Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:02

Aah ja, werkzaamheden tussen Hoogeveen en Groningen.. Ik heb er nu al zin in..
Vanaf dinsdag heb ik een vak met superveel contacturen, ik moet letterlijk elke dag naar Groningen vanuit Kampen. Het had niet beter gepland kunnen worden ;(

Maar wat me nu het meeste irriteert is dat mijn hoofd dit doet: Kan ik ervan uit gaan dat de tijd die in de planner staat klopt? Is dat de meest positieve variant of is daar rekening gehouden met eventuele files of vertragingen? Moet ik nu nog eerder van huis weg? Wordt het dikke chaos? Snappen ze op de uni wat de gevolgen van werkzaamheden zijn? Doen ze moeilijk als ik te laat kom? Ben ik nu elke dag 6 uur aan het reizen? Ga ik niet kotsen in de bus? Hoelang moet ik eigenlijk in de bus? Etc.. Etc..
Argh, zoveel vragen en onzekerheid.. Ik wil dit niet :') :')

(natuurlijk snap ik heel goed dat het spoor onderhouden wordt en het is heel fijn dat er rekening wordt gehouden met de toekomst :) )

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:08

Gloa schreef:
Voor de trajecten van de andere vervoeders? Vervoerders die zelf ook de bussen rijden toevallig???

NS heeft nooit bussen of chauffeurs achter de hand. Die worden altijd extern opgeroepen en dan duurt het meestal wel 1 tot 2 uur voor die ter plaatse zijn.

Arriva inderdaad. Maar de bussen komen ook van andere maatschappijen ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 02:07

Reiziger in Roosendaal:" Does this train go to Breda?
Ik:" Yes, it does
R:" To breda?
I:"Yes
R:" I go to Breda?
i :" That is this train
r:" Breda?
i:" Yes.
r:" I need to go to breda
i:*ademt een keer in en telt in gedachten tot 10* "Your in the right train for Breda
r:" * Reiziger pakt papier uit binnenzak en duwt dat onder mijn neus, op het papier staat de reis keurig aangegeven inclusief mijn trein met als eindbestemming Breda*
I:" The train still goes to Breda, have a nice day :wave: .

2 minuten later, nog steeds in Roosendaal, bovenstaande reiziger was nog maar een keer langs gekomen om te vragen of hioj echt wel in de trein naar Breda zat en ondertussen komt er een jongeman naar me toe"
Jongeman:" Ik wil naar Nijmegen
I:" Dan kunt u met deze mee naar Den Bosch en daar overstappen op de intercity naar Nijmegen
J:" Ja maar normaal gaat die rechtstreeks"
I:" Dat klopt, maar nu zijn er werkzaamheden en is alles om gegooid dus er gaat vandaag geen rechtstreekse trein naar Nijmegen
J:" Ja maar ik wil een rechtstreekse trein, waarom rijd die niet dan?
I :" Vanwege geplande werkzaamheden rijden de treinen anders dan normaal dus is er geen rechtstreekse trein. *verteld ondertussen reiziger nr 1 wederom dat hij in de juiste trein zit....zucht.....* Dus als u naar Nijmegen wil kunt u met deze mee naar Den Bosch
J:" Ja maar ik ga veel liever rechtstreeks, kan dat echt niet dan"
I:" Nee
J:" Hoe kom ik in Nijmegen dan?
I:"Met deze mee en dan in Den Bosch overstappen.
J:*pakt telefoon en duwt die onder mijn neus* Ja maar in de app staat dat ik in Breda over kan stappen.
I:" Meneer, volg vooral wat uw App zegt, fijne reis en tot ziens :wave: .

In de intercity naar Vlissingen die vanwege de werkzaamheden in Breda starte en eindigde. Ben aan het controleren en kom een man tegen met een kaartje van Antwerpen naar Doetinchem. Typisch de verkeerde trein voor dat kaartje dus en vraag waar de man naartoe wil. Man wil niet geloven dat hij in de verkeerde trein zit, gaat steeds tegen me in, wil zijn kaartje niet terug aanpakken, is boos omdat het niet duidelijk op zijn uitdraai staat, wil mij niet geloven over hoe hij terug moet komen, duwt uitdraai onder mijn neus en die kon echt niet duidelijker. Een andere collega, (man) heeft de man op precies dezelfde manier uitgelegd hoe hij weer de goede richting uit moest reizen en die werd wel geloofd :roll: .

