[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:08

Er staat ook ergens een filmpje op YouTube van een mevrouw die in zee ging zwemmen. Mensen op de boot waarschuwden haar voor een naderende haai en nadat de haai haar been greep wist ze de boot alsnog te bereiken. Echter, vanwege zonnebrand was haar lichaam erg glad en ze kregen haar dan ook niet direct aan boord van de boot. Uiteindelijk is het gelukt, heeft haar wel een been gekost.

Jaren later is diezelfde mevrouw, op dezelfde plek, in een kooi gaan 'zwemmen' met diezelfde haaien. Terwijl een andere mevrouw die op de boot getuige was, later nog niet eens een zwembad in durfde vanwege het trauma.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:09

moonsparkle schreef:
Ik vindt trouwens van die verdrukking waarbij mensen overlijden ook verschrikkelijk, het is overigens niet recent.

https://www.google.com/amp/s/www.rollin ... 235167/amp

Staat me ook nog een ander festival bij waarbij mensen in een tunnel in de wachtrij werden verdrukt. :(
Ooit in Utrecht tijdens een concert zo'n situatie mee gemaakt. Niet zo heftig, maar het gevoel klem te zitten en middels druk te 'moeten' bewegen, is verre van tof.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:18

SavannahNx schreef:
Sabbientje schreef:
Overigens niet de eerste keer dat er met zo’n attractie iets gebeurd zie ik net.
In mexico stond een kleinere versie op een kermis en daarbij klapte een veiligheidsbeugel open toen hij op zijn kop hing.
Deze vrouw had alle geluk van de wereld:

Vrouw overleeft bizar ongeluk met kermisattractie

https://www.ad.nl/bizar/vrouw-overleeft ... ~a92f6967/

Niemand stopt die machine ook? Wat de?

Je kan een attractie niet zomaar ineens stoppen. En al zou dat wel kunnen, dan heb je mogelijk nog meer gewonden en doden door de krachten die vrij komen bij een plotselinge stop :=

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:25

Jaren terug Love parade is het toen ook mis gegaan.
Vreselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:30

Dit is ook zo'n drama geweest indertijd: https://nl.wikipedia.org/wiki/Heizeldrama

Liverpool vs. Juventus, waarbij er supporters van Juventus in het neutrale vak naast Liverpoolsupporters terecht komen en er tussen beide enorme rellen ontstaan. Het escaleert nog voor de aftrap. Liverpool valt Juventus aan, mensen proberen te vluchten en willen over een muur naar het andere vak klimmen. Deze muur stort in, er vallen 39 doden.
De wedstrijd is gewoon doorgegaan trouwens. Tik Heizeldrama in op Google en je krijgt gelijk links naar de beelden van toen.

Wbt attracties: ik ga er zelden in. Als kind was ik klein maar vooral tenger, en ik voelde me vaak tussen die beveiliging door glijden. Brrr.
Ook een tijd als tiener aan muurklimmen gedaan. Er hing een touwladder in de klimzaal waarbij ik regelmatig naar boven ging op armkracht alleen. De laatste keer dat ik boven was, keek ik naar beneden en wou teken doen "laat maar zakken". Ik kreeg de kans niet: mijn beveiliger vond het lollig om me zonder voorbereiden het grootste deel van het eind te laten vallen. Op pakweg 2m boven de grond sloeg hij de veiligheidspal dicht. Ik had toen een duik van ongeveer 10-12m gemaakt.
Sedertdien heb ik geen klimmuur meer aangeraakt en heb ik er "valangst" aan overgehouden. Geen hoogtevrees, maar ik kan niet meer op de rand van een ravijn of watdanook staan zonder dat gevoel te behouden dat ik ga vallen als ik naar beneden kijk.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:36

Jezus wat een eikel varekaj...
Dat is echt een poedersuiker..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:39

