Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:59

M_D_H schreef:
Dus is het hetzelfde

Beter lezen. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:00

Maar wat als je naar de 6d zaal gaat en het is een film met 7 effecten? := :+ _O-

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:01

Dat zou normaal niet kunnen want als de zaal ingericht is voor een 6D kunnen er geen 7 effecten zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:02

MyWishMax schreef:
Maar wat als je naar de 6d zaal gaat en het is een film met 7 effecten? := :+ _O-

Dan heb je er 1 gratis gekregen, als Nederlander moet je dan vooral niks zeggen.

Heb je maar 5 effecten dan zou ik wel gaan klagen hoor!1!!!!!11!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:03

DeMolenhoek schreef:
Dat zou normaal niet kunnen want als de zaal ingericht is voor een 6D kunnen er geen 7 effecten zijn.

Dan gaat er een medewerker van de bios met een kaartje naast je staan wapperen voor het whoesshhj effect.
Gierig van de bioscoop. :+
Wat het terug ontopic brengt. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:04

:') _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:15

MarlindeRooz schreef:
M_D_H schreef:
Dus is het hetzelfde

Beter lezen. :+

Euhm, ja, er mankeert daadwerkelijk niks aan mijn leeskunsten, ik zie nog steeds geen verschil.

Oke, bij 6d staat dus vast dat je 6 effecten hebt, maar dat maakt nog geen verschil met dat je die bij 4dx, afhankelijk van de film ook kan hebben.

Maar goed, een film met effecten dus.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:25

Collega van mij had samen met ern vriend een vriendin meegenimen voor weekendje disney. Echt mega cadeay natuurlijk! Alles was verzorgd.

Op haar echte verjaardag gingen ze uit eten in een all you can eat sushi op haar uitnodiging. Of ze wel even hun eigen deel wilde betalen toen de rekening kwam. {:)-:( (die kerstmuts kan er wel af).
Ze zijn sindsdien geen vrienden meer.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:55

Misschien een beetje off topic maar ik vind de Nederlandse overheid/werkgevers gierig. 4,20 euro loon per uur? Daarvoor zou je toch niet gaan werken... Bestaat er geen minimumloon voor studenten? Echt bizar dat dat kan...

Echt, in België kunnen studenten stinkend rijk worden in vergelijking met Nederland. :') Al mogen we dan wel maar weer een beperkt aantal uren werken, anders verliezen we ons kindergeld. :+ (En mijn moeder maar klagen dat ik 'maar' 6,50 euro verdien -per uur- met mijn dagelijkse honden wandelingetjes. Dat is dan ten minste nog iets dat ik leuk vind.)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:00

DezeNaam schreef:
Misschien een beetje off topic maar ik vind de Nederlandse overheid/werkgevers gierig. 4,20 euro loon per uur? Daarvoor zou je toch niet gaan werken... Bestaat er geen minimumloon voor studenten? Echt bizar dat dat kan...

Echt, in België kunnen studenten stinkend rijk worden in vergelijking met Nederland. :') Al mogen we dan wel maar weer een beperkt aantal uren werken, anders verliezen we ons kindergeld. :+ (En mijn moeder maar klagen dat ik 'maar' 6,50 euro verdien -per uur- met mijn dagelijkse honden wandelingetjes. Dat is dan ten minste nog iets dat ik leuk vind.)

En het kindergeld wat jullie per maand krijgen krijgen wij per 3 maanden...

en 10 euro pm aan zorgpremie hier is dat 150,- pm

Wel is bij jullie ( weet niet of dat bij studenten ook is) het verschil tussen bruto netto is veel hoger dan hier. ( maar kindergeld, belasting van auto`s, verzekeringen is allemaal veel voordeliger)
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 28-01-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:01

Tja.... zoals Britt zei: that is not the money I normally come out of my bed for :+

Maar idd... als student verdien je echt dramatisch weinig. := Maar weinig is nog altijd meer dan niks. Maar ik vind het niet eerlijk nee :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:02

Vandaar dat die Hollanders zo gierig zijn, we hebben gewoon minder :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:02

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:45

4,20 als 18-jarige is echt niet meer relevant, ik ben nu 16 en verdiende een dikke 5,50 bij het restaurant waar ik heb gewerkt. Voor minder zou ik ook niet meer werken.
Daar kreeg ik overigens geen fooi.
Aan het einde van het jaar kreeg je per dag dat je had gewerkt 1 euro, dus als je elke week 1x had gewerkt kreeg je 52, etc.
Die regeling vond ik wel heel apart :') zeker als je zag hoeveel fooi daar per avond werd verdiend.. en dat vind ík dan weer gierig.

