Gloa schreef:Bekend verhaal Inoterry. Vergeet de meneer op de 6681 niet die in etten-leur moest zijn

. Is nu sowieso een rotzooi met treinseries die compleet anders lopen dan normaal. Tel daarbij op de weekend reizigers (die per definitie eigenwijs zijn en niets van treinen snappen) en het feest is compleet.

Aha, nu weet ik meteen wie jij bent

.
Die meneer die in Etten Leur moest zijn kon ik nog wel snappen eigenlijk. Maar voor de rest kom je in het weekend vaker dit soort dingen tegen dan door de week en de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere. Gisteren kon ik er dus niet zo goed tegen en waren het er ook iets meer dan gemiddeld

.
Maar ik heb zo ook wel eens iemand in Weert laten staan met werkzaamheden en er reed, zo laat op de zondagavond, toch echt nog maar 1 trein per uur naar Tilburg-Universiteit. Er stond op het bord dat de trein niet verder zou gaan dan Eindhoven en waarom dat dan was. Ik heb uit alle macht geprobeerd haar aan haar verstand te brengen dat mijn trein zelfs door zou rijden naar Roosendaal en ook zou stoppen in Universiteit. Maar wat ik ook probeerde, ze stapte niet in want er staat op het bord dat hij maar tot Eindhoven gaat en waarom is dat dan??? Dan houd het toch echt op, het was inmiddels al vertrektijd geweest en ze maakte nog geen aanstalten. Dan wacht je maar een uurtje en sta je voor hetzelfde probleem.
Diezelfde dag had ik ook een soortgelijke 'dit schiet niet op' discussie met een ouder echtpaar. Dat was vanuit Roosendaal richting Weert en omdat het allemaal erg onduidelijk was met overstappen ben ik vaak heen en weer gelopen door mijn treintje. Goed te doen in een SLT

. Ik had die mensen al voor Tilburg zien zitten, ze netjes goedenavond gewenst en vragen beantwoord bij mensen die bij hun in de buurt zaten. Het was dus, volgens mij, duidelijk dat ze vragen aan me konden stellen. We kwamen aan in Eindhoven en ze schuifelen op het perron mijn richting uit. Ik weet niet meer precies waar ze naartoe moesten, laat ik het voor het gemak even op Maastricht houden.
Mevrouw voerde het woord:" Mevrouw, we moeten naar Maastricht.
I:*zoekt het op in de railpocket* Spoor 2 om (tijd weet ik ook niet meer precies) 19.33. U heeft nu nog 4 minuten dus ik adviseer wel om een beetje op te schieten dan haalt u het nog wel.
M:" ................waar is spoor 2?
I:" Hier naar beneden, trap af, naar links en de volgende trap weer op.
M:"...........................Hoe komen we daar?
I:" U gaat de trap af, naar links en de volgende trap weer naar boven. Maar u moet wel opschieten want u heeft nog maar 3 minuten nu
M:"..............................Is daar een roltrap?
I:" Om naar beneden te gaan niet, naar boven wel. Mevrouw, als u nu niet die kant uit gaat red u het niet meer...
M':"....................................Ja maar mijn man is slecht ter been, is er echt geen roltrap naar beneden?
I:"Nee mevrouw, er is echt geen roltrap naar beneden en eerlijk gezegd denk ik ook niet meer dat u die trein gaat halen
M:"..................................Welk spoor zij u ook alweer?
I:" Spoor 2.
M:"............................ En hoeveel tijd hebben we nog?
I:"31 Minuten, u heeft nog tijd om een bakje koffie te gaan halen.
M:"

Moeten we een half uur wachten op de overstap, dat is ook slecht geregeld