Een reiziger komt in Breda naar me toe die naar Amsterdam wil. Ik zoek het op, leg het de man uit, hij wil het nauwelijks van me aannemen wat ik zeg maar ik krijg hem zover dat hij in de juiste trein stapt. Vlak voor vertrek komt hij er weer uit, ik had het fout uitgelegd want hij moest naar Amsterdam dus ik stuurde hem de verkeerde richting uit. Ik vertel hem dat ik het niet anders kan maken en dat mijn reisadvies gewoon klopt. Hij word boos want hij moet echt naar Amsterdam. Ik leg nogmaals de route uit maar hij zegt dat ik het fout heb. Hij loopt boos naar de collega toe die het hele verhaal had kunnen volgen omdat ik er vlak bij stond en de trein van die collega had hij moeten hebben. Die heeft tegen hem gezegd dat ik hem keurig geholpen had, dat hij er niks anders van kon maken maar dat de trein al gereed stond voor vertrek en hij niet meer mee mocht. Man komt weer naar me toe en gaat weer vragen hoe hij in Amsterdam komt. Mijn antwoord was:" Meneer, ik kan vertellen wat ik wil, maar u bent toch niet van plan mij te geloven dus vraag het maar aan iemand anders en nog een fijne dag :evaw: .

Weer andere trein komt er een hele familie naar me toe in Tilburg-Universiteit die naar Eindhoven wil. Normaal gaat er een rechtstreeks sprinter, nu met die werkzaamheden durfde ik dat niet met zekerheid te zeggen. Mijn advies was dus om even met mijn trein mee te gaan en dan zou ik het even uitzoeken, dan konden ze in Tilburg overstappen. Ik had ze, gezien de grote van de familie, wel meteen gevraagd om even het volgende balkon in te stappen want het balkon waar ik stond was al best vol met een flinke kinderwagen en een koffer. Hun hadden een nog grotere kinderwagen model 'Humvee' bij. 2 Mensen van dit gezelschap spraken prima Nederlands maar toch was de hele familie, (9 man met kinderwagen) zo eigenwijs om zich er op dat al volle balkon bij te proppen, terwijl het volgende balkon leeg was en bovendien ruimer. Ik leg nadat ik het heb opgezocht uit dat ze inderdaad in Tilburg moeten overstappen en vertel de vertrektijd en spoor er bij. Na Tilburg staat de hele familie nog op dat bomvolle balkon dus ik ga maar eens vragen hoe dat komt. Een meisje deed het woord.
I:" Jullie hadden in Tilburg over moeten stappen, waarom hebben jullie dat niet gedaan?
M:" Dan hadden we in de verkeerde trein gezeten"
I:" Waar willen jullie naartoe dan?
M:" Dat hebben we toch al verteld, naar Eindhoven
I:" Dan had je in Tilburg over moeten stappen
M:" Nee, ik heb het opgezocht en dat kan niet want dat is Arriva
I:" Nou, ik weet toch wel 100% zeker dat dat NS is die daar rijdt. Nu bent u aan het omreizen en dat is niet nodig en eigenlijk ook niet toegestaan
M:" Ja maar mijn telefoon zegt dat dat Arriva is en wij moeten naar Eindhoven.
I:" Dan geef ik nu de tip om het voortaan voor vertrek in de telefoon op te zoeken en het niet meer te vragen :evaw: .

Weer terug naar Roosendaal kom ik in Tilburg aan. Ik ben bezig met de vertrekprocedure en op dat moment komt er een jongeman in mijn deuropening staan. Die staat daar niet echt handig zeg maar....
J:"Is dit de trein naar Breda"
I:"* normaal antwoord ik niet tijdens de vertrekprocedure maar hij stond zo gruwelijk in de weg dat ik mijn eigen deur niet kon sluiten en ik antwoord bevestigend in de verwachting dat de jongeman dan de trein weer in zou gaan
J:"Gaan er vandaag nog meer treinen naar Breda?
I:"Ja hoor, hoezo?
J:" Ik moet zo snel mogelijk naar Breda
I:" Dan zit u in de juiste trein.
J:" Ja maar in de app staat dat er nog meer treinen naar Breda gaan
I:" Meneer, ik bedenk net dat de volgende eerder is, stap maar heel snel uit.
Gelukkig verliet de jongeman mijn trein en konden we weg. Wel 1 minuut later vanwege hem.