Toen ik net 14 was kreeg ik 4 euro :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:49

DezeNaam schreef:

Je betaalt snel rsz maar je kindergeld verliezen is echt niet zo eenvoudig. Altijd enorm veel gewerkt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:21

Miefje schreef:
4,20 als 18-jarige is echt niet meer relevant, ik ben nu 16 en verdiende een dikke 5,50 bij het restaurant waar ik heb gewerkt. Voor minder zou ik ook niet meer werken.
Daar kreeg ik overigens geen fooi.
Aan het einde van het jaar kreeg je per dag dat je had gewerkt 1 euro, dus als je elke week 1x had gewerkt kreeg je 52, etc.
Die regeling vond ik wel heel apart :') zeker als je zag hoeveel fooi daar per avond werd verdiend.. en dat vind ík dan weer gierig.

Toen ik net 14 was kreeg ik 4 euro :)

Als je de link boven jou post leest zie je dat het minimum loon voor 18 jarige 4,77 is.

Die fooi is wel heel erg. Is het niet wettelijk vastgesteld dat je fooi verdeeld moet worden. De klanten geven dat aan de serveerster en niet aan het restaurant zelf. Dat is toch eigenlijk stelen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:28

Ik heb wel altijd meer verdiend met mijn bijbaantjes dan het minimum loon voor mijn leeftijd toen. Het is niet zo dat elke baan ook dat minimumloon aanhoudt, gelukkig. Ik zat op mijn 19e op het dubbele van toen bijvoorbeeld.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:45

ik verdien met mn 16 3,50 en mij hoor je ook niet klagen -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:51

:z
DezeNaam schreef:

Stagiaires in België verdienen geloof ik ook veel meer (?)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:55

Normaal krijg je in België niet betaald voor stage :=

Ik weet dat ik als student 11 euro verdiende, en ik 250 uur per kwartaal mocht werken.
Heerlijke tijd was dat :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:01

Ik kreeg tijdens mijn stage ook niet betaald. Vervolgens ging ik er werken en kreeg de volgende stagiaire wel gewoon betaald, en niet zo'n beetje ook. Voelde me toen wel een beetje genaaid :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:06

Toen ik stage liep kreeg de stagiaire op het kantoor in Brussel bijna een volwaardig en salaris en ik 500 euro. De stagiaire in Denemarken kreeg daarentegen een heel schamel loontje. Daarom ook een klein vraagtekentje achter mijn post. Weet niet hoe de rest in België is?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:14

Ik heb in België voor mijn stage niets gehad

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 01:04

Tijdens mijn stage in Nederland kreeg mijn stagegenoot bijna volledig salaris met minder uren dan ik, en ik kreeg een envelop met 15 euro en een doos chocolade :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 01:23

Stages zijn meestal gewoon onbetaald.

Maar echt, 3euro50 en niet klagen?? Mijn god, ik vind dat dus echt lachwekkend laag. Daar zou ik mijn bed inderdaad niet voor uitkomen. :') En dat dan nog eens voor een job die je waarschijnlijk niet eens zo leuk vindt.
Ik heb ooit eens één dag bij de post gewerkt, 8 uur geloof ik. En kreeg een dagloon van boven de 80 euro als 18 jarige. Hoeveel het exact was weet ik niet meer, maar ik schrok er zelf van, zal dus een loon geweest zijn van +-11 euro per uur. Het minimumloon voor een 18 jarige student is hier € 7,94. Voor een 16 jarige € 6,78. Boven de 21 is het € 9,68. Uit ervaring weet ik dat je meestal ook gewoon meer krijgt.

Over onbetaalde stages; iemand die ik ken had al een diploma, master. Iets in de fysica. In principe kent die gast dus al gewoon alles. Het is niet alsof het een hulpeloze stagiaire zou zijn. Nu komt het mooie dat hij dus nog een extra diploma (?) zou kunnen behalen als hij ergens in het ziekenhuis een jaar stage liep. Onbetaald dus. Eigenlijk is het te gek voor woorden... Moet je zelf nog gaan betalen om ergens te mogen werken met de naam 'stagiaire'. Dik profiteren is het. :+