M_D_H schreef:Dus is het hetzelfde
Beter lezen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:M_D_H schreef:Dus is het hetzelfde
Beter lezen.
DezeNaam schreef:Misschien een beetje off topic maar ik vind de Nederlandse overheid/werkgevers gierig. 4,20 euro loon per uur? Daarvoor zou je toch niet gaan werken... Bestaat er geen minimumloon voor studenten? Echt bizar dat dat kan...
Echt, in België kunnen studenten stinkend rijk worden in vergelijking met Nederland.Al mogen we dan wel maar weer een beperkt aantal uren werken, anders verliezen we ons kindergeld.
(En mijn moeder maar klagen dat ik 'maar' 6,50 euro verdien -per uur- met mijn dagelijkse honden wandelingetjes. Dat is dan ten minste nog iets dat ik leuk vind.)
DezeNaam schreef:Misschien een beetje off topic maar ik vind de Nederlandse overheid/werkgevers gierig. 4,20 euro loon per uur? Daarvoor zou je toch niet gaan werken... Bestaat er geen minimumloon voor studenten? Echt bizar dat dat kan...
Echt, in België kunnen studenten stinkend rijk worden in vergelijking met Nederland.Al mogen we dan wel maar weer een beperkt aantal uren werken, anders verliezen we ons kindergeld.
(En mijn moeder maar klagen dat ik 'maar' 6,50 euro verdien -per uur- met mijn dagelijkse honden wandelingetjes. Dat is dan ten minste nog iets dat ik leuk vind.)
Miefje schreef:4,20 als 18-jarige is echt niet meer relevant, ik ben nu 16 en verdiende een dikke 5,50 bij het restaurant waar ik heb gewerkt. Voor minder zou ik ook niet meer werken.
Daar kreeg ik overigens geen fooi.
Aan het einde van het jaar kreeg je per dag dat je had gewerkt 1 euro, dus als je elke week 1x had gewerkt kreeg je 52, etc.
Die regeling vond ik wel heel apartzeker als je zag hoeveel fooi daar per avond werd verdiend.. en dat vind ík dan weer gierig.
Toen ik net 14 was kreeg ik 4 euro