In Breda aangekomen komt er een ouder stel naar ons toe, het was al bijna tijd en ons vertreklicht brande al.
Ouder stel:" We gaan maar mee naar Roosendaal want we moeten naar Rotterdam.
Wij:" Dan kunt u beter niet mee naar Roosendaal gaan want vanuit Breda bent u er eerder
OS:" Ja maar dan moeten we met de bus en dat willen we niet dus we gaan maar naar Roosendaal
w:" Vanuit Roosendaal rijden er ook de hele dag al geen treinen vanwege werkzaamheden dus u kunt beter vanuit hier naar Rotterdam
OS:' maar we gaan liever naar Roosendaal en van daar uit met de trein.
* de vrouw stond nog half in de trein, ondertussen hadden we alle deuren gesloten en ze was niet van plan om de trein te verlaten*
w:"Mevrouw, vanuit Roosendaal kunt u ook echt niet met de trein in Rotterdam komen dus u moet nu wel besluiten wat jullie gaan doen want deze trein moet vertrekken.
Mevrouw:" Ja maar hoe komen we in Rotterdam dan?
w:"Sorry mevrouw, we gaan u nu echt dringend verzoeken deze trein te verlaten. Beneden staan nog collega's van ons en die kunnen u verder helpen
W:" Nee klopt. Fijne reis nog en tot ziens :wave: .

Tel hier nog een man bij op die vond dat hij erg respectvol bezig was omdat hij zijn hielen op de bank had ipv zijn zolen en ze er daarom niet af wilde halen. Een man die niet inzag waarom zijn grote koffer niet midden op het gangpad mocht staan, "de trein is verder toch leeg een u kunt er makkelijk overheen stappen tenslotte". De koffer paste makkelijk tussen de banken. Een vrouw die kwaad werd omdat ik 2 oudere dames van makkelijk 80 toestemming gaf om in de eerste klas te gaan zitten omdat mijn trein overvol was. Iemand die maar niet wilde begrijpen dat een treintoilet ook kapot kan en dat er nog 1 aan boord was zodat hij gewoon naar het andere toilet kon. Mensen die vonden dat we wel taxi's naar Antwerpen moesten regelen omdat ze het niet hadden gehaald. Na kort doorvragen bleek dat ze zelf 1 uur te laat waren vertrokken. Zo zijn mijn ergernissen van de afgelopen dienst zijn compleet. De collega die in Breda bij me stond had precies hetzelfde vandaag
Dit lucht op, nu ga ik slapen :D

Femek2902

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 02:37

Pfff, wauw Inoterry. Ik word echt al moe van alleen maar je verhaal lezen.. Wat zijn treinreizigers toch irritante en koppige mensen. Respect dat je vriendelijk kon blijven!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:09

O zo leuk! De conducteur heeft een speciaal kaartje voor de kinderen <3

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:35

"I:" Meneer, ik bedenk net dat de volgende eerder is, stap maar heel snel uit." _O-

(Normaal ben ik daar niet zo voor, maar in deze context :oo ...)

Veel zennies en humor voor de volgende rit. Ik kom vandaag in Breda (hopen we dan maar :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:09

Bekend verhaal Inoterry. Vergeet de meneer op de 6681 niet die in etten-leur moest zijn ;) . Is nu sowieso een rotzooi met treinseries die compleet anders lopen dan normaal. Tel daarbij op de weekend reizigers (die per definitie eigenwijs zijn en niets van treinen snappen) en het feest is compleet.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:16

Vind altijd weer knap hoe jullie dan beleefd blijven:) ik had laatst ook een leuke conversatie met een Poolse aangeschoten man XD in gebrekkig engels en Duits

Uiteindelijk vroeg hij na mij nog aan 10 mensen en kwam nogsteeds niet bij de goede trein. Kon hem niet tegen houden want ik zat al in een andere trein.