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:41

fleurtjeuh schreef:
Jezus wat een eikel varekaj...
Dat is echt een poedersuiker..
Nou inderdaad, wat een kneus zeg. Heb je er niets aan overgehouden, lijkt me toch een beste klap voor je lichaam ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:54

Nee dat niet. Ik ben toen wel gelijk gestopt met klimmen. Soms moet je kijken waar je je voet zet of voor een nieuwe greep en ik kreeg gelijk weer dat vallende gevoel.
Heb het nu nog steeds, wat ik ontzettend jammer vind. Zo kan ik enkel in een glazen lift met ogen dicht, durf amper nog op metalen doorkijktrappen of over passages op hoogte met zo'n metalen rooster, ik krijg dat vallende gevoel al wanneer we in de auto een berg op rijden en ik zit aan de buitenkant van de bocht...
Vorig jaar was ik op Noordkaap. Het heeft me een hoop lef gekost om aan de reling aan de rand te gaan staan, maar dat is me wél gelukt!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:59

Ik heb ook moeite met al die dingen, maar ik heb gewoon hoogtevrees.
Ik heb wel valvrees in mn dromen, heel gek :P
Ik heb er hier ontzettend aan moeten wennen dat ik dus over zo'n metalen trap en dan een paar meter over die roosters moet lopen om in mn huis te komen.. Brr daar had ik echt moeite mee in het begin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:59

Jeetje, wat onzettend banketstaaf Varekaj.. Zou die man weten met wat voor angst hij je destijds heeft opgezadeld?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:13

Varekaj schreef:
Nee dat niet. Ik ben toen wel gelijk gestopt met klimmen. Soms moet je kijken waar je je voet zet of voor een nieuwe greep en ik kreeg gelijk weer dat vallende gevoel.
Heb het nu nog steeds, wat ik ontzettend jammer vind. Zo kan ik enkel in een glazen lift met ogen dicht, durf amper nog op metalen doorkijktrappen of over passages op hoogte met zo'n metalen rooster, ik krijg dat vallende gevoel al wanneer we in de auto een berg op rijden en ik zit aan de buitenkant van de bocht...
Vorig jaar was ik op Noordkaap. Het heeft me een hoop lef gekost om aan de reling aan de rand te gaan staan, maar dat is me wél gelukt!
Ongelofelijk wat een impact zoiets kan hebben. Top dat je de Noordkaap dan toch hebt overwonnen :)

Soms staan mensen er denk ik ook niet bij stil, zo zei een van mijn nichtjes tegen mijn zusje die toen amper 5 was, dat er in haar kledingkast een heks woonde. Heeft m'n ouders echt jaren en heel veel tranen gekost voordat die angst voorbij was.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:16

Trouwens, mocht je toch graag weer willen klimmen: EMDR. Middels externe prikkels (piepjes links/rechts met een koptelefoon/twee vriberende staafjes in je hand/lampje dat van links naar rechts gaat) beleef je het gehele moment opnieuw. Vanuit het heftigste punt ga je de sessie in - soort van trans, maar je bent er gewoon bij. Door de externe prikkels slaan je hersens de ervaring opnieuw op, maar zonder de bijbehorende emotie en de daaruit voortkomende angst en/of trauma.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:19

Rivendell schreef:
Interview met moordenaars.
Geen enge beelden, maar wel uitspraken waar je echt de kriebels van krijgt.
https://youtu.be/A3M4ASRZiVs

Ik kan die eerste vrouw niet helemaal volgen door al dat gevloek. Wie vermoord ze nou precies?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:25

furious schreef:
Rivendell schreef:
Interview met moordenaars.
Geen enge beelden, maar wel uitspraken waar je echt de kriebels van krijgt.
https://youtu.be/A3M4ASRZiVs

Ik kan die eerste vrouw niet helemaal volgen door al dat gevloek. Wie vermoord ze nou precies?
Haar jongste zoon gaf aan te zijn misbruikt door zijn 9 jaar oude broer. Waarop de moeder besloot die zoon te wurgen met een riem en zijn lichaam deels te overgieten met zuur. Later gaf de jongste zoon aan dat zijn 13 jarige zus hem ook had misbruikt. Wederom besloot de moeder het heft in eigen hand te nemen en mishandelde haar dochter langere tijd tot ze bezweek aan haar verwondingen.

