt dan er op gokken dat je je laarzen of geld nog gaat zien. Helemaal als ze nergens reageert.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:47

Inderdaad dat negeren maakt het suspicious.
Ik weet niet zo goed wat je kunt doen, heb je geen telefoon nummer?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:50

Mijn kat is pas een aantal dagen slecht te pas geweest, en heeft zich sindsdien niet of heel weinig gewassen. Ze heeft nu ondanks de korte vacht een vervilte klit haar net naast haar ruggengraat.
Het is altijd al een katje met weinig vet, maar nu is ze echt erg mager en doet bijvoorbeeld kammen snel zeer.

Hoe kan ik haar het beste van die klit afhelpen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 01:50

Beetje cowboy magic er op en dan heeeeeel voorzichtig kammen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 07:25

Die Cowboy Magic zou ik niet aandurven bij een poes, je weet maar nooit of er voor een kat giftige stoffen in zitten als ze er wel aan gaan likken.
Bj mijn langharige kat pluis ik ze vaak voorzichtig met mijn handen uit, niet aan de huid trekken, desnoods steeds een stukje doen. Beginnen bij de uiteinden van de haren en dan steeds wat verder richting huid. Als het echt te gek is, knip ik het voorzichtig weg met een klein ( krom) nagelschaartje, die haren groeien wel weer aan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:52

Gewoon knippen, dat haar groeit wel weer aan. Een kat die zich zo slecht (geeft) (ge)voelt moet je niet willen pesten met kammen en pijn IMO.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:29

Jet schreef:
Die Cowboy Magic zou ik niet aandurven bij een poes, je weet maar nooit of er voor een kat giftige stoffen in zitten als ze er wel aan gaan likken.
Bj mijn langharige kat pluis ik ze vaak voorzichtig met mijn handen uit, niet aan de huid trekken, desnoods steeds een stukje doen. Beginnen bij de uiteinden van de haren en dan steeds wat verder richting huid. Als het echt te gek is, knip ik het voorzichtig weg met een klein ( krom) nagelschaartje, die haren groeien wel weer aan.

Cowboy magic is volgens mij op natuurlijke basis... dus daar zou ik niet zo bang zijn.

Wij hadden destijds ook een kat die regelmatig vilten had, die knipte ik er dan uit, heb het een poos volgehouden en op een dag hield het vilten op. *\o/*
Zag er bij tijden niet uit die rare happen er uit, maar het heeft geholpen, want poes was zomaar ineens vilt-af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:48

Om het klitten te voorkomen kan je een nat washandje over de vacht heen halen, ik zou het er nu ook gewoon uit knippen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:34

MarlindeRooz schreef:
Wat doe je als je iets via marktplaats gekocht hebt. Diegene niet reageert en de berichten niet leest. Het zou vorige week vrijdag / zaterdag opgestuurd zijn. Maar daarna heeft ze nooit meer wat gelezen / gezegd. Zou een T&T krijgen maar heb niks. Heb naam + achternaam. Heb haar op bokt, fb en insta een bericht gestuurd. Ook heb ik iemand die ik ken en bevriend met haar is benaderd. Ze was vandaag online op bokt. Geloof niet dat de een oplichter is want ze lijkt me een leuk een aardig persoon. Maar ik heb gewoon geen contact en geen laarzen. Gaat om 56 euro trouwens. :+

Wat zei de persoon die met haar bevriend is?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:24

Janine1990 schreef:
Cowboy magic is volgens mij op natuurlijke basis... dus daar zou ik niet zo bang zijn.

Strychnine is ook op natuurlijke basis. Avocado en chocola ook.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:48

Vraag: ik heb Ziggo als tv provider. Ik kan ‘terugkijken’. Bij sommige zenders kun je dan vooruit spoelen bij reclames, bij andere zenders niet.

Dat ‘niet kunnen vooruitspoelen bij reclames’, is dat bij die zenders ‘voor eeuwig’?

Stel ik zou een jaar terug gaan om iets terug te kijken, kan ik dan wel vooruit spoelen bij reclames of nog steeds niet (en dus eigenlijk nooit). Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 00:52

Er zit een verlooptijd op de programma's die je kan terug kijken. Meestal 8 dagen. En bij die zenders kan je nooit vooruitspoelen bij reclames. Beter neem je die zenders op en kijk je ze dan. Sterker nog. Ik start meestal aan het begin dan nog een opname en ga dan 30 minuten later gewoon kijken (kijk ik eerst wat anders)/

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:18

Veulen84 schreef:
Er zit een verlooptijd op de programma's die je kan terug kijken. Meestal 8 dagen. En bij die zenders kan je nooit vooruitspoelen bij reclames. Beter neem je die zenders op en kijk je ze dan. Sterker nog. Ik start meestal aan het begin dan nog een opname en ga dan 30 minuten later gewoon kijken (kijk ik eerst wat anders)/

OK, dank je voor de snelle reactie! +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:27

Terugspoelen en dan reclames skippen kan wel bij kpn maar ik neem ook alles op dus dan kan het sowieso.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:59

Bedankt voor de tips over de klit in de vacht van mijn kat :) Ik had er al wat aan zitten pluizen (vond ze niet leuk) en kennelijk doet ze meer dan alleen maar slapen op bed, want op een klein stukje na was ie helemaal weg gisteren. Goed gedaan Poes :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:08

Is er ook een ruil topic?Dus iets ruilen met een andere bokker.Dus niet rel topic.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:15

Rel topics zijn er genoeg! :D

Ruil topic geen idee.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:26

Meestal komt van ruilen wel huilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:34

Britta31 schreef:

In dit geval waarschijnlijk 'van ruilen komt rellen'
Er is of was wel een weggeeftopic toch?

Edit: nou dat weggeeftopic heb ik blijkbaar gedroomd ofzo. Ik kan het niet vinden. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-20 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:38

Ja,maar daar mag je niet in ruilen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:39

Anoniem schreef:
Britta31 schreef:

In dit geval waarschijnlijk 'van ruilen komt rellen'
Er is of was wel een weggeeftopic toch?

Maar bij het weggeeftopic mag je niet ruilen. Ook niet rellen trouwens.

Ik ken geen ruiltopic. Is dat wel toegestaan? Over het weggeeftopic is in het begin ook heel moeilijk gedaan.