Morgen ga ik reizen naar Utrecht. Hopelijk gewoon rustige reis morgen Haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:17

Sommige weekendreizigers zijn wel lief hoor Y;(

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:23

Wauw Inoterry ik wist dat reizigers lastig en eigenwijs kunnen zijn maar dit slaat wel echt alles :oo Dat je nog vriendelijk kunt blijven _O_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:27

Ik kwam gister op het station in Zwolle... reed er opeens een extra intercity om 18:47 naar Amersfoort. Terwijl om 18:50 de normale intercity naar Amersfoort, Utrecht, Gouda, Rotterdam etc gaat. :')

Weet nog steeds niet waarom. :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:12

Gloa schreef:
Bekend verhaal Inoterry. Vergeet de meneer op de 6681 niet die in etten-leur moest zijn ;) . Is nu sowieso een rotzooi met treinseries die compleet anders lopen dan normaal. Tel daarbij op de weekend reizigers (die per definitie eigenwijs zijn en niets van treinen snappen) en het feest is compleet.

:)* Aha, nu weet ik meteen wie jij bent :D .
Die meneer die in Etten Leur moest zijn kon ik nog wel snappen eigenlijk. Maar voor de rest kom je in het weekend vaker dit soort dingen tegen dan door de week en de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere. Gisteren kon ik er dus niet zo goed tegen en waren het er ook iets meer dan gemiddeld :+ .
Maar ik heb zo ook wel eens iemand in Weert laten staan met werkzaamheden en er reed, zo laat op de zondagavond, toch echt nog maar 1 trein per uur naar Tilburg-Universiteit. Er stond op het bord dat de trein niet verder zou gaan dan Eindhoven en waarom dat dan was. Ik heb uit alle macht geprobeerd haar aan haar verstand te brengen dat mijn trein zelfs door zou rijden naar Roosendaal en ook zou stoppen in Universiteit. Maar wat ik ook probeerde, ze stapte niet in want er staat op het bord dat hij maar tot Eindhoven gaat en waarom is dat dan??? Dan houd het toch echt op, het was inmiddels al vertrektijd geweest en ze maakte nog geen aanstalten. Dan wacht je maar een uurtje en sta je voor hetzelfde probleem.
Diezelfde dag had ik ook een soortgelijke 'dit schiet niet op' discussie met een ouder echtpaar. Dat was vanuit Roosendaal richting Weert en omdat het allemaal erg onduidelijk was met overstappen ben ik vaak heen en weer gelopen door mijn treintje. Goed te doen in een SLT :D . Ik had die mensen al voor Tilburg zien zitten, ze netjes goedenavond gewenst en vragen beantwoord bij mensen die bij hun in de buurt zaten. Het was dus, volgens mij, duidelijk dat ze vragen aan me konden stellen. We kwamen aan in Eindhoven en ze schuifelen op het perron mijn richting uit. Ik weet niet meer precies waar ze naartoe moesten, laat ik het voor het gemak even op Maastricht houden.
Mevrouw voerde het woord:" Mevrouw, we moeten naar Maastricht.
I:*zoekt het op in de railpocket* Spoor 2 om (tijd weet ik ook niet meer precies) 19.33. U heeft nu nog 4 minuten dus ik adviseer wel om een beetje op te schieten dan haalt u het nog wel.
M:" ................waar is spoor 2?
I:" Hier naar beneden, trap af, naar links en de volgende trap weer op.
M:"...........................Hoe komen we daar?
I:" U gaat de trap af, naar links en de volgende trap weer naar boven. Maar u moet wel opschieten want u heeft nog maar 3 minuten nu
M:"..............................Is daar een roltrap?
I:" Om naar beneden te gaan niet, naar boven wel. Mevrouw, als u nu niet die kant uit gaat red u het niet meer...
M':"....................................Ja maar mijn man is slecht ter been, is er echt geen roltrap naar beneden?
I:"Nee mevrouw, er is echt geen roltrap naar beneden en eerlijk gezegd denk ik ook niet meer dat u die trein gaat halen
M:"..................................Welk spoor zij u ook alweer?
I:" Spoor 2.
M:"............................ En hoeveel tijd hebben we nog?
I:"31 Minuten, u heeft nog tijd om een bakje koffie te gaan halen.
M:" :oo :oo :oo :oo Moeten we een half uur wachten op de overstap, dat is ook slecht geregeld >;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:50