#JeHebtOveralMensenVoor

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:35

linnie050 schreef:
Jaren terug Love parade is het toen ook mis gegaan.
Vreselijk

Jaren geleden zijn tijdens een concert van Pearl Jam op Roskilde ook een aantal mensen doodgedrukt.
Ik ben bij meerdere concerten van PJ geweest en ze refereren er nog vaak aan. Vragen of mensen vooraan voorzichtig zijn en op elkaar letten. Bij één van de concerten waar ik was, waren ouders van één van de slachtoffers aanwezig. Dat was behoorlijk indrukwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:02

Hoe moet dat ook zijn als artiest als je dat voor je ziet gebeuren, vreselijk.

Aillil: emdr hoeft voor mij niet. Ik kom niet bijzonder vaak in situaties waarbij het opspeelt.
Hoogtevrees is het niet echt. Ik klim moeiteloos op het dak van mijn schuilhok als het moet (3m hoog) en in de bergen kan ik over bewandelde paden die best stijl naar beneden gaan ook zonder problemen terugkijken. Maar ik scheet 100 kleuren toen ik afgelopen zomer in een grot binnenkwam in Frankrijk met een gigantische kamer binnenin waarbij we op 215m hoogte stonden. Waarom? Omdat er ook touwen hangen voor wie letterlijk in de grot omhoog en omlaag wil klimmen. Ik heb het idee overwonnen, maar in eerste instantie wou ik stante pede terug naar buiten spurten.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:27

Bizar wat zoveel mensen voor ‘kracht’ hebben dan. Hillsborough stadium is ook zon grote tragedie met veel slachtoffers.

Ik stond zelf op Pukkelpop bij het optreden van Metallica in de moshpit (perongeluk). Ik dacht dat ik dood ging. Gelukkig al crowdsurfend er door de beveiliging uitgeplukt.. brrr

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:44

Je kan ook beter dan maar meegaan met de stroom en niet veel geks doen, is echt eng inderdaad.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:46

Wát een ontzettende eikel was die vent zeg, bah! Klimmen is zo'n gave sport :( Ik was al boos op een vriend dat toen ik met klimles op school boven was en een vriend niet meer wist hoe hij moest zekeren. Moest ik even wachten voordat de docent kon helpen. Staat niet heel lekker :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:51

Renee1991 schreef:
Lijkt wel metaalmoeheid joh.. Hij knakt precies op het punt waar twee delen aan elkaar bevestigd zitten. Wat triest :

Dat denk ik ook, komt vaker voor bij dit soort atracties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:07

Ik hing gewoon in de lucht :') je komt bovenaan de touwladder, maar daar is geen platform. Je moet je gewoon loslaten en ze horen je rustig aan te laten zakken terwijl je in de lucht bengelt.

Ben ook ooit in een soort van moshpit terecht gekomen. Sta je dan met je 1.60 en 50kg tussen beren van mannen die doodleuk tegen elkaar rammen en jou vrolijk rondgooien. Heb er toen 1 in paniek in zijn gezicht getrapt toen hij me oppakte.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:48

furious schreef:

Haar kinderen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:03

Verklaring van de vrouw is dat zij vroeger als kind misbruikt is. Ze had dat tegen haar moeder vertelt en die deed niks. Sterker nog, de dader mocht op bezoek blijven komen.

Ze gaf aan dat er geen excuus is voor verkrachting en dat dit de enige optie was.

Ik denk dat zij deed waarvan ze vroeger als kind gehoopt had dat moeder zou doen. Alleen ging ze even voorbij aan het feit dat het haar kinderen waren..

Zo begreep ik het tenminste.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:25

-O- Die voetbaldrama's...