Oh wauw, Inoterry, ik zou er echt geen geduld voor hebben. :oo

Femke2902, misschien zeg ik iets heel geks hoor, maar is het een idee om om te reizen via Zwolle en Emmen? In Zwolle gaat een trein naar Emmen, als je de sneltrein pakt duurt dat volgens mij 40-50 minuten en vanuit Emmen gaat Qliner (stopt heel weinig) naar Groningen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:56

:') Man man man..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:06

Inoterry schreef:
Gloa schreef:

:)* Aha, nu weet ik meteen wie jij bent :D .
Die meneer die in Etten Leur moest zijn kon ik nog wel snappen eigenlijk. Maar voor de rest kom je in het weekend vaker dit soort dingen tegen dan door de week en de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere. Gisteren kon ik er dus niet zo goed tegen en waren het er ook iets meer dan gemiddeld :+ .
Maar ik heb zo ook wel eens iemand in Weert laten staan met werkzaamheden en er reed, zo laat op de zondagavond, toch echt nog maar 1 trein per uur naar Tilburg-Universiteit. Er stond op het bord dat de trein niet verder zou gaan dan Eindhoven en waarom dat dan was. Ik heb uit alle macht geprobeerd haar aan haar verstand te brengen dat mijn trein zelfs door zou rijden naar Roosendaal en ook zou stoppen in Universiteit. Maar wat ik ook probeerde, ze stapte niet in want er staat op het bord dat hij maar tot Eindhoven gaat en waarom is dat dan??? Dan houd het toch echt op, het was inmiddels al vertrektijd geweest en ze maakte nog geen aanstalten. Dan wacht je maar een uurtje en sta je voor hetzelfde probleem.
Diezelfde dag had ik ook een soortgelijke 'dit schiet niet op' discussie met een ouder echtpaar. Dat was vanuit Roosendaal richting Weert en omdat het allemaal erg onduidelijk was met overstappen ben ik vaak heen en weer gelopen door mijn treintje. Goed te doen in een SLT :D . Ik had die mensen al voor Tilburg zien zitten, ze netjes goedenavond gewenst en vragen beantwoord bij mensen die bij hun in de buurt zaten. Het was dus, volgens mij, duidelijk dat ze vragen aan me konden stellen. We kwamen aan in Eindhoven en ze schuifelen op het perron mijn richting uit. Ik weet niet meer precies waar ze naartoe moesten, laat ik het voor het gemak even op Maastricht houden.
Mevrouw voerde het woord:" Mevrouw, we moeten naar Maastricht.
I:*zoekt het op in de railpocket* Spoor 2 om (tijd weet ik ook niet meer precies) 19.33. U heeft nu nog 4 minuten dus ik adviseer wel om een beetje op te schieten dan haalt u het nog wel.
M:" ................waar is spoor 2?
I:" Hier naar beneden, trap af, naar links en de volgende trap weer op.
M:"...........................Hoe komen we daar?
I:" U gaat de trap af, naar links en de volgende trap weer naar boven. Maar u moet wel opschieten want u heeft nog maar 3 minuten nu
M:"..............................Is daar een roltrap?
I:" Om naar beneden te gaan niet, naar boven wel. Mevrouw, als u nu niet die kant uit gaat red u het niet meer...
M':"....................................Ja maar mijn man is slecht ter been, is er echt geen roltrap naar beneden?
I:"Nee mevrouw, er is echt geen roltrap naar beneden en eerlijk gezegd denk ik ook niet meer dat u die trein gaat halen
M:"..................................Welk spoor zij u ook alweer?
I:" Spoor 2.
M:"............................ En hoeveel tijd hebben we nog?
I:"31 Minuten, u heeft nog tijd om een bakje koffie te gaan halen.
M:" :oo :oo :oo :oo Moeten we een half uur wachten op de overstap, dat is ook slecht geregeld >;)

Hahaha :')

Ik lees je verhalen met respect dat je zo geduldig bent...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:11

:') wat zijn sommige lastig

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:14

iedereen die in het OV werkt maakt dat soort dingen mee. En die mensen snappen ook niet hoe dom ze bezig zijn maar klagen vervolgens wel over het OV :+ . Zo ook de volgende dame, die begint in Almere naar me toe te roepen.
D:"STOPT DEZE IN AMSTERDAM ZUID?
I:" NEE
D:*wijzend op de trein* AMSTERDAM ZUID?
I:"NEE, DEZE STOPT NIET OP AMSTERDAM ZUID
Mevrouw stapt toch in en komt in Amsterdam CS woest naar me toe
D:"IK MOEST NAAR AMSTERDAM ZUID EN HAD NOG GEVRAAGD OF DEZE TREIN DAAR STOPTE EN NU BEN IK IN CENTRAAL EN DAAR MOET IK HELEMAAL NIET ZIJN.
I:" mevrouw, welk gedeelte van het woordje NEE heeft er bij u meer uitleg nodig? De letter N, de 1ste E of de 2de?
Daarna rende ze woest weg al scheldend op die k*nker NS

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:20

Wauw :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:33

Omg 8)7
Sommige mensen zijn echt ongelofelijk

Kam mij trouwens ook irriteren aan mensen die van die xxl koffers meenemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:44

We hebben voor die meneer op de terugweg een extra stopje gemaakt en 7 hele blije reizigers nog opgepikt die de laatste trein hadden gemist.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:08

Omg wat erg Inoterry :oo

Ik ben dan niet eens conductrice of überhaupt medewerker bij de NS, maar ik moet ook vaak zat mensen de weg wijzen. Tot twee keer toe ging het 'mis'.

Mevrouw: 'Ik moet naar Schiphol, gaat deze naar Schiphol?'
Ik: Ja deze gaat naar Schiphol.
Mevrouw: Stopt deze dan wel echt op Schiphol?
Ik: Jazeker mevrouw.
*Mevrouw kijkt me raar aan en loopt richting de trein naar Den Helder en vraagt daar exact hetzelfde. Ze wordt terug naar de trein verwezen waar ik in zat*
Mevrouw: Schiphol toch?
Ik: Ja :roll:
*Mevrouw stapt in*
Enkele minuten later.
Mevrouw rent trein uit en vliegt trein naar Den Helder in.
:?

Tweede keer was in dezelfde IC naar Schiphol. Er stonden Zweden in de trein (dacht ik) en zij vroegen wanneer ze eruit moesten want ze moesten naar 'Emsteerdemm Suuuud'. Ik in mijn beste Engels uitgelegd dat dit nog Bijlmer Arena was en ze bij de volgende eruit moesten. Oke dat leken ze te begrijpen, maar ze keken wel vreemd. Ik moest er zelf ook bij Zuid uit. Dus we komen aan op station Zuid en ik zeg nog in Nederlands EN Engels dat dit Amsterdam Zuid / South was. Medereizigers vertelden nog even hetzelfde aan deze personen. Dit was echt Zuid. Ik was inmiddels al uitgestapt en kijk achterom.. Die Zweden staat gewoon met een groot vraagteken boven hun hoofd in de trein en blijven maar staan. Nou prima, dan ga je maar naar Schiphol :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:09

Sommige mensen zijn echt dom als ik jullie verhalen zo hoor. Alle perrons hebben van die prachtige borden waar precies staat waar de trein heen gaat en waar hij stopt. Heel moeilijk is het niet toch?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:25

Schijnbaar kan niet iedereen lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:44

En helaas maken de borden er ook vaak een potje van. Vooral bij werkzaamheden is het allemaal heel onduidelijk dat zelfs het psrsoneel erbij staat en zich afvraagt wat ze nu willen met die trein :?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:26

Ik lach me kapot om jullie verhalen. Haha...ik wil ook conductrice